کسب و کار اقتصاد و مالی

Business Plan (طرح تجاری)

barname_kasb_va_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “Business Plan (طرح تجاری)”

Business Plan (طرح تجاری)

اسلاید 1: بسمه تعاليBusiness Planدانشکده مهندسی دانشگاه كاشانتهيه و تنظيم: مسعود تمسكيپاییز 1394

اسلاید 2: PURPOSE OF A BUSINESS PLAN A business plan has three primary functions: To serve as an Action Plan (برنامه عملياتي)To serve as a Road Map (نقشه مسير)To serve as a Sales Tool (ابزار فروش)Stephen R. Lawrence, College of Business and Administration, University of Colorado

اسلاید 3: برنامه عملياتیيک طرح تجاری به شما کمک می کند که فکری که سالها در مورد شروع يک کسب و کار داشتيد, عملياتی کنيد. در يک طرح تجاری بخشهای مختلف برای شروع کسب کار از يکديگر جدا می شوند و هر قسمت به صورت مجزا مورد بررسی قرار می گيرد؛ بنابراين شما به جای يک مساله بزرگ تعدادی از مسائل کوچکتر خواهيد داشت.بنابراين با نوشتن يک طرح تجاری چيزی را که سخت و حتی غير ممکن تلقی می شود(شروع يک کسب و کار) به اجزای کوچکتر, جزئی تر و آسانتر شکسته می شود و پی گيری می شود.

اسلاید 4: نقشه مسيروقتی که شما کسب و کارتان را شروع می کنيد, طرح تجاری ابزار بسيار باارزشی خواهد بود که به شما کمک می کند که در مسيری که می خواهيد ادامه بدهيد, پيش برويد.در دنيای پر مخاطره امروزی, جهت کسب و کار به آسانی از اهداف خود دور می شود و طرح تجاری در تمرکز در مسير صحيح به شما کمک می کند.يک طرح تجاری به تامين کنندگان, مشتريان, کارمندان, دوستان و خانواده شما کمک می کند تا با آرمانهای شما آشنا شوند و در رسيدن به آن به شما کمک کنند.

اسلاید 5: ابزار فروششما احتمالا نياز به تامين مالی برای شروع کسب و کار خود داريد و طرح کسب و کار ابزار شما برای متقاعد کردن سرمايه گذاران می باشد همچنين طرح کسب و کار خوب برای متقاعد نمودن اعضای خانواده و دوستان و آشنايان که ايده به عمل تبديل خواهد شد, مفيد است.

اسلاید 6: طرح تجاري چيست؟طرح تجاري برنامه مفصلي است كه بيانگر آن است كه يك كسب و كار جديد چه بخشهايي دارد و چگونه اداره مي شود.طرح تجاري مهمترين چيزي است كه براي شروع يك كسب و كار بايستي تهيه شود.طرح تجاري ماكتي از فعاليت تجاري شماست. چارچوب كارتان را مشخص مي كند، دورنماي جايي كه مي خواهيد به آن برسيد، ترسيم مي كند و مانند يك نقشه نشان مي دهد كه مسير بهتر را انتخاب كنيد.

اسلاید 7: مزاياي نوشتن طرحوقتي شما درباره چيزي بنويسيد، آنرا روشنتر و واضحتر مي كنيد.بسياري از كساني كه طرح تجاري نوشته اند، گفته اند كه وقتي شروع به نوشتن كرده اند، متوجه شده اند كه چگونه بايد كار را شروع كنند.نوشتن طرح اجازه مي دهد كه ديگران در روياهاي شما شركت كنند و نظر خود را ابراز كنند.

اسلاید 8: طرح تجاري يك صفحه ايماموريتچشم اندازاهدافاستراتژيهابرنامه ها

اسلاید 9: مزاياي طرح تجاري يك صفحه ايخواندن سريع و فهم آسانتمركز روي موارد اصلياستفاده از بهترين كلمات وعبارات براي انتقال منظورابزاري مناسب براي انتقال آنچه كه در ذهن مي گذرد.مرجع مناسبي براي تصميم گيري است.

اسلاید 10: چالشدر دنياي امروز كه تغييرات سريع محيطي از خصوصيات بارز آن است، چگونه مي توان به يك طرح تجاري اعتماد كرد؟

اسلاید 11: برداشتهاي نادرست از طرح تجارييك طرح تجاري خوب بايد طولاني باشد.كسيكه مي داند كه دارد چه كار مي كند، به طرح تجاري نيازي ندارد.طرح تجاري مختص فعاليتهاي بزرگ است.كافي است كه با پرداخت پول به يك مشاور، طرح تجاري تهيه و آماده شود و محتواي آن اهميتي ندارد.هدف اصلي از نوشتن آن جذب سرمايه است.

اسلاید 12: شرح ماموريت (the mission statement)تنها با چند كلمه مي توان ماهيت يك فعاليت را بيان كرد.شرح ماموريت بيان مي كند كه چرا اين كالا يا خدمات را توليد مي كنيم يا اصلا چرا اينكار را شروع كرده ايم.معمولا در بيان ماموريت حرفي از پول زده نمي شود و مقاصد مالي در چشم انداز بيان مي شود.شرح ماموريت تعهد و وفاداري شما را به كار نشان مي دهد.

اسلاید 13: نوشتن شرح ماموريتپاسخ به سوالات زير به شما در نوشتن ماموريت كسب و كار شما كمك مي كند:كالا يا خدمات چه هستند؟شما چه تفاوتي با رقبا داريد؟مشتري ايده آل كيست؟چرا مشتري كالا يا خدمات شما را مي خرد؟كالا يا خدمات ارائه شده چه ارزشي براي مشتريان دارد؟در اين كسب و كار چه ارزشهايي را دنبال مي كنيد؟شركت شما متعهد شده كه براي مشتريانش چه كند؟با اين كسب و كار چه شوقي در شما ارضا مي شود؟

اسلاید 14: پيش نويس شرح ماموريتماموريت (نام شركت) فراهم كردن (توصيف كالا وخدمات) براي مشتريان است. اين (توصيف كالا و خدمات) ميتواند (امتياز كالا و خدمات براي مشتري تشريح شود).

اسلاید 15: نمونه اي از شرح ماموريت شركت دامرت مي خواهد وسايل شگفت انگيز توليد كند، چيزهايي پر از جادوي خلاقيت و جرقه نوآوري، پر از اسرار آيندههدف ما به تصوير كشيدن ايده هاي شماست.(شركت هنرهاي ويدئويي)اگر به دنبال موفقيت هستيد، بگذاريد كارمندهايتان را ما انتخاب كنيم.(يك شركت كاريابي)

اسلاید 16: شرح چشم انداز خوب (the vision statement)چشم انداز بايد ايده تان را طوري بيان كند كه داراي شور و هيجان باشد.چشم انداز بايد پرمحتوا و آرماني باشد.بايد ذهن را تحريك كند و در عين حال از كار شما تصوير واضحي بدهد.اگر نتوانيد در چشم انداز عمق علاقه تان را منعكس كنيد، ديگران به راحتي مجذوب طرحتان نخواهند شد.

اسلاید 17: چگونگي نوشتن يك چشم اندازچه چيزي؟كالا يا خدمات؟ يا هر دو؟ چقدر؟شاخص اين شركت چه خواهد بود و قرار است به چه چيزي شناخته شود؟نقش مدير شركت در آن چه خواهد بود؟كجا؟حيطه فعاليت محلي، منطقه اي يا بين المللي؟مشتريها در كجا هستند؟ كدام شهرها ، استانها يا كشورهامراكز توليد، نظارت و دفاتر فروش در كجا خواهند بود؟

اسلاید 18: چگونگي نوشتن يك چشم اندازچه كسي؟مشتريها چه كساني هستند؟شركاي اصلي و همكاران مهم چه كساني خواهند بود؟مشاوران اين طرح چه كساني خواهند بود؟چه موقع؟چه موقع اين كسب و كار راه اندازي مي شود؟چه موقع به هر يك از فضاهاي اداري، توليد يا توزيع نياز داريد؟

اسلاید 19: چگونگي نوشتن يك چشم اندازچرا؟چرا اين كسب و كار ايجاد شده است؟چرا مشتريان اين كالا يا خدمات را ترجيح مي دهند؟چرا سرمايه گذاري در اين طرح منفعت دارد؟ چگونه؟سرمايه اين كار چگونه تامين مي شود؟برخورد مديران با همكاران و مشتريان چگونه خواهد بود؟عقايد شخصي چگونه روي اين كسب و كار تاثير دارد؟

اسلاید 20: عناصر اصلي چشم اندازتوصيف كالا و خدماتتبيين مشتريترسيم محيط كار

اسلاید 21: پيش نويس چشم اندازرشد يا تبديل (نام شركت) به يك (نوع يا تعريف تجارت) موفق (محلي، منطقه اي ، ملي، بين المللي) در مدت (زمان مورد نظر) كه به ( تعريف مشتريان)، ( توصيف كالا و خدمات) را ارائه كند.

اسلاید 22: نمونه اي از چشم اندازشركت فينيكس:تاسيس شركت الكترونيكي فينيكس به عنوان اولين شركت كنترل فرآيندهاي صنعتي در جنوب غرب آمريكاگسترش حيطه كاري از فعاليتهاي توليدي به خدمات معتبر مهندسي و ارائه خدمات تكميلي مهندسي براي رسيدن به سقف در آمد 20 ميليون دلار در 5 سالشركت دامرت:مي خواهيم در ساخت اسباب بازي و بازيهاي تفريحي و آموزشي در دنيا بهترين باشيم.

اسلاید 23: اهدافاهداف را به شكل مقاصد ويژه و قابل اندازه گيري مي نويسيم.اشخاص هدفمند كساني هستند كه در شرايط خاص مي دانند چه مي خواهند و براي رسيدن به مقاصد خود از اهداف و برنامه هاي زماني از پيش تعيين شده كمك مي گيرند.اهداف كسب و كار بايد همه ابعاد كار را پوشش دهند و روي مقاصد مهمتر تاكيد كنند.در يك طرح تجاري معمولا تعداد هدفها تا 10 مورد مي رسد. (سوددهي، بازاريابي، توليد، فرآيندها، كارمندان و ...)اهداف مهمترين ابزار براي تعيين مسئوليتها هستند.

اسلاید 24: شاخصهاي اهداف فروش و بازاريابيفروشتبليغاتتعداد مشتريهاي جديدسهم بازارتصور و وجهه عموميتعداد مشتريها

اسلاید 25: شاخصهاي اهداف ماليسود خالصسود ناخالصبدهيحقوق و مزاياموجودي كالانقدينگي

اسلاید 26: شاخصهاي اهداف پرسنلي حقوق و مزاياروحيه كاريمحيط كارياضافه كارياستفاده از پيمانكاراستفاده از نيروي كار زنان

اسلاید 27: شاخصهاي اهداف توليدميزان توليدهزينه هر واحد توليدظرفيت توليدموجودي كالازمان توقف عملياتبهره وري نيروي كارايمنيكيفيت توليد

اسلاید 28: شاخصهاي اهداف تحقيق و توسعهمحصولات جديدقابليت طراحيبهبود مستمرتاريخ عرضه محصولات جديدمدت كاركرد محصول

اسلاید 29: ساير شاخصهاي مرتبطساعات كارتعداد مراكز فروشتجهيزاتخدمات به مشتريانآموزش كاركنانچرخه پرداخت به دريافت

اسلاید 30: نمونه اي از اهدافتكميل نمونه آزمايشي تا تاريخ 10/10/95افزايش فروش به 400ميليون ريال در سال 93، 1000ميليون ريال در سال 94و 2000ميليون ريال در سال 95كاهش هزينه حمل كالا به 1 درصد فروش تا پايان سال 94معرفي دو نمونه محصول جديد تا تاريخ 31/6/95توليد 10 هزار محصول در سال 95

اسلاید 31: استراتژيهاي قرن بيست و يكمقيمت همه چيز نيست.بهترين افراد را به كار بگيريد و آنها را در فعاليت اقتصادي خود سهيم كنيد.سريع عمل كنيد.توي چشم باشيد و سعي كنيد مرجع شركتهاي ديگر باشيدروي كاري كه بهتر مي دانيد، متمركز شويد و كارهاي ديگر را خلاصه كنيد و يا كنار بگذاريد.

اسلاید 32: استراتژيها(strategies)استراتژيها جواب اين سؤال هستند كه چه عواملي در طول زمان سبب موفقيت اين فعاليت خواهند شد.استراتژيها، جهت، معيارها و روشهاي ايجاد و اداره شركت شما را تنظيم مي كنند.قرار نيست استراتژيها پنهان و مرموز باشند.استراتژيها كمك مي كنند تا شما بتوانيد تصميماتتان را ارزشيابي كنيد.

اسلاید 33: عوامل مهم در رشد فعاليت اقتصاديسهم بازاركانالهاي توزيعپرسنل قيمتتصوير شركتمديريت زمانمشتريان ويژهخدمات براي مشتريانتكنولوژي سرمايه كيفيتهمكاري هاي استراتژيك

اسلاید 34: مسائل مورد بحث در صنعت جهت تعيين استراتژيهاقيمت گذاريمشتريانرقبابازارتكنولوژيتبليغاتمالياتقوانين محلي و دولتيشرايط اقتصادي

اسلاید 35: مشتريان شما چه كساني هستند؟(طبقه بندي مشتريان)سنجنسيتدرآمدشغلتحصيلات زبانتوزيع جغرافياييطبقه اجتماعيشخصيتتعداد دفعات خريدهدف از خريدوفاداريعادتسرگرمي

اسلاید 36: تبليغات از طريق:مراجعه حضوريروزنامهكارگاهسميناراينترنت مكاتبهنمايندگيهاسخنرانيمجلات تجاريراديو و تلويزيونبازاريابي تلفني

اسلاید 37: برنامه هابه وسيله برنامه ها مي توانيم به اهداف خود برسيم.هر يك از برنامه ها به مثابه يك پروژه هستند.در برنامه ها دقيقا مشخص مي شود كه هر كس مسئول چه كاري است.در برنامه ريزي، جدول زماني و هزينه هاي هر پروژه بايستي مشخص شود.

اسلاید 38: طرح تجاري يك صفحه اي يك شركت خدمات نرم افزاري و اينترنتيچشم اندازماموريتاهدافاستراتژيهابرنامه ها

اسلاید 39: چشم اندازگسترش شركت x به يك شركت ملي 100ميليارد ريالي كه به 100 شركت برتر در ايران، شهرهاي بزرگ و مراكز دولتي خدمات نرم افزاري و اينترنتي ارائه مي كند.

اسلاید 40: ماموريتيافتن راهكارهاي افزايش بهره وري كه هزينه پرسنلي، تجهيزات و موجودي ها را كم كند.

اسلاید 41: اهدافافزايش درآمد شركت از 1000ميليون ريال در سال 93 به 4000و 10000 ميليون ريال در سالهاي 94 و 95افزايش سود ناخالص شركت از 40 درصد در سال 93به 50 درصد در سال 94توليد 3 نرم افزار جديد تا پايان سال 95افزايش تعداد مشتريان از 10 مورد فعلي به 30 فقره در سال تا 31/6/95افزايش تعداد مشتريان حقوقي از 60 درصد در سال 93به 70 درصد در سال 94عرضه نرم افزار y تا آخر آذر 94، فروش آن به ميزان 300 ميليون ريال در سه ماهه چهارم، 500 ميليون ريال در سه ماهه اول 95و 1000 ميليون ريال در سه ماهه دوم 95افزايش فروش سرانه از 100 ميليون ريال فعلي به 500 ميليون ريال تا پايان سال 95

اسلاید 42: استراتژيهاهمراهي و شراكت با پيشتازان صنعت نرم افزار در بازاريابي محصولات توليدي و خدمات ارائه شدهگردش كار مناسب واحد تحقيق و توسعه و انعطاف بخشي هر چه بيشتر به آندر دسترس بودن منابع انساني و سيستمهاتشكيل تيم مسئول و متعهداجراي برنامه هاي تشويقي پرسنلي براي كاهش زمان عرضه محصولات جديد

اسلاید 43: برنامه هابه كارگيري سه نيروي متخصص نرم افزار كامپيوتر با تحصيلات ليسانس تا 30/8/94برنامه ريزي براي سيستم جامع اطلاعات مديريت شركت تا 30/7 و اجراي آن تا 30/9/94خريد 4 دستگاه كامپيوتر جديد با تجهيزات جانبي تا پايان مهرماهدريافت گزارش پيشرفت پروژه ها در پايان هر فصل و تشكيل جلسه جهت بررسي انها دو هفته بعد از آناتوماسيون فروش محصولات تا پايان آذرماه 94نظرسنجي از مشتريان تا پايان آبانماه و بررسي و تحليل آن تا 15/9/94توسعه پرسنلي واحد خدمات پس از فروش از 2 نفر فعلي به 3 نفر و توسعه تجهيزات آن به مبلغ 300 ميليون ريال تا 20 آبانماهارتقاي پورسانت پرسنل بازاريابي و فروش از 10 درصد فعلي به 15 درصد از 20 شهريورماه

اسلاید 44: رئوس مطالب يک طرح تجاریخلاصه اجرايیتوصيف شرکتشرح ماموريت شرکتبيان تاريخچه و فعاليتهای جاری شرکتبازار و محصولات شرکتاهداف شرکتتوصيف محصولات و خدماتتوصيفسنجش بازارحقوق اختصاصی مالکمراحل توسعه محصولات

اسلاید 45: رئوس مطالب يک طرح تجاریتحليل بازار و صنعت تحليل صنعتتحليل بازارتحليل مشتریتحليل رقبااستراتژی بازاريابیاستراتژی بازار هدفاستراتژی محصولات و خدماتاستراتژی قيمت گذاریاستراتژی توزيعاستراتژی معرفی و تبليغاتاستراتژی فروشپيش بينی فروش و بازاريابی

اسلاید 46: رئوس مطالب يک طرح تجاریعملياتاستراتژی عملياتقلمرو و دامنه عملياتعمليات در حال پيشرفتهزينه های عملياتتوسعهاستراتژی توسعهجدول زمانی توسعههزينه های توسعه

اسلاید 47: رئوس مطالب يک طرح تجاریمديريتسازماندهی شرکتتيم مديريتیهزينه های اداره شرکتخلاصه مالی شرکتفروض مالی شرکتپيش بينی های مالی شرکتالزامات سرمايه ای شرکتريسکهای مالی استراتژيهای خروج شرکت

اسلاید 48: رئوس مطالب يک طرح تجاریپيشنهاد درخواست سرمايهالزامات سرمايه گذاریارزيابی کسب و کارپيشنهادضمائم

اسلاید 49: خلاصه اجرايیخلاصه اجرايی طرح تجاری مشتمل بر يک تا سه صفحه از عصاره کل طرح می باشد.خواننده اول بايد قادر باشد که به تنهايی اين خلاصه اجرايی را بخواند و به کل موضوع طرح پی ببرد.نحوه ارزيابی خلاصه اجرايیآيا خلاصه اجرايی اصول و ضروريات طرح تجاری را دربردارد؟اگر خلاصه اجرايی طرح عباراتی همچون در اين طرح نشان خواهيم داد که.. يا استراتژی بازاريابی ما در اين طرح توصيف می شود را داشته باشد, بايد دوباره اين خلاصه اجرايی را بازنويسی کنيم چرا که به تنهايی و بدون مراجعه به متن اصلی طرح بايستی قابل درک باشد.آيا خلاصه اجرايی طرح واضح و مهيج است؟ آيا سبب می شود که خواننده به منظور جزئيات بيشتر تمايل به خواندن کل طرح داشته باشد؟آيا همه عناصر طرح از جمله شرکت, محصولات, مديريت, بازاريابی و فروش, توسعه, عمليات و مالی و ... در آن پوشش داده شده است.

اسلاید 50: تصوير شرکتتصوير شرکت يک خلاصه يک يا دو صفحه ای از توصيف شرکتی است که تاسيس کرده ايد يا می خواهيد تاسيس کنيد. چگونگی سازماندهی آن, شرکا و ميزان مشارکت آنها, آرمانهای شرکت و ...بعد از خواندن اين بخش خواننده بايستی تصوير مناسبی از شرکت و مسير ی که قرار است طی شود داشته باشد.در اين قسمت شما بايستی به هر يک از سوالات زير پاسخ بدهيد.نام شرکت شما چيست؟آيا شرکت در حال حاضر وجود دارد يا در آينده تشکيل خواهد شد؟محل آن در کجاست؟شرکت چگونه ثبت شده و سهامداران اصلی ان چه کسانی هستند؟

اسلاید 51: شرح ماموريتشرح ماموريت که در حد يک جمله يا يک پاراگراف کوتاه نوشته می شود در حقيقت يک بيان الهام آميز از آرمانها و اهدافی که شما برای شرکت متصور شده ايد, می باشد.خيلی از شرح ماموريتها نامفهوم و مبهم هستند و شما بايد مطمئن شويد که شرح ماموريت شرکت شما مختصر و پرمحتوا بوده و خواننده را به هيجان وامی دارد.

اسلاید 52: بيان تاريخچه و فعاليتهای جاری شرکتدر اين زير بخش بايستی تاريخچه و فعاليتهای جاری شرکت به تصوير کشيده شود.اگر شرکت شما هنوز تشکيل نشده است, نيازی به نوشتن اين قسمت نداريد.

اسلاید 53: بازار و محصولاتدر يک يا دو پاراگراف به سوالات زير پاسخ دهيد:اين شرکت پاسخگوی چه نيازهايی از بازار می باشد؟مشتريان هدف ما چه کسانی هستند؟شرکت ما چه محصولات و خدماتی را عرضه می کند؟ميزان فروش جاری و محصولات فعلی شرکت چه هستند؟مرزهای فعلی کسب و کار ما چيست؟

اسلاید 54: اهدافدر اين زير بخش اهداف شرکت را در پاراگراف ساده توضيح دهيد:جهت حرکت و فعاليت شرکت در آينده به چه سويی است؟اندازه شرکت چگونه تغيير خواهد کرد؟استراتژی خروج ما برای خودمان و ساير سرمايه گذاران چيست؟ (فروش به شرکت بزرگتر, سهم شرکا را خريدن, ...)

اسلاید 55: توصيف محصولات و خدمات شما نبايد فرض کنيد که خواننده با محصولات و خدماتی که شرکت شما ارائه می کند آشناست و بايستی دقيقا آنها را توصيف نماييد.موقعی که خواننده با محصولات و خدمات شرکت آشنا می شود, بايستی علاقه مند باشد که جزئيات بازاريابی و مالی آنان را مشتاقانه پی گيری نمايد.

اسلاید 56: توصيفمحصولات يا خدمات را به صورت مختصر توصيف نمائيد.محصولات و خدمات دقيقا چه هستند و چه نيستند؟چه کسی آنرا می خرد و چرا؟ويژگی منحصر به فرد آنها چيست؟مزايای حاصل از خريد آنها چيست؟چگونه آنها قيمت گذاری می شوند؟

اسلاید 57: سنجش بازاردر يک يا دو پاراگراف, موقعيت محصول يا خدمت خود را در بازار تشريح کنيد.رقبای اصلی شرکت چه کسانی هستند؟ و محصولات آنها چيست؟چرا و چگونه محصولات و خدمات ما از رقبا متمايز ميشود؟

اسلاید 58: حقوق مالکيتما در مورد محصولات و خدمات خود از چه حقوق مالکيتی برخورداريم؟( کپی رايت, توافق, و ...)

اسلاید 59: مراحل توسعهمحصول در کدام قسمت چرخه عمر خود می باشد؟آيا محصول يا خدمت برای بازار آماده است و يا مرحله توسعه خود را طی می کند؟اگر در حال توسعه است, چه مدت ديگر آماده می شود؟چه مخاطراتی در راه توسعه آن وجود دارد؟

اسلاید 60: تحليل بازار و صنعتدر اين قسمت شما بايد به صورت بی غرضانه بازار و صنعتی که شما بايستی در آن رقابت کنيد, بررسی و تحليل کنيد.موقعی که اين بخش به اتمام رسيد, شما و خواننده طرح بايستی در مورد تغييرات, مسائل و فرصتهای صنعت مورد نظر کاملا آگاه باشيد.

اسلاید 61: تحليل صنعتدر اين بخش بايستی به صورت خلاصه صنعتی که در ان رقابت می کنيد, تشريح شود.غالب تحقيقاتی که شما بايستی در اين مورد انجام دهيد, غالبا از اطلاعات کتابخانه ای, آمارهای دولتی و سازمانهای تجاری حاصل می شود.ساير اطلاعات مورد نياز از تامين کنندگان اين صنعت, سازندگان تجهيزات آن و مشاوران و تحليلگران صنعتی قابل دسترسی است.با تکميل اين بخش, تحليل شما يک تصوير مناسبی از اندازه و قلمرو صنعتی که در آن کار می کنيد, به نمايش می گذارد.

اسلاید 62: تحليل صنعتصنعتی که ما در آن کار می کنيم, چگونه تعريف می شود؟چگونه اين صنعت تقسيم بندی می شود و چگونه هر بخش تعريف می شود؟روندهای جاری و توسعه مهم آن چيست؟بزرگترين و مهمترين بازيگردانان ان چه کسانی هستند؟چه مسائلی را تجربه می کند؟چه پديده های ملی و بين المللی آن را تحت تاثير قرار می دهند؟پيش بينی رشد آن چقدر است؟

اسلاید 63: تحليل بازاردر اين قسمت شما بايستی بازار مشخصی که در ان فعاليت می کنيد برای خواننده تصوير کنيد.مسلما بازار شما از بازار کل صنعت کوچکتر خواهد بود.غالب تحقيقاتی که شما برای اين قسمت انجام می دهيد, صحبت با متخصصان بازار, مشتريان بالقوه, رقبا, نمايندگان فروش, عمده فروشان, خرده فروشان, توزيع کنندگان و.. خواهد بود.نقاط خالی بازار را که به طور معمول وجود دارند و شما بايستی در انجا متمرکز شويد, شناسايی کنيد.

اسلاید 64: چک ليست تحليل بازارما بازارمان را چگونه تعريف می کنيم؟اندازه اين بازار چقدر است و چقدر سريع رشد می کند؟چگونه اين بازار بخش بندی می شود؟چه شرکتهايی هم اکنون در اين بازار فعال هستند؟چه روندهايی برای بازار ما مهم هستند؟

اسلاید 65: تحليل مشترياندر اين بخش مشتريان بازار را مشخص کنيد و آنها را تقسيم بندی نماييد.تحليل شما بايد هم مشتريان بالفعل را پوشش دهد و هم مشتريان بالقوه را.ضروری است که شما تحقيقات مشتريان را به قدر کافی انجام دهيد تا بتوانيد خود و ساير سرمايه گذاران را متقاعد کنيد که هنوز نيازهای اشباع نشده ای در بازار برای محصولات و خدماتی که شما ارائه می کنيد, وجود دارد.بازار چگونه بخش بندی می شود؟چه انگيزه هايی برای خريد در اين بازار وجود دارد؟مشتريان از محصولات فعلی چه نارضايتی دارند؟

اسلاید 66: تحليل رقبادر اين بخش رقبای مستقيم و غير مستقيم بالقوه شناسايی می شوند.مزيت هر يک از رقبا و محصولات و خدمات آنها چيست؟اندازه, موقعيت, بازار هدف و ساير مشخصات هر يک از آنها چيست؟برای هر يک از محصولات و خدمات انها, قيمت, کيفيت, توزيع و ديگر مشخصات مهم آنها را شناسايی کنيد. اين رقبا با مشتريان خود چه مسائل و نگرانيهايی دارتد؟

اسلاید 67: استراتژی بازاريابیدر اين بخش شما بايد ابتدا خودتان و سپس خواننده را متقاعد کنيد که يک بازار مشتاق برای محصولاتتان وجود دارد.استراتژی بازاريابی بخشی است که شما نشان می دهيد که چطور قصد داريد به بازاری وارد شويد که در قسمتهای قبل آنرا توصيف کرده ايد.احتياجات اشباع نشده بازار چيست و چگونه شما می خواهيد آنرا برآورده سازيد؟چه چيز محصولات و خدمات شما را از رقبايتان متمايز می سازد؟ چه مزايا و قابليتهايی شما به بازار خواهيد آورد؟

اسلاید 68: استراتژی بازاريابیتحقيق شما در اين قسمت در مورد مشتريان و مشتريان بالقوه خواهد بود.تحقيق مشتريان می تواند شامل قسمتهای زير باشد: صحبت با مشتريان بالقوه برای دريافت نظرات انها در مورد محصول يا خدمت, هدايت گروههای تمرکز, پيمايش پستی, سنجش بازار و گرفتن فيدبک از مشتريان و .. باشد

اسلاید 69: استراتژی بازار هدفنيازهای بالقوه از مشتريان هدف خود را که محصولات و خدمات شما آن را برآورده می سازد را توصيف کنيد. چه بخش از بازار مورد هدف قرار می گيرند؟مشتريان هدف ما چه مشخصاتی دارند؟اندازه بازار هدف چقدر است و چه سهمی از بازار را به خود اختصاص داده است؟مشتريان ما چه کسانی هستند؟ مصرف کننده نهايی, خرده فروش, عمده فروش, توزيع کننده و ...محصولات ما چه نيازهايی از بازار هدف را برآورده می سازند؟ و چه مشکلاتی از مشتريان را حل می کنند؟چه مدرکی اثبات می کند که مشتريان بالقوه و بازار هدف طالب محصولات ما هستند؟جايگاه محصولات ما در ميان مشتريان چگونه است؟

اسلاید 70: استراتژی محصولتوصيف کنيد که چگونه محصولات شما طراحی شده است و برای برآورده کردن نيازهای مشتريان و بازار هدف شما مناسب است؟تمايز محصولات ما از ساير محصولات موجود رقبا در بازار هدف چيست؟قوت وضعف محصولات ما نسبت به ساير رقبا چيست؟چرا مشتريان بازار هدف محصولات ما را به رقبا ترجيح می دهند؟رقبا چگونه و چقدر سريع و موثر می توانند به استراتژی ما پاسخ بدهند؟

اسلاید 71: استراتژی قيمت گذاریاستراتژِی قيمت گذاری خود را توضيح دهيد و چرا اين استراتژی را در بازار هدف و مشتريان خود موثر می دانيد؟استراتژی قيمت گذاری ما در مقايسه با رقبا چگونه است؟چه مدرکی داريم که بازار هدف قيمت ما را خواهد پذيرفت؟

اسلاید 72: استراتژی توزيعمحصولات و خدمات ما چگونه توزيع خواهند شد؟چه کانالهای توزيعی به کار خواهيم گرفت؟ چرا؟چگونه از دسترسی به اين کانالها منتفع خواهيم شد؟

اسلاید 73: استراتژی معرفی و تبليغاتما چگونه به معرفی و تبليغات محصولاتمان خواهيم پرداخت؟ما چگونه با مشتريانمان ارتباط برقرار می کنيم؟( آگهی, روابط عمومی, فروش شخصی, بروشور يا ...)چرا اين استراتژی برای نائل شدن به مشتريان و بازار هدف موثر است؟

اسلاید 74: استراتژی فروشبه خاطر داشته باشيد که هيچ چيز انجام نمی شود تا زمانی که فروش انجام نشود. از اهميت يک استراتژی فروش موثر به هيچ عنوان چشم پوشی نکنيد.چگونه محصولات ما به فروش خواهند رسيد؟فروش را چه کسانی انجام خواهند داد؟ پرسنل داخلی فروش, نمايندگان شرکت يا ...چگونه پرسنل فروش را استخدام می کنيم, آموزش می دهيم و حقوق آنها را می پردازيم؟

اسلاید 75: پيش بينی فروش و بازاريابیبر اساس تحليل مشتريان, رقبا, صنعت و بازار که در قسمتهای قبل گفته شد, حجم فروش, هزينه های بازاريابی, هزينه های فروش و درآمد شرکت را در يک(5) سال آينده پيش بينی کنيد.

اسلاید 76: عملياتدر اين قسمت مشخص می شود که شما چطور کسب و کارتان را اداره می کنيد و برای مشتريان ارزش ايجاد می کنيد.عمليات در حقيقت فرآيندهايی هستند که سبب توليد محصول و خدمات می شوند و مجموعه ای از فرآيندها شامل توليد, حمل و نقل, لجستيک, سفر, چاپ, مشاوره, خدمات پس از فروش و ... رادربرمی گيرد.با تقريب خوبی می توان گفت که 80 درصد هزينه ها, پرسنل و زمان مفيد به بخش عمليات اختصاص خواهد داشت.طراحی بخش عمليات بايستی با طرح بازاريابی شما کاملا مرتبط باشد.

اسلاید 77: عملياتشما بايستی يک بده بستان در بخش عمليات و بازاريابی داشته باشيد چرا که بدست آوردن قيمت کم, کيفيت بالا, زمان حداقل و انعطاق پذيری بالا در صنعت به صورت همزمان مقدور و ميسر نيست.اغلب کيفيت بالاتر با قيمت بالاتر, و هزينه کمتر با تنوع و انعطاف پذيری کمتر همراه می باشد.

اسلاید 78: چک ليست عملياتما چگونه محصولات وخدمات خود را توليد می کنيم وتحويل می دهيم؟چه کارهايی را در داخل شرکت انجام دهيم و چه کارهايی يا خدماتی را از بيرون بخريم؟چگونه عمليات خود را برای رقابت سامان می دهيم؟ قيمت کمتر, کيفيت بالاتر, زمان کمتر يا انعطاف پذيری بيشترما با طراحی عمليات خود چه مزيتهای رقابتی داريم؟ارتباط ما با فروشندگان, تامين کنندگانت, شرکا و.. چگونه خواهد بود؟

اسلاید 79: استراتژی عملياتدر اين بخش بايستی توصيف شود که چگونه استراتژی بازاريابی با عمليات ما برآورده خواهد شد؟عمليات ما چگونه طراحی شوند تا بتوانيم ارزش بيشتری به مشتريان خود عرضه کنيم؟ چگونه ما در بازار در ابعاد هزينه, کيفيت, زمان تحويل و انعطاف پذيری برنده خواهيم شد؟چه ابعادی بايد بيشتر مورد توجه قرار بگيرند؟

اسلاید 80: محدوده عملياتدر پيوست طرح تا انجايی که لازم است وسعت و قلمرو عمليات خود را توصيف کنيد.چه افرادی و با چه خصوصياتی برای بخش عمليات بايستی به کار گرفته شوند.چگونه عمليات شرکت شما به طور مداوم در حال پيشرفت خواهد بود؟

اسلاید 81: هزينه های عملياتیدر اين قسمت هزينه های عملياتی شرکت بر مبنای فروضی که برای ميزان توليد و فروش محصولات و خدمات در نظر گرفته ايد بيان می شوند.

اسلاید 82: توسعهدر اين قسمت چگونگی توسعه شرکت توصيف می شود.اين بخش در حقيقت به مثابه نقشه مسير است برای حرکت از محل فعلی به جايی که در آينده می خواهيد به آن برسيد. چه مراحلی برای رشد شرکت لازم است و چه الزاماتی را درپی دارد؟

اسلاید 83: جدول زمانی توسعهدر اين قسمت جدول زمانی برای توسعه محصولات و شرکت آورده می شود.

اسلاید 84: هزينه های توسعهدر اين بخش هزينه هايی که برای توسعه شرکت و محصولات آن لازم هستند بر مبنای فروض اوليه آورده می شوند.

اسلاید 85: مديریتسرمايه داران اغلب اظهار می کنند که سه مشخصه مهم برای موفقيت يک کسب و کار لازم است: مديريت ومديريت و مديريتهمچنين ادعا می کنند که حاضرند در يک پيشنهاد سرمايه گذاری با تيم مديريتی قوی و ايده متوسط مشارکت کنند ولی در يک پيشنهاد سرمايه گذاری با تيم مديريتی ضعيف و ايده قوی مشارکت نمی کنند.در اين بخش شما بايد خواننده را متقاعد کنيد که يک تيم مديريتی قوی شما را همراهی می کنند.اينجا جايی برای شکسته نفسی نيست. توانايی های خود و تيم خود را با صداقت نشان دهيد. اگر جوان و بی تجربه هستيد روی انرژی, ظرفيت کار سخت و قدرت يادگيری خود تکيه کنيد.

اسلاید 86: سازماندهی شرکتتوصيف کنيد که چگونه شرکت شما سازماندهی می شود؟چارت سازمانی آن چگونه است؟ساختار مالکيت شرکت چگونه است؟هيات مديره آن چه کسانی هستند و نقش آنها چيست؟

اسلاید 87: تيم مديريتیمديران اصلی که بنگاه را هدايت می کنند چه کسانی هستند؟مديران کليدی آن چه کسانی هستند و رزومه آن چيست؟وظيفه آنها, ميزان اختيارات, پاسخگويی, مهارتهای منحصر به فرد و نقش هر يک از آنها چيست؟

اسلاید 88: هزينه مديريتیدر اين قسمت هزينه های عمومی و اداری شرکت بر اساس مفروضاتی که در قسمت قبل بيان شده است ارائه می گردد.

اسلاید 89: خلاصه بخش مالیدر خلاصه بخش مالی بايستی نشان دهيد که منابع مالی مورد نياز چگونه تامين می شوند.توجه داشته باشيد که اگر کسب و کار شما ضعيف باشد، يا بازاری برای آن وجود نداشته باشد يا اجرای شما ضعيف باشد و يا تيم مديريت بی کفايت داشته باشيد، برنامه مالی شما محکوم به شکست می باشد. اگر شما خوانندگان طرح کسب و کار را متقاعد نکنيد، آنها برای تامين مالی، اقدام نميکنند.شما بايد برنامه مالی قوی و نظام يافته ای داشته باشيد و اگر نتوانيد نشان دهيد که کسب و کار شما پول ساز است، خوانندگان به سرعت علاقه مندی خود را از دست خواهند داد. برای ساختار مالی قويا توصيه می شود که بر روی جدول زمانی توسعه و فعاليت های عملياتی کار کنيد.با برنامه های توسعه، می توانيد به مدت حداقل 3 تا 5 سال آينده، جريان نقدی و حساب سود و زيان پيش بينی کنيد. ضمنا پيش بينی های مالی کسب و کار شما بايد به اندازه ای که کسب و کار شما عمليات پايدار به دست آورد، گسترش يابد.

اسلاید 90: خلاصه بخش مالیسال اول پيش بينی صورت های مالی بايد به صورت ماهانه باشد. جريان های نقدی در مراحل اوليه هر راه اندازی کسب و کار بسيار مهم هستند. صورتهای مالی سال دوم و سوم بايد سه ماهه، و چهارم و پنجم بايد سالانه باشد.مناسب است که شما سه سناريو شامل بهترين حالت، حالت مورد انتظار و بدترين حالت را در برنامه مالی خود پيش بينی کنيد. اطمينان حاصل کنيد که پوشش برنامه مالی شما در تناسب با ديگر بخش های طرح تان باشد تا اعتماد خوانندگان به سرعت از دست نرود. خلاصه بخش مالی بايد در متن طرح قرار گيرد و توضيحات تفصيلی آن در ضميمه طرح.زمان و مقدار سرمايه گذاری مورد نياز برای دستيابی به برنامه ها بايستی بيان شوند. پس از آن بايستی با توجه به سود حاصله و داراييها و ROI نشان داده شود که اين سرمايه گذاری بازدهی مناسبی خواهد داشت.

اسلاید 91: فروض مالیدر اين قسمت؛ فرضيات شما برای پيش بينی های مالی ارائه می گردد. خلاصه فرضيات بايستی در اين بخش و جزئيات فرضيات در ضميمه طرح آورده شود.

اسلاید 92: پيش بينی مالیخلاصه پيش بينی های مالی از جمله پيش بينی جريان نقدی و حساب سود و زيان و ترازنامه در اين بخش آورده می شود. اين پيش بينی ها بايستی 5 سال آينده را شامل گردد.برای سال اول بايد پيش بينی های ماهانه، برای سال دوم و سوم پيش بينی سه ماهه و برای دو سال آخر پيش بينی سالانه انجام دهيم.شما همچنين مي توانيد محاسباتی همچون تحليل نقطه سر به سر و حتی محاسبات ارزشگذاری را در اين بخش بياوريد. کليه پيش بينی های مالی می تواند در سه سناريوی بهترين حالت، حالت مورد انتظار و بدترين حالت صورت پذيرد.

اسلاید 93: الزامات سرمایه ایچه مقدار سرمايه جديد نياز داريد؟ جدول زمانی برای تزريق سرمايه جديد چگونه است؟

اسلاید 94: ريسکهای مالیچه ريسکهای مالی ذاتی در طرح شما وجود دارند؟ چگونه شما قصد داريد اين ريسکهارا کمينه کنيد؟ چگونه شما مشکلات مالی را مديريت خواهيد کرد؟ بدترين سناريو چيست و چگونه شما به آن پاسخ خواهيد داد؟

اسلاید 95: استراتژی خروجاولويت استراتژی خروج ما چيست؟ تبديل به سهامی عام؟ فروش دارايي؟ يا ...اگر کسب و کار به گونه ای که پيش بينی شده توسعه نيابد، استراتژی خروج ما چيست؟

اسلاید 96: درخواست تامين مالیاگر شما در جستجوی شريک می باشيد، بايد سرمايه گذاران بالقوه را بيابيد.اگر شما به دنبال وام و تسهيلات می باشيد، بايد وام دهندگان بالقوه را بيابيد که در ازای پرداخت پول بازگشت خاصی را انتظار دارند. در هر دو حالت، بايستی نياز منابع مالی و بازدهی سرمايه را کاملا مشخص نماييد تا شريک يا وام دهنده از بازگشت سرمايه خود مطمئن گردد. همچنين سرمايه گذاران بايستی از عادلانه بودن پيشنهاد شما مطمئن شوند و اين امر بايستی با شواهد بيرونی تاييد گردد.بدانيد که در تامين مالی سرمايه گذاری؛ هر چيزی قابل مذاکره می باشد.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید