کسب و کاراستارتاپ و کارآفرینیمدیریت و رهبریفروش و بازاریابی

قالب پاورپوینت مناسب برای رشته های کسب و کار و مدیریت

صفحه 1:

صفحه 2:
اصول و مهارت‌های مذاکره uy,

صفحه 3:
تاریخ ارائه:

صفحه 4:
فهرست:

صفحه 5:
فهرست:

صفحه 6:
8 اه مذاکره در زندگی و کسب‌وکار * _تبدیل مذاکره به شعار زندگی مقدمه و کلیات HS,

صفحه 7:
مقدمه و کلیات * امکان * قرارداد * مثال: بندها بعد از توافق ; ۱ * قيمت‌ها قراردادی و با توجه به شرایط تعیین می‌شوند 080و ‎Ne‏ * کاهش قیمت: نشانه تخمین اشتباه فروشگاه ازنده ملک مات * آدمی عامل باشيد * متفعل بودن را کنر بناید

صفحه 8:
درخواست شرایط بهتر بازنگری و ایجاد تغییر در توافق درخواست تخفیف و امتیازات بیشتر

صفحه 9:
مقابله با ترس در مذاکره ‎gos oe yeaa ©‏ اهمبت داد شدن: * احسفسيتؤابي ‎ipl‏ ‎Serr‏ الي ص نوم ‏* يازى حرقفاى و اللتيخش ‎thy ta ag te‏ ‏* هش بهرسندی شخصی وفع طرین

صفحه 10:

صفحه 11:
دو نوع مذاكره 0 هدف: توافق بيجيده و بايدار 11 انواع مذاكره و مدل‌های قرارداد فصل ۲

صفحه 12:
۰ هدف: توافقی که نیازهای طرفین تامین شود ۰ رضایت و انگیزه برای همکاری‌های بعدی 12

صفحه 13:
رابطه بلندمدت کاری تعریف جراردنیرنبرگ 13

صفحه 14:

صفحه 15:
برعکس برد اخت ۹ مذاکره ‎Peat cnt‏ هرد هو لفق خود را بان می‌کند ‎S.‏ ‎aes‏ و عال؛ غريد ليلى كران مذاكرة براق ماوق هر درك بخشی از منفع خود رب دست می ورد تایح بت از ‎SU‏

صفحه 16:

صفحه 17:
17 سآمادكى أمادكى بيشتر قدرت بيشتر ؟-اختيار نشان دهيد در تصميمكيرى اختيار داريد ۳-کاهی از نیزهای طرف مقابل اطلاعات بیشتر امکان اه پيشنهاد بهتر ۴-همدلی و احترام ایجاد رابطه گرم آرامش و نتیجه بهتر لكر مذاكر كنيد كان حرقنايى ع-سرمايهكذارى قدرت در مذاكره 6

صفحه 18:

صفحه 19:
كمياب بودن هرچه کمیاب‌ت. ارزشمندتر ایجاد تمابل خريد بالا و قدرت جانهزنى شجاعت پیشنهاد شفاف و بدون يهام دانش و آگاهی ورود کارشتاسانه و آگاهانه و مثال: شركت ايل و فروش محصولات بيجيده

صفحه 20:

صفحه 21:
21 تاثیرهیجانات بر مذاکره هیجانات - کاهش قدرت او کر تامتاسب یا هیجان اشتياق شديد كاهش توانایی مذاکره تاثير هيجانات بر مذاكره انواع هیجانات قدم زدن تعویق مذاکره آماه‌سازی ذهنی Gorge

صفحه 22:
نقش زمان‌بندی در مذاکره

صفحه 23:
23 نقش زمان‌بندی در مذاکره © ‏نو با -قدرت چانرتی کمتر‎ ee ۱ ‏راه مقابله: بررسی و زمان گرفتن برای تصمیم‎ * * مه مشخ دلن به طرف مقا ات ‎oll‏ زمان = تصميم نهانى ‎

صفحه 24:
خواسته ها و اهداف

صفحه 25:
25 مشخص کردن خواسته‌ها ۲ تهیه فهرست و مشورت با دیگران ۳ ارزش گذاری خواسته‌ها ی مر ۴ از الا (ا پایین) شروع کنید (بهترین سطحی که مد نظر است) بهترین و بدترین حالت را مشخص كنيد تعیین محدوده قابل پذیرش خواسته‌ها و اهداف sy =

صفحه 26:
¥ 1 q 3 5

صفحه 27:
چهار عنصر کلیدی مذاکره \ leans افراد طراحی مجموعه‌ي از احل‌های جایگزین ‎an‏ ‏وشتن ‎SBS yy ool‏ منافع ‎١ *‏ أغاز سذاكرء يا شناخت دقيق نيازها * فهرستتويسى و لولويتيندى مناقع *_تعيين معيارهاى مشخص بيش از شروع مذاكر. تا ۱ * بان تقطهرشایت مشترک بای هر دو ارف معيارها

صفحه 28:
28 1۸۰ موفقیت در یک مناکره یه آملدگی بستگی دارد سوالات مرتیط با آمادگی

صفحه 29:
29 ee 98 سم( oO = 2 ‏لا‎ 5 هم &

صفحه 30:
مواضع شما شامل : ‎٠‏ هدف ‎٠‏ ميزان بذيرش شغاف‌سازی ۰ بهترین و بدترین نتايج ممكن ‎ie‏ ۰ حداقل و حداکثر قیمت

صفحه 31:
31 لین قانون می‌گهید : در هر مذاکره موارد کوچک بسیار وجود دارد اما تنها ۴ مورد اصلی وجود دارد( گلهی شلید ۲ یا ۵ مورد هم باشد) وظیفه شما به عنوان مذاکره کننده شناسایی و برخورد موثر با این ۴ مورد است. مثال: خرید خانه “a ۳

صفحه 32:
۹۵/۰ تفکر» احساس و تصمیم‌گیری ما تحت تاثیر محیط است 9 ey 1

صفحه 33:
آگاه بودن از عوامل القایی * مهار اثرات محیط * آگاهی از تاثیر ویژگی‌های طرفین مذاکره * آگاهی از حالت و زبان بدن مثال : دست های خود را باز بذارید و کف دست‌ها یه بالا باشد نشان‌ی صداقت و استقبال ات دست به سینه تشانه‌ی مخالفت است. وقتی به جلو خم می‌شوید یعنی با دقت دارید گوش می‌کنید. سایر عواسل القلیی : راحتی. استراحت و خستگی غفله گرسنگی و تشنگی» منش فردی ‎(he.‏

صفحه 34:
327 كتاب رابرت با عنوان " اثر " به مهمترين عوامل تأثیرگذار بر شیوه‌ی تفکر افراد و پاسخگویی شما در برابر آنان می‌پردازد ili 9 Pes 34

صفحه 35:
35 ها ه 6 8 6 ه۵ ۵ 5 5 } اقناع با بهره كيرى از عمل متقابل رابطه دوسویه تعاملات متصفانه راهکار برای مذاکره استفاده از روش سقراعلی بررسی برخی موار را به بعد موكول كنيد. آراي وف كنيد حس منضفانه طرف مقابل را برانكيزانيد. از طرف مقابل بخواهيد جبران كند. قیمت و شريط دو مقولدى متفاوتند.

صفحه 36:
36 اقناع با بهره گیری از اصل تایید اجتماعی به دنبال اطلاعاتی در مورد تایید اجتماعی محصول يا خدمت خود باشید. از انواع مدارک کتبی استفاده کنید.

صفحه 37:
او را از رفتار افراد دیگر نظیر خودش در موقعیت مشابه آگاه کنیم

صفحه 38:
38 راهکارهای مذاکره بر سر قیمت رش کنید ۲. سوال بپرسید ۳ پافشاری کنید 4 ؟. ييشنهاد قيمت خيلى كم ۵ امتیازات جانبی دیگری بخواهید

صفحه 39:
39 ترک مذاکره ۱ 7

صفحه 40:
40 } ترک مذاکره خر رن برای ترک مذاکره آمانه باشید * از قرصت‌ها استفاده کنید 0 همست جانه نزئيد آخر : هرگز نمیدانید بهترین قیمت چیست . مگر بلند شوید و مذاکره را ترک کنید.

صفحه 41:
41 2 مذاکره پایان کار نیست tk ۰ در مقابل امتیاز جدیدی پیشنهاد دهید ۰ هیچکس با شما وارد مذاکر نمیشود مگر سودی برایش داشته باشد

صفحه 42:
و

صفحه 43:
43 چهاراصل بنیادین مذاکرات موفق: 1 پیش از مذاکرهآماده شوید و اطلاعات جمع‌آوری كنيدا 7 1 ۲. خواسته‌های خود را تقاضا کنید وتذكي شاي مذاكره كننده ى موفق: و ‎J ci cess sa ee‏ برد- بر ۲ دار ذهن باز ۳ انطياق با شرايط فعلى انعطاف پذیر ؟. تمرين و تكرار را فراموش نکنید روحیه‌ی همکارانه ‎DE‏ به جای رقابت‌جو ‏مد ‏سواستفاد کر نی ‎

صفحه 44:

موضوع: موضوع: اصول و مهارت‌های مذاکره دانشجو: 5 استاد : 4 4 رشته: 6 تاریخ ارائه: فهرست: فهرست: فصل5 4 4 فصل4 4 فصل3 فصل2 4 4 فصل1 مقدمه و کلیات فصل1 • اهمیت مذاکره در زندگی و کسب‌وکار • تبدیل مذاکره به شعار زندگی 6 مقدمه و کلیات فصل1 قرارداد آغاز مذاکره است قیمت‌ها مطلق نیستند • امکان تغییر بندها بعد از توافق • قرارداد بیشتر به سود نویسنده است • مثال :سازنده ملک • قیمت‌ها قراردادی و با توجه به شرایط تعیین می‌شوند • کاهش قیمت :نشانه تخمین اشتباه فروشگاه برداشتن موانع • آدمی عامل باشید • منفعل بودن را کنار بگذارید 7 رفتار یک مذاکره کننده هر چیزی قابل مذاکره است • قیمت یا شرایط ثابت نیستند • وظیفه اصلی :یافتن راه رسیدن به وضع بهتر • مثال :سومری‌های باستان فصل2 8 • درخواست شرایط بهتر • بازنگری و ایجاد تغییر در توافق • درخواست تخفیف و امتیازات بیشتر مقابله با ترس در مذاکره فصل2 غلبه بر ترس با رفتار عکس ریشه ترس در کودکی • تقاضای مکرر حتی بدون اهمیت داده شدن مذاکره مانند بازی است • حساسیت‌زدایی نظام‌مند • ترس از طرد شدن و نه شنیدن • ترس و شجاعت هر دو عادت‌اند • دلیل پذیرفتن حقوق کم در استخدام • بازی حرفه‌ای و لذت‌بخش • خونسرد و با اعتماد به نفس باشید • هدف :بهره‌مندی شخصی و نفع طرفین اهمیت درخواست کردن • درخواست قیمت یا شرایط بهتر • مطرح کردن درخواست به شکل خوشایند و شفاف 9 انواع مذاکره و مدل‌های قرارداد 10 فصل3 انواع مذاکره و مدل‌های قرارداد نوعمذاکره دودونوع مذاکره ‌مدت یکبارو وکوتاه نوع:1:1یکبار نوع ‌مدت کوتاه کمترینزمان سوددردرکمترین بیشترینسود هدف:بیشترین ooهدف: زمان ماهر،خودخواه خونسرد،ماهر، ویژگی:خونسرد، ooویژگی: خودخواه نوع:2:2بلندمدت نوع بلندمدت پیچیدهو وپایدار توافقپیچیده هدف:توافق ooهدف: پایدار 11 ‌هایقرارداد ‌های قرارداد مدمدلل امضایقرارداد گفتگوبا باامضای پایانگفتگو غربی:پایان  غربی: قرارداد امضایقرارداد گفتگوبا باامضای آغازگفتگو چینی:آغاز  چینی: قرارداد ‌شوند ‌روزرسانی • • قراردادها ب ‌شوند ‌روزرسانیم میی قراردادهاهبه فصل3 • هدف :توافقی که نیازهای طرفین تامین شود • رضایت و انگیزه برای همکاری‌های بعدی 4 فصل4 رابطه بلندمدت کاری 12 رابطه بلندمدت کاری مذاکراتبلندمدت موفقیتدردرمذاکرات اصولموفقیت اصول بلندمدت داخلیطرفین انگیزهداخلی رضایتو وانگیزه  رضایت طرفین موثراست مستقیمموثر تالشمستقیم بیشترازازتالش غیرمستقیمبیشتر تالشغیرمستقیم  تالش است دوستباشید» خودتاندوست ابتداخودتان دوستیابتدا «برایدوستی امرسون«:برای مثالامرسون: • • مثال باشید» جراردنیرنبرگ تعریفجرارد تعریف نیرنبرگ تامینشود طرفتامین نیازهایهرهردودوطرف توافقیکهکهنیازهای رسیدنبهبهتوافقی هدف:رسیدن  هدف: شود باختنیست پیوسته،بردبردیایاباخت توافقپیوسته، • • توافق نیست 13 فصل4 5 سبک مذاکره فصل5 14 سبک مذاکره سبک مذاکره مذاکره برد-باخت یک طرف برنده ،طرف دیگر بازنده هدف :فروش یا دادوستد باال ،روابط مهم نیست نمونه :معامله کوتاه‌مدت با سود فوری مذاکره برد-برد بهترین نوع مذاکره ،هدف نهایی هر دو طرف راضی و برنده رخ می‌دهد وقتی جایگزین سوم ،بهتر از پیشنهادهای اولیه باشد مذاکره باخت-برد مذاکره باخت-باخت هر دو طرف از معامله راضی نیستند همراه با جر و بحث و ناراحتی مثال :شام زن و شوهر در رستوران مذاکره بدون توافق برعکس برد-باخت نیازهای طرف دوم تامین می‌شود ،اولی خیر هر دو نیازها و عالیق خود را بیان می‌کنند توافق حاصل نمی‌شود ،راه‌ها جدا می‌شوند مثال :خرید لباس گران مذاکره برای سازش هر دو طرف بخشی از منافع خود را به دست می‌آورند نتایج بهتر از قبل ،اما کامل نیست فصل5 15 فصل6 6 16 قدرت در مذاکره قدرت در مذاکره -1آمادگی -1آمادگی آمادگی بیشتر قدرت بیشتر آمادگی بیشتر قدرت بیشتر -2اختیار -2اختیار نشان دهید در تصمیم‌گیری اختیار دارید نشان دهید در تصمیم‌گیری اختیار دارید -3آگاهی از نیازهای طرف مقابل -3آگاهی از نیازهای طرف مقابل اطالعات بیشتر امکان ارائه پیشنهاد بهتر اطالعات بیشتر امکان ارائه پیشنهاد بهتر -4همدلی و احترام -4همدلی و احترام ایجاد رابطه گرم آرامش و نتیجه بهتر ایجاد رابطه گرم آرامش و نتیجه بهتر ویژگی مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای ویژگی مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای -5پاداش و تنبیه -5پاداش و تنبیه یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت -6سرمایه‌گذاری -6سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری طوالنی‌تر تاثیر بیشتر روی طرف مقابل سرمایه‌گذاری طوالنی‌تر تاثیر بیشتر روی طرف مقابل 17 فصل6 فصل7 7 افزایش تاثیرگذاری 18 افزایش تاثیرگذاری کمیاب بودن شجاعت هرچه کمیاب‌تر ،ارزشمندتر ایجاد تمایل خرید باال و قدرت چانه‌زنی ارائه پیشنهاد شفاف و بدون ابهام فصل7 تعهد بی‌تفاوت بودن نشان دادن التزام کامل به بندها برداشت قدرت و اعتبار بیشتر توسط طرف مقابل حفظ آرامش ،پرهیز از هیجان و القای حس کم اهمیت بودن محصول مثل پوکر‌بازها دانش و آگاهی 19 ورود کارشناسانه و آگاهانه = افزایش قدرت مثال :شرکت اپل و فروش محصوالت پیچیده 8 تاثیر هیجانات بر مذاکره 20 فصل8 تاثیر هیجانات بر مذاکره تاثیرهیجاناتبربرمذاکره تاثیرهیجانات مذاکره کاهشقدرت هیجانات= =کاهش • • هیجانات قدرت نامناسببا باهیجان ‌گیرینامناسب ‌گیری • • تصمی هیجان تصمیمم تواناییمذاکره کاهشتوانایی شدیدکاهش اشتیاقشدید • • اشتیاق مذاکره انواعهیجانات انواع هیجانات .1.1حرص حرص .2.2 .3.3 ترس ترس خشم خشم فصل3 کنترلهیجانات کنترل هیجانات درخواستاستراحت .1.1درخواست استراحت قدمزدن .2.2قدم زدن تعویقمذاکره .3.3تعویق مذاکره ‌سازیذهنی ‌سازی .4.4آماده ذهنی آماده نفسعمیق .5.5نفس عمیق 21 نقش زمان‌بندی در مذاکره 9 فصل9 22 نقش زمان‌بندی در مذاکره فوریت • خرید با فوریت باال = قدرت چانه‌زنی کمتر • راه مقابله :بررسی و زمان گرفتن برای تصمیم تصمیم‌گیری شتاب‌زده • تصمیم شتاب‌زده = سو استفاده طرف مقابل • راهکار :تعویق و تماس بعدی تعیین مهلت • مهلت مشخص دادن به طرف مقابل • پایان زمان = تصمیم نهایی قاعده 20/80 23 • ۲۰٪پایانی = ٪۸۰مسائل مهم فصل9 10 خواسته‌ها و اهداف فصل10 24 خواسته‌ها و اهداف .1مشخص کردن خواسته‌ها .1مشخص کردن خواسته‌ها .2تهیه فهرست و مشورت با دیگران .2تهیه فهرست و مشورت با دیگران .3ارزش‌گذاری خواسته‌ها .3ارزش‌گذاری خواسته‌ها سه سطح :بهترین ،متوسط ،بدترین سه سطح :بهترین ،متوسط ،بدترین .4از باال (یا پایین) شروع کنید (بهترین سطحی که مد نظر است) .4از باال (یا پایین) شروع کنید (بهترین سطحی که مد نظر است) بهترین و بدترین حالت را مشخص کنید بهترین و بدترین حالت را مشخص کنید تعیین محدوده قابل پذیرش تعیین محدوده قابل پذیرش فصل10 25 فصل11 11 چهار عنصر کلیدی مذاکره 26 چهار عنصر کلیدی مذاکره فصل11 گزینه‌ها طراحی مجموعه‌ای از راه‌حل‌های جایگزین نوشتن ایده‌ها روی کاغذ افراد • مهم‌ترین عامل موفقیت در مذاکره • کنترل هیجانات و تسلط بر خود • توجه به رفتار و واکنش دیگران منافع • • 27 آغاز مذاکره با شناخت دقیق نیازها فهرست‌نویسی و اولویت‌بندی منافع معیارها • تعیین معیارهای مشخص پیش از شروع مذاکره • یافتن نقطه رضایت مشترک برای هر دو طرف فصل12 12 اهمیت آمادگی 28 • % 80موفقیت در یک مذاکره به آمادگی بستگی دارد • سواالت مرتبط با آمادگی اهمیت آمادگی در مذاکره پیوسته روی گزینه‌های جایگزین کار کنید داشتن چندین گزینه فصل12 کسب اطالعات تا حد امکان محک زدن پیش‌فرض‌ها 29 کسب آمادگی به چالش کشیدن پیش‌فرض‌zها شناسایی دغدغه‌های اصلی 13 مواضع شما شامل : • هدف • میزان پذیرش شفاف‌سازی مواضع 30 • بهترین و بدترین نتایج ممکن • حداقل و حداکثر قیمت فصل13 ایSن قانون می‌گویSد :در هر مذاکره موارد کوچSک بسSیار وجود دارد امSا تنها ۴مورد ‏Sد ۲یا ۵مورد ‏Sی شای ‏Sلی وجود دارد( گاه اص ‏Sا به عنوان مذاکره کننده ‏Sه شم ‏Sد) وظیف ‏Sم باش ه 14 شناسایی و برخورد موثر با این ۴مورد است. مثال :خرید خانه قانون چهار 31 فصل14 15 اهمیت تلقین در مذاکره • 95٪تفکر ،احساس و تصمیم‌گیری ما تحت تاثیر محیط است فصل15 32 • • آگاه بودن از عوامل القایی آگاه بودن از عوامل القایی • • مهار اثرات محیط مهار اثرات محیط موقعیت تغییرموقعیت • • تغییر مذاکره ویژگیی طرفینمذاکره ‌هایطرفین ‌های تاثیرویژگ آگاهیازازتاثیر • • آگاهی بدن زبانبدن حالتو وزبان آگاهیازازحالت • • آگاهی مثال :دست های خود را باز بذارید و کzف دست‌ها به باال باشد نشانه‌ی صداقت و استقبال مثال :دسzت های خود را باز بذارید و کف دسzت‌ها به باال باشzد نشانه‌ی صzداقت و استقبال است. است. دست به سینه نشانه‌ی مخالفت است. دست به سینه نشانه‌ی مخالفت است. وقتی به جلو خم می‌شوید یعنی با دقت دارید گوش می‌کنید. وقتی به جلو خم می‌شوید یعنی با دقت دارید گوش می‌کنید. سzایر عوامzل القایzی :راحتzی ،اسzتراحت و خسzتگی ،غذا ،گرسzنگی و تشنگzی ،منش فردی سzایر عوامzل القایzی :راحتzی ،اسzتراحت و خسzتگی ،غذا ،گرسzنگی و تشنگzی ،منش فردی شما شما فصل15 33 فصل16 کتاب رابرت با عنوان " اثر " به مهمترین عوامل تاثیرگذار بر شیوه‌ی تفکر افراد و پاسخگویی شما در برابر آنان می‌پردازد 34 16 اقناع با بهره ‌گیری از عمل متقابل اقناع با بهره‌گیری از عمل متقابل رابطهدوسویه ooرابطه دوسویه تعامالتمنصفانه ooتعامالت منصفانه برایمذاکره راهکاربرای ooراهکار مذاکره روشسقراطی استفادهازازروش ooاستفاده سقراطی موکولکنید. بعدموکول مواردرارابهبهبعد برخیموارد بررسیبرخی ooبررسی کنید. موافقتکنید. آرامیموافقت ooبهبهآرامی کنید. مقابلرارابرانگیزانید. طرفمقابل منصفانهطرف حسمنصفانه ooحس برانگیزانید. جبرانکند. بخواهیدجبران مقابلبخواهید طرفمقابل ooازازطرف کند. ‌یمتفاوتند. ‌ی شریطدودومقول قیمتو وشریط ooقیمت متفاوتند. مقولهه 35 فصل16 17 اقناع با بهره‌گیری از اصل تایید اجتماعی 36 ✔ • به دنبال اطالعاتی در مورد تایید اجتماعی محصول یا خدمت خود باشید. • از انواع مدارک کتبی استفاده کنید. فصل17 18 او را از رفتار افراد دیگر نظیر خودش در موقعیت ‏Sابه آگاه کنیم مش فصل18 راهکارهای مذاکره بر سر قیمت 37 راهکارهای مذاکره بر سر قیمت .1ترش کنید .2سوال بپرسید فصل18 .3پافشاری کنید .4پیشنهاد قیمت خیلی کم .5امتیازات جانبی دیگری بخواهید 38 ترک مذاکره 19 فصل19 39 ترک مذاکره • • هر زمان برای ترک مذاکره آماده باشید هر زمان برای ترک مذاکره آماده باشید • • از فرصت‌ها استفاده کنید از فرصت‌ها استفاده کنید • • بر سر مسائل کم اهمیت چانه نزنید بر سر مسائل کم اهمیت چانه نزنید نکته آخر :هرگز نمیدانید بهترین قیمت چیست ،مگر بلند شوید و مذاکره را ترک کنید. نکته آخر :هرگز نمیدانید بهترین قیمت چیست ،مگر بلند شوید و مذاکره را ترک کنید. فصل19 40 20 مذاکره پایان کار نیست • در مقابل امتیاز جدیدی پیشنهاد دهید • هیچکس با شما وارد مذاکر نمیشود مگر سودی برایش داشته باشد فصل20 41 21 مذاکره کننده موفق فصل21 42 مذاکره‌کننده موفق کنندهییموفق: مذاکرهکننده هایمذاکره ویژگیهای ویژگی موفق: بلندمدت فرایندیبلند مذاکرهبهبهفرایندی دانستنمذاکره .1.1دانستن مدت دارایذهن .2.2دارای ذهنبازباز شرایطفعلی انطباقبا باشرایط .3.3انطباق فعلی ‌پذیر .4.4انعطا ‌پذیر انعطافف مذاکراتموفق: بنیادینمذاکرات اصلبنیادین چهاراصل چهار موفق: ‌آوریکنید ‌آوری اطالعاتجم شویدو واطالعات آمادهشوید مذاکرهآماده پیشازازمذاکره .1.1پیش کنید جمعع تقاضاکنید خودراراتقاضا ‌هایخود ‌های .‌2.‌2خواسته کنید خواسته برد-بردبردباشید نتیجهبرد- دنبالنتیجه .3.3بهبهدنبال باشید فراموشنکنید تکراررارافراموش تمرینو وتکرار .4.4تمرین نکنید ‌ی‌یهمکارانه .5.5روحیه همکارانه روحیه ‌جو جایرقاب خالقبهبهجای .6.6خالق ‌جو رقابتت ‌گرنیستند ‌گر .7.7سواستفاده نیستند سواستفاده فصل21 43 5 با تشکر از 4 4 استاد 6و دانشجویان

30,000 تومان