صفحه 1:
LAW Geaue Istawic Brad Oniversiy ] & Decherd Coxporer en Pxuzzy GOOT )89 ‏جاو رباك‎ Master : Dr.A student S¥4SAui Saberi (881071418) 0 مهن

صفحه 2:

صفحه 3:
معرفی ti alg تعاریف نواع استراتژی ها ضرورت فازی سازی الگوریتم فازی سازی فازی زدایی مطالعه موردی مزایا و معایب فازی سازی

صفحه 4:
‎٠‏ 511701 جيست؟ ‏۳ الزازق ‎ASTI‏ يراق .تاساب شرايظ محیطی ز توانلیی علی «زینی سازمان ازرطريق خلاصه سازی مولفه های درونی و برونی می باشد ‏مهم ترین کاربرد آن در مدبریت استراتژیک است ‎

صفحه 5:
اين تکنیک در تحقیقات آلبرت هوفری در بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ در دانشگاه استانفورد ابداع شد در زبان انگليسي واژه ی مشابهی برای این اصطلاح وجود دارد. اين کلمه 9 است که مخفف 580 ۷۷۵۵۵08 50660121 6 به معنای سلاح و تکنیک خاص می ‎BSL‏

صفحه 6:
اسوات تجزیه و تحلیلی است که به سازمان ها کمک می کند بتوانند منابع داخلی خود را در دوره های قوت و ضعف تجزیه و تحلیل کرده و آنها را در برابر محیط خارجی به عنوان فرصت ها و تهدید ها به کارگیرند این تکنیک در واقع از طریق ارتقا قدرت تصمیم گیری فردی و موضوعی راه را برای مدیران هموار نموده و استفاده از آن در هر نوع سازمانی تنها با شناخت نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید سازمان امکان پذیر است

صفحه 7:
مولفه های زب تشکیا دهنده حروف 900000۳) که آن رابه صورت 00069 نیز می نویسند ابتدای کلمات قوت (ظ)) و ضعف ‎OD)‏ © فرصت (() و تهدید (9)) می باشد

صفحه 8:
68001 ‏موی و و‎ ve ارح 9 اوه = ۰0 8 h(a ۰ Preuss ‏ات‎

صفحه 9:
NEGATIVE 4 4 2 3 3 ۲ 3 304

صفحه 10:
قوت های سازمان همان منابع و توانایی هایی است که سازمان در اختیار دارد و می تولند از آنها به منظور ایجاد یک مزیت رقابتی استفاده کند. موارد زیر می توانند از قوت های شرکت به حساب آیند: اختراعات ثبت شده شرکت. نام تجاری و برند شناخته شده. شهرت در بين مشتریان» مزیت در قیمت تمام شده. دسترسی اختصاصی به منابع طبیعی, دسترسی به شبکه های توزیع مناسب. نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده

صفحه 11:
نبودن بعضی از توانایی های کلیدی در سازمان می تولند به عنوان یک ضعف در سازمان تلقی شود. موارد زیر می توانند از ‎Line‏ های شرکت ها باشند : و حفاظت از اختراعات نام تجاری و برند ضعیف ناشناخته بودن در بین مشتریان. ساختار پر هزینه در فرش عنم دسترسی به منابع» عدم ‎oi tee‏ يةاشيكه فاق توزيع: تيروق ‎al 8b ld‏

صفحه 12:
شناسایی و بررسی دقیق محیط خارجی می تواند فرصت های جدیدی را برای مدیران شرکت نمایان سازد و همین فرصت ها می توانند آغازگر مسیر جدیدی برای توسعه و رشد باشند؛ ‎gee Us Suny‏ توانتت:شامل موازه زیر باشتقه ‏نیاز برطرف نشده مشتری. ظهور تکنولویُی های جدید. کم شدن محدودیت های قانونى, حذف موانع تجارت جهانی ‎

صفحه 13:
تغییر در متغیرهای خارجی و محیطی می تولند تهدید هایی زا براق شرکت در بی دآشته‌زاقدمواردای ‎oi‏ تغییر در سلیقه ی مشثری که باعث فاصله گرفتن او از محصولات ما می شود. ظهور محصولات جایگزین پر قدرت. افزایش محدودیت های تجاری

صفحه 14:
شرکت نباید منتظر به وجود آمدن فرصت هلیی استثنایی در محیط خارجی باشد. بلکه بلید تلاش کند تا با تقویت قوت های درونی اش مزیت رقابتی جدیدی را برای شرکت يا سازمان خلق کند

صفحه 15:
استراتژی های حاصل از اين ماتریس به قرار زیر می باشد: © (64: لستراتژی‌هایی‌هست: در پی‌لستا تولنایی‌های‌سازمان‌هماهنگی‌داند (-0):غلبه بر ضعفها به متظور لستفاده از فرصتهاالست © -9): شناساییروش‌هایی‌که شرکتمی‌تولند با لستفلده از آن‌ها خطر پذیری‌خود را از تسهدید ها کاهش‌بهد * 00-۳: ی کلستراتژیک املادفاعی‌لسنکه مانع آسیبهیدن‌ش رکنبه علتضعفهایش از تسهدیداتمحیط خارجیمی‌شود

صفحه 16:
انواع استراتژی های حاصل SWOT / TOWS Matrix Strengths |Weaknesses S-0 strategies |W-O strategies S-Tstrategies |W-T strategies Opportunities

صفحه 17:
Dre Pour Step Gtratesic Phacaiagy Provess لانت سوه 60۵0010 ‎You‏ ‏0ك cre

صفحه 18:
ضرورت فازی سازی : در آنالیز 000621) برخی عدم اطمینان ها می توانند در محیط های داخلی و خارجی سازمان بارز باشند. می توان گفت مشخص بودن فرصت ها و تهدید های محیط های خارجی در هر زمان غیر ممکن: است. در اندازه گیری مقادیر عددی دقیق برای آنها نیز عملی نخواهد بود. این مورد در رابطه با اندازه گیری دقیق ضعف ها و قوت های داخلی سازمان نیز مشاهده می گردد. تمام حواسل دز هز زان بز:میتای عطق ارسطویی سفر وتیک مشوار جين باضه يه«سبوان نمونه نشان دادن تصویری در رابطه با کالا ها و خدمات تولیدی سازمان در دو نقطه کافی (۱) و ناکافی (۰) ممکن است واقع بینانه نباشد. در واقعیت ارزیابی های متفاوتی بین این دو وجود دارد بنابر این درک موقعیت واقعی با یک سیستم که موارد مبهم را در نظر نمی گیرد امکان پذیر نخواهد بود.

صفحه 19:
فازی سازی عوامل : مقیاس گذاری عوامل * تجمیع توابع عضویت عوامل داخلی و خارجی رفع ابهام 0 ارزیابی. رتبه بندی و استخراج استراتژی ها

صفحه 20:
* مقیاس گذاری عوامل برای هر عمل داخلی یک تلبع عضویت در فاصله ۱۰- تا ۱۰+ در نظر گرفته شده است. از آنجلیی که هر عامل می تواند دو معنای متفاوت را در بر گیرد. لذا بخش منفی (۰ تا 2۰ نشان دهنده ضعف و بخش مثبت (۱۰+ تا ۰) نشان دهند قوت عوامل خواهد بود در رابطه با عوامل خارجی نیز این کار صورت می گیرد

صفحه 21:

صفحه 22:
* مقیاس گذاری عوامل در محدوده تعریف شده بین شدید ترین ضعف (۱۰-) و شدید ترین قوت (۱۰+) هر عامل می تولند میزان تعلق خود رابه هر یک از نقاط لین ناحیه با استفاده از تابع عضویت قازی مناسب متخص نماید. برای ساده کردن محاسبات تابع عضویت ‎tls‏ پيشنهاد می شود. یک تابع عضویت فازی مثلثی می تواند توسط سه پارامتر ( 20 , 1 , 2) مشخص گردد. ۳ ر ‏ ر ۳ به ترتيسمقلدير بدبينانه. محتمو خوثربیانه نامیده می شوند

صفحه 23:
* مقیاس گذاری عوامل تابع عضویت فازی مثلثی y = tiangle(x; 2”, 2", 2°) 0, = <a? ‏“اند > ند > طو ,لد - ک)/(۳ - ع)‎ (x? —2)/(2?-2™), a™<a<a° 0, ‏وب مو‎

صفحه 24:
مقیاس گذاری عوامل برای هر عامل داخلى از طرف تصميم كيرنده به سه يرسش زير بايد پاسخ داده شود: چه مقداری در فاصله ۱۰- تا ۱۰+ برای موقعیت های بدبینانه (0) ۰ محتمل (35) و خوشبینانه () تخصیص داده شود. البته با این فرض که ۱۰- تا ۰ برای شدت ضعف و ۰ تا ۱۰+ برای شدت قوت باشد لین گستره به طور مشابه برای عوامل خارجی نیز با استفاده از تلبع عضویت مثلثی و طرح سه ول به کار کرفته می شود

صفحه 25:
* تجمیع توابع عضویت عوامل داخلی و خار برای استخراج استراتژی ها بر پایه عوامل داخلی و خارجیء تجميع اين عوامل ضروری است این کار با استفانه از ایجاف یک سطع سهبعذی از طریق به گار گیری یگ عسلگر مناسب مانند عملگر ۳۸0 قابل اجرا است (()وم:(2) ببرتصنطداع (را,ع) ور

صفحه 26:
* تجمیع توابع عضویت عوامل داخلی و خارجی

صفحه 27:
* رفع ابهام اسقتتراج استزانژی ها ستلزم کاهشن ابهام از توایج عقبویت مین بافند: براي انجام این کار یک برش 0 خاص روی سطح بدست آمده از مرحله قبل تعریف می شود مقدار 0 به میزان عدم اطمینانی مورد نظر بستگی دارد هرجه 0 بیشتر شود سطح روی برش 6 کاهش می یابد. بنابر این عدم اطمینان كمترى :وجوى خواهد ذا

صفحه 28:

صفحه 29:
* ارزیابی» رتبه بندی و استخراج استراتژی ها اساس ارزیابی محدوده های بدست آمده از مرحله قبلی فاصله آنها از گوشه های ماتریس است ‎gle slow‏ بختلفی من فولند یرای ‎chy ahi gal‏ قوده: ۱ -حداقل خاسله اقلیدسی هر نقطه گوشه از مرز های محدوده. ۲- حداقل فاصله هر نقطه گوشه از مرگ ثقل محدوده: ۳ حداکتز درسه بحدوده دز هر ریع از جمول مخشنات, ‎

صفحه 30:
* مطالعه موردی جهت ارزیلبی. لین الگوریتم در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک ‎EF Bey‏ سنانم غذاین بد کار گرفتهرشهاست ‏مراحل اجرایی این الگوریتم در ادامه ارایه می شود ‎

صفحه 31:
تعیین توابع عضویت برای عوامل شرکت عوامل داخلی و خارجی مهم را به وسیله پرسش از کارشناسان خود با مقادیر بدبینانه ( 66۳ . محتمل (167) و خوش بیانه (6) مطابق جداول زیر تعریف می کند

صفحه 32:
مطالعه موردی ور لایرس وج جوج ار سر مرج ۳ روت تج ودره يو سر هر ‎arta‏ بر سر سه بين بزل حر مقيسه اشرق على حك Cao Pam Teo ea مت مه ری شترا بر نی من جرب رایس eb be ‏هد یسم رل رت در منت‎ DRAPE Rae] ‏دس‎ سب در ری بت تست Sat RP TAC cia oe Bai ee عروى باقوه كم راان و مهندسين DRI ES SR FI aah ily DE | kee م سد سج بعر از 7 2 ‎easy‏ ‎easy‏ ‏۳3 ery

صفحه 33:
مطالعه موردی تجمیع توابع عضویت عوامل داخلی و خارجی اجماع این دو تابع عضویت منجر به شکل گیری یک هرم مى شود

صفحه 34:

صفحه 35:
رفع ابهام يك برش © بر روی هرم ایجاد شده زده می شود (0.2< 0)

صفحه 36:

صفحه 37:
مطالعه موردی ارزيابى» رتبه بندی و استخراج استراتژی ها برای تعیین میزان نزدیکی محدوده ها به گوشه هاء درصد نواحی را در هر ريع از ماتریس ‎٩۷۷60‏ مطابق جدول زیر محاسبه می شود

صفحه 38:
er ۳ 5 Sus ‏رد‎ ‎Saas ‎03 ‏ور‎ ‎25 ‎ba ‎ous ‎9375 ‎oases ‎075 ‎2638 Pesci of fares ‏رو‎ 75 83.013 Gas Soe as 1 75 Die Ges

صفحه 39:
مزایا و معایب فازی سازی مزایا : ؟ تثوری فازی می تواند کمیت ها را به توابع عضویت علاوه بر عوامل کیفی تبدیل ‎as‏ * رتبه بندی استراتژی های حاصل امکان پذیر می باشد * ارزیابی و انتخاب استراتژی های مهم از بین تعداد وسیعی استراتژی امکان پذیر © ابهام عوامل از طریق استفاده از سیستم فازی در نظر گرفته شده است

صفحه 40:
مزایا و معایب فازی سازی معایب : * فازی سازی روش ها و تکنیک های متفاوتی دارد که انتخاب هر یک از آنها می تواند بر نتایج موثر باشد انتخاب مقدار برش 0 به تحقیق و تجربه بستگی دارد و بر نتایج موثر خواهد بود تعداد محاسبات مورد نیاز مانند سایر تکنیک های فازی بالا است * انتخاب یک جفت از عوامل که منجر به استخراج استراتژی معنا دار شود مشکل است و به تجربه فراوان نیاز دارد

صفحه 41:
رویکرد اصلی الگوریم ارایه شده این بود که اکثر عوامل داخلی و خارجی نمی توانند به صورت کاملا مثبت و کاملا منفی بیان شوند, زیرا تاثیر آنها بر سازمان در طیف وسیعی بین مثبت و منفی قرار دارد. از طرف دیگر تجمیع عوامل داخلی و خارجی که منجر به استخراج یک استراتژی در ماتریس می شود به تاثیر عوامل بر الگوریتم وابسته است. از این رو توابع عضویت فازی و استرا توانند به خوبی اولویت بندی شهند و تمرکز بر استراتژی هابا اولویت بالاتر در مرحله به کار گیری امکان پذیر خواهد بود.

صفحه 42:
حدم( بجوظ)

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان