کسب و کار مدیریت و رهبری

گذری بر مفهوم شایسته سالاری در سازمان و مدیریت

shayeste_salari_dar_sazman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۶ اسلاید در این پاورپوینت با موضوعات زیر آشنا می شویم: مقدمه معنای شایسته سالاری مراحل شایسته سالاری انواع شایستگی ها شایسته سالاری در سازمانها شایستگی و معیار گزینش کارگزاران رابطه تعهد و تخصص شایسته سالاری در قرآن و سیره اهل بیت (علیهم السلام) شایسته سالاری در قرآن شایسته سالاری در سیره نبوی شایسته سالاری در سیره امام علی (ع) آگاهی از معبارهای شایستگی و توانایی بر آن کارگزاران مؤمن، امانتدار و عدالت گستر داشتن بینش سیاسی و صفات اخلاقی پسندیده دقت در واگذاری مسئولیتها در کارهای ویژه شایسته سالاری از نگاه رهبری منابع و مأخذ
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1898 بازدید, 11 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گذری بر مفهوم شایسته سالاری در سازمان و مدیریت”

گذری بر مفهوم شایسته سالاری در سازمان و مدیریت

اسلاید 1: گذری بر مفهوم شایسته سالاری در سازمان و مدیریتسیدمحمدرضا افضلی فاخریکارشناس ارشد مدیریت اجرایی

اسلاید 2: فهرست عناوین :مقدمهمعنای شایسته سالاریمراحل شایسته سالاریانواع شایستگی هاشایسته سالاری در سازمانهاشایستگی و معیار گزینش کارگزارانرابطه تعهد و تخصصشایسته سالاری در قرآن و سیره اهل بیت (علیهم السلام)شایسته سالاری در قرآنشایسته سالاری در سیره نبویشایسته سالاری در سیره امام علی (ع)

اسلاید 3: آگاهی از معبارهای شایستگی و توانایی بر آنکارگزاران مؤمن، امانتدار و عدالت گسترداشتن بینش سیاسی و صفات اخلاقی پسندیدهدقت در واگذاری مسئولیتها در کارهای ویژهشایسته سالاری از نگاه رهبریمنابع و مأخذ

اسلاید 4: مقدمه :افراد در سازمان اگر در جاي مناسب خودشان قرار گرفتند، آن كارآيي و اثربخشي لازم را خواهند داشت وگرنه در سازمان به عنوان عضو تأثير گزار به حساب نيامده و هيچ گاه مفيد، اثربخش و كارآ نخواهند بود. به بيان ديگر، درسازمان بايد شايسته سالاري حاكم باشد و افرادر در پست‌هایی كه شايسته و لايق شان هستند قرار گيرند وگرنه اميد چنداني به موفقيت آنها و به تبع آن موفقيت سازمان نمي‌رود؛ لذا مي‌توان گفت شايسته سالاري در سازمان‌ها از اهميت و جايگاه مهم و رفيعي برخوردار است.

اسلاید 5: معناي شايسته سالاري :معنای لغویمعنای اصطلاحی1. معنای لغوی :شايسته سالاري از دو كلمه شايسته و سالاري تركيب يافته است. شايسته صفت است و به معناي لايق و سزاوار آمده است. سالاري به معناي سردار، رئيس، بزرگ، پيشرو و قافله و لشكر آمده است. بنابراين شايسته سالاري در لغت به معناي پيشرو بودن در لياقت و شايستگي‌ها است. به بيان ديگر، اسم « شايسته »، « شايستگي » بوده و شايستگي در لغت به معناي «داشتن توانايي، مهارت، دانش، لياقت و صلاحيت است».

اسلاید 6: 1. معنای اصطلاحی :شايسته سالاري در اصطلاح عبارت است از انتخاب مديران شايسته بر اساس توانمندي‌هاي معنوي، علمي، اجرايي و تجربه‌ي كاري. به عبارت ديگر، شايسته سالاري عبارت است از استخدام افرادي كه از نظر« آگاهي و توانايي» شايستگي لازم را دارند. به عبارت دقيق‌تر، شايسته سالاري مجموعه‌اي است از توانايي‌ها، دانش، مهارت، خصوصيات شخصي و شخصيتي و علايق فرد يا هوشمندي و استعداد كه بعضي بيش‌تر قابل يادگيري و برخي ديگر نيز كم‌تر قابل يادگيري هستند. در نهايت شايسته سالاري به خصوص از ديدگاه اسلام عبارت است از مجموعه معيارها، شايستگي‌ها و صلاحيت‌هايي که اگر کسي واجد آن‌ها باشد، شايستگي بيش‌تري براي تصدي پست‌هاي سازماني و حکومتي دارد نسبت به افرادي که فاقد آن‌ها هستند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید