صفحه 1:
صفحه 2:
Jad} سیزدهم)
ارائه دهنده: سجاد پارسایی 9343604
استاد: دکتر عابدان زاده
صفحه 3:
مات هد هگ تک فان تب رااغا لد تسش هایاول ره نا
موفق می باشد؟
در لاس ها آعار رد ای اعلط ار ار را با ام م9
بهترین و کارآمد ترین نحوه پاسخ گویی به اين گونه سوالات چیست؟
واژه بازخورد ابتدا در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم. وقتی دانشمندان مفاهیم خود سازوکاری
ECS Nepal Sonera) emia apes ely alas
بازخورد 616 ۴66601/06/: اطللاعاتی که فرد درباره اجراى مهارت در حين يا يس از اجرا
0
ا حي ا ار ا شار كرف می اند
3
صفحه 4:
1
صفحه 5:
بازخورد دآنی: عات حسی که به عنوان نتایج ذاتی عملکرد به
فرد داده می شود.
بازخورد افزوده: اطلاعات خاصی که به طور معمول در تکلیف
وجود ندارد , از منیع خارجی ناشی می شود - نسبت به فرد
ee محسوب میشود- به بازخورد درونی تکلیف اضافه می
met همزمان ۲6606001 الا ا اطلاعاتی که در
ای فرد به دست. می
بازخورد پایانی(660061] اه : اطلاعاتی که پس از
پایان اجرای تکلیف دست مد ايد
5
صفحه 6:
انواع بازخورد
#افروده
1 ه به 2 شکل به بازخورد درونی تکلیف
ی 56 موفقیت in ی ی
د مى
أكاقى: از اجرا ess se (KP) سورد Sea
سازد. ور خصوص "فت ee eee
صفحه 7:
کلامی يا قابل کلامی شدن
بیرونی
بعد از حرکت فراهم می شوند
اطلاعاتی در خصوص الگو سازی يا تولید حرکت اطلاعاتی در خصوص پیامد مرتبط با هدف محیطی
معمولا از بازخورد درونی مجزاست ۷ ; 5
معمولا ناشی از بازخورد درونی است
بیشتر د رآزمایشگاه مفید است رن د هه
صفحه 8:
Topic: Reduced frequency of ۱
enhances learning
in persons with Parkinson’s disease
Suzete Chiviacowsky*, Tiago Campos and Marlos
Rodrigues Domingues
School of Physical Education, Federal University of Pelotas,
Pelotas, Rio Grande do Sul, Brazil
published: 16 December 2010
frontiers in psychology
صفحه 9:
بیماری پارکینسون (۳۱) یک اختلال عصبی پیشرونده است که به علت تعداد زیادی از
محدودیت های حرکتی و غیر حرکتی شناخته شده است.
تحقيقات ale il Laing که بر بدگری و كنترل حركتى در افراد مبتلا به 08
تاثير می گذارد هنوز هم نسبتا محدود است
هدف از این مطالعه مقایسه اثرات be 100 در مقابل 6) آگاهی از نتایج
8010 در اموريش از یک مهارت حرکتی با خواسته های فضایی در شرکت کنندگان با
PD Mess 50 طور تصادفى به یکی از و گروه قیر گرفتن كروه 7100
بعد از هر آزمایش 8 دریافت می کرد در حالی که گروه دیگر 7/66 ۲۴ دریافت کرد.
See cimeree ل eae |
بند داشتند. هدف این بود که موقعیت مکان نما در فاصله 60 سانتی متر از نقطه
شروع قرار گیرد.
فتایج تفا وت بین دو گروه در مرحله یادداری (بدون L (KR نشان داد :
گروهی که 66/ 6 دریافت کرد ند عملکرد دقیق تر وتغییرپذیری کمتری دراجرای خود
نسبت به گروه 100/ ۴ نشان دادند.
بنابراین, کاهش تعداد ۴ می تواند یادگیری حرکتی در افراد مبتلا به ۴, را ارتقاء
دهد.
9
صفحه 10:
رشد و يادگيري حركتي _ ورزشي
_ بهار 1393
موضوع: تأثير بازخورد آكاهى از نتيجه با تواترهاى مختلف بر ميزان يادكيرى
یک مهارت هدف كيرى در كودكان مبتلا به اختلال اوتيسم
-١ محمد حسين زمانى(كارشناس دانشكاه شهيد جمران اهواز)
۲- مهدی ضرغامی(دانشیار دانشگاه شهید جمران اهواز)
۳- صدیقه حیدری نژاد(دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز)
10
صفحه 11:
بازخورد یکی از مهمترین متغیرهای موّثر بر کارایی یادگیری حرکتی و نحوة اجرای مهارت است و
نقش بسیار مهمی در کنترل حرکتی و اکتساب مهارت حرکتی دارد.
روش تحقیق نیمه تجربی و طرح تحقیق به روش پیش آزمون- پس آزمون و آزمون یادداری با سه
گروه بازخورد (۰- ۵۰ - ۱۰۰ در صد )بود.
جامعه آماری شامل کودکان اوتیسم ۶ تا ۸ ساله شهر اهواز بودند که ۲۱ نفر به روش در دسترس و
هدفمند به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه قرار گرفتند. تکلیف
آزمودنی ها مهارت پرتاب از بالای شانه به سمت سیبل ترسیم شده روی زمین بود. در مرحلة
اکتساب آزمودنی ها ۶۰ پرتاب را انجام دادند. آزمودنی های گروه صفر درصد هیچ گونه بازخوردی
را دریافت نکردند. گروه ۵۰ درصد در نصف کوشش ها و گروه ۱۰۰ درصد در تمامی کوشش ها
بازخورد د ا ey ectynes (lees es ever د ا كا
بود. از آزمودنیها به عمل آمد.
11
صفحه 12:
نتایج در lays اکتساب و یادداری تفاوت معنا داری بین ۲ گروه نشان داد.
گروه ۱۰۰ درصد دریافت بازخورد هم در مرحلة اکتساب و هم در مرحلة بادداری برتری
داشت.
کی ای رت ای ادبم و ها ارت تیا نی اند
کودکان تأثیر دارد و تمرین برای کودکان اوتیسم در شرایط تمرین بازخورد کاهش یافته
کمتر موثر بود.
به طور کلی توصیه می شود در یادگیری مهارت کودکان مبتلا به اوتیسم از بازخورد
افزوده با تواتر بالا استفاده شود.
محققان اين نتایج را به کمبود تجربه و توانایی کمتر کودکان برای از قبل برنامه ریزی
کردن حرکات هدف گیری پرتابی نسبت دادند.
12
صفحه 13:
بازخورد افزوده در فرآیند یادگیری دو نقش عمده بازی می کند:
۱- دستیابی به هدف مهارت را آسان می کند.
۲- انگیزه دادن به شاگرد برای ادامه تلاش و رسیدن به هدف.
مهارت بسته: چون شرایط محیطی ابت پا ایستاست و فرد تحت آموزش تلاش می کند تا در ایجاد
حرکات موثر به نحو همسانی عمل کند 16۳ شکل قدرتمندتر و مناسب تری می باشد.
مهارت باز: چون شرایط محیطی متغیر است وهدف موردنظر در آن اجرای الگوهای حرکتی متنوع
است مناسب تر است.
13
صفحه 14:
۱- انگیزش: به نوآموزان انرژی می دهد که تلاشهایشان را برای دستیابی به هدف هایشان بیشتر
۲- تقویت: موجب می شود که نوآموزان عملی را دوباره تکرار کنند یا در صورت تنبیه شدن از
تکرار آن بپرهيزند.
oh pean bry ISIS ستت لالب ر اثری رها 616 Sle Seb eG انا
اجرای آنها الگوهای حرکتی خود را پالایش کنند و خطاهایشان را اصلاح کنند.
۴- وابستگی: باعث می شود که یادگیرندگان خیلی زیاد به بازخورد آموزشی وابسته شوند و هنكام
فقدان آن احراشان ععف شود.
14
صفحه 15:
۱- بازخورد افزوده ممکن است برای یادگیری مهارت ضروری باشد.
۲- بازخورد افزوده ممکن است برای یادگیری مهارت ضروری نباشد.
۳- بازخورد افزوده ممکن است یاد گیری مهارت را افزايش دهد.
۴- بازخورد افزوده ممکن است يادكيرى مهارت را تضعيف کند.
15
صفحه 16:
منایع
ae -1 حرکتی ای و کاربردها)- کل
2- یادگیری و کنترل حركتى a اشمیت/ ae)
3- - یادگیری حرکتی و اجرا(از اصول تا تمرین)- اشمیت
4- یادگیری و عملکرد حرکتی - شمیت/ ریسبر؟
5- - یادگیری و کنترل حرکتی(از دیدگاه روانشناسی عصبی)-
جورج سيج 2
6- نشریه رشد و یادگیری حرکتی
7- نشریه 05۷60۱09۷ 1۳ ۲۲۵۳۱6۲5
16
صفحه 17:
17
Let it go
Tanks for
attention