تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۴ اسلاید

alrza

صفحه 1:

صفحه 2:
ام يف كن بفش بت : تار يففة لديرئة

صفحه 3:
5 a 1 لهبری. سلره یا سنتی. یست! econ eye گهبری رستی ابت راکچ را به صورت مایع درست م یکننر.سلو ل کچ و آب تا بای یکه تبریل به بامر می شور .قبل از اثهمار به فمیری انعطاف پزیر تبریل می شو رکه ‎oy‏ | پزیردپس ار جامر شرن سفت نباشر و عالت پثیر مانتری را راشته باشر هنرم رگهیر با ابزار با نيروى رست به راهتى بر رو ىل كا ركنركئرهكارى يالهبرى عمقى را ‎ICC‏ ا 1 هورر نظر را هى برثر /كج رر همان هالت سفت مى شور وكهبر شروع به بروافت ‎De or‏ و پستی ‎ey‏ 0 ‎CU eee ee Le oN be Tee OES‏ توان ظرافت و لطافت ررآورر بنابراین ‎ere eee] ie‏ eee TEL Le es Mey OL RETIN O I DIE Ry eee a

صفحه 4:
53 i ‏لج بری سنتی‎ x en ‏یلی از پریره های هنری در معماری اسلامی بی همتاى ايران. هنر لهبرى‎ ‏اد ای ی‎ ۳ 72 ‏است له رر بقاياى ارزشمنر تاريفى ثموئه هاى بسيارى ارْ اين هنر اصيل‎ 3 # ‏کی‎ 59 fae ۲ ‏و زيبا به جشم می فورر, هنری له مسفانه امروز لمتر مورر استفاره قرار‎ _ + 9 + ۳۴ . 0 “gf . ‏لرفته و بناهای مزهبی ما ریلر با این هنر بریع آراسته نمی شوئر‎ هن ركهبرى ایرانی اسلامی از چنان جازبه ای برفوررار اس تكله قطعه هايى ‎ran‏ : 3 3 از آن در موزه لور پاریس و موزه ملی ایران نلهراری می شوثر . + ای کم = 0 7 ‎be ۲ te‏ به عنوان نموثه لهبری, جفت لیری و ابزار زنی طاقچه بسیار ارزشمتر ‎ene ۳‏ ی 3 5 هنری از لاخ پیشاپور از سره سوخ میلاری در موزه لور پاریس و قطعاتی ‎wy‏ فا 7 3 ‎ae‏ ‏از آثار روره ساسانی نیز ور موزه ملی ایران نلهراری می شوتر .

صفحه 5:
سلبوقی هن ركهبرى در انواع ف ظ كوف در دوره سلموقی بوره نماسازی های رافل بو هی هنرسی پا و برگهای ‎OK‏ ‏به وجور آورر

صفحه 6:
صفویه سم 9 1 ۳ و ‎as‏ ۳ ين روره هثر تعبرى وارر روشهاى خاص شره است. به طورى كه زيباترين مقرئس بنرى ‎ee 2 f‏ فى وك ف 78 ۳ مش ها ىلَبى با عناص ركونالون به ويره مقرئس بنرى هاى فاس و نیم طاس همراه با نقوش ا يس ا ا 20 لل و لیاه با انواع تیغه های هی رالبری زینت بفش گاخ هاى شاهى لرريره است. ‎she‏ وج و 3 ‎Aig‏ 3 5 9 9 5 پریره های ارزشمنر مقرنس قطار و اربنری ها و یزری بنری ‎SLE ay Ase‏ هشت بهشت و سررر بازار قیصریه در اصفهان به ویژه رالبرهای تیفه منقوش از ‎he ۹ tog‏ و و ۳ ‎ae le I ee‏ ظروف مفتلف پون تک و سبو مقرنس بنری های طاسه دا رگی در تالارهای شاه نشین و ‎Sie‏ 5 ار ‎Lee‏ ۰-1 ِ 5 موسیقی لاخ عالی قاپو و فط ‎SpA‏ ثلث بسیار ارزشمنر در صفه درویش هسجر پامع اصفهان از جمله آثار مربوط به این روره هستنر *75 زثريه © ری 2۳ رد 2 000000 :1 الخ م 5 هنر آفرینی های فراوان و ارزشمتر ا زگهپری, مقرنس بنر یگچی, ترنج اثرازی همراه با ‎is 5 ps a oe bose ae f‏ لل و لیاه و نقوش بریع دز آثار شهرهایی پون شیراز و بفصوص در عمار تگلاه فرگلی, ‎de 1 5‏ ۳ ۳ 959 مقبره اولیه ان زثر (ولیل الرعایا) له امروز موزه پارس می باشر به وجور آمر

صفحه 7:
* قابار در دوره قاباری هن رگهیری رونق فوق العاره ای به فو رگرفت, به علت مسافرت پارشاهان قابار به فرنّك از هن رگهبری اروپا تقلیرهایی ‏ رگافهای شاهی به ویژه سر ستون سازیه ءگلویی سازیها و سقف ساژیها ررکافهایی پو نگلستان و عشرت آبار و پاره ای دیلر پیروی شر. افا به طور قاطع می توا نگف تکه این تقلیرها هرگز نتوانست بای هثر و نقوش بسیار هثرمنرانه و امیل ایرانی, بفسوص نقشهای اسلیمی و فایی ‏ وگل و کی هکه نا تکرفته از سرپنبه با زوق هنرران ایران زمین می باشر را رگهبری بناهاى ايران زمين بليرر. از میان ۲ثر په جا مائره.از.اإين روران) مى توان ب هكتيبه حاى كهبرى خ طلم نظير مسهر هيرريه قزويّن» فانقاه و بقعه بايزيتسطامى رر بسطاء| رر مقياسلسترره و وسيع » محراب ا رزشمئر بير بلران زر جنوب اصفهان و نوعی ‎oy‏ همتا از | رر مغراب بسيار جالب و منفصر به فرر اولهايتو رر مسجر جامع اصفها نكه به جرئت مى توان اين يريره بزرك و عظيم هئ ركهبرى را شافص ترين و با ارزشترين نو ع كهبرى در معمارى جهان و به ویژه بهان اسلاع رانست ۲ پرر هثر ارزشمنر را

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:
* ماله اولین ابزا رگهیری است.ماله ‎Gol gl‏ برای پقش نمورن و پرراف تکررن اسللت اصلی نیاز است. * در هلاع غریر ماله, باير به اين كلته توجه راش تكه لبه هاى ماله بسيار تيز و برئره تباشر.زيرا رر موارر زياردى باعث ايهار جرادات له رست ركنا شره است. * 3 م تکه ماله ها هرگراع براى هنظورى سافته شره انر.برفی ماله براى كل هكيرى و برفى ور برا ى لهلارى هستئر wesc —

صفحه 11:

صفحه 12:
‎sop‏ نز 5 ع و3 ‏* ظرفی است له مصالح را در آن ‎Hila belie‏ ‎A 5 ae, 1‏ ‏* رر استفاره از استامبولى هميشه يك نلته فراموش می شور له بعر از انباع عملیات پایر استامبولی شبته شوردبه طور مثال زمائ یکه عملیات سیما نکاری به پایان می رسرء شایر به‌ساوگی و تسانی ‏5 01 95 4 ری مس ‎aa.‏ ‏بتوان آن را شست, ولی آلر ند روز از آن برد «یلر پاک کررن آن به آسانی ‎oll‏ پژیر یست. ‎ ‎ ‎

صفحه 13:

صفحه 14:
7 ‏وس‎ de a اک کار با ‎pry‏ شنافته می شور زیرا رقیر اس تبکه زیر رس تگهیر, 6 . 9 + كج را به يك اثر هنرى در هى آورَز. رمبر همانئ د جاقو است با اين 72 Pc: 3 7 ‏سس‎ تفاو تکه تیزی آن تنها ر مت نوك آن اس تبکه با آ نلچ راهی برنر,رمبر اصلی ترین وسیله ی کج ‎cul Sy‏

صفحه 15:

صفحه 16:
* hee ge = Se *؟همانطور ركه از ز نامش برای تمی زکررن زمینه ی بو" استفاره می شور. floral, background

صفحه 17:

صفحه 18:
بزار نقالی: ۱ دم ۳ 1 5 71 50 برای زیر و رو لررن ارهای لپیری و سافت و ساز ثل و برك وء«» بلار ميرور. مودت و د ‎a . Ze‏ ۳ براى قاشق ىكرر ن لليه ى ملان ها هتى برك ها و ريل ركارهاى قاشقى رار مورر ‎te ۰ ed ee vy Ke ۰ Z. 7 35‏ استفاره قرار می لیرر و از لبه ی لرر لوپك آن نیز ررچرنی سازی استفاره می 1 شوق designed by GW freepik.com

صفحه 19:
(Smal cule

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

39,000 تومان