پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

یک مورد توده ریوی در جوان ۲۲ ساله با حضور کلیه اساتید داخلی

tde_riyavi_dar_javane_22sale

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “یک مورد توده ریوی در جوان ۲۲ ساله با حضور کلیه اساتید داخلی”

یک مورد توده ریوی در جوان ۲۲ ساله با حضور کلیه اساتید داخلی

اسلاید 1: CPC  یک مورد توده ریوی در جوان 22 ساله با حضور کلیه اساتید داخلی ارائه دهنده : دکتر سارا مقدسیموسوی دوشنبه91/9/20

اسلاید 2: بیمار آقای 24 ساله که با شکایت سرفه های مکرر ،هموپتیزی افزایش یابنده ،خس خس سینه و تنگی نفس شبانه مراجعه نموده . علائم بیمار از حدود4 ماه پیش شروع شده و به تدریج افزایش یافته از بیمار C.X.R بعمل آمد که consolidation در لوب تحتانی ریه چپ گزارش شد.

اسلاید 3: سی تی اسکن ریه و مدیاستن بدون تزریق انجام شد.

اسلاید 4:

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: Lobulated soft tissue mass like lesion در لوب تحتانی ریه چپ گزارش شد. تغییرات برونشکتازی نیز در اطراف آن دیده می شود . ریه راست و مدیاستن intact است.

اسلاید 10: سی تی اسکن ریه و مدیاستن با تزریق انجام شد.

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14:

اسلاید 15: Large lobulated soft tissue mass در لوب تحتانی ریه چپ با ایعاد حداقل 90*72*80 میلیمتر دیده شد.جدار توده نامنظم است و در مقایسه با سی تی اسکن قبلی بطور قابل ملاحظه ای دچار افزایش سایز شده است. تومور هایپودنس می باشد و enhancing septa درون تومور دیده می شود. ندولهای کلسیفی کوچک در اغلب قسمتهای قدامی و خلفی ریه راست دیده می شود. مدیاستن intact است.

اسلاید 16: با توجه به جواب سی تی اسکن، تومور non operable می باشد.اقدام بعدی؟؟

اسلاید 17: بیمار برونکوسکوپی شد

اسلاید 18: بیمارتحت بیوپسی از ریه چپ قرار گرفت و نمونه به پاتولوژی ارسال شد.

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21: ماکروسکوپی: نمونه ارسالی شامل نسوج کرم – سفید رنک جمعا به ابعاد 0.6*0.5*0.1 سانتیمتر است. میکروسکوپی:قطعاتی از نئوپلاست با نواحی وسیع نکروز دیده می شود. سلول تومورال هسته های گرد تا بیضی شکل ، هیپر کروم تا حدودی پلئومورف و سیتوپلاسم ائوزینوفیلیک دارند و بدون تجمعات و ظاهر اشکال پاپیلری آرایش یافته اند. استرومافیبروتیک بوده و ارتشاع نوتروفیل نشان می دهد.

اسلاید 22: با توجه به غیر قابل جراحی بودن بیمار با تشخیص lung cancer به مدت 6 جلسه تحت کموتراپی با پاکیتاسل و کربوپلاتین قرار گرفت.

اسلاید 23: اقدام بعدی؟

اسلاید 24: بیمار تحت سی تی اسکن مجدد ریه و مدیاستن قرار گرفت .

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28: گزارش سی تی اسکن تومور لوبوله در لوب تحتانی ریه چپ در مقایسه با سی تی اسکن قبلی اندازه آن بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته (پاسخ مثبت به کموتراپی) ریه راست و مدیاستن نرمال است.

اسلاید 29: بعد از 6 دوره کمو سایز تومور کوچک و حال عمومی بیمار خوب است . اقدام بعدی؟

اسلاید 30: در 25/7/91 تحت لوبکتومی لوب تحتانی ریه چپ قرار گرفت

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35: جواب پاتولوژی ← در بررسی میکروسکوپی برشهای تهیه شده بافت ریه با انتشار تومور اپی تلیالی دیده می شود سلولهای تومورال چندوجهی با هسته های گرد بزرگ ، مرکزی ، وزیکولر و پلئومورف با هستکهای برجسته و سیتوپلاسم فراوان روشن با حاشیه مشخص دارند و بصورت صفحات ،تجمعات ، غدد آرایش یافته اند .سپتوم های فیبروواسکولر در برخی مناطق در بین سلولهای تومورال دیده می شود.تعداد کمی سلول ژیانت چند هسته ای مشاهده می شود. تومور تا حاشیه برونش گسترش یافته است و حاشیه گرد دارد. نواحی وسیع نکروز، واکنش سودوزانتوماتو، خونریزی جدید و مناطق کلسیفیه جلب نظر می کند.در گره های لنفاوی تومور بچشم نمی خورد.Diagnosis:Pulmonary germ cell tumor suggestive of metastatic seminoma

اسلاید 36: اقدام بعدی؟

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید