سایر آموزش

گزارشی از مدرسه تابستانی هارنبی

gozareshi_az_madrese_tabestany_harenby

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گزارشی از مدرسه تابستانی هارنبی”

گزارشی از مدرسه تابستانی هارنبی

اسلاید 1: گزارشی از مدرسه تابستانی هارنبی Hornby Summer School موضوع : انگلیسی پیرامون برنامه ی درسیEnglish Across the Curriculumزمان : 21 لغایت 10 مرداد ماه 83

اسلاید 2: مکان: دانشگاه لاهور برای مدیریت علوم Lahore University for Management of Science

اسلاید 3: هدفهانقش و وضع زبان مادری دانش آموزان در آموزش چیست؟چگونه می توان موضوع های برنامه درسی را به زبان انگلیسی آموزش داد؟زبان دوم در ارتقاء و پیشرفت دانش آموزان چه تاثیری دارد؟چگونه می توان به معلمان علوم و ریاضیات برای آموزش به زبان انگلیسی کمک کرد؟

اسلاید 4: شرکت کنندگان : کشورهای جنوب آسیا

اسلاید 5: برنامه های آموزشیهفته ی اولتبیین فلسفه و هدف های دورهمباحثی پیرامون برنامه ی درسیرهیافت کل نگر در برنامه ی درسیچالش های یادگیرنده در یک محیط انگلیسی زبانهفته ی دومادامه ی مبحث چالش های یادگیرنده در یک محیط انگلیسی زبانمفهوم ارتقاء زبان انگلیسی پیرامون برنامه ی درسیآشنایی باELTeCS (English Language Teaching Contacts Scheme ) هفته ی سومارتقاء معلم در یک محیط انگلیسی زبانانتخاب پروژه ، تهیه طرح پروژه مبتنی بر ساختار ELTeCS و ارائه و دفاع از آن

اسلاید 6: مقایسه ی وضعیت کشورهای شرکت کنندهالف : کشورهایی که زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم است (ESL) پاکستان ، سریلانکا ، بنگلادش و نپال پس از دوره ی مقدماتی ( از سال ششم ) امکان آموزش علوم و ریاضیات به زبان انگلیسی فراهم است.معلمان علوم و ریاضیات تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند.دانش آموزانی که در مدارس غیر دولتی تحصیل کرده اند پس از دوره ی مقدماتی ، توانایی کافی در زبان انگلیسی کسب نموده اند.رسانه ها و مواد کمک آموزشی متعدد و متنوعی به زبان انگلیسی در دسترس است .در مدارس دولتی در بیشتر موارد معلمان ناچارند مباحث را به زبان مادری ترجمه کنند .امتحانات رسمی در پایه های 11 و 12 به زبان انگلیسی است.بازار کلاس های خصوصی علوم و ریاضیات رونق خوبی دارد.

اسلاید 7: ب : کشورهایی که زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است ایران ، چین و افغانستان بررسی موردی ایران انگلیسی صرفا به عنوان یک موضوع درسی پس از دوره ی مقدماتی ارائه می شود.دانش آموزان پس از پایان تحصیلات ، حداقل های لازم را نیز در زبان انگلیسی کسب نمی کنند.معلمان انگلیسی در کلاس های درس ، درباره ی انگلیسی صحبت می کنند به جای آن که انگلیسی صحبت کنند. شیوه های آموزش به شدت متاثر از نحوه ی ارزشیابی های رسمی و غیر رسمی است.معلمان علوم و ریاضیات به ندرت تسلط کافی و یا حتی نسبی بر زبان انگلیسی دارند.مواد آموزشی و کمک آموزشی به زبان انگلیسی در حوزه های مختلف برنامه ی درسی ( علوم و ریاضیات ) به طور رسمی تولید نمی شود .

اسلاید 8: آشنائی با یادگیری مبتنی بر تلیفیق محتوا و زبان CLIL ( Content and Language Integrated Learning)فلسفه ی آموزش مبتنی بر تلفیق محتوا و زبان اشاره به این موضوع دارد که هیچ فرصت و ابزاری را در آموزش نباید از دست داد یا به آن بی توجهی کرد. CLILفرصتی فراهم می کند تا آموزش زبان از طریق موضوعات دیگر و یا بر عکس ، آموزش موضوعات دیگر از طریق زبان انجام شود .هم زمان موجب یادگیری موضوع درسی انتخابی و زبان می شود.موجبات ارتباط و انسجام بیشتر بین اجزای برنامه ی درسی را فراهم می کند.

اسلاید 9: عنوان پروژه آموزش زبان از طریق علوماین پروژه پس تصویب توسط ELTeCS در سه کشور ایران ، پاکستان و بنگلادش اجرا میشود.در ایران برای پایه نهم و در دو کشور دیگر برای پایه ی ششم اجرا می شود. مواد آموزشی پروژه باید با توجه به هدف های CLIL تولید شوند.دو کارگاه آموزشی برای آشنایی و آموزش معلمان با نحوه ی انجام پروژه در هر کشور باید برگزار شود.در ایران 10 معلم و در دو کشور دیگر 25 معلم در اجرای این پروژه همکاری می کنند.این پروژه به مدت سه ماه اجرا می شود و با توجه به چک لیست هایی که تهیه شده است هم در حین اجرا و هم پس از پایان دوره مورد ارزشیابی قرار می گیرد و پس از بررسی گزارش های هر کشور ، یک گزارش نهائی برای ارائه به ELTeCS تهیه می شود.بازخوردهای این پروژه می تواند مبنایی برای آموزش زبان انگلیسی مبتنی بر CLIL فراهم کند.

اسلاید 10: آموزش علوم و ریاضیات از طریق زبان انگلیسی یک ضرورت اجتناب نا پذیر یا ایجاد یک امکان و فرصت؟حتی اگر در یک فرض آرمانی همه ی شرایط و بسترهای قانونی برای اجرای آن به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر فراهم شود به دلایل مختلفی امکان اجرای آن میسر نیست. اصل دوم رهنمودهای یونسکو در خصوص زبان و آموزشیونسکو از آموزش دو زبانه یا چند زبانه در همه ی سطوح به عنوان ابزاری برای ارتقاء سطح کیفیت اجتماعی و جنسی و عنصری کلیدی در جوامع زبانی مختلف حمایت می کند.....ارائه زبان دوم به عنوان یک موضوع آموزشی ، به طوری که میزان آن به تدریج افزایش یابد و این که زبان دوم نباید واسطه ی آموزش قرار گیرد ؛ مگر این که دانش آموزان کاملا با آن آشنا شوند.

اسلاید 11: پیشنهادهامطالعه و پژوهش بر روی CLIL بازنگری در برنامه های آموزش زبان انگلیسی با توجه به نتایج پژوهش بالاترجمه کتاب های درسی علوم و ریاضیات در دوره های راهنمایی و متوسطهانتشار مجلات رشد به زبان انگلیسی برای دوره های مختلف تحصیلی جهت دانش آموزان و معلمانتولید کتاب ها و مواد کمک آموزشی به زبان انگلیسی مبتنی بر CLIL و فعال کردن بخش غیر دولتی در این خصوصبرگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی برای کارشناسان دفتر مبتنی بر CLIL

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید