علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص

koodakane_mobtala_be_ehktelale_yadgiri_khas

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص”

کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص

اسلاید 1: فصل 4 اختلال یادگیری خاص

اسلاید 2: تعاریف جدید در dsm-5Dsm-5 طبقه ی اختلالات عصبی- رشدی را معرفی می کند.اختلالات عصبی- رشدی اختلالاتی هستند که در آنها رشد و تحول صحیح مغز یا دستگاه عصبی مرکزی در دوران رشد مختل می شود .این اصطلاح به مشکلاتی در عملکرد مغز اشاره دارد که همزمان با رشد فرد،بر هیجان ،توانایی یادگیری و حافظه ی او تاثیر منفی می گذارند.

اسلاید 3: طبقه بندی اختلالات عصبی – رشدیDsm-5 اختلالات عصبی رشدی را به 6 طبقه اصلی تقسیم می کند :1- اختلال یادگیری خاص 2- معلولیت ذهنی 3- اختلال بی توجهی – بیش فعالی 4- اختلالات ارتباطی 5- اختلال طیف اوتیسم 6- اختلالات حرکتی

اسلاید 4: در این فصل به اختلال یادگیری خاص می پردازیم. Dsm-iv تعدادی اختلالات یادگیری مستقل از هم و با موجوذیتی مختص به خود را به رسمیت می شناخت ،از جمله اختلال خواندن ،اختلال نوشتن و اختلال ریاضی.

اسلاید 5: اما dsm-5 تلاش کرده است که بعضی طبقه بندی ها را عمومی تر کند تا بتواند جنبه های مختلف و متنوع اختلالات را طوری پوشش دهد که بر شروع آنها در کودکی تاکید شده باشد و این اختلالات از اختلالات مرتبط با سایر اختلالات مثلا اختلال طیف اوتیسم تفکیک شوند.

اسلاید 6: یعنی از این به بعد اختلالی به نام اختلال خواندن ،اختلال نوشتن یا اختلال ریاضی نخواهیم داشت ومثلا از این به بعد روانشناسان نخواهند گفت که این کودک به اختلال خواندن (دیسلکسیا) مبتلاست،در عوض خواهند گفت که به اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر دیسلکسیا مبتلاست.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید