تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 114 اسلاید

محمدرضا

صفحه 1:
كاركاه آموزشى ISO 10015:1999 استاندارد جبانی مدیریت کیفیت آموزش

صفحه 2:
اهداف دوره # آشنایی با الزامات استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ ‎w‏ اصول سازماندهی فرآیند آموزش بر مبنای این استاندارد # پیاده سازی ایزو ۱۰۰۱۵

صفحه 3:
Content Introduction to Management Systems Quality Management Systems Principles ISO 10015 Requirements

صفحه 4:
Introduction to Management certifications e.g. ISO 9000 series Total Quality Management Quality assurances Quality control Processes Processes Products

صفحه 5:
Introduction to Management استراتژی عظام

صفحه 6:
Introduction to Management

صفحه 7:
Introduction to Management aere 0 qo? ‏وههجوهوه 2000 م0666‎ Doe

صفحه 8:
Introduction to Management

صفحه 9:
Content 8 Introduction to Management Systems 0 Quality Management Systems Principles ۰ ISO 10015 Requirements

صفحه 10:
QMS Principles ¢ Customer Focus * Leadership * Involvement of People * Process Approach * System Approach * Continual Improvement * Factual Approach to Decision Making * Mutually Beneficial Supplier Relationships

صفحه 11:
Customer Service

صفحه 12:
اي وكوش داده بود يه ستش يفت وكفت: عيسر... لز تلوت الب داضت ‎٠‏ گوشي وا گذاشت. غزه در که به صحبت هاي و کوش اه بو * اد مر حالي که ليخندي بر لب خوشم آمد؛به خاطر ایک روحیه خامی و خونيداري دوست دای كاري

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:
مشاركت برستل

صفحه 17:
مشارکت پرسنل ‎(Arie De Geus) 5 9.5) *‏ مدير برنامه ريزى شرکت رويال دلج شل ‏"توانائی یادگیری زودتر و سریعتر از رقباه تنها مزیت نسبی در دهه آینده خواهد بود" ‎"Access to competencies, rather than access to cash, is the most critical driver of ‎growth." ‎C.K. Prahalad ‎Management educator and author, "Competiting for the future’, ‘Leading the Revolution" with Hamel ۳

صفحه 18:
مشارکت پرسنل “We build great people, who then build great products and Servif es: Welch

صفحه 19:
نتيجه مطلوب هنكامى به صورت كاراتر حاصل مى شود كه فعاليتها و منبع مرتبط به آنها به صورت یکک فان مدیریت شود

صفحه 20:
"مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط به هم یا متعامل که درونداد را به بروندادها تبدیل می‌کند. مجموعه دروندادهای یک فر آیند عموماً بروندادهای سایر فر آیندها هستند. ۲ قرآیندها در سازمان عموماً برنامه‌ریزی می‌شوند و تحت شرایط کنترل شده به اجرا درمی آیند تا ارزش‌افزوده ایجاد شود. INPUT [==> OUTPUT 4 seppack INPUT Bf oureur الهو وو وفرآيند زنجيرهاى است از فعاليتهاى بين اين دو محدودةٌ تعريف شده. NPUI OUTPUT 1. EE [customer who Customer who has a need has a need met

صفحه 21:

صفحه 22:
Input requirements

صفحه 23:
طبقه بندي فر آيندهاي يك سازمان در يك طبقه بندى. فرآيندها در دسته هاى زير تقسيم می شوند: © فرآيندهاى مديريتى- عناصر مديريتى يا تصميم كيرى ها "توسط مدیریت عللی شامل هدف كذارى. سرمايه كذارى. مشاركت ها. طراحى و توسعه محصول. ارتقاء و رشد آموزش همکاران. بازنكرى مديريت. قدامات اصلاحى و بيشكيرانه ۶ فرآيندهاى اصلى /ارزش افزا- فعاليت هايى كه براى بوجود آوردن ارزش افزوده در سازمان اجرا می شوند. شامل فروش. طراحی, توليد آزمایشی و مونتاژ + فرآیندهای نی /جانبی- لین فرآیندها با هدف پشتیبانی فرآیندهای اصلی اجرا می شوند. شامل خرید. کنترل تجبیزات اندازه کیری و آزمایش. امور پرسنلی. انبارداری. ارسال. تعمیر و نگیداری و

صفحه 24:
۱۳ ‏ال‎ SS) فر آيندهاي ارزشمند از نظر مشتري: * مشتري آنبا را تشخیص مي دهد. حاضر به پرداخت هزینه هاي آن مي باشد. كاري براي مشتري فرآيندهاي بيارزش از نظر مشتري: * براي سازمان ضروري است. ولیکن مشتري ‎rhe‏ براي آن نمي‌پردازد. كاري براي شر کت فر آيندهاي زائد: * کارهاي غیر ضروري, نه ارزشي براي مشتري دارد و نه براي سازمان

صفحه 25:
09 0 2 Process Outputs > (om) ‏كك‎ * Delays * Rework/corrections * First-time through only + Excess transportation + Hands-on processing time

صفحه 26:
RED 9 + Understanding cycle time: Provides a better understanding of the process. - Shows the impact of nonvalue- added steps on the time it takes to produce product or service. - Identifies bottlenecks in the pro Reducing cycle time: »Helps increase predictability in the process. »Helps reduce waste and rework, which reduces costs. > Provides a competitive advantage by reducing cycle time.

صفحه 27:
حرکت فر آیندها در يك سازمان (Markel ing | = | ۳۳ 1 ۱ ۱ 5 ۱ ia كم كلع 5 ‎or‏ ‎Al‏ ‎ge‏ fulfillment

صفحه 28:
مدل لاکپشتی With WHAT? With WHO? Criteria / indicator) NING, KNOWLEDGE, SKILLS) a 3 NPUT What Should We Receive? SINAW| SIN: ith How MAN’ (PROCEDURE /TECHNIQUE) (EQUIPMENT / INSTALLATIONS) abgoun@ezamco.com 5

صفحه 29:

صفحه 30:
IMP ( 1 / Standardization

صفحه 31:
۲ قبل از بهبود

صفحه 32:
بعد از بهبود

صفحه 33:
قبل از بهبود

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:
قبل از بهبود

صفحه 38:
بعد از بهبود

صفحه 39:
۳

صفحه 40:
اساس واقعیت ها (Data)osts داد یک بان بصورت رقم از یک ‎eh‏ Data is a numerical expression of an activity مثال: یک عدد یک عکس یک شکایت مشتری انواع داده: ۱.داده های متغیر(165ع71ع۷) ۲داده های وصفی (6اتاطنتاناه ) 40

صفحه 41:
ی لل Conclusions based on facts and data are necessary for any improvement. \, Ishikawa => > Dp 41

صفحه 42:
اساس واقعیت ها روند و پیش بینی روند تولید ما و رقبا گزارش علل خرابی دستگاه ها گزارش علل اولویت بندی شده شکایات مشتری 42

صفحه 43:
‎ol seed‏ لان ‎bow or qazeles? Gvery worday ta Priva, « yazele wie w. ti kwws tt wast rua Poster toa tee Postest boa or tt wil be billed. Q@very wordy 3 boa woes up. Tt kaw t wut ‏تشه‎ ‎the shwest yale or t will save to deck. % deol wir wheter you we « boo or qk; whes be ‏مج‎ ‎powss up, you'd beter be nucaiay. ‎5

صفحه 44:
ی لل (Knowledge) sls دانش : مخلوط سیالی از تجربه هاء ارزش هاء اطلاعات موجود و نگرش های نظام يافته است که چارچوبی برای ارزیابی و بهره گیری از تجربه ها و اطلاعات جدید به دست می دهد. دلنش در مغز و ذهن دانشور خلق مى شود وبه كار مى زوه دانش در سازمان هانه تنها در مدارک و منلبع (ذخایر) دلنش: بلکه در رویه ها و دستورالعمل های کاری. فرآیند هاء ساختار و هنجارها مجسم می شوند. 44 44

صفحه 45:
45 اساس واقعیت ها ‎(Bill Gates) uu Jo‏ مي کوید: ثروتمند ترین مرد دنیا مللك چيزهاي ملموس نیست. نه زمین دارد. نه طلاء نه نفت. نه کارخانه, نه فعالیت صنعتی دیگر و نه ‏ارتش و نه سپاهي. لین نخستین بار در تاریخ بشر است که ثروتمند ترین مرد دنیا فقط دانش دارد و بس.

صفحه 46:
ی لل

صفحه 47:
step 3 Decision ١ Action }-~———+ Making مدل فرآیند تولید دانش از داده Analysis O Results ‘Know! Creation جم ۳ بر Knowledge a. & Classify

صفحه 48:
ل

صفحه 49:
نفع متقابل در ارتباط با تامین کنندگان

صفحه 50:
ara We) ۳ Oy pone ‏پیاده سازی استاندار دهای‎ slp ‏.گیفیت جمیشه ابهاماتی وجود دار د‎

صفحه 51:
نمونه هاى استاندارد هاى راهنما [1] ISO 9004:—, Managing for the sustained success of an organization — A quality management approach [2] ISO 10001:2007, Quality management — Customer satisfaction — Guidelines for codes of conduct for organizations [3] ISO 10002:2004, Quality management — Customer satisfaction — Guidelines for complaints handling in organizations [4] ISO 10003:2007, Quality management — Customer satisfaction — Guidelines for dispute resolution external to organizations [5] ISO 10005:2005, Quality management systems — Guidelines for quality plans [6] 1SO 10006:2003, Quality management systems — Guidelines for quality management in projects [7] ISO 10007:2003, Quality management systems — Guidelines for configuration management [8] ISO/TR 10013:2001, Guidelines for quality management system documentation [9] ISO 10014:2006, Quality management — Guidelines for realizing financial and economic benefits [10] ISO 10015:1999, Quality management — Guidelines for training [11] ISO/TR 10017:2003, Guidance on statistical techniques for ISO 9001:2000 [12] ISO 10019:2005, Guidelines for the selection of quality management system consultants and use of their services [13] ISO/IEC 90003:2004, Software engineering — Guidelines for the application of ISO 9001:2000 to computer software

صفحه 52:
‎er)‏ ۲ راهنما ‎ ‎ ‎ ‎IsO 5 ‏مدیریت کیفیت راهنمائى هائى براى آموزش ‎52

صفحه 53:
شكل كيرى استاندارد ‎١١١10‏ :كردهمائى هاى بين المللى در اين رابطه Budapest 1993 Paris & Toronto ‏1د‎ 94 Frankfurt & Durban ‏ف‎ 5 Geneva & Tel Aviv ‏ص‎ 960 Goteborg & Rio de Janeiro ‏(اصسصصوصصعه‎ 7 53

صفحه 54:
شکل گیری استاندارد 10015 این استاندارد در ۱۵ دسامبر ۱۹۹۹ بعد از اخذ رای اکثریت در سازمان جهانی استانداردسازی منتشر شد. > International Organization for ‏ری‎ Standardization بعد از بازنگری در اکتبر ۲۰۰۵ که منجر به تجدید اعتبار استاندارد شد, تا سال ۲۰۰۸ که مجددا بازنگری خواهد شد تمدید شد. 54

صفحه 55:
* تمرین ۱ مرور اصول مدیریت کیفیت

صفحه 56:
Content 8 Introduction to Management Systems 0 Quality Management Systems Principles ۰ ISO 10015 Requirements

صفحه 57:
ov monitoring} 14 24 34 4-4 5-4 ISO 10015 QMS in training erms & ۱۱ Norm. ‏صقمت | مم560 | معا‎

صفحه 58:
تمرین ۲ این لغات در کدام بندهای استاندارد ذکر شده است؟ “خط مشي آموزش *نيازهايىٍ آموزش *فرایند آموزش *طرح آموزش *شایستگی پاش

صفحه 59:
موزش: يك فر آیند چهار مرحله‌اي 4- راهنمايي‌هايي براي آموزش 4-1- آموزش: يك فر آیند چپار مرحله‌اي الف - تعیین نيازهاي آموزشي ب- طراحي و برنامه‌ريزي آموزش ج- فراهم آوردن آموزش د - ارزش نت ‎ys‏ دار زشيابي نتليج آموزش سا ‎he‏ 4-1-2- خرید محصولات و خدمات مرتبط به آموزش ‎ ‎ ‏4-1-3- دخیل بودن کارکنان ‎ ‎ ‎

صفحه 60:
شناسایی تعامل و توالی خرایندآموزش در سازمان شما

صفحه 61:
input 2 output 5 output input Training outcome Training design Evaluation and planning input | output outta » training ae

صفحه 62:
PSC ACS\ epee ۴-۲: تعیین نیازهای آموزشی ۴-۲-۱: کلیات اف تین ناهاي آموزشي ir gs he 6 ۱ ییا يام الو ا

صفحه 63:
روش های نیازسنجی در یک دسته بندی کلی » روشها و فنون نیازسنجی را مى توان به چهار طبقه زیر تقسیم کرد : ۱. الگوهای هدف محور از مهمترین الگوهایی که در اين طبقه بندی جای می گیرند عبارتند از : الگوی کلاسیک کافمن » الگوی | کافمن . الگوی قیاسی کافمن ؛ الگوی پیشنهادی کلاین . ؟. تكنيك هاى ايجاد توافق (توافق محور) مهمترين تكنيك هايى كه در اين طبقه جاى مى كيرند عبارتند از : تكنيك دلفى » تكنيك فيش بول » تكنيك تل استار و مدل سه بُعدى . ۳. تکنیک های مساله محور مهمترین تکنیک هایی که در این طبقه جای می گیرند عبارتند از : تکنیک هرم یا درخت خطا ء ‎SAS‏ ‏رویداد مهم يا بحرانی . تکنیک آزمون وظایف کلیدی و تکنیک تجزیه و تحلیل شغل . ۴ روشهای ترکیبی مهمترین روشهایی که در این طبقه جای می گیرند عبارتند از نیازسنجی در سطح موسسه آموزشی » مدل منابع انسانی و غیره . 5

صفحه 64:
کاربرد دانائی مهار تها و رفتارها در عمل ‎=a = 7‏ آيا يرسئل اشتركت 'قنما قبایسته انذ؟ ‎came 64‏

صفحه 65:
‎Spee‏ ا ‎

صفحه 66:
۴-۲: تعیین نیازهای آموزشی ۴-۲-۱: کلیات ۴-۲-۲- تعیین نیازهای سازمان 24 الف - تعين نيزهاي آموزشی ٠١ ,لمیر پیز ‎Jf‏ پاش د - ارزشهي نتايع آوزش

صفحه 67:
۳ به عنوان ورودی این مرحله از فرآیند می بایست در نظر گرفته شود 67

صفحه 68:
5 ۴-۲-۱ -کلیات تعيين نيازهاى آموزشى ۴-۲: تعیین نیازهای آموزشی | eons oe: ‏بج‎ د - ارزشهبي نتايع لموزش

صفحه 69:
داده های فرآیند آموزش 4

صفحه 70:
۴-۲: تعیین نیازهای آموزشی ۴-۲-۱: کلیات ۳-۲-۲- تعیین نیازهای سازمان ۲ ۴-۲-۳- تعبین و تحلیل الزامات مربوط به شایستگی «3 4 ۴-۲-۴- بازنگری شایستگ » 7 ۱ ۳

صفحه 71:
۷ ۴-۲: تعیین نیازهای آموزشی ۴-۲-۱: کلیات ۴-۲-۲- تعیین نیازهای سازمان ۴-۷-۳- تعیین و تحلیل الزامات مربوط به شایستگی ۴-۲-۴- بازنگری شایستگی ۴-۲-۵- تعیین کاستی‌های مربوط به شایستگی اب .طراحي و برتامعريي .أي ما اج فراهم آوردن آموزش

صفحه 72:
- تعیین کاستی‌های مربوط به شایستگی ۴-۲-۶- شناسایی راه‌حل‌های رفع کاستی‌های مربوط به شایست لف .مین نز ها ‎ao aN‏ من ‏ب طراهی و پرنامربزير ‎eee‏ ‏بش لت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 73:
vr ازهای آموزشی ۴-۲-۱: کلیات ۴-۲-۲- تعیین نیازهای سازمان ۴-۲-۳- تعیین و تحلیل الزامات مربوط به شایستگی ۴-۲-۴- بازنگری شایستگی ۳-۲-۵- تعبین کاستی‌های مربوط به شایستگی ۴-۲-۶- شناسایی را‌حل‌های رفع کاستی‌های مربوط به شایستگی ۴-۲-۷- تعیین مشخصات مربوط به نیازهای آموزشی eS) = ۱ 2 د ارزشيابي نیع آوزش اب طراحي و برتامعريزي

صفحه 74:
هدف ‎Be Pees jel‏ رفتاره نكرشهاء علایق. توانایی هاء مهارتهاء طرز تلقی» اعتقادات و بطور کلی تغییراتی که در همه خصوصیات آموزش گیرندگان صورت می گیرده می باشد.

صفحه 75:
تعيين نيازهاى آموزشى اجازه بدهيد از تجربيات شما در رابطه با نيازسنجى آموزشی در سازمان استفاده

صفحه 76:
کارگاه شماره ۲ نیاز سنجی آموزشی

صفحه 77:
EST aS SL Bes a 6-۳- طراحی و برنامه‌ریزی آموزش 6-۳-۱- کلیات امل می‌شود: را ریزی اقداماتی که بایستی به منظور پرداختن یه كاستىهاى مربوط به شايستكى ب- تعيين معيارهاى ارزشيابى نتايج آموزش و بايش فرآيند آموزش w

صفحه 78:
EST aS SL Bes a 6-۳- طراحی و برنامه‌ریزی آموزش 6-۳-۱- کلیات این مرحله موارد زیر را شامل می‌شود: - طراحی و برنامه‌ریزی اقداماتی که بایستی به منظور پرداختن به کاستی‌های مربوط به شایستگ ب- تعیین معیارهای ارزشیابی نتایج آموزش و پایش فرآیند آموزش ۴-۳-۲- تعیین محدودیتها va

صفحه 79:
EST aS SL Bes a

صفحه 80:
EST aS SL Bes a 6-۳- طراحی و برنامه‌ریزی آموزش ۳-۱-- کلیات ‎sal‏ مرحلهمورد زیر را شامل می‌شود: - طراحی و برنامه‌ریزی اقداماتی که بایستی به منظور پرداختن به کاستی‌های مربوط به شایستگی ب- تعیین معیارهای ارزشیابی نتایج آموزش و فرآیند آموزش ۴-۲-۲ تعیین محدودیتها ۴-۳-۳- روشهای آموزش و معیارهای انتخاب جع ,_ | بش ها دوش ای لش ١

صفحه 81:
EST aS SL Bes a Ss ‏روشها‎ ( ( لصحر أ دوره ها و 2 اموزش ۲ | آموزش از ار گاههای آموزشی| — راه دور ۰.۳ ۳ 2 2 کارآموزی | خود آموزی | 81

صفحه 82:
۱۳ معیار انتخاب روش مناسب یا ترکیب روشها می بایست تعریف و مستند شود

صفحه 83:
EST aS SL Bes a 6-۳- طراحی و برنامه‌ریزی آموزش 4-۳-۱ کلیات این مرحله موارد زیر را شامل مىشود: الف- طراحی و برنامه‌ریزی اقداماتی که بایستی ‎dy‏ منظور پرداختن به کاستی‌های مربوط به شایستگی ب- تعیین معیارهای ارزشیابی نتایج آموزش و بايش ۴-۳-۲- تعیین محدودیتها ۴-۳-۳- روشهای آموزش و معیارهای انتخاب ۴-۳-۴- مشخصات مربوط به طرح آموزش عم ما ar f 5 | بیش ها دونش ای لش

صفحه 84:
At EST aS SL Bes a در این مشخصات (مشخصات طرح آموزش) بایستی موارد زیر مورد توجه قرار گیرد: الف- الزامات و اهداف سازمان ب- مشخصات نیازهای مربوط به آموزش چ- اهداف آموزش د- آموزش گیرندگان (گروههای مورد نظر کارکنان) ه- روشهای آموزشی و شرح خلاصه‌ای از مفاد آنها از قبيل مدت دور تریخها و مقاطع زمانی مهم ز- الزامات مربوط به منبع از قبیل مواد آموزشی و کارکنان آموزش دهنده ح- الزامات مالی ط- معیارها و روشهای تعیین شده برای ارزشیابی نتایج آموزشی و زمنبندی مربوط به الزامات

صفحه 85:
EST aS SL Bes a معیارها و روشهای تعیین شده برای ارزشیابی نتایج آموزشی جهت اندازه‌گیری موارد زیر: رضایت آموزش گیرنده * اکتساب دانش» مهارتها و رفتارها از سوی آموزش گیرندگان * عملکرد آموزش گیرنده در حين كار رضایت مدیریت آموزش گیرنده تاثیر بر سازمان متبوع آموزش گیرنده, و روشهای اجرایی برای پایش فرایند آموزش ne

صفحه 86:
EST aS SL Bes a 6-۳- طراحی و برنامه‌ریزی آموزش 4-۳-۱ کلیات این مرحله موارد زیر را شامل مىشود: الف- طراحی و برنامه‌ریزی اقداماتی که بایستی به منظور پرداختن به کاستی‌های مربوط به شایستگی ب- تعیین معیارهای ارزشیابی نتایج آموزش و بايش ۴-۳-۲- تعیین محدودیتها ۴-۳-۳- روشهای آموزش و معیارهای انتخاب ۴-۳-۴- مشخصات مربوط به طرح آموزش ۴-۳-۵- انتخاب ارایه دهندة آموزش الف تين تيازهلى لمشي / 5 جع | بیش ها دونش ای لش مم

صفحه 87:
اجازه بدهید از تجربیات شما در طراحی و برنامه ريزي آموزشي استفاده كنيم .

صفحه 88:
۳-۴- فراهم آوردن آموزش پشتیبانی ۴-۴-۲-۱- پشتیبانی قبل از آموزش "توجيه ارایه دهندة آموزش از طریق ارایه اطلاعات مناسب اتوجیه آموزش گيرنده در مورد ماهیت آموزش و مواردی از کاستی‌ها که قصد بر رفع آنها است. و میسر ساختن تماس بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده حر

صفحه 89:
۴-۴- فراهم آوردن آموزش عع كليات Ry ‏رع‎ ‎ey فراهم کردن ‎uly‏ تجهیزات. مستندات نرمافزار يا جا و مكان مناسب براى آموزش دهنده و يا آموزش كيرنده فراهم کردن فرصتهای مناسب و كافى براى آموزش كيرنده در به كاركيرى شايستكى ارتقاء يافته. و ارايه بازخور در مورد عملکرد کر آن طوری که آموزش دهنده و یا آموزش گيرنده در خواست کرد‌اند. Sree) تم پیش د - ارزشيابي تيج أموزش | 4-4 0 3

صفحه 90:
6-6 فراهم آوردن آموزش )-£-£~ ۴-۴-۲-۱- پشتیبانی قبل از آموزش ۴-۴-۷-۷ -پشتتیبانی در حین آموزشن ۴-۴-۲-۲- پشتیبانی پس از پایان آموزش ‎cal»‏ اطلاعات باز خور از آموزش گیرنده ‏* ریافت اطلاعات بازخور از آموزش دهنده. و ‏**ارايه اطلاعات بازخور به مديران و كاركنان دخيل در فرآيند أموزش. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏سس ۱ 0919۱۲۱ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 91:
ارزشیابی نتایج آموزش 0-- ارزشیابی نتایج آموزش ‎ols -£-0-)‏ تائید این امر است که اهداف سازمانی و اهداف آموزشی هر دو برآورده شده‌اند منظور از ارزشيا يعنى آموزش اثربخش بوده است. ey ak Bil santa ele 0

صفحه 92:
ارزشيابى نتايج ۱9 ارزشيابى أموزشء فرآيند تحقيق اين است كه تمام يول» زمان و تلاشی که برای طراحی و ارلثه دوره های آموزشی یا سایر تجربه های آموزشی انجام گرفته است ارزش آنرا داشته است. ارزش آنرا داشته است بستکی به اهداف سازمان دارد 92

صفحه 93:
۳ dey il میزان تحقق فعاليتهاي طرح ريزي شده و حصول نتایج مورد نظر كران ‎Brectiven ess‏ رابطة ميان نتايج حاصله با منابع استفاده شده مهن ])

صفحه 94:
94

صفحه 95:
دای اد ی *؟ دردهه ۱۹۵۰ دونالد کرک پاتریک برای اولین بار پيشنهاد داد که ارزشیابی اثربخشی آموزش را می بایست با اندازه گیری چهار سطح تاثیر واکتش 7 یلاگیری

صفحه 96:
ارزشیابی نتایج آموزش ۶ عکس العمل به آموزش - آیا خوششان آمده؟ رضایت با سازماندهی آموزش (امکانات» تدارکات» پذیرائی و غیره) % جذب دانش و آگاهی - چیزی یاد گرفته ند؟ بهبود مهارتها - آیا می توانند کار را جدید یا پهترانجام دهند؟ ارتقاء نگرش - آیا عقایدشان در باره چ ,* تغيير رفتار - آيا رفتارشان در پی دوره آموزشى در انجام كارها تغيير كرده است؟ ‎gobs‏ سازمانی - چه نتایجی؟ دامنه,ارتباط طراحی با نیج محاسبات ‏برگشت سرمایه - تعریف محاسبه مزایای آموزش ‏سرمایه روانی - مسئولیت اجتماعی» انواع و اندازه گیری تغییر ‎ ‎ ‎96

صفحه 97:
کار گاه شماره 3 نحوه انجام سنجش اثر بخشي فرآیند آموزش در سازمان خود

صفحه 98:
روش سنجش اثربخشی 610 C:Context O:Output I: Input P: Process

صفحه 99:
الف ) ارزشیابی موضوعات اولیه برنامه آموزشی ) ‎Context‏ ( - اهداف - استقرار ‏ - سياستگذاري و خط مشي هاي آموزشي ب ) ارزشيابي ورودیها ( 100۱0۴ ) : - برنامه آموزشي - تجهیزات آموزشي - داوطلبان - مواد و اسناد آموزشي ۳ منابع انساني مالي و 78

صفحه 100:
روش سنجش اثربخشی 610 ج ) ارزشيابي فرآیندها ( ۴۳۵6655 ) -مكانيزمهاي اجرايي عملیات آموزشي -روشهاي تدریس - سازماندهي و راهبردهاي اجرايي آموزش (Output ) rs .> ‏د ) ارزشيابي‎ -کیفیت و کمیت کارآموزان آموزش دیده - اشتغال آموزش دیدگان - کار آیی آنان در محیط

صفحه 101:
مراحل اجرایی نمودن روش 1۳0 الف ) شناسايي شاخصها و عوامل مورد سنجش در چهار بخش : ‎O‏ و همه و ا و © ب ) طراحي فرم جهت هر يك از عوامل و شاخصهاي جهاركانه فوق ج ) تعيين امتيازات جهت هر شاخص و هر عامل ( به منظور ساده سازي محاسبات. در مراحل اولیه مي توان مقادیر را یکسان و مجموعا برابر 100 فرض ‎(agai‏ © د ) جمع آوري داده هاي کمي و كيفي هر عامل از محیط کار

صفحه 102:
مراحل اجرایی نمودن روش 1۳0 0( تعیین بر آیند کل امتیازها و ) تعیین درصد اثربخشي نهايي ز ) تطبیق آن بايكي از طبقات شش گانه ذیل ( اسلاید بعد ) : Mh

صفحه 103:
مراحل اجرايى نمودن روش 9 تشخيص بطور كامل موفقيت آميز عموما موفقيت آميز قابل قبول يايينتر از قابل قبول عموما غير موفق غير قابل قبول و كاملا ناموفق تحلیل وضعیت نیاز به نگبداشت نیازمند برخي بيبودهاي جزيي نیازمند بيبودهايي در مواردي که اهمیت زيادي ندارند . نیازمند بیبود در موارد زیاد . نه بسیار میم نیازمند بیبود در موارد زیاد و بخشي از موارد بسیار میم نیازمند بیبود در موارد بسیار زیاد و بسيار ميم

صفحه 104:
کار گاه شماره 4 نحوه انجام سنجش اثر بخشي آموزش در سازمان خود به روش ‎CIPO‏

صفحه 105:
هک ارزشیابی نتیج آموزش ‎Ws 6-۵-1‏ ‎el‏ - كردأورى دادهها و تهیه گزارش ارزشیابی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 106:
, 2.82, , 2.84, , 2.85, , 2.84, , 2.86, , 2.84, ن ارقام برای شما چه معنایی دارد؟ , 2.81 , 2.85 , 2.83 , 2.84 , 2.85 , 5 , 2.88, 2.85, 2.86, 2.85 , 2.84, 2.84, 2.85, 2.86 , 2.87, 2.81, 2.85, 2 , 2.85, 2.86, 2.89, 5 , 2.83, 2.82, 2.86, 3 , 2.84, 2.87, 2.85, 6 اااحنمالا چپز زیادی ده 2.87, 2.85 2.83, 2.85 2.85, 2.85 2.85, 2.86 2.85, 2.85 2.85, 2.84 2.90, 2.88

صفحه 107:
5 3 شیایی نتایج ]مو ‎w‏ ‎LSP)‏ چیست؟ كلمات جد د اين نظر شما در مور كل در 5 رودخا

صفحه 108:

صفحه 109:
۱ WHY PICTURES ARE IMPORTANT Pictures/Displays of data stimulate hypothesis generation which is a key step in process

صفحه 110:
‘Tf I had to reduce my 8 message to management to just a few words, I’d say it all had to do with W. Edwards Deming reducing variation.” VARIATION: THE VOICE OF THE PROCESS 110

صفحه 111:
شیابی جمع ش ارزشیاب زار آوری داده و تهیه گزا اس جمع آور ۳

صفحه 112:
sy Ue rT eel ۵- پایش و بهبود فرآیند آموزش ۱ ۵-۱- کلیات مس و هدف پایش اطمینان از این است که فرآیند آموزش- به عنوان بخشی از سیستم مدیریت کیفیت سازمان- در راستای نیازمندیهای زمان بطور اثربخش مدیریت و پیاده شده ال تعين نيزهاي و د ‎POR‏ wr

صفحه 113:
پایش و بهبود ف رآیند آموزش ۵- پایش و بهبود فرآیند آموزش ۵-۱- کلیات ۵-۲- صحه‌گذاری فرآیند آموزش ]| ‎ne‏ ای 2 ‏سل‎ ‎ca >

صفحه 114:
شناسایی جملات ممیع و اشتباه ue

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
12,000 تومان