hrbart

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “یوهان فردریش هربارت”

یوهان فردریش هربارت

اسلاید 1: حسن بدخشانsatrap021@gmail.comاستاد مربوطه: آقای ناصریموضوع: هربارتJohann Friedrich Herbart

اسلاید 2: زندگی نامهیوهان فریدریش هربارت در سال1776در اولدن برگ آلمان به دنیا آمد پدر او وکیل دادگستری بود ولی آموزش و پرورش وی به ویژه زیر نظر مادرش که زنی هوش مند بود و به تربیت فرزند خویش توجه بسیار داشت انجام گرفت.هربارت تا 12سالگی از سوی آموزگاران خصوصی در خانه آموزش دید پس از آن درحالی که از نظر آموزشی از هم سالان خود بسی پیشتر و برتر بود به دبیرستان و در 18سالگی برای فرا گرفتن فلسفه به دانشگاه ینا رفت پس از سه سال تحصیل در دانشگاه برای آموزش فرزندان یک خانواده سوئیسی،رهسپار آن کشور گردید.در آنجا از آموزشگاه پستا لوتسی در بورگدورف دیدن کرد و برآن شد تا راز تاثیر اورا در برانگیختن دانش آموزان در یابد.

اسلاید 3: پس از بازگشت به آلمان به پایان بردن دوره دکترا به استادی فلسفه و آموزش پرورش دانشگاه کونیگسبرگ و گوتینگن برگزیده شد و درسال1841در65سالگی در گذشت.

اسلاید 4: سرانجام رساندن روانشناسی پستالوتسی پستالوتسی بر آن بود تا روش آموزش و پرورش را بر اصل های روانشناسی استوار کند.کار هربارت که درتاریخ فسلفه اهمیت چندانی ندارد،در قلمرو روان شناسی وآموزش و پروش،از اهمیت بسیار برخوردار است. او از سویی از پیشروان روان شناسی نو واز سوی دیگر از بنیانگذاران روش علمی آموزش و پرورش است.با کار اوست که آموزش و پرورش بربنیاد روان شناسی استوار می گردد وجنبه ای علمی می یابد.

اسلاید 5: با آن که مانند فیلسوفان وروان شناسان انگلیسی،ایده های نهادی را به کنار می گذارد ولی بر خلاف آنان،بر فعال بودن روان تأکید می کند.تصورهایی که در روان پدید می آیند از سویی نتیجه تأثیر عامل های بیرونی اند واز سوی دیگر نتیجه فعالیت روان.البته فعالیتی که به تاثیر آن عامل ها،بر انگیخته می شود.زیرا همه محتوای آن،از آموزش است.

اسلاید 6: اندیشه هااز اندیشه های با اهمیت هربارت،تکیه بر پیوند میان این ایده ها وحالت های گوناگون روانی است. از این دیدگاه،چگونگی خواهندگی وحالت های عاطفی نیز به چگونگی این ایده ها باز می گردد.این نکته که تنها از یک نظر یاد آور آموزش سقراط وافلاطون درباره ی پیوند میان دانش وفضیلت ویا اندیشه وکردار است.ازدیدگاه فسلفه تربیتی هربارت اهمیتی بسزا دارد.

اسلاید 7: آموزش و پروشهربارت کوشید تا آموزش و پرورش را بر بنیاد روان شناسی استوار کند.از این رو ست که پیش از پرداختن به روش آموزش،به بررسی چگونگی فهمیدن می پردازد.پس از پذیرفتن اهمیت روش پستالوتسی درفراهم آوردن زمینه ی حسی و تجربی آموزش،آن را ناکافی وتنها نخستین گام این راه می شمرد.باید به جستوجوی روش برآمد که از یک سو از این یافته های حسی وتجربی،نظامی فهمیدنی پدید آورد و از سوی دیگر،از حد آموزش های حسی وتجربی،که بیشتر در خور کودکان است فراتر رود.

اسلاید 8: هر بارت فهمیدن را به هم پیوستن تصورهای تازه به تصورهای ادراک شده ی قبلی می داند وبر این نکته تأکید می کند که این کار نتیجه ی کنایی فهم و از این رو گونه ای شکل دادن،سازمان دادن و از آن خود کردن تصورهاست.این پیوند،همواره به چگونگی تصورهای ادراک شده ی پیشین بستگی دارد.

اسلاید 9: با آن که برنامه آموزشی پستالوتسی فعالیت های گوناگون از آموختن حرفه ها گرفته تا نقاشی،سرودخوانی،خواندن قرآن و درس هایی مانند حساب و هندسه و تاریخ را در بر می گرفت.ولی پستالوتسی هیچ تکیه وتاکیدی برآموزش سازمان یافته،از پیش معین واز روی برنامه نداشت.هربارت این چگونگی را نقص شمرده با تاکیدی که بر اهمیت آموزش دارد،هم به آموزش از روی برنامه اهمیت می دهد،هم به آموزش از روی طرح از پیش معین،با گام هایی مشخص.

اسلاید 10: گام نخستآماده کردن شاگردان است برای فهمیدن درس تازه.آموزگار می تواند با بازگفتن یا پرسیدن درس های گذشته-که به درس کنکونی بستگی دارند-توجه شاگردان را به نکته های لازم برانگیزد.گام دومعرضه کردن درس تازه است.گام سومسنجیدن آن با درس های گذشته ونشان دادن بستگی آن هاست.گام چهارمیگانه کردن آن ها وبیان نتیجه کار است به کلی ترین صورتگام پنجمکه از سوی پیروان هربارت افزوده شده است –نشان دادن کاربرد آن است درموردهای جزئی.

اسلاید 11: هر بارت مقصد تربیت را دست یافتن به هنرهای اخلاقی می داند وهنر اخلاقی را مطابقت اراده با ارزش های عالی انسانی تعریف می کند.اما این را فقط زاییده آموزش وپروش می شمارد.اما با همه تاکیدی که هربارت بر اهمیت روان شناسی می کند به این نکته توجه دارد که کاربرد روان شناسی در آموزش وپرورش،بیش از هر چیز درباره ی روش کار است ونه آرمان و مقصدی که همه ی کوشش ها باید به سوی آن ها هدایت شوند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید