تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 25 اسلاید

msnajdi

صفحه 1:
8 تست بهره ور ار ‎“DPM‏ Total Productive Maintanance ۱

صفحه 2:
نگهداری و تعمبرات بهره 3۶ ¢ I operate - You fix : ‏در سیستم فعلي شعار‎ HE ) ‏(من تولید مي کنم و تو نگيبداري و تعمیر مينمايي‎ ‏در کارها وجود دارد.‎ : ‏نت بيره ور فراكير كه با عنوان‎ (نت بيره وري كه توسط همكي كاركنان اعمال ميشود) تعریف میگردد بر این اصل استوار است که در بيسازي تجهبیزات باید همه افراد سازمان . از اپراتورهاي خط تولید تا مديريتباي رده بالا درگیر باشند.

صفحه 3:
نكهدارى و تعميرات دهرة ور كر] * ابتکار ]11 اینست که ايراتورها خودشان به امور اصلي و اولیه نگهداري و تعمیرات ماشينهاي خودشان میپردازند. آنها ماشین ها را در شرایط مناسب و مطلوب براي بهره برداري نگهداري نموده و تواناییها و آگاهيهاي خود را در دستيابي به مسایل و مشكلات بالقوه موجود در تجهيزات . قبل از آنكه اين تجهيزات دجار خرابي و توقف شوند . افزایش مي دهند. نت - نگهداري و تعمیر

صفحه 4:
اهداف نكمدارى و تعميرانة برد زر ثرا متیر ‎TPM ۰‏ نوعييرنامه برلينكهدارييو تعميرلتجامع تجهيزلت کارخانه با | همكاري‌کل کارکنانشر کتمیباشد . ينج هدف لصلی‌را دنبالمیکند: ‏1- حداکثر نمودن اثر بخشي تجهیزات ‏2- توسعه دادن يك سیستم نت بهره ور براي کل دوره عمر تجهیزات ‏3- درگيري کلیه بخشهاي مهندسي و طراحي . برنامه ريزي ۰ تولید . نگهداري و تعمیر در امر ‏4- در گیر نمودن فعالانه کلیه کارکنان - از مدیریت رده اول تا کارگران سطح کارگاه ‏5- توسعه دادن 1۳1۷1 از طریق مدیریت انگیزه اي : فعاليتهاي گروههاي کوچك خودساخته و مستقل

صفحه 5:
* کلمه [012] (فراگیر) در عبارت نت بیره ور فراگیر . سه مفیوم اساسي را در ارتباط با سه ويژگي ‎TPM pe‏ در بر میگیرد : 1- اثر بخشي فراگیر : توسعه و بیبود راندمان اقتصادي یا سودمندي 2- پيشكيري فراکیر : طراحي دستگاههاي بي نیاز از تعمیر و همچنین تعمیرات پيشگيري جامع 3- همكاري و اشتراك مساعي فراگیر : انجام عملیات نگيداري و تعمیرات به صورتي خودساخته و مستقل توسط کار کران بیره بردار (اپراتورها) در گروهياي کوچك در هر يك از بخشهاي صنعت و همچنین توسط سایر سطوح کار کنان به صورتي مشابه. ‎Gs‏

صفحه 6:
* افزايش و بیبود اثر بخشي تجييزات و ‎RU‏ هزينه هاي آنبا در کل دوران طول عمر از طریق حذف شش شش ضایعه بزرگ در سطح شرکت به دست خواهد آمد: 1- توقف ماشین به علت خرابيباي اضطراري 2- تنظیم و آماده سازي ماشینیا براي شروع عمل تولید ( براي مثال تعویض قالب و ..) 3- بیکاریبا و توقف هاي کوتاه مدت 4- کاهش سرعت (بدلیل اختلاف بین سرعتياي اسمي و سرعت عملي) 5- معایب و اشکالات در فرآیند تولید و دوباره کاریبا ( ضایعات و معیوبات) 6- افت تولید در فاصله زماني بین آغاز راه اندازي ماشین و رسیدن به حد تعادل و پايداري 00

صفحه 7:
اثر بخشی نگهداری و تعمرات ۱ ۶ * پروژه هاي نمونه میتواند در تعیین میزان ثمرات بالقوه ۸ در مراحل اولیه 1۳1۷ كمك زيادي بنماید. در اين راستا تیمها یا گروههاي پروژه از کارکنان بخش مهندسي و نت و سرپرستان بخش بهره برداري تشکیل ميشود. آنگاه تجهيزاتي که دچار مسائل و خرابي مزمن و تكراري هستند ( ترجیحا دستگاههايي که با سه ماه بررسي و تحلیل جامع به نحو قابل ملاحظه اي بهبود یابند) انتخاب ‎ae‏ * هریك از تيمهاي پروژه حذف يكي از شش ضایعه بزرگ را به عنوان هدف خود تعیین نمده و درجهت رفع آن ‎culled‏ ‏مینماید.

صفحه 8:
* مباني سياستهاي 1۳1۷ 1- به حداکثر دساندن اثر بخشي تجبيزات از ‎TPM pb‏ 2- بيبود كيفيت . 7 3- افزايش ايمني 4- كاهش هزينه 5- آموزش 6- تقويت روحيه و انكيزه كار كنانه

صفحه 9:
مباني نگبداري و تعمیرات بدره ۶ افزایش بیره وري و كارائي تولید دستيابي به استانداردهاي جياني صیانت ‎oh‏ سرمايه هاي ملي رقابت در صحنه هاي تولید کاهش هزینه هاي تعميراتي کاهش زمان از كارافتادگي افزایش زمان قابلیت استفاده و بپبره برداري از تجییزات و سیستم تولید. کاهش هزینه هاي تولید کاهش عدم اطمینان

صفحه 10:
مدیریت طرار ال > «سياستهايفراکیر شرکت در( “تعيين اهدافکمینه مركري ترویج ‎TPM‏ بیره برداري نت طراحی 10

صفحه 11:
مسئوليت مديريت در نكيداري و تعميراة ور فرادتر ‎TPM‏ فعايتياو برنامه هاواز بللابه ياييرجر تنظيمو تعريف الهطفق وسطمديرينطراز او[را بافعليتهاواز بللابه يلييرجر نگیدابیو تعمیر و بببود تجهیزلتت وسط گروهایکوچك بای کدیگر ت رکیبمینماید مدیرینطراز امل‌باید ]1۳1۷ را در درون‌سیاستهاواصلوو پایه ليکارخانه جا دادم و بسه تعریفلهدلف روشرم صریحن ظیر لفزلیش ره ورعاز تجپیزلدبسه باافر از ‏0 درصد یا کاهش‌خرلبیباواضطرابیت | 50 درصد ب پردازد. ‏1 تننيادر سايه همفكروو تقبل/صولو سياستياومريوطبه آنتوسطمديرلزطراز اولبيه نتيجه خولهد ريسيد ‏اکر مدیران مصمم به اجراي ]1۳1 باشند , موفقیت نهايي آن حتمي ‏است. ‎11

صفحه 12:
‎SL oll‏ رت زر ‏* اغلب افرلد به طور باطني نوعي مقاومت در مقابل تغییر را از خود ‏* ]1۳ بپره وييرا لفزلیش‌داده. کیفیتمحصولاترا ایتقء بخشیدم هزینه را کلهش‌دادم سودمندوصنعیا ‎ery‏ ‏دادم و شرلیط م طلوبیعا در محیط کار ليجد ميكند عليرغم ولقعيتها . هنوز ب عضواز مدیرلن‌مفید ب ودن]۳1۷ 1 را داز نیت خود مورد سول لقرار میدهند و از شیوه نگیدایوو تعمیرلت معمول که در آن‌کار گرلرتولیدوت نیا ببه لمر تولید پردلخته و کاب گرلن ب خشن سسئولیدهر گونه عم كيدارييو تعمیرلت‌را برعیده دایند ترجیح‌میدهند در ب مديرلزاز بار لضافيكه در نظام ‎TP:‏ بر دوشکار کرلنخط ‏ميد كنارده ميشود نكرلنبوده و كاركنان بخشنتشيز ‏نسبتبه تولنمنديکارگرلرت وليدي‌در لجراء عملياضت ‏ورن گرنيدایند ‎

صفحه 13:
آموزش در نگداري و * حذف چنین مقاومتايي مستلزم آموزشياي اولیه در کلیه سطوح سازمان میباشد. بیترین نوع و ساعت آموزشي براي شروع 1۳1۷ : * دوره هاي آموزشي دو روزه براي مدیران * دوره هاي آموزشي سه روزه براي میندسین و کارمندان * دوره هاي آموزشي دو روزه براي کار گران با ببره گيري از آموزشهايي که توسط سرپرستان به آنبا داده ميشود. 13

صفحه 14:
در استقرار و تكامل 121/1" ينج هدف درون بخشي به عنوان حداقل نيازمنديباي برنامه قابل تعريف ميباشند : بيبود و ارتقاء اثربخشي تجهیزات ۰ نگهداري و تعمیرات خودساخته و مستقل توسط اپراتورها * يك برنامه ساختاریافته توسط بخش نت کارخانه آموزش به منظور ارتقاء مبارتباي بیره برداري و نت يك برنامه پیش رس براي مدیریت بر تجهیزات كه از يروز اشکلات و مسائل در زمان راه اندازي ماشیت آلات جلو گيري نماید. 14

صفحه 15:
So ETC a RRS) در 15 نظام ]11۷ همکي کار کنان باید به توافق برسند که كار كران بیره بردار در مقابل تجییزات مورد استفاده شود مسئولیت دارند و بايد وظایف خاص ‎GINS‏ و تعمیرات آن را بپذیرند. از آن گذشته , اپراتورها باید از آموزش ‎Al‏ ‏برخوردار شده و امور نت را بصورت خودساخته و مستقل به عیده بگیرند. اين تغییر فرهنگ بنا به اندازه سازمان ممکن است دو تا سه سال به طول بیانجامد. اپراتورهاي که سالا به روند فكري و ذهنیت من تولید مي کنم - شما نگبداري و تعمیر مي کنید عادت کرده اند . به سختي میتوانند روند فكري من مسئول تجپبیزات خود هستم را فرا بگيرند.

صفحه 16:
بح بر نكبداري و تعميرات مد زر تراتیر رن در نظام ‎TPM.5S‏ جايگاهي ویژه دارد. 0 از پسنج حرفاولک لماتژلپنیییر گرفته شده لست پاکسازیی ‎a.‏ ‏نظمو ترتیب 9 نفافتو بازرسی .9 لستاندارد سازی 6 آموززش‌فرهنگساماند هی‌محیط کار 9 SG 16

صفحه 17:
I SO ees) CL 55 سیستمی فکری و عملیاتی برای پیشگیری از اتلاف منابع . بهبود بهره وری و ارتقاء کیفیت است که از 5 اصل ویازیر سیستم تشکیل شده است .این سیستم تلاشی سازمان یافته برای انجام اصلاحات تدریجی ومستمر می باشد که با اجرای آن سازمان در راستای بهره ور کردن فعالیتهای خود پیش خواهد رفت. 17

صفحه 18:
نظافت و پاکیزه سازی به معنای تمیز کردن محیط کار است و ازدیدگاه عملیاتی بمعنای دور ریختن ضایعات . پاکیزه ساختن اشیاء و ابزار ازآلودگیها و مواد خارجی می باشد. جهت اجرای کامل این اصل در ادا باید متابع آلودگی را یافت و با برطرف نمودن سرچشمه آلودگی , از ایجاد هرگونه آلودگی جلوگیری نمود. این عمل باعث کاهش اشتباهات در کنترل کیفیت محصولات خواهد شد. نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و تجهیزات (۳2۸), که درحال حاضر در کلیه شرکتهای صنعتی اجرا میگردد. یکی از اجزاء و اهداف لاینفک این سیستم و اين اصل می باشد و در واقع یکی از زیر مجموعه های اصل نظافت ۶5 است . دراین تکنیک دستگاه ها ء ماشین آلات و تجهیزات بصورت دوره ای موردبازبینی قرارگرفته و نقایص آن اعم از روغن ریزی » براده ریزی « ایجاد آلودگی و ... مرتفع می گردد. 18

صفحه 19:
در ينج دقیقه انتبایی وقت کاری , هر فردی موظف میباشد محل کار خود را 22 نماید. حپنج دقیقه ای می گوید:5 در انتهای هر روز . پنج دقیقه قبل از رفتن به منزل » کلیه لوازم . مدارک » تجهيزات و... را پاکسازی نموده و غیر ضروری ها را جدا و از محیط کارمان دور نماییم , حال مابقی را بر سر : جاهایشان بر گردانیم واین نکته را فراموش نکنیم که ".مکانی برای هر وسیله و هر وسیله در جای خود" این عمل باعث می گردد محیط کار مان کاملاً خلوت بوده و از فضای موجود مطلوبترین استفاده خواهیم برد (پاکسازی) وبا قرار دادن هر وسیله در جای خودش محیطی منظم و دلپذیر داریم (نظم و ترتیب) و با نظافت محیط کار و وسایل در این زمان , محیط کارمان را همواره تمیز و پاکیزه نگه خواهیم داشت (نظافت) که اين باعث می گردد وضعیت مطلوب سه اصل فوق بطور دائم حفظ و نگهداری شود و با بازرسی ظاهری دستگا ها و تجهیزات عیوب احتمالی کشف و برطرف میگردد. (حفظ و نگهداری) و نیز یادآوری دوباره ای خواهد بود (آموزش). در کل اين عمل با دد که محیط کار و همچنین کارمان همواره در وضعیت مطلوب بماند و هر روز .بهتر از دیروز گردد 19

صفحه 20:
20 اولین مسئولیت بخش نت در صنعت متوجه و پاسخگويي سریع و مفید به نيازهاي تعميراتي اپراتورها مي باشد. به همین نحو . کار کنان بخش نت باید روندهاي استبلاك بیش از حد و فرسودگی ماشین آلات را که ممکن است در اثر روانكاري یا تمیز كاري ناكافي پیش آید حذف نمایند. کار کنان بخش نت نیز باید هر کونه خرابي و توقف اضطراري روي ماشين آلات را مورد بررسي و تجزیه و تحلیل قرار داده و نسبت به تعمیرات اصلاحي تجپیزات . بیبود خصوصيت تعميرپذيري و افزايش عمر آنها اقدام نمایند.

صفحه 21:
فعاليتباي نت : براي جلو كيري از خرابیبا و تعمیر تجهیزات. این فعالیتیا شامل عملیات تعمیرات پيشگيري . تعمیرات روزمره و دوره اي . تعمیرات پیشگویانه و تعمیرات اصلاحي هستند. فعاليت‌باي بیبود و توسعه : به منظور افزايش عمر تجبیزات و کاهش زمان لازم براي تعمیر آنبا اجرا ميشود. ارتقاء قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیر . جلو گيري از نیاز به تعمیر و طراحي تجبیزات بي نیاز از تعمیر . در این دسته از عملیات قرار میگیرند. . عملیات نت و توسعه و بيسازي باید همراه با یکدیگر در سه زمینه فرسايش ‎Gold lined‏ جلو گيري و رفع و رجوع فرسایش انجام ‎SHS‏ 21

صفحه 22:
مسئولیت بخش تولید : 1- جلوگيري از فرسایش : ؟ بیره برداري صحیح از تجییزات * حفظ شرایط اصلي دستگاها (تمیز كاري . روانكاري . آچار کشي) * انجام تنظیمها (عمدتا در ضمن بیره برداري و آماده سازي) * تگيداري سوابق خرابيباي اضطراري و سایر اشکالات * همكاري با نت براي مطالعه و اجراي عملیات بيسازي 2- اندازه گيري فرسایش (با استفاده از حواس پنجگانه) : * بازرسياي روزانه * بازرسي هاي مشخص دوره اي 22

صفحه 23:
مسئولیت بخش تولید : 3- رفع و رجوع فرسایشا : * انجام تعمیرات ساده (تعویض ساده قطعات و تعمیرات موقتي) * ارائه گزارشاي دقیق و کامل در رابطه با خرابيباي اضطراري و سایر اشکالات * همكاري در تعمیرات اضطراري و حاد * در اين مورد تفكيك برنامه ۳3۷۲ اپراتور و برنامه ‎i PM‏ ضروري و لازم میباشد. 23

صفحه 24:
آموزش در نگیداری و سیر ۰ ۱( کار آموزي و آموزش براي بیبود ميارتباي اپراتور و نت : * توسط پرسنل نت به اپراتورها آموزش داده میشود که تميز كاري جامع و كامل ماشين يك نوع عمل بازرسي است. در این مرحله اپراتورها مجموعه كاملي از روشياي جدي و سخت گیرانه تمیز كاري روزانه را فرا گرفته و همچنین با اصول روانكاري و نحوه باز و بستن كردن پیچ و میره ها آشنایی حاصل مینمایند. پس از آموزش اولیه به تدریج اپراتورها تعمیرات تجییزات را توسط پرسنل نت فرا میگيرند. 4 24

صفحه 25:
مراحل ابتدايي اجرای ‎TPM‏ خلاصه مراحل ابتدايي اجراي ]1۳۷ : 1- تشکیل تیم اجرايي ۲۳1۷1" در سازمان و تفویض اختیار لازم 2- تشکیل تیم هاي حل مشکل (6 ضایعه بزرک) 3- شناسايي تجپيزاتي که دچار مسائل و خرابي مزمن و تكراري هستند و تشکیل گروهياي كاري براي رفع مشکل ‎UST‏ 4- آموزش کلیه پرسنل 5- تفكيك وظایف پرسنل تولید و تعمیرات در سیستم ‎TPM‏ 9 توجيه آنها 25

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان