صفحه 1:
صفحه 2:
مسر سار هأ
9
در طراحی
: رت خانهها:
صفحه 3:
presentation 9112
title 1403
صفحه 4:
مغمار مسكول
شرکت معماری
نوع پروژه
ايده فضايى
تیم اجرایت
مدي
همكاران)
سال
دوره تاریخی
کاربری
مساحت پروژه
آدرس
فرهاد احمدی
مهندسین مضاور دیران شهر
خارجی
تعادين
شركت ساخت ال جى
1379-1382/2000-2003
جمهوری اسلامی
اداری - دولتی, سفارتخانه
مترمریع 1800
88 سن
صفحه 5:
۳ 20 ساختمان سفارت ایران د
OLD eat oe + ستتول کره ۲
* از آنجائيكه ابراز هويت ملى در طراحى
نماي دكوها يكى از ١
ار 00
گردید تا ساختار ساختمان به ند
0530
ا ee
با توجه به اغلب خواسته های کارفرما و
محدودیتهای محلی شکل گرفت.
" همجنين با استفاده از عناصرى جون
ه. آب و نور در فضاى د سعی
شده تا فضا 5ك
5 Seren دوه کید
ae ee
صفحه 6:
© جهار برج از مصالح سخت, که نماد چهار ستون عالم اند, بکار گرفته شد تا فضای
سفارت بر فراز آن آویخته شود و بانفوذ نور از فراز اين برجها فضایی انتزاعی در آن ها
پدید آورده شد.
0 فضای سفارت دردرون سه پل با مصالح سبک, در جداره های جنوبی شمالی و غربی
قرار داده شد و برای دسترسی بدانها دریک فضای عمودی شفاف, پله هاء آسانسور و
راهروها گذارده شد. اين پل ها در ميان خود يى حياط مركزى را يديد آوردند كه سقف و
كف أن از شيشه يوشيده شده است.
در واقع اين فضای شفاف معلق, نماد آسمان یا فرا عالم در فرهنگ عرفانی اين دیار است.
و این درحالیستکه تمامی فضای میانی برجها تا عمق زمین به نحوی تهی نگه داشته شده و
باتور انباشته گردیده است.
0 حیاط میانی معلق و کف مورب شفاف آن که از جنس نوراست, تمایل فرود آسمان به
زمین را در برابر صعود برجهای سخت به سوی آسمان که نماد زمین است., نشان می
دهد.
0 یک دروازه از ستگ سیاه و پله هایی به عرض تمام حباط گود. از سوی غرب. آستانه
ورودی يه اين قضارا كه «الأرسهداتى ها را ذر كرد جود دازة يديد فى أورد. در مور اين
فضا يى بالابر شفاف: آب نما و آبشار قرار دارد. بالابر از درون زمین تاریک که فضاهای
خدماتی در آن قرار داد. به گودال باغچه, سپس به سطح زمین و بالاخره به درون حياط
معلق آسمانی نفوذ می کند و حال سالکی را عرضه می کند که مرانب تعالی را طی Ge
presentation 3/12
tac 90) ای پوس سای بر ها بای ور ی نایبت هی سس مار سس ف ولاك
صفحه 7:
0 ساختمان بواسطه یک خندق از بیرون جدا شده و یک پل به صورت نمادین عرصه درونی
۳ ا 1
0 حیاط شيشه ای معلق با کف مورب به صورت20۳6 8۱0]۲6۲)) شرایط تهویه طبیعی را
يديد می آورد, که در زمستانها گرما و در تابستان با باز شدن دربچه ها5ا(۷6 ۵۱۳ )) در
منتها البه پاتین و بالای ۵۸100 )) و همچنین در زیر وبالای فضاهای جانبی به درون
اتریویم تهویه طبیعی در آن صورت میگیرد.
۵ توری آویخته شده در نمای ساختمان در عین حفظ امینت ساختمان, تا حدی شفاف بوده
تا علاوه بر تقلیل تابش(زاویه تند) تابستانی. ادراک فضای باز درونی, نفوذ ودر هم
تنیدگی با فضای شهری را ممکن سازد.
۵ ساختمان کاملاً بی پیرایه و واجد خلوص بوده که از ویژگی های بنیادین تفکر ابرانی
است.
0 بکارگیری بتون نمایان, شيشه های بدون قاب, فلز نمایان و چوب در اشکال بسیار ساده
شده و تکنیکی اما نماذین می تواند نوغی ترجمان معماری ابرانی در آغاز هزاره سوم
می باشد.
۰ و بالاخره مجله 5026 که مهمترین مجله بین المللی معماری درکشور کره بوده و
همواره کارهای پیش رو را معرفی مینماید, در ژانوبه 2004 (چهارسال پیش) با ارابه
مفصل دوساختمان سفارت. اقامتگاه ودیگر کارهای اين معمار, طرحها را بررسی و
تقدیر کرده است.
۵ همچنین اين طرح در اولین جشتواره معماری وشهر سازی, ( جشنواره شیخ بهایی) که
توسط وزارت مسکن وشهرسازی دربهار 1386 برگزار شد. در گروه ساختمانهای
2 عقومى جايزه آول را به خود اختصاص دلنده ۰5۰ 7
title 1403
صفحه 8:
صفحه 9:
۳ presentation 97/12
title 1403
صفحه 10:
= presentation 9/12
title
صفحه 11:
دیاگرام تهوبه طبیعی
برش
presentation 9/12
il مااع
صفحه 12:
= presentation 9/12
title 1403
صفحه 13:
= presentation 9/12
title 1403
صفحه 14:
or
معمار
مسئول
شرکت
معماری
نوع پروژه
ايده فضايى
طرح
كارفرما |
بهرهبردار
سال
ور تا
کاربری
مساحت
پروژه
آدرس
solo میرمیران
مهندسین مشاور نقش جهان -
بارس
خارجى
كاهش ماده و افزايش فضاست
امور خارجه ايران
abs
1376-1380/1998-2006
جمهوری اسلامی
اداری - دولتی, سفارتخانه
مترمریع 2870
تایلند. بانکوک
صفحه 15:
شرح طراحی پروژه:
ا ا
يى كوشى درون يك باغ ۱
أست.
علاوه بر آن در کنار خیابان یک عمارت
باریک نیز قرار داده شده که یادآور عمارت
های ورودی EL های ایرانی است.
۱ | ewe prenares
MG Nes see diye ioe
IR yen heap epee eet Peery
مى دهد.
5 ا ا rene -Ore|
Pee ا
ایران را از گذشته تا به امروز شکل داده
است.
براين اساس سعى شده است تا در طرح
ا 9
oe با
ener re ل 0000
فضا به صورتی است که حتی پوسته خارجی
ساختمان اصلي را نيز تحت تأثير قرار داده و
معمارى ساختمان سفارت
ObLel worl! sysgor »2
۳ رک( Sea seem Ye Oo
۴1
315
صفحه 16:
0 ایده نهایی طرح بر اساس باخ های ایرانی است S عمارت کوچک در ورودی باغ و
یک کوشک در مرکز آن کوشک اصلی به صورت یک مکعت بسته در نظر گرفته شده
که جرم ان در اثر شکفتگی یک فضای درونی شفاف با خصلت بی حد و مرز خورده
شده و فقط دیواره ای از آن باقی مانده که به حداکثرنازکیرسیدهاست.
۵ ابعاد عمارت اصلی 12*24*21 متر و در سه طبقه است تنها یک گشادگی بزرگ به
طرف باغ دارد و در بقیه قسمتها کاملا بسته است .
0 نور عمارت از فضای درونی آن تامین می شود. برای کمک به امور نورگیری سطح
خارجی مکعت از مرمر تسیا بسیار تاری که نو راا خود غدور من دهد بوشيدة
شده است. که این امر يك نور ملایم یکنواخت را برای کل بنا ایجاد می کند در شب
نیز به علت نازکی مر مر نور داخل به بيرون نفوز كرده و كل عمارت به صورت بك
مكعب نورانى لطيف به نظر مى رسد.
0 عمارت ورودى كه به فعاليت كنسولكرى اختصاص داده شده است شرايط متفاوتى
دارد باريك و دوطبقه است و عمده سطوح خارجى آن از شيشه است كه بسيار
شفاف به نظر مى رسد.
0 شفافیت کنسولگری با توجه به کاهش مسائل امنیتی و موقعیت استقرار آن در کنار
خيابان موجب كشايش اين ينا به سمت مردم و ارباط مطلوب آنها با سفارت
خواهد بود.
5 طمن اينكه به علت ارتفاع کوتاه لگ قگقاقیت مانع کمتری در روبت عمارفته
صفحه 17:
presentation
title ۹1
صفحه 18:
presentation 9/12
۱۹03
صفحه 19:
SEL
SE
١
صفحه 20:
12
13
معمار مسئول
شرکت معماری
نوع پروژه
کارفرما | بهرهبردار
سال
دوره تاريخى
کاربری
Sane
آدرس
سازه (طراحی,
(Lal
تأسیسات الکتریکی
(طراح, مجری)
تأسیسات مکانیکی
(طراح, مجری)
تيم طراحی |
همکاران پروژه
ایرج کلانتری طالقانی
مهندسین مشاور باوند
خارجی
وزارت آمور جارچه
1380 - 1382/2001 - 2003
جمهوری اسلامی
اداری - دولتی, سفارتخانه
مترمریع 2200
گرجستان, تفلیس
بهروز حكيم
صابون جى و همكاران
صابون جى و همكاران
امیرحسین لطفی, لبلا عشق
ژاده: نويد ورزقانى
صفحه 21:
اصعاق مرت و اظععاه
شرح طراحی پروژه:
و
رط واكد مور قل لوي كله لله ديل
وجه عمومی خدمات کنسولی و سفارت
م
تفكيك منطقى اين دو از يكديكر دقفت
el Abs alan pics
ساختمانها طلب میکرده است.
a 11711101 9/12
title ۳۹19
صفحه 22:
0 زمین طرح در جنوب غربی شهر تفلیس, مجاور پارک که مکانی تفریحی است و
گوشهای از آن به دریاچهای کوچک منتهی میشود, قرار دارد و در سمت شرقی
زمین, یک ورزشگاه سی هزار نفری واقع شده است. زمین سفارت اوکراین در
ضع غریی و ساختمان سفارت روسیه روبهروی آن قرار دارد. از اینرو موقعیت
مکانی آن در بافت شهر مطلوب است. مساحت زمین طرح 6287 متر مربع است
و به شکل مستطیلی نامنظم در امتداد خیابان اصلی قرار دارد و به استثنا یک بخش
نسبتا مسطح, مرکز آن دارای توپوگرافی ناهمواری است. اختلاف ارتفاع بالاترین
نقطه تا پایینترین نقطه زمین به 9 متر میرسد.دید و منظر از دورون زمین به
سمت شهر کاملا مناسب است.
0 ساختمان سفارت و اقامتگاه سفیر در زمینی واحد مورد نظر بوده که به دلیل وجه
عمومی خدمات کنسولی و سفارت با وجه خصوصی و اقامتگاه سفیر و تفکیک
منطقی این دو از یکدیگر دقت زیادی را در برنامهریزی و جانمایی ساختمانها طلب
میکرده است.
۵ در جانمایی فعالیتهاء بخش کنسولی, عمومی, اداری و خدماتی سفارتخانه در یک
ساختمان با مساحت حدود 2200 متر مریع و منزل خصوصی سفیر و بخش پذیرایی
و تشریفات در ساختمانی مجزا با مساحت تقریبی 1018 متر مربع و یک بنای
ورودی برای پذیرش و اطلاعات با مساحت 90 متر مریع پیشبینی شده است.
۵_دو ساختمان سفارت و اقامتگاه با آرایشی خطی در امتداد محور اصلی زمین ق رار
دگرفتهند. بخش كنسولى كه رفت وأسعهاي عمومى پیشتری درد در جتاح pgs
0 د. | Pen ۰1 de 1 1
صفحه 23:
در فاصلهای از آن نیز ساختمان اقامتگاه سفیر و بخشهای مرتبط به آن در
منتهیالیه غربی سطح هموار زمین جانمایی شدهاند. ساختمانها در نمای شمالی و
رو به خیابان اصلی حجمهایی یکپارچه دارند و دیوارها به مانند سازههای باربر عمل
میکنند, ولی تمای جتوبی SE است و آزادانه در معرض تابش تور آفتاب و
چشمانداز شهر قرار دارد.
تأمين نور طبيعى فضاهای داخلی از طریق نورگیرهای سقفی که در بالای راهروی
اصلی قراز دارند, انجام میپذیرد. ورودی اصلی به محوطه در مقایله ورودی
ساختمان سفارت واقع است, اما وروردی کنسولگری در مرز شرقی زمین و ورودی
به اقامتگاه در بخش غربی پیشبینی شده است. بنابراین مسیرهای ورودی سواره و
پیاده بر محور خطی ساختمانها عمود میشوند و کانونهایی را به وجود میآورند
که خرکت و پوبایی را به ذهن متباذر میسازند.
ساختمان مجاور ورودی به بخش اطلاعات, نگهبانی و استراحتگاه رانندگان اختصاص
يافته است.
اره اتومبیلها را به پارکینگ ساختمان هدایت و oly
ورودی اصلی ساختمان سفارت منتهی میشود. از شیب طبیعی زمین که جهت
شمال به جنوب دارد در طراحی استفاده شده است تا حجم ساختمان زیاد بزرگ
نشود و در عین حال از نور و منظر جنوبی بهره ببرد. سفارت از سمت شمالی دو
طبقه و از پی سه طبقه است. و طبقه زیرین که در زیرزمین 1
cul به آن اهمیت سازهای نیز میدهد.
در مرکز ساختمان سفارت یک فضای وروردی بزرگ برای مکث و تقسیم مسیرهای
ارتباطى. ee شده است که در طبقه همکف تا eae care امتداد میباید و
سم انا 77 tastier ye Ze
eet “ae
23 aU cal Tae 9 ee اك ete
صفحه 24:
9/12
۱۹03
24 presentation ti
a
صفحه 25:
9/12
resentation ti ee
25 pre
صفحه 26:
16 presentation 9/12
title 1403
صفحه 27:
صفحه 28:
صفحه 29:
صفحه 30:
9112
۱۹03
presentation
30 title
صفحه 31:
10
11
معمار مسئول
شرکت معماری
نوع پروژه
کارفرما | بهرهبردار
سال
دوره تاریخی
کاربری
مساحت پروژه
آدرس
مدير بروزه
تيم طراحى |
همکاران پروژه
حسين شيخ زينالدين
مهتدسين مشاور باوند
خارجى
وزارت امور خارجه
1383/2004
جمهوری اسلامی
اداری - دولتی, سفارتخانه
مترمریع 2900
ژاين , توکیو
نويد ورزقانی
شادی سیدآقاء رعنا
امبرطهماسبی, فرناز خانساری,
شاهرخ كامياب شريفى
صفحه 32:
شرح طراحی پروژه:
۱ ieee eC) Ye] ece er
CG maa ae
se Oe ee
ال ee
ee ee ار
7 peer yer)
میزبان ترکیب شوند.
سفارت ایران در توکیو در جالی که >
۱۱ mer
ار
1
ساختمان سفارت ایران در
etree ces aivelhs odl ©
سا ی ار
ا 01
تا 0
ظرافت از بخشه ای فرهنگی و
و Presentation evr Serra 32
صفحه 33:
© ساختمان سفارت دریکی از بهترین مناطق مسکونی در مرکز توکی و ف رار دارد. آين
منطقه یکی از مناطقی است که سفارتخانه های کشورهای مختلفی در آن متمرکز
هستند. سایت سفارت در نبش دو خیابان بارینک قرار دارد که بار ترافیکی زیادی
تدارند.
۵ ساختمان سفارت ایران در توکیو اژترکیب یک مکعب مستطیل که یک ضلع بلند آن
دارای انجناای به سمت داخل مستطیل با شعاع بسیار بزرگ ویک دیوار منحنی
شکل است که از درون مکعب ببرون آمده است.
0 _فضای که میان دیوارمنحنی و مکعب مستطیل درست شده است تبدیل به یک
آتریوم بزرگ شده است که از طبقه زیر زمین تا طبقه دوم ساختمان ادامه دارد.
سقف این آتریوم شيشه ای است که با استفاده از سازه کششی نگاه داشته شده
است و آتریوم را بصورت گلخانه ای باز و روشن درآورده است. کاربردهای این
آتریوم مکانی برای پذیرایی رسمی و ورودی رسمی سفارت خانه است. مکعب
مستطیل قسمت های اداری را درخود جای داده است.
© ساختمان از لحاظ سیستم کاربردی بسیار ساده و زوشین است. از 2 اط
برجسته اين ساختمان که آن را از دیگر ساختمان های هم سنخ خود برتر می سازد
آين است که رین آلذین شعی کرده است نا تضور أمنيئى و نستة بود سساختمان را
از بین برده و ساختمانی باز را طراحی کند.
gli 0 الم اختمان. شرف 1 4 نفل اسر بط نق ۱ کلم ل |
ذ شه ساخته شده rel . و هرچن گه یم رش لمی توان تا نزدیکی آن رفت. ولد
صفحه 34:
0 زین الدین در توضیح مفهوم کلی0۳0660)) این پروژه اینگونه می گوید.
۵ معماری وسیله است که با آن فرهنگ به تصویر کشیده می شود. نهضت معماری از
گذشته آغاز و تا آینده ادامه دارد و تاثیر گذار بر فرهنگ های مختلف است
0 سابقه تاریخی روابط دیپلماتیک مدرن قدمت چندانی ندارد ولی اصول ساختمان هایی
که برای فعالیت های دیپلماتیک ساخته می شود بسیار تغییر کرده است. در اوایل قرن
0 میلادی سفارتخانه یک کشور در خارج مکانی برای معرفی آن کشور بود. ولی
امروزه ساختمان سقارت دلیلی بر ارزش انسانی, وسیله ای برای نشان دادن دیدگاه
کشور دریرابر توسعه جهانی در روابط بین المللی است. بنابراین با آرزوی اینکه رابطه
میان کشور میزبان و مهمان هرچه بهتر بشود, بهتر است تا در طراحی سفارتخانه ها
از عنصرهای معماری هر دو کشور استفاده شود.
0 ایجاد توازن میان عنصرهای معماری ایرانی و توکیو به عنوان سایت موضوع اصلی این
ساختمان است. و با استفاده از مصالحو تکنولوژی که با شرایط جغرافیایی ژاین
هماهنگ است عنصرهای ساده شده معماری ایرانی به اجرا درآمده است.
0 در این ساختمان تلاش شده است تا عنصرهای ایرانی, مانند حیاط مرکزی و یا سطح
دیوارهای بزرگ استفاده شود. حیاط مرکزی در نقش درای (dry area) Lyl وظيفه
نورگیری ساختمان را به عهده دارد. دیوار منحنی شکل دراین ساختمان به یادآورنده
دیوارهای خشتی در معماری ایرانی است
0 درجهت یکی از سیاستهای خارجی ایران که تلاش برای نشان دادن شفافیت ایران و
ایجاد حس نزدیکی به ایران در ملت میزبان است, شفافیت ساختمان هم یکیدیگر از
موضوعات این ساختمان بود. ولی با توجه به شرایط خواص امنبتی سفارتخانه که
نبازمند سیستمتم امیتی پیچیدهای است, ایجاد هم زمان ش فافیت و آمفبت در اين
2 رین تعداد پنجرهها در طبفات یلاله
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
9112
title 1403
presentation
37
صفحه 38:
معمار مسئول
شرکت معماری
نوع پروژه
کارفرما | بهرهبردار
سال
دوره تاریخی
کاربری
مساحت پروژه
آدرس
cena lel ود تکار
مهندسین مشاور تجیر
خارجی
وزارت امور خارجه
۲۰۱۰۴
جمهوری اسلامی
اداری - دولتی, سفارتخانه
متر مریع ۴۰۰۰
تبراناء پایتکت البانى
صفحه 39:
شرح طراحی پروژه: سفارت ایران در آلبانی:
0000 0 ا eve ny erriat
و عناصر سنتی ایرانی
1
* استفاده از مصالح بومی و کیفیتبالا
1 CLs Ly Gauls sla *
۳
ب 0
* کاربرد: اين ساختمان نه تنها به عنوان
KES ا MIO 5
فضایی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی
im مورد اشفادی فزار می کیرد
eer iin تمادى از ثلاقن
۱
ايران و آلبانى طراحى شده و تمايى زيبا
So aes loss
presentation 72۳7
315 7403
39
صفحه 40:
ساده ترین تلقی از معماري سفارتخانه ایران در تیرانا انتزاع آن به دو عنصر
مکعب و صفحه بتنی است. يك مکعب که در درون آن حجم هایی پر و خالی
قرار دارند و صفحه ای بتنی که در جهتی متفاوت با محورهای اصلی مکعب
(اضلاع و قطرها) با آن تلاقی می کند. با تلاقی این دو عنصر و پر و خالی های
درون مكعب. كليت معمارى سفارتخانه شکل می گرد
ورودی اصلی ساختمان را ایوانی بزرگ تشکیل می دهد که در ابتدای آن چند
پله قرار دارد. اين تركيب ایوان و پله ها تاکیدی بر ویژگی تشریفاتی بودن این
ساختمان دارد. علاوه بر آن امکان جریان باد و نسیم تابستانی را در آب و هوای
مدیترانه ای تیرانا فراهم می کند. کناره های اين ایوان باز است و باعث ایجاد
جریان کوران می شود.
کل بنا بر صفحه ای بلند قرار گرفته که با پله های عریض به ایوان منتهی می
شود.
سقف نهابی مجموعه نیز به صورت صفحه ای است که تورگیرهایی با فرم
های خاص آن را قطع می کند. این سقف توسط ستون هایی به کف متصل می
شود.
0 ساختمان سفارتخانه, همچو ثل 5و وسط زمین طراحی شده که اوه
صفحه 41:
0 فعالیت های موجود در سفارتخانه به چهار بخش کلی تقسیم شده است:
1 بخش مخصوص سفیر, شامل کلیه فعالیت های خاص شخص سفیر (اتاق کار,
وا اسلا لفات و یسور
2 بخش اداری سفارت. شامل کلیه فعالیت های سفارت از قبیل سیاسی,
اقتصادی, فرهنگی و...
3 بخش کنسولی, شامل فعالیت های کنسولی و ارتباط با مراجعان
4 بخش خدمات و فضاهای جنبی
۵ در اين بناء طبقه همکف به فضای ملاقات عم ومی, فعالیت های کنسولی و
تشریفات اختصاص یافته است, در طبقه اول کلیه فعالیت های اداری سفارت
(فرهنگی, اقتصادی و...) و در طبقه دوم فضاهای متعلق به سفیر و نیز سوثیت های
ویژه مهمانان قرار گرفته است. همچنین فضاهای خدماتی و جنبی, بنا به ضرورت
های عملکردی در طبقات مختلف وجود دارند.
۵ مسئله معماری, اگرچه همواره مسئله فرم و قضا بوده است, اما در لایه های پنهان
بسیاری از آثار معماری می توان مبانی یک انديشه را جست وجو کرد. گاه طراح و
هنرمند, براساس مبثایی نظری دست به خلق اثری می زند و با پشتوانه نظری
خاصی اثری را صورت می بخشد و گاه چارچوب های نظری در افقی وسبع تر و در
رابطه با دورانی خاص تبیین می شود. در طراحی ساختمان هایی که قرار است به
عنوان سفارتخانه های ایران در دیگر کشورها طراحی و اجرا شوند, بی تردید یکی
2 إن مسائل بيش روى طراحان, بروز سؤيهت إعوافقةدر اثر معمارى است. 41
صفحه 42:
صفحه 43:
صفحه 44:
44 presentation ti
a
صفحه 45:
45 presentation ti
a
صفحه 46:
resentation ti
pre
صفحه 47:
9/12
۱۹03
47 presentation ti
a
صفحه 48:
5 presentation 9112
title 1403
صفحه 49:
معمار مسئول
شرکت معماری
نوع پروژه
کارفرما | بهرهبردار
سال
دوره تاربخی
کاربری
مساحت پروژه
آدرس
Olas ela
مهندسین مشاور نقش جهان -
بارس
خارجى
وزارت امور خارجه
1384-1381
جمهوری اسلامی
اداری - دولتی, سفارتخانه
مترمریع 5.400
آلمان, فرانکفورت
صفحه 50:
شرح طراحی پروژه: سفارت ايران در البانى:
* زمانی تهيه طرح ساختمان
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در
ee) ا ee se
نکته اساسی راهتمای تهیه اين طرح بود:
* اول آنکه این بنا دفتر نمایندگی کشوری
pres Pe oer) 20
بزرگی در تاريخ خود برخوردار است, بنا
ا ا لك
در خود داشته باشد.
Cree ir ae 0
aby al eh GO Gali gee
ترین کشورهای صنعتی جهان است و لذا
باسسس ازفن اورف بالاف اين كشور
eye ne ee snce yer ۳[
Sere eee ۱
را شکل داد
presentation 9/12
title ۳۹19
صفحه 51:
۵ زمین سرکتسولگری مستطیلی است به ابعاد 48 در 92 متر که در یک طول آن
خیابان قرار میگیرد و در طول دیگر و یک عرض آن به پارک وصل می شود.
۵ موقعیت ركان oO lus پاری آين فکر راپیش آورد که فضای خیابان و پارک را
به عنوان دو فضای عمومی شهری به یکدیگر متصل سازد و از درون بنای
سرکنسولگری عبور نماید. اين فضا را گالری ایران نامیدیم, که درآن رفت و
آمد افراد آزاد است و همواره عناصری از ایران مانند پوسترهاء کارهای هنری:
کتابها و غیره عرضه می شود. زاوبه اين گالری طوری در نظر گرفته شد تا تله
کام فرانکتورت را که در نردیکی انست در تحور خود قرار دهد
۵ کالری ایران Gly سرکنسولگری را به ده پخس اصلی كن برای فعتالیت هاوه
ظاد رور ره مات اعد رواد د یره واگ ری ای غالب هلاق رتكمق و
دیپلماتیک سرکنسولگری تقسیم می کند. فضای فعالیت های مربوط به روادی د,
إرتناظ قوى بصرى و قضابن ) كالرى دارد ونه ذوعن يكن تلفی مین وير
lel (sad شرك وله ري ارا طرق شطوح شلينت إى غبرشقاف آر كالرى
جدا گردیده است!
0 حجمي سنكى فضاهای مربوط به دو بخش سرکنسولگری را شیکل مس دهد و
با اتصالی که اين دو حجم از روی گالری دارند. وحدت و یکپارچگی آتها فراهم
مى شود.
0و جبهه اصلی دارد: جبهه ط رف چبابتان رایموند. که یک دیوار شيشه ofl
3 ار ار 7 اد .ctitle.) .1
صفحه 52:
0 یک سقف شفاف شیشه ای سطح پارک را به لبه بالای دیوار شیشهای متصل می
کند و با نرمی موجب یکیشدن فضای سرکنسولگری و پارک می گردد. این سقف
شیشته ای بخنش اصلی سرکنسولگری را نوشش می دهد . نوار عریض و كم عمقي
از آب در طول جنوبی ساختمان سرکنسولگری عبور می کند که ضمن لطیف کردن
فضای سر کنسولگری موجب انعکاس زیبایی احجام آن می گردد و ضمنا ارتباط
ساختمان سر کنسولگری را با بخش دیگری از پارک تأمین مینماید.
۵ در مجموع ساختمان سرکنسولگری سبک و شفاف, شکل گرفته از احجام آزاد و
معلق سنگی و سطوح بزرگ شيشه ای است و فضایی رویایی و خیال انگیز را يديد
می آورد. با طبیعت اطراف خود به خوبی یکی شده ضمن آنکه از بالاترین سطح
فناوری در آن بهره گرفته شده است.
۵ یک آب نمای عریض کم عمق در درون و بیرون بنا درنظر گرفته شده که بیشترین
نمود خود را در هنال مرکنزی دارد حضور مستقيم آب در درون بنا یکی دیگر از
عناصر اصلی سنت معماری ایران است و برای این در بنا منظور شده است که باز
هم بیشتر ارتباط ذهنی معماری بنا و سنت معماری ایران را برقرار کند.
0 قطعه ای از پارک که چسبیده به زمین کنسولگری است جهت ایجاد یک باغ ایرانی
اختصاص داده شد. در این قطعه یک باغ سنتی ایرانی با کوشک Le آب نماهاء
درختان و گل آرائی های خاص ایجاد می شود و ترکیب این باغ که کاملا" مطابق با
باغهای ایران ساخته می شود با ساختمان الگری که یک بنای جهانی
آمروزین است و روح معماری ایران را در خود دارد, یک ترکیب بسیار زیبا خواهد
گردید. گالری ایران اين دو را به یکدیگر متصل می کند.
0 اين اثر ماندگار با آن احجام معلق سنگی و سطوح وسیع شیشه ای که فضایی
5 فته آلمانى: بيان مناسبى بل هر كلشولكرى ايران در شهر فرانكفورتة5
صفحه 53:
Tecate
“ee
۹
صفحه 54:
ی
315
صفحه 55:
1 9/12
55 title
صفحه 56:
2۳
title ۳۹19
ی
55
صفحه 57:
صفحه 58:
