صفحه 1:

صفحه 2:
یک پرواز هواپیمای مسافربری را در نظر بگیرید: 0ظرفیت انتقال مسافر این هواپیما محدود است (برای مثال ۱۰۰ نفر) 9محصول این هواپیما (صندلی) در دو کلاس ۲۵۲6 االا۳ و ۴۵۲۳6 215601۳1 عرضه می گردد. 0قیمت های هر کلاس پروازی مشخص است. ۲ ۵نرخ تقاضای مشتریان از کلاس های مختلف این پرواز به صورت توزیع های آماری مشخص است. 9هدف بیشینه کردن سود حاصل از فروش بلیط های این هواپیما می باشد.

صفحه 3:
یک مثال Airplane Capacity = 100 Full fare Price = 500 $ Discount Fare Price = 300 $ Full Fare Demand ~N(50,25) Discount Fare Demand ~N(75,40) ‎٩ 0‏ 0 سوت یه ‎a 60‏ 0 در عمل از روش ‎Booking Limit‏ 1165860 استفاده مى كنند.

صفحه 4:
Airline Revenue Management in action

صفحه 5:
A simple example: Demands ۳ n ا ۳۳۳ Tabriz N(30,9) N(60,1 (30,9) —N(40,9) 6) Tehran N(20,4) 0 ) Esfaha n Prices ۳۳۳ 115 Tabriz 150 100 250 170 Tehran 120 80

صفحه 6:
What is the main goal of problem? How many seats we should book in each leg for each ODF (Origin -Destination Fare) Tab -Teh - Tab -Teh - 0

صفحه 7:
42 2 Why we should use simulation? How we can use simulation to solve our problem?

صفحه 8:
yl y2 y3 Finally what is simulation? 21 x2 x3

صفحه 9:
How we can optimize a function? Outpu t 0 لاوع5636 36 اناممأك

صفحه 10:
Simulation Run Results Booking Limits: (Nested) تست وا ژ ‎Leg 5 59 0‏ 2

صفحه 11:
Simulation Run Results | Tehran Demands: Tabriz 8ل)30,9(‎ N(60,1 N(30,9) —_N(40,9) 6) ‏قاطا‎ ۸۱)20,4( ۱ 0 22770 Average Tabriz 30.09 ۰ 6035 1 ۵ Booked: Tehran 19.02 56.66 ae 11311525251 7 Tabriz 0.04 0 6.39 10.84 Demands: Tehran 1.02 23.16 Total revenue: 25735 $

صفحه 12:
Refrences: ‘The theory and practice of pricing and revenue management, Talluri & Van Ryzin -Pricing and revenue management, Philips *Simulation-Based Booking Limits for Airline Revenue Management, Dimitris Bertsimas, Sanne de Boer, OPERATIONS RESEARCH, Vol. 53, No. 1, January-February 2005, pp. 90-106 “ALLOCATION OF SIMULATION RUNS FOR SIMULATION OPTIMIZATION - Alireza Kabirian, Sigurdur Olafsson- Proceedings of the 2007 Winter Simulation Conference . ‘Simulation Optimization: Methods and Applications- Yolanda Carson, Anu Maria- Proceedings of the 1997 Winter Simulation Conference. “SIMULATION OPTIMIZATION WITH MATHEMATICAL PROGRAMMING REPRESENTATION OF DISCRETE EVENT SYSTEMS- Andrea Matta- Proceedings of the 2008 Winter Simulation Conference. “SIMULATION OPTIMIZATION- Sigurdur Olafsson, Jumi Kim- Proceedings of the 2002 Winter Simulation Conference

Pricing and Revenue Optimization in Airline Revenue Management یک پرواز هواپیمای مسافربری را در نظر بگیرید: ‏oظرفیت انتقال مسافر این هواپیما محدود است (برای مثال 100نفر) ‏oمحصول این هواپیما (صندلی) در دو کالس Full Fareو Discount Fareعرضه می گردد. ‏oقیمت های هر کالس پروازی مشخص است. oنرخ تقاضای مشتریان از کالس های مختلف این پرواز به صورت توزیع های آماری مشخص است. ‏oهدف بیشینه کردن سود حاصل از فروش بلیط های این هواپیما می باشد. متغیر تصمیم چیست؟ یک مثال Airplane Capacity = 100 Full fare Price = 500 $ Discount Fare Price = 300 $ Full Fare Demand ~N(50,25) Discount Fare Demand ~N(75,40) 0 10 0 ? 60 4? 0 . استفاده می کنندNested Booking Limit در عمل از روش Airline Revenue Management in action A simple example: Tabri z Tehra n Demands Tehran Tabriz N(30,9) N(60,1 6) Tehran Esfahan N(30,9) N(40,9) N(20,4) N(80,100 ) Prices Tehran Tabriz Tehran 150 100 Esfahan 250 170 120 80 Esfaha n What is the main goal of problem? How many seats we should book in each leg for each ODF (Origin –Destination Fare) Leg 1 Leg 2 Tab -Teh 1 13 0 13 0 Tab Esf-1 Teh-Esf1 Tab -Teh 2 Tab - Esf -2 TehEsf-2 0 0 Why we should use simulation? How we can use simulation to solve our problem? Finally what is simulation? x1 x2 x3 y1 Simulation Function y2 y3 How we can optimize a function? Optimizer Strategy Inpu t Simulation Function Outpu t Simulation Run Results Booking Limits: (Nested) Leg 1 Leg 2 1 5 9 7 0 1 5 2 9 86 0 0 Simulation Run Results Tehran Demands: Tabriz N(30,9) Esfahan N(60,1 6) Tehran N(30,9) N(20,4) N(80,100 Esfahan ) Tehran Average Booked: Average Refused Demands: Tabriz 30.09 60.35 Tehran 23.61 29.34 19.02 56.66 Tehran Tabriz Tehran N(40,9) 0.04 Esfahan 0 6.39 10.84 1.02 23.16 Total revenue: 25735 $ Refrences: •The theory and practice of pricing and revenue management, Talluri & Van Ryzin •Pricing and revenue management, Philips •Simulation-Based Booking Limits for Airline Revenue Management, Dimitris Bertsimas, Sanne de Boer, OPERATIONS RESEARCH, Vol. 53, No. 1, January–February 2005, pp. 90–106 •ALLOCATION OF SIMULATION RUNS FOR SIMULATION OPTIMIZATION - Alireza Kabirian, Sigurdur OlafssonProceedings of the 2007 Winter Simulation Conference . •Simulation Optimization: Methods and ApplicationsYolanda Carson, Anu Maria- Proceedings of the 1997 Winter Simulation Conference. •SIMULATION OPTIMIZATION WITH MATHEMATICAL PROGRAMMING REPRESENTATION OF DISCRETE EVENT SYSTEMS- Andrea Matta- Proceedings of the 2008 Winter Simulation Conference. •SIMULATION OPTIMIZATION- Sigurdur Ólafsson, Jumi KimProceedings of the 2002 Winter Simulation Conference

51,000 تومان