پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

کوکسی های گرم منفی(نایسریا)

Neisseria

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۵ اسلاید تعداد صفحات: ۲۵ پاورپوینت کامل در کوکسی های گرم منفی نایسریا شامل تاریخچه بیماری،تشخیص،درمان،پیشگیری،فاکتورهای بیماریزایی،علائم،زیرتیپ ها و... همراه با تصاویر
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
999 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کوکسی های گرم منفی(نایسریا)”

کوکسی های گرم منفی(نایسریا)

اسلاید 1: نایسریا هاکوکسی های گرم منفی

اسلاید 2: نایسریانایسریا Neisseria، یکی از جنس های مهم خانواده نایسریاسه است. آن ها دیپلوکوک هایی گرم منفی (شبیه دانه لوبیا) و غیر متحرک هستند. این باکتری ها، هوازی هستند و در حضور 5 تا 10% دی اکسید کربن، رشد بهتری دارند. گونه های مختلف نایسریا ، باکتری هایی همزیست می باشند که توانایی کلونیزه کردن سطوح مخاطی بسیاری از جانواران را دارند. این باکتری ها نسبت به خشکی، نور خورشید و حرارت بسیار حساس هستند و به سرعت از بین می روند. تاکنون 11 گونه در انسان شناسایی شده است که از این تعداد، فقط 2 گونه با نام های نایسریا مننژیتیدیس N. meningitidis و نایسریا گونوره آ N. gonorrhoeae بیماریزا هستند

اسلاید 3: بیماریزاها (پاتوژن ها)نایسریا گونوره آ (گونوکوک) : عامل بیماری سوزاک است.نایسریا مننژیتیدیس (مننگوکوک): عامل بیماری مننژیت باکتریایی و سپتی سمی (عفونت خون) مننگوکوکی است.غیربیماریزاها : این گونه ها همگی غیربیماریزا هستند و بطور همزیست در مخاط پستانداران یافت می شوند مانند :نایسریا سینره آ Neisseria cinereaنایسریا الونگاتا Neisseria elongataنایسریا فلاوسنس Neisseria flavescensنایسریا لاکتامیکا Neisseria lactamicaنایسریا موکوزا Neisseria mucosaنایسریا سیکا Neisseria siccaبا این حال، برخی از این گونه ها ممکن است بطور نادر موجب بیماری شوند.

اسلاید 4: *

اسلاید 5: تاریخچه آلبرت نایسر، میکروب شناس آلمانی اولین بار در سال 1879، نایسریا گونوره آ را به عنوان عامل بیماری سوزاک کشف کرد. او همچنین عامل بیماری جذام (مایکوباکتریوم لپره) را نیز کشف کرد.

اسلاید 6: تشخیص بیوشیمیایی تست کاتالاز و اکسیداز در تمامی سویه های مهم از نظر پزشکی مثبت است. گونه های مختلف نایسریا را می توان بر اساس تولید اسید از قندهای مختلف، شناسایی کرد.به عنوان مثال، نایسریا گونوره آ فقط از گلوکز، اسید تولید می کند درحالیکه نایسریا مننژیتیدیس، هم از گلوکز و هم از مالتوز، اسید تولید می کند. گونه های بیماریزای نایسریا به خوبی بر روی محیط های آگار خون دار مانند شکلات آگار-تایر مارتین آگار و محیط نیویورک سیتی رشد می کنند. همچنین نایسریا مننژیتیدیس دارای کپسول پلی ساکاریدی است که باکتری را در برابر پادتن ها و هضم شدن توسط گلبول های سفید محافظت می کند. کپسول، مهمترین فاکتور بیماریزایی نایسریا مننژیتیدیس است. نایسریا گونوره آ کپسول ندارد.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید