کسب و کارکامپیوتر و IT و اینترنتتجزیه و تحلیل اطلاعاتعلوم مهندسیمدیریت و رهبری

Project identification and screeing شناسایی و غربالگری پروژه

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 28 اسلاید شناسایی پروژه ، متدولوژی پروژه ، ایده ها برای پروژه های مختلف ، مراحل متدولوژی پروژه ، مجسم سازی و شروع ، توسعه منشور و طرح کامل پروژه ، چرخه حیات پروژه می‌تواند پاسخگوی سوالات زیر باشد ، فرآیند مدیریت پروژه ، اساس فرآیندهای پروژه که ازآن پشتیبانی می کند ، زیرساخت برای پشتیبانی از پروژه ، مراحل متدلوژی پروژه ، انتخاب تیم اصلی ، در متدولوژی مدیریت پروژه در میزان موفقیت پروژه ازMOV مطرح می‌شود ، انواع امکان سنجی و ارزیابی ریسک ، مطالعه امکان سنجی ، به طور کلی دو نوع مطالعه امکان سنجی وجود دارد ، swot چیست و چه کاربردی دارد؟ ، مدل هایswot ، مزایا و محدودیت­‌های استفاده از روش تجزیه و تحلیل swot ، هزینه کلی مالکیت ، مزایای TBO Total Benefits of Ownership ، تجزیه و تحلیل جایگزین‌ها ، رایج ترین مدلهای نقدینگی که کاربرد فراوانی دارند ، متدولوژی پروژه به ۳ دلیل توصیه و تاکید می‌کند که مورد تجاری و منشور یا طرح به طور مجزا باشند ، اجرا و کنترل پروژه ، پایان کار پروژه ، ارزیابی موفقیت پروژه ،

katayonkhatibi

صفحه 1:
PROJECT IDENTIFICATION AND SCREEING ‏(شناسایی و غربالگری پروژه)‎ نام استاد : جناب آقای دکتر پوربا مهاجری 2 تهیه کننده : 59 ‎x‏ ب دانشجوى كارشناسى ارشد مديريت فناورى اطلاعات سا @ 5 7 7 كع بهار ۱۴۰۰

صفحه 2:
اصطلاحات و تعاریف پرویه : پرویه تللشی میقتی لست‌که برای دستیابی-به هدفی منحصرسبه فرد صورت می‌گیردکه دارای ویژ گیهلیی منحصربه فرد که از پیش تعبین شده سازمان و شخص و هزینه دارد. برای اینکه پروژه به هدف نهایی خود برسد » باید آن را شناسایی و غربالگری کنیم. شناسایی پروژه : شناسایی یک پروژه از شناختن مأموربت » چشم انداز و اهداف پروژه شروع می‌شود در واقع شناسایی یک پروژه شامل شناخت مشکلات محیطی است که نیاز به شناسایی دارند و مورد توجه ذینفعان قرار دارند. متدولوؤى بروؤه : طراحی برای برنامه‌ریزی و مدیییت پروژه فرلهم می‌کند و فازهاء مراحل» ابزارها و تکنیک های مورد نیاز را در طی مدت زمان انجام پروژه مشخص می کند. پروژه اهداف عینی خاصی دارد که از اين اهداف کلی پشتیبانی می کند.

صفحه 3:
rj ایده ها برای پروژه های مختلف ۲ ۱ ‎de a‏ | تجزیه و تحلیل شکل و موقعیت 00 ۱ ۰ هر پروژه معکن است با مشکلات مواجه شود ولی با متدولوژی که حاوی تجربیات و دروس کسب شده اعضای تیم است از شکست جلو گیری کنیم و باعث پیاده سازی و موفقیت بیشتر پروژه شویم. + لین متدولیزٍی فازهای مختلفی دارد کب رعلیت تن می‌توان فرصت بیشتری برای کسب مزايای,به صرفستر و کارلیی بيشتر براى بروزه داشته باشد. آماده سازی و برنامه ریزی

صفحه 4:
‎A‏ متدولوژی پروژه ‎ ‏مجسم سازی و شروع > 2 » ۳ ‏توسعه منشور و طرح کامل پروژه ‏اجرا و کنترل پروژه ‏پایان کار پروژه ‏ارزیابی موفقیت پروژه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
فاز ۱ : مجسم سازی و شروع > این فاز اولین مرحله متدولوژی است که در آن پروژه هدف خاصی را دنبال مى كند و اين هدف بايد به ارزش سازمان بیافزاید. ۶ در این مرحله بای رويكردها به سازمان اجازه دهند كه اهداف خود را برآورده كند. << تجريه و تحليل هزينه » مزاياء احتمالات و ريسك ها

صفحه 6:
جح جح رسک > ال 1۳ ‎oro‏ سس سس = فاز ۲ : توسعه منشور و طرح کامل پروژه أ سازمان دهی پروژه | منشور پروژه ۳ ۳ جایگزینی پروژه ۱ نحوه پیاده سازی ۱ برای بودجه بندی

صفحه 7:
چرخه حیات پروژه می‌تواند پاسخگوی سوالات زير باشد ۱ . وظایف و فعالیت ها "| چقدر زمان می برد؟ محدوده چیست و هزینه . / )> چه مدت طول می‌کشد .۳ بروزه جقدراست؟ ‎٠‏ قابروزه كامل شود8 2 < كف 7 منابع وفناورى هاى ‏ / موردنياز كدامند؟ ‏ ,

صفحه 8:
ف رآیند مدیریت پروژه گزارش دهی و نظارت و پیشرفت کار و شناسایی مشکلات فرایند کنترل ||( 2 بايان كار و يذيرش رسمى براى فرايند بايان كار | توسعه و نگهداری از یک طرح ‎eal‏ ‎eae estan‏ ° & ۱,۱ | عملی برای پشتیبانی هدف پروژه ‎ee ae‏ TF 5 | ۳۹ - ۹ ‏تعریف اهداف معین بر اساس‎ 53 5 ‏محدوده » زمانبندی » بودجه و اهداف عینی 65 هماهنگی افراد و سایر من‎ 1 | ‏اهنگی افراد و سایر منایع فرایند اجرا‎ 5 ۱ od ae 7

صفحه 9:
‎ee‏ به‌های پروزه که ازآن بش۳ واد ‏= اهداف عینی ‎re‏ ‎3 _ ‏فرایندهای مدیریت ‎5

صفحه 10:
زیرساخت برای پشتیبانی از پروژه بانى و مدیریت پروژه درسازمان پشتیبانی از محیط و تیم پروژه فراهم كردن ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری برای پشتیبانی از تیم پروژه

صفحه 11:
‎Coren » ۱‏ )| د 7۳7799" . و م کوخ مریم 6 کم » ‎<p‏ ‏تسس ‏یس ‏> ۳ لیم وب 4 رکه مر چم 1 ۷ ۳ ( « مص خرصي ‎Fah)‏ ‏ذأ عست حيو حص ا اح لوم ‎SE a a‏ ‎N= ‏> موم( دوه ‎Po 4‏ 01 موه ‎Cop a >) (euoneztuefizo‏ همم ۸ ‎ ‎ ‏) کر لم خودي )» ‎“en as‏ ا ااا ا ا ا ا ا م ‎ ‏مراحل متدلوژی پروژه

صفحه 12:
انتخاب تبم اصلی ‎Yu‏ ‏مزایا ‏| هماهنگی با اهداف سازمان | صحت درستی | دستیابی به هزینه واقعی Sk a ive

صفحه 13:
۱۳ ‎i"‏ أت ‎Y ‎OV (MESURABLE ORGANIZATIONAL VALUE) ‏در متدولوژی مدیربت پروژه در میزان موفقیت پروژه از ۱0۷ مطرح می‌شود ‏قابل اثبات ‎- ‎ ‎| ‎١‏ مورد تایید قرار گرفتن ‎ ‎MOV ‎ ‎ ‎ ‏| ارز ش بخشیدن به سازمان ‎ ‎| ‏| قابل اندازه گیری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
ی 4 انواع امکان سنجی و ارزیابی ریسک ۲ امکان سنجی اقتصادی | امكان سنجى تكنيكى | امکان سنجی سازمان ۱ سایر امکان سنجی ( ‎x ۱ 7‏ ‎١ 057 ۲‏ باتوجه به وبرساغت ها روی ساربان ات هگ ۱ م به طور عمیق صورت جایگزین انتخاب می‌شود کار کنان سازمان چگونه ساير موارد .مى كيرد : آيا زيرساخت جارى از سازمان جايكزين را بر 0 حسب بودجه و منابع براى جقدر تاثير روى پشتیبانی از پروژه ارزیابی و در صورت برون سپاری کارشناسان دارد و .می‌کند آیا فروشنده یا شرکت مشتاقانه قبول می‌کند و با مهارت و تجربه کافی برای باعث مختل شدن کار 150 توسته و پیاده سازی برنامه شود .را دارد ‎SS ۶ SS‏ ۶ 589

صفحه 15:
مطالعه امکان سنجی این مطالعه شامل بررسی امکان پذیر بودن جوانب یک پروژه از نظر ذینفعان می باشد. بر اساس این مطالعه ذینفعان بر قبول و یا رد یک پروژه را می گيرند. مطالعه امکان پذیری باید به سوال های اساسی زیر پاسخ دهند 1 0 5 7 3 5 500 ۲ آيا بروزه در جهت رسيدن به آیا پروژه در مدت زمان معين ‎UT‏ روش انتخاب شده برای آن اهداف اولویت‌های یک کشور با 000 قابل اجرامی‌باشد؟ بهترین روش است؟ منطقه خاص است؟ 27 8 ور 2 ۷ آیا پروژه در جهت رسیدن به آیا درخواست کافی برای نتیجه اهداف اولویت‌های یک کشور با پروژه وجود دارد؟ منطقه خاص است؟ آیا پروژه از نظر مالی منصفانه و آیا بروژه از نظر علمی و عملی 0 ذينفعان مى باشد؟ امکان بذير است؟ درست به نظر مى رسدة

صفحه 16:
به طور کلی دو نوع مطالعه امکان سنجی وجود دارد کمک به ذینفعان جهت ۲ : ۳ قابلیت اجرا شدن پروژه > ارزیابی > مرو حله شناسایی مطالعه اولیه امکان‌سنجی آي بروزه قابليت بازاربابى در يك منطقه 9-5 ; مشخص جفرافباي را درد ۳9 = سس ‎ae‏ ‏5 حنت_ | عميقازيروزه ‎coe‏ ارزيابى تكنيكى داده ها روش هاء تتايع». زمينه ها و برفامه هاى مرقبط بالمروزه. امكان سنجى تكنيكى

صفحه 17:
۲ چیسو چه کلربردودارد؟ عوامل خارج از سازمان فرصت ها | تهدیدها = و برره 5 وصعيت / أمعه و معيشت مردم 7 2 رت ها ‎fF some UL DeLisi cine‏ با فروشندگان مانند قطع همکاری با موقعیت همکاری ¥ فرصت ها و تهدید های مربوط به مسائل سیاسی و بین المللی مثل تحریم های مختلف و محدودیت های قانونی بررسی تقویم و تاریخ های مهم که می تواند روی عملکرد شما موثر باشد مثل ماه محرم یا رمضان و قدرت مندترین ابزار تحلیلی عوامل داخل سازمان نقاط ضعف 7 ویژگی های مثبت پا" ۱ خدمات و فاکتورهای برتری نسبت به منایخ مالی و نقدینگی سازمان ۲ تیروی انش نی متخ تص و نداد آفراد شاغل در سازمان ۲ داشتن تجهنزات خاص و ب ] انحصاری دن الات و خدمات

صفحه 18:
SWOT gla Ju SWOT | 5 8 ۷۷ ۳5565 - نقاط ضعف ‎Strengths‏ — نقاط‌قوت | ماتریس استراتژی های ۷۷۵ ۱ استراتژی های ‎SO‏ ‏مفيد مفيد 0 ‎(aua -§ — Opportunities‏ هدف : استفاده از فرصت‌های موجود برای کاهش اثرات ‏ | هدف : بهرهبرداری از فرصت‌های خارجی با تمرکز | ناشی از نقاط ضعف سازمان بر نقاط قوت شناسایی شده به بهترین شکل استراتژی های ۷۷۲ استراتژی های 5 سب هنانی ‎T een‏ هدف : چه تدابیری اندیشیده شود تا به منظور غلبه هدف : چه تصمیماتی اتخاذ گردد که در برابر هت ‎Gea‏ | ار | تهديدهاى شناسابى شده: ضعف هاى سارّمان به نقاط قوت و توانمندی‌های سازمان استفاده نمود. حداقل ممکن برسد. ‎

صفحه 19:
0 د ‎wl se‏ استفاده ‎zen‏ روش تجزبه و تحلیل ‎SWOT‏ | استفاده مطلوب از فرصت‌های احتمالى | 5 يو | | تناقض در تشخيص يك عامل به عنوان تهديد يا فرصت توسط مديران -

صفحه 20:
هزینه کلی مالکیت * برای تصمیم‌گیری سرمایه گذاری یک پروژه باید تمام هزینه‌های مربوط به سیستم کاربردی را به حساب آورد. ۰ (0۷۷۱285۲۱۱۶ 0۴ 0057 10181) 10 معمولاً به کل‌هزینه فولگیریتوسته؛ نكهدلروو پسشتیبلنیاز سیستم کاربردودر طی طولعمر مفید پریزماشلیه دارد. هزینه‌های فیره هزینه های مستقیم ۲ عدم بهره‌وری اولیه, وقت و زمانی که در هنگام قیمت خرید اولیه تمام سخت افزارها نرم افزار. خاموشی سیستم تلف می‌شود. هزبنه تجهیزات تاليف ات ارتباطی تمام هزینه جاری توسعه و یا تصب هزینه های آتی حقوق. یادگیری. ارتقاء تدارکات. نگهداری و ...

صفحه 21:
TBO ‏مزایای‎ ‎TOTAL BENEFITS OF OWNERSHIP افزایش کارهای با ارزش ممکن است کار کنان فروش برای کار دفتری زمان کمتری صرف کرده و بیشتر به جلب مشتری بپردازند. ‎SS‏ أ ‏> بهبود خدمات مشتریان و محصولات يا سرویس های جدیده سرویس سریع تر و منطقی تر » رفاه و... ‎ ‎ ‎ ‏بهبود کارایی و بازده و کاهش خطاء کپی برداری و یا تعداد مراحل یک ‏> 3 بهبود در تصميم كيرى و فراهم كردن اطلاعات دقيق و به موقع | ‎ ‎

صفحه 22:
تجزیه و تحلیل جایگزین‌ها روی سود دهی و نقدینگی متمرکز می شود. مدل نقدینگی روی نقدینگی خالص تمرکز دارد که+ و - بوده و با کم کردن پرداخت ها از دریافت ها محاسبه شدند. فطل امتیاز دهی ۱ رویکردی را برای مقایسه و جایگزین ها و با پروژه ها بر مبنای امتیاز بالا ارائه می دهد

صفحه 23:
امتیازدهی رایج ترین مدلهای نقدینگی که کاربرد فراوانی دارند ارزش خالص نعلی بازده سرمایه گذاری 5 بر گشت سرمایه

صفحه 24:
پیشنهاد توصیه و پشتیبانی از آن متدولوژی پروژه به ۳ دلیل توصیه و تاکید می‌کند که مورد تجاری و منشور یا طرح به طور مجزا باشند زمان و تلاش بیشتر برای شناخت که مستلزم طراحی استراتژیک سطح بالاست. مهمترین دلیل جدا بودن فازها زمان است. برای تعبین اینکه پروژه موفق است یا خیر که برای آن بخواهیم هزینه صرف کنیم | طراحى تاكتيكى بروزه: در ابن مرحله نعوه تایب این هدف با تعریف رویکدوقاف مووطله 551 مشخص می‌شود و افرای که انجام نداده اند مشخص می‌شود.

صفحه 25:
فاز ۳: اجرا و کنترل پروژه طرح مدیریت کیفیت و تذ جم در اين مرحله مدیر پروژه * | ., برای فراگیری مهارتهای مناسب نت تا و زیرساخت را باید بررسی کند تجربه و دانش کافی ۱ طرح ارتباطات» آزمون؛ ا زد ساخت تکنیکی دامن پیاده‌سازی زیرساخت تکنیکی برای توسعه طرح مقدماتی برای فروشندگان و تامین کنندگان ال ی ‎J‏

صفحه 26:
مستند سازی وبررسی تمام موارد توافق رسمی کنترل بين تیم پروژه پروژه ومشتری یا اسپانسر پروژه © لكك ات = 32 ۷ /< 72 ۱ بايكانى كردن | پیروی فر آیند ها

صفحه 27:
فاز۵ : ارزیابی موفقیت پروژه :4 لا تجزيه وتحليل.يا بررسی ومرور نیلیی پروه توسط ۳ ‎z‏ —— مدیرپروژه و تیم — 1۳9 أ

صفحه 28:
با تشکر از حسن توجه شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
20,000 تومان