پزشکی و سلامت بیماری‌ها

کیست پیلونیدال یا کیست مویی

Pilonidal-cyst

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 19 اسلاید کیست پیلونیدال از ریشه لاتین pilus  به معنی مو وnidus  به معنی آشیانه (لانه) گرفته شده است. بنابراین می توان این بیماری را حفره یا حفراتی در زیر پوست دانست که آشیانه مو می باشد. محل شایع آن درانتهای ستون فقرات (ناحیه ساکروکوکسیژیال) می باشد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
781 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کیست پیلونیدال یا کیست مویی”

کیست پیلونیدال یا کیست مویی

اسلاید 1: سینوس(کیست) پیلونیدال

اسلاید 2: مقدمهپایلونیدال یا پیلونیدال از ریشه لاتین pilus  به معنی مو وnidus  به معنی آشیانه (لانه) گرفته شده است. بنابراین می توان این بیماری را حفره یا حفراتی در زیر پوست دانست که آشیانه مو می باشد. محل شایع آن درانتهای ستون فقرات (ناحیه ساکروکوکسیژیال) می باشد.این بیماری هیچ ارتباطی با ستون فقرات یا کانال نخاعی ندارد و فقط یک بیماری پوستی است.

اسلاید 3: در اغلب موارد یک یا چند سوراخ در خط وسط ناحیه دیده می شود و گاهی موهای داخل آن را نیز می توان رویت کرد. چون مو یک جسم خارجی محسوب می شود، موجب عفونت و خروج چرک و ترشح بد بو و گاهی خونابه می گردد . عفونت مکرر باعث بزرگتر شدن سینوس پایلونیدال و ایجاد سوراخ های جانبی متعدد می گردد. گاهی چرک در این محل تجمع پیدا کرده و امکان خروج ندارد و بنابراین بیمار با تورم دردناک در ناحیه مواجه می شود که در اینصورت آبسه پایلونیدال نامیده میشود و نیاز به جراحی اورژانسی دارد. این بیماری به ندرت در نقاط دیگری از بدن مانند ناف ، زیر بغل و چین بین انگشتان دست نیز دیده می شود.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید