صفحه 1:
کزارشی از ربا ی هارنبى
لس رسب میم بت Norby
eee TRC Sele tees ee
English Across the Curriculum
ere ORISA Cone o\ ECS]
صفحه 2:
مديريت علوم
: دانشكاه لاهور براى 5
مكان:
rear
(Oren
ea
eee ara eae
صفحه 3:
ات و وضع رَبَانَ رت دش رن در رس
۰
| چگونه می توان موضوع های برنامه درسی را به زبان
انكليسى آموزش داد؟
ازبان دوم در ارتقاء و بيشرفت دانش آموزان جه تاثيرى
0
" چگونه می توان به معلمان علوم و ریاضیات برای آموزش
به زبان انگلیسی کمک کرد؟
سم
صفحه 4:
تن
19
شرعت کنندگان ۰ کشورهای جنوب آسبا
ايران
oe
افغانستان
سريلانكا
صفحه 5:
he 5
برنامه های آموزشی
هفته ى اول
Erich as و هدف هاى دوره
* مباحثى ييرامون برنامه ى درسى
3 رهیافت کل نگر در eee
e perro ee yc ee 000
هفته ی دوم
۱
* _ مفهوم ارتقاء زبان لنگلیسی پیرامون برنامه ی درسی
و و2
۳
* ارتقاء معلم در یک محیط انگلیسی زبان
۱
صفحه 6:
مقایسه ی وضعیت کشور.های شبرکت کننده
الف : كشو رهايى كه زبان 1
yes مراد ربتاستر اله
as پس از دوره ی مقدماتی ( از سال ششم ) امکان آموزش علوم و ریاضیات به زبان انگلیسی
poms
معلمان علوم و ریاضیات تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند.
eee ieee ee Me ee eS) ea Se bee aa ۱[
کافی در زبان انگلیسی کسب نموده اند.
SO SL Te eC ene See eee eee ee ae |
Tee Tes am ا See Ie SE eh
های 0 و 10 به زبان انگلیسی است.
پا
۳ امتحانات رسمی در
خوبی دارد.
صفحه 7:
ب : کشورهایی که زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است
Ly) دسر از کار
بررسی موردی ایران
انگلیسی صرفا به عنوان یک موضوح درسی پس از دوره ی مقدماتی ارائه می شود.
دانش آموزان پس از پایان تحصیلات » حداقل های لازم را نیز در زبان انگلیسی کسب نمی
أن كه
0000 ا ا ا Ie rete IGN aN
صحبت کنند. 1
شيزه هاى انورش له شدت|متكر از] نهوه ى) ار رصوازِى فاى [سمى وا غير رطمى اسك
مس ل يتن سرد شير وني وروا ل ره
۱
ie een oe Sere) ۱
صفحه 8:
ال تك
CLIL ( Content and Language Integrated Learning),
ere CED meni ee ا
دارد که هیچ فرصت و ابزاری را در آموزش نباید از دست داد یا
.به آن بى توجهى كرد
۵ ره
۲ فرصتی فراهم می کند تا آموزش زبان از طریق موضوعات دیگر و یا بر
عکس ۰ آموزش موضوعات دیگر از طریق زبان انجام شود .
” هم زمان موجب يادكيرى موضوع درسى انتخابى و زبان مى شود.
۲" موجبات ارتباط و انسجام بیشتر بین اجزای برنامه ی درسی را فراهم می کند.
صفحه 9:
آموزش زبان از طريق علوم
a يزوزه يس .تصويب توسط 21-15
EPR y DN CSD Trg eG BY nen)
در ایران برای پایه نهم و در دو کشور دیگر برای پایه ی ششم اجرا می شود.
مواد آموزشی پروژه باید با توجه به هدف های .الا تولید شوند.
دو کارگاه آموزشی برای آشنایی و آموزش معلمان با نحوه ی انجام پروژه در هر کشور باید
برگزار شود.
|
اا a ie i aie ier
es) ا CIE Te ey Deere eee (et
های هر کشور ۰ یک گزارش نیانی برای ارائه به ۴۱۲665 تهیه می شود.
ا ل ا ل ا
as
صفحه 10:
2 rare One aE ST
es ee Ere eo ee ای اسر
۰ حتی اگر در یک فرض آرمانی همه ی شرایط و بسترهای قانونی برای اجرای آن به عنوان
يك ضرورت اجتناب نايذير فراهم شود به دلايل مختلفى امكان آجراى آن ميسر نيست.
۱7 ل eh Tei Se BETS)
یونسکو از آموزش دو زبانه يا چند زبانه در همه ی سطوح به عنوان ابزاری برای
ارتقاء سطح كيفيت اجتماعى و جنسى و عنصرى كليدى در جوامع زبانى
....ارائه زبان دوم به عنوان يك موضوع آموزشى » به طورى كه ميزان آن به
۱ ما اا ا
این که دانش آموزان کامله با آن آشنا شوند.
صفحه 11:
پیشنهاد ها
لیر رس ۱۳و
بازنگری در برنامه های آموزش زبان انگلیسی با توجه به نتایج
يزوهش بالا
* ترجمه كتاب هاى درسى علوم و رياضيات در دوره هاى راهنمايى
و متو
ا ا ل ا 20100 5011
are ee ا له
* توليد كتاب ها و مواد كم آموزشى به زبان انكليسى مبتنى بر
لان و فعال كردن بخش غير دولتى در اين خصوص
* بركزارى دوره هاى آموزش زبان انكليسى براى كارشناسان دفتر
مبتنى بر الا