آموزشسایر

گزارشی از مدرسه تابستانی هارنبی

صفحه 1:
کزارشی از ربا ی هارنبى لس رسب میم بت ‎Norby‏ eee TRC Sele tees ee English Across the Curriculum ere ORISA Cone o\ ECS]

صفحه 2:
مديريت علوم : دانشكاه لاهور براى 5 مكان: rear (Oren ea eee ara eae

صفحه 3:
ات و وضع رَبَانَ رت دش رن در رس ۰ | چگونه می توان موضوع های برنامه درسی را به زبان انكليسى آموزش داد؟ ازبان دوم در ارتقاء و بيشرفت دانش آموزان جه تاثيرى 0 " چگونه می توان به معلمان علوم و ریاضیات برای آموزش به زبان انگلیسی کمک کرد؟ سم

صفحه 4:
تن 19 شرعت کنندگان ۰ کشورهای جنوب آسبا ايران oe افغانستان سريلانكا

صفحه 5:
he 5 برنامه های آموزشی هفته ى اول ‎Erich as‏ و هدف هاى دوره * مباحثى ييرامون برنامه ى درسى 3 رهیافت کل نگر در ‎eee‏ ‎e perro ee yc ee‏ 000 هفته ی دوم ۱ * _ مفهوم ارتقاء زبان لنگلیسی پیرامون برنامه ی درسی و و2 ۳ * ارتقاء معلم در یک محیط انگلیسی زبان ۱

صفحه 6:
مقایسه ی وضعیت کشور.های شبرکت کننده الف : كشو رهايى كه زبان 1 ‎yes‏ مراد ربتاستر اله ‎as‏ پس از دوره ی مقدماتی ( از سال ششم ) امکان آموزش علوم و ریاضیات به زبان انگلیسی ‎poms‏ ‏معلمان علوم و ریاضیات تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند. ‎eee ieee ee Me ee eS) ea Se bee aa‏ ۱[ کافی در زبان انگلیسی کسب نموده اند. ‎SO SL Te eC ene See eee eee ee ae‏ | ‎Tee Tes am‏ ا ‎See Ie SE eh‏ های 0 و 10 به زبان انگلیسی است. پا ۳ امتحانات رسمی در خوبی دارد.

صفحه 7:
ب : کشورهایی که زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است ‎Ly)‏ دسر از کار بررسی موردی ایران انگلیسی صرفا به عنوان یک موضوح درسی پس از دوره ی مقدماتی ارائه می شود. دانش آموزان پس از پایان تحصیلات » حداقل های لازم را نیز در زبان انگلیسی کسب نمی أن كه 0000 ‏ا ا ا‎ Ie rete IGN aN ‏صحبت کنند.‎ 1 شيزه هاى انورش له شدت|متكر از] نهوه ى) ار رصوازِى فاى [سمى وا غير رطمى اسك مس ل يتن سرد شير وني وروا ل ره ۱ ‎ie een oe Sere)‏ ۱

صفحه 8:
ال تك ‎CLIL ( Content and Language Integrated Learning),‏ ere CED meni ee ‏ا‎ دارد که هیچ فرصت و ابزاری را در آموزش نباید از دست داد یا .به آن بى توجهى كرد ۵ ره ۲ فرصتی فراهم می کند تا آموزش زبان از طریق موضوعات دیگر و یا بر عکس ۰ آموزش موضوعات دیگر از طریق زبان انجام شود . ” هم زمان موجب يادكيرى موضوع درسى انتخابى و زبان مى شود. ۲" موجبات ارتباط و انسجام بیشتر بین اجزای برنامه ی درسی را فراهم می کند.

صفحه 9:
آموزش زبان از طريق علوم ‎a‏ يزوزه يس .تصويب توسط 21-15 ‎EPR y DN CSD Trg eG BY nen)‏ در ایران برای پایه نهم و در دو کشور دیگر برای پایه ی ششم اجرا می شود. مواد آموزشی پروژه باید با توجه به هدف های .الا تولید شوند. دو کارگاه آموزشی برای آشنایی و آموزش معلمان با نحوه ی انجام پروژه در هر کشور باید برگزار شود. | اا ‎a ie i aie ier‏ ‎es)‏ ا ‎CIE Te ey Deere eee (et‏ های هر کشور ۰ یک گزارش نیانی برای ارائه به ۴۱۲665 تهیه می شود. ا ل ا ل ا ‎as‏

صفحه 10:
2 rare One aE ST ‎es ee Ere eo ee‏ ای اسر ۰ حتی اگر در یک فرض آرمانی همه ی شرایط و بسترهای قانونی برای اجرای آن به عنوان يك ضرورت اجتناب نايذير فراهم شود به دلايل مختلفى امكان آجراى آن ميسر نيست. ‎۱7 ‏ل‎ eh Tei Se BETS) ‏یونسکو از آموزش دو زبانه يا چند زبانه در همه ی سطوح به عنوان ابزاری برای‎ ‏ارتقاء سطح كيفيت اجتماعى و جنسى و عنصرى كليدى در جوامع زبانى‎ ‏....ارائه زبان دوم به عنوان يك موضوع آموزشى » به طورى كه ميزان آن به‎ ۱ ‏ما اا ا‎ ‏این که دانش آموزان کامله با آن آشنا شوند.‎ ‎

صفحه 11:
پیشنهاد ها لیر رس ۱۳و بازنگری در برنامه های آموزش زبان انگلیسی با توجه به نتایج يزوهش بالا * ترجمه كتاب هاى درسى علوم و رياضيات در دوره هاى راهنمايى و متو ا ا ل ا 20100 5011 ‎are ee‏ ا له ‏* توليد كتاب ها و مواد كم آموزشى به زبان انكليسى مبتنى بر ‏لان و فعال كردن بخش غير دولتى در اين خصوص ‏* بركزارى دوره هاى آموزش زبان انكليسى براى كارشناسان دفتر ‏مبتنى بر الا

51,000 تومان