صفحه 1:
به نام یگانه معمار هستی
مطالعات لر oon
موضوع : نمایشگاه هنرهای معاصر
صفحه 2:
تعريف موزه:
موزه وازه يوناني است كه اصل آن بصورت « موز» و به
.معني فرشته و الهه بكار رفته
مادي كه درهاي آن به روي همكان كشوده است و در خدمت جامعه و بيشرفت
آن فعاليت مي نمايند
نخستين نمايشكاه اختصاصي ایران در سال 9060 «.ق در داخل بناهاي
.سلطنتي و در يكي از تالارهاي وسیع عمارت خارجي کاخ گلستان تاسیس شد
صفحه 3:
نمايشگاه دردیجه آملباید به شناختومفظ هویتف رهنگمامعه _
کمککند
نمایشگاه ها باید کانونعلمی ف رهنگیو آموزشیب اشد -
صفحه 4:
ارزشدینیوتابیفی_)
ارزشلیرلنگردیمجهانگردی(جانبه بازدید) 9
نفوسگسترده مغرلفیایی_9٩
نزدیکیبه مرلکز علمیوفرهنگی_ 6
| بته دبمناطقیهم میژگیهایم ختصهمانموند. جغزفيايريا فرهنكى_ ©
میت ولند ملاکارنشقرا( كيرد
صفحه 5:
هنر آشناترینواژم لیاستکه در روزگار ما به غریبانه .
.ترینشکلبه حیاتخود ادلمه ميدهد
لین غربتهنر معلولن اشناخته ماندنآنزيا بهتر بكوييم .
. شناختسطحیاز آندر جامعه لست
. هنر ارتباط و لنتقالمحتولیدرونبه بیرونلست
صفحه 6:
صفحه 7:
موزه ایران باستان
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
نمایشگاه هنر های معاصر تهر ان
ror
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
تحلیل
پلان هاء نماها ومقاطع نمایشگاه صنعت نفت
گچساران
صفحه 16:
صفحه 17:
ن تر
=
ae
2
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
soll eth.
ذما غربى 9 نماى جنوبى
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
معماريقبلاز هرجيز عبارتاستاز فرلیند نوعيلفرینش یعنیییانطرح و .
لیدم و فكريکه معمار در ذهنشدارد
مدرنیسم و لیجاد سکاف بینمبانیزیباییثسناسیسنتیو دگرگونیجولمم بسه .
.عنوانیکووند که در هنر بسیار ملموسلست
. هایجدید که هر روز به طریقیتغییر جهنداده و رلم جدیدورا در atl
بيش ميكيرند.( ليسم هاعفر اواندر زمینه. هایگوناگون)
.غیر لصیلبودنو زود گذر بودنروند هایجدید در هنر .
صفحه 27:
ايده و هدف هاي كلي
سنتو گذشته .
روند تغییرلتاز سنتقا دورانحاضر .
گ شایشهایف ضایی.
لقلیم و جغرلفیا ,
برهم ک نش( تقابلعولملتاثیر گذار ... ) .
. ) عاملنظم دهنده ( ance
صفحه 28:
pre Ey
برای نشان دادن اين ایده در طراحی از فرمهای ملهم از هر کدام از روندهای کلی
.در هنر استفاده شده ۳۰۱
فرم منحنییه عنولننماد روح و لحساسیکه در سنتيافتميشود -1)
فرم مکعببه عنولننماد مدرنیسم ( شیشه و بتن) 5
فرم خطیو شفافبسه عنواننماد گرایشهیجدید که مرتتیر مسر 0
.میدهند و راهیجدید در پیشمیگیرند
صفحه 29:
صفحه 30:
صفحه 31:
صفحه 32:
صفحه 33:
535
ناش به عنوان عامل نظم دهنده خطوط را تحت تاثير قرار ميدهد
=
صفحه 34:
ای ۲۳۱۰
صفحه 35:
صفحه 36:
فرم كلى ٠
فرم منحني كه به © هشت ضلعي نيمه تبديل شده است و
يك فرم مکعب در دل آن به همراه يك فرم کشیده شفاف که
به کل مجموعه حالت وحدت و انسجام بيشتري مي دهد
تشکیا مد ۳
فرم کشیده و شفاف که به صورت شبکه شبکه ٩ ۰ ۲۲۱
در کل مجموعه امتداد یافته و از نظر عملكردي در بخشي
به عنوان سازه و در بخشي رابط عمودي (پله ) را در خود
.جاي داده است
صفحه 37:
صفحه 38:
صفحه 39:
صفحه 40:
صفحه 41:
صفحه 42:
مایت
صفحه 43:
تیلم
esas
صفحه 44:
صفحه 45:
صفحه 46:
به نام یگانه معمارهستی
مطالعات طراحی معماری
موضوع :نمایشگاه هنرهای معاصر
تعریف موزه:
موزه واژه يوناني است كه اصل آن بصورت « موز» و به
.معني فرشته و الهه بكار رفته
:تعريف موزه (نمایشگاه) بر طبق اساسنامه آيلوم
موزه ها ونمایشگاه ها موسسه هایي هستند دائمي یا موقت و بدون هدف
مادي كه درهاي آن به روي همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پيشرفت
آن فعاليت مي نمايند
نخستين نمایشگاه اختصاصي ايران در سال 1290ه.ق در داخل بناهاي
.سلطنتي و در يكي از تاالرهاي وسيع عمارت خارجي كاخ گلستان تاسيس شد
اصول موردتوجه درموزه ها
ن مایشگاه دردرجه اولب ايد ب ه ش ناختوحفظ هويتف رهنگجامعه _
ك مكك ند
ن مایشگاه ها ب ايد ك انونع لمي،ف رهنگيوآموزشيب اشد _
اصول توسعة صنعت نمایشگاه داري در كشور
ارزشد ينيوتاريخي_1
ارزشايرانگرد يوجهانگرد ي(جاذ به ب ازد يد ) _2
ن فوسگ سترد ه ج غرافيايي_3
ن زد يكيب ه مراكز ع لميوفرهنگي_4
ا لبته درمناطقيهم ويژگيهايم ختصهمانحوزه ج غرافياييي ا ف رهنگي_5
م يت واند م الكارزشق رار گ يرد
هنر
هنر آشناترينواژه اياستك ه در روزگار ما ب ه غريبانه .
.ت رينش كلب ه حياتخود ادامه ميدهد
اينغربتهنر معلولن اشناخته ماندنآنيا ب هتر ب گوييم .
.ش ناختس طحياز آندر جامعه است
.هنر ارتباط و انتقا لمحتوايدرونب ه ب يروناست.
تحلیل گرافیکی چند نمایشگاه
موزه ایران باستان
نمایشگاه آبگینه
نمایشگاه فرش
نمایشگاه هنرهای معاصرتهران
گنجینه دوران اسالمی
نمایشگاه صنعت نفت گچساران
تحلیل
پالن ها ،نماها ومقاطع نمایشگاه صنعت نفت
گچساران
پالن تراز -3متر
پالن تراز5/2
پالن تراز 7متر
پالن تراز 11متر
نما غربی و نمای جنوبی
:مبانی نظری و فلسفی
معماريق بلاز هرچيز عبارتاستاز ف رايند ن وعيآفرينش؛ يعنيب يانطرح و .
ايده و ف كريك ه معمار در ذهنشدارد
مدرنیسم و ایجاد ش کافب ینمبانیزیباییش ناسیس نتیو دگرگونیجوامع ب ه .
.عنوانی کروند ک ه در هنر ب سیار ملموساست
اندیشه هایجدید ک ه هر روز ب ه طریقیت غییر جهتداده و راه جدیدیرا در .
پ یشمیگیرند (.ایسم هایف راواندر زمینه هایگ وناگون)
.غیر اصیلب ودنو زود گ ذر ب ودنروند هایجدید در هنر .
ايده و هدف هاي كلي
س نتو گ ذشته .
روند ت غییراتاز س نتت ا دورانحاضر .
گ شایشهایف ضایی.
اقليم و جغ رافيا .
ب رهم ک نش( ت قابلعواملت اثیر گ ذار . ) ...
هندسه ( عاملن ظم دهنده ) .
روند تغییرات از سنت تا دوران حاضر
برای نشان دادن این ایده در طراحی از فرمهای ملهم از هر کدام از روندهای کلی
.در هنر استفاده شده است
ف رم منحنیب ه عنوانن ماد روح و احساسیک ه در س نتی افتمیشود 1-
ف رم مکعبب ه عنوانن ماد مدرنیسم ( ش یشه و ب تن) 2-
ف رم خطیو ش فافب ه عنوانن ماد گ رایشهایجدید ک ه مرتبت غییر مسیر 3-
.میدهند و راهیجدید در پ یشمیگیرند
:روند طراحی
انتخابف رم منحنیب ه عنوانن مادیاز روح واحساسن هفته در س نت1-
اضافه ش دنف رم مکعبب ه عنوانن مادیاز جریاناتمدرن• -
اضافه ش دن ن ماد جریاناتجدید 3-
ب رهم ك نشخطوط و ف رمها 4-
هندسه به عنوان عامل نظم دهنده خطوط را تحت تاثیر قرار میدهد
اضافه شدن خط نهایی
ورودیها
برای بهینه کردن عملکرد
قسمتهای
گوناگون دو ورودی مجزا برای
عموم و کارکنان درنظر گرفته
شده
ورودی اصلی در جبهه ای که از
نظر
ترافیک سبکترین حالت را دارد
قرار
گرفته است
فرم کلی •
فرم منحني كه به 2هشت ضلعي نيمه تبديل شده است و
يك فرم مكعب در دل آن به همراه يك فرم كشيده شفاف كه
به كل مجموعه حالت وحدت و انسجام بيشتري مي دهد
تشكيل شده است
فرم كشيده و شفاف كه به صورت شبكه شبكه درآمده است
در كل مجموعه امتداد يافته و از نظر عملكردي در بخشي
به عنوان سازه و در بخشي رابط عمودي (پله ) را در خود
.جاي داده است
نقشه ها و تصاویر
طبقه همکف
طبقه اول
طبقه دوم و سوم
نمای جنوب غربی
نمای غربی
سایت
مقاطع