پزشکی و سلامترسانه و شبکه‌های اجتماعیعلوم انسانی و علوم اجتماعیعلوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

پاورپوینت بررسی انگیزه های مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی و ارتباط آن با 
متغیرهای جمعیتی – اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحه 1:

صفحه 2:
بررسی انگیزه های مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی و ارتباط آن با یلوسر و ضيه استاد راهنما: استاد مشاور: توسط:

صفحه 3:
مروری بر مناب .. اهمیت شبکه های مجازی در سالهای اخیره فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی فرصتهای فوق العاده ای را بای نوآوری در حوزه های مختلف از جمله آموزش فراهم کرده اند. که اين موضوع منجر به شکل گیری رقابت شدید و فزاینده ای در راستای کسب و بهبود مهارتهای ضروری متناسب با نیازهای جامعه مدرن شده است. در این بین, پیشرفتهای پرشتاب فناورانه در زمینه هایی همچون رسانه های اجتماعی» محاسبات ابری. هوش مصنوعی واقعیت مجازی و رسانه های دیجیتال, بسيارى از مؤسسات و مراكز آموزشى را بر آن داشته است تا شروع به کاوش برای ابزارهای دیجیتال مختلف و ادغام آنها در فرایندهای آموزشی کنند. یکی از اين بزارهای کاربردی» شبکه های اجتماعی مجازی است که به منیعی قدرتمند برای برقراری و بهبود ارتباطات انسانی هستند. دانشجويان از كروه هاى بسيار مهمى هستند كه با توجه به ويزكى هاى نسلى از شبكه هاى اجتماعى استفاده زيادى دارند. و تحقیقات نشان داده است زمان زیادی از دانشجویان صرف استفاده از شبکه های اجتماعی می شود. استاد راهنما: دكتر زهرا كريميان

صفحه 4:
ضرورت اجرای طرح بررسی انگیز‌های مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط نبا متغیرهای جمعیتی-جتماعی از ن جهت اهمیت دارد که شیکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در جهان امروزء به ويزه در ميان دانشجويان» نقش بسزایی در شکل‌دهی به رولبط اجتماعی. فرهنگی و آموزشی ایفا مىكنند. با توجه به افزليش روزافزون استفاده دانشجويان لین فضاها و تأثیرات مثبت و منفی آن بر زندگی فردی و اجتماعی آنان؛ شناخت دقیق انگیزه‌ها و عوامل موثر بر مشارکت در لين شبكدها مىتواند به بهبود راهكارهاى بهرهبردارى علمى؛ فرهتكى و اجتماعى از لین ابزارها کمک کند. همچنین, با توجه به تفاوت‌های جمعیتی و اجتماعی دانشجویان. بررسی این ارتباطات می‌تولند زمینه‌ساز برنام‌ریزی‌های هدفمند و ارتقاء تعاملات فرهنگی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز باشد. لين موضوع به ویئه از آن جهت حائز اهمیت است که دانشجویان به عنوان قشر فعال و اثرگذار جامعه, نقش کلیدی در پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی دانشگاه دارند و آگاهی از انگیزه‌های آنان می‌تواند به تقویت مشارکت موّثر و سازنده در فضای مجازی منجر شود استاد راهنما:دكتر زهرا كريميان

صفحه 5:
مروری بر منابق )| هدف کلی تعیین انگیزه های مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی و ارتباط آن با متغیرهای جمعیتی اجتماعی هدف اختصاصی * تعيين وضعيت موفه های نگیزه مشارکت و حضور دلشجویان در شبکه های اجتماعی * تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک جنسیت * تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک سن * تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک رشته تحصیلی * تعيين وضعيت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک مقطع تحصیلی * تسین وضعیت مولفه هاى انككيزه مششاركت و حضور دانشجويان در شبكه هاى اجتماعى به تفكيك معدل * تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفكيك محل سكونت 0 Qa Qa 0 a 0 a 0 *تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک وضعیت تاهل | استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان

صفحه 6:
بیشترین انگیزه استفاده از شبکه های اجتماعی در میان دانشجویان انگیزه هاى اس و ری زارت ۳ بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی وسطح اضصراب اجتماعی در دانشجویان رابطه معناداری وجود داشت. شبکه های اجتماعی نقش مهمی در تحصیلی دانشجویان ايا یافت شد که تعامل اجتماعی و دسترسی سریع به اطلاعات از اصلی ترین دلایل استفاده دانشجویان از شبکه های اجتماعی است.

صفحه 7:
دانشجویان بیش از کارکرد آموزشی ء از شبکه ها برای تباال اطلاعات شخصی استفاده می کردند. تفاوت معنادارى بين انكيزه هاى دانشجويان بر اساس جنسیت در استفاده از شبکه های اجتماعی دیده شد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی از شبکه های اجتماعیبرای گسترش ارتباطات علمی و اشتراک منابع استفاده می کردند. نشان دادند که استفاده آموزشی از شبکه ها با درک مناسب از کاربرد آن ها در میان دانشجویان رابطه دارد.

صفحه 8:
نوع مطالعه: مطالعه از نوع توصیفی تحلیلی از نوع پیمایشی است و محیط پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد. جامعه آماری: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۴۰۳ مى باشند که حدود ۸۰۰۰ نفر می باشند. نمینه آماری: جامعه آماری لین پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۴۰۳ در مقاطع کارشناسی, کارشناسی‌ارشد و دکترابود.به‌منظور نمونهگیری؛ از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی با تخصیص متناسب استفاده شد؛ به اين صورت که نمونه‌ها بر اساس متفیرهای جمعیتی نظیر جنسیت. مقطع تحصیلی» رشته وضعیت تأهل و محل سکونت طبقه‌بندی شدند. برای تعیین حجم نمونه, با در نظر گرفتن جامعه نسبتا بزرگ و بر اساس جدول کرجسی و مورگان, تعداد ۲۱۴ نفر به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شد. این تعداد با سطح اطمینان ۹۵ درصد و خطای احتمالی ۵ درصد پاسخگوی نیاز پژوهش بود. ابزار گرد آوری داده‌ها: پرسشنامه ۲۲ كويه در قلب ۷ مولفهانگیزشی بود که به‌صورت الکترونیکیتوزیع و جمع‌آوری شد. استد راهنما:دکترزهرا كريميان

صفحه 9:
اتزار حمع آوری اطلاعات ابزار اصلی گردآوری داده ها در لین پژوهش, پرسشنامه محقق نتاخته بوده که‌تبا هدف سنجش انگیزه هاق مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی طراحی شده است. این پرسش نامه شامل ۳۳ گویه در قالب ۷ مولفه انگیزشی بوده که عبار تند از: Gilnar, B., Balci, S., & Cakir, V. (2010).Motivations of Facebook, You Tube and Similar Web Sites Users.Tirk Diinyasi Sosyal Bilimler ‏را‎ 54,161-184- Dergi دانشجو: فاطمه تو کلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمندجا

صفحه 10:
روایی و پایایی پرسش نامه محقق ساخته روایی سازه ابزار در تحقیقات پیشین (گلنار و همکاران ۲۰۱۰) بر حسب تحلیل عاملی اکتشافی تایید شده و با ۳۳ گویه و و ۷ مولفه تایید شده است که مقدار ۸/۵۶ 1 از کل واریانس انگيزة استفاده از شبکه اجتماعی مجازی را پیش بینی کند. بايايى ابزار نيز با آلافى كرونباخ 85 در همان تحقيق تاييد شده است تجزيه و تحليل اطلاعات آمار توصیفی: برای خلاصه‌سازی داده‌ها از شاخص‌هایی مانند میانگین, انحراف معيارء فراوانی و درصد استفاده شد. © . آمار استنباطى: براى أزمون فرضيدها از آزمون‌های تی مستقل و تی تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک‌طرفه استفاده شد.

صفحه 11:
ملاحظات اخلاقی بى نام بودن برسشنامه ها در هنكام گردآوری داده و اعلام نیج © رضايت آكاهانه افراد براى شركت در تحقيق © اختيار افراد براى تكميل يرسشنامه ۵ اعلام تیچ طرح به مسفولین ذی ربط براق يمره كبر مربرفاته ريرئ على ان ۵ لین طرح تحقيقلتى بايان نامه رشته كارشناسيارشد يادكيريالكترونيكى در علوم پزشکی است و توسط معاونتیژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کد ۳۰۶۵۵ بهتصویب رسیدهاست. معیارهای اخلاقی این تحقیق توسط کمیته ملیاخلاق در پژوهشهای زیست en

صفحه 12:
توزیع نمونه های تحقیق به تفکیک دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشکده ۰ پزشی ۰ دندانپزشی داروسازی پرستاری پیراپزشکی بهداشت یه

صفحه 13:
جدول ۴-۲: توزیع فراوانی اطلاعات دموگرافیک دانشجویان شرکت کننده در مطالعه

صفحه 14:
از شبکه های اجتماعی با ای / فعالیت اجتماعی شخصی pst) ‏تیک تاک‎ 7 ‏واتساب‎ ‏تلكرام‎ ‏بيام رسان هاى ايرائى (بلهه روبيكا ات و‎ ‏وبلاك / وب سايت شخصى‎ ‏لینکدیز‎ تالار كفتكوهاى شخصى (محيط هاى بحث). توییتر شبکه هایاجماعیاتادی[دی.دیجیکال/ خرید و فروش هر شیکه اجتماعی با هدف اقتصادی (بلاگری) بسيار كم ا م 100% 90% 80% 70% 60% 50% 40% 30% 20%

صفحه 15:
اسم ل تعيين میانگین وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی مرورى بر منايع راهنما: دكتر زهرا كريميان 2 | | استاد مشاور: دكتر منيزه هوشمند جا

صفحه 16:
| وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک جنسیت عیاعدع 1 168 مروری بر ‎oh‏ ‏642 ‏72 ‏مواد و روش ها اتحراف معيار 76532 78358 70090 88439 025 91329 4.02206 1.02462 97152 4.01034 96232 93183 93281 95874 65017 70100 aE ‏علد‎ مياتعين مولقه ها خودافشاگری خوطه ور شدن در رسانه ولت كرفي جستجوى اطلاعات وضعيت قردى nae استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا

صفحه 17:
| وضعیت مولفه هاى انكيزه حضور دانشجویان در بکه های اجتماعی بهتفکیک سن اتحراف معيار = = 1.02206] 102462 97152 4.01034] 952221 991831 93244 95874] 85017 70100 استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان مبانکین تعداد 107 205 [107 205 10 205 [107 205 [107 205 1071 205 1071 205 |107 205 eae Fake خوطه ور شدن در رساه PES چتجوی اطلاعات استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا

صفحه 18:
ماه 126 مروری بر مناب 334 مواد و روش ها 027 00 184 اتحراف معيار 79019 70282 86030 79302 89379 92495 4.02216 98927 4.01242 90431 94858 94142 91006 4.14313 67095 72354 استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان مياتكين داد 264 48 264 48 284 48 264 48 264 48 264 48 264 48 264 48 وضیت تاهل ‎oe‏ ‏= ‎be‏ ‏مجر ‏امامل ‏0-3 ‎pe‏ ‏مجرد ‏3 ‏مجرد ‏سمل ‎oe‏ ‎a‏ pe وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک وضعیت تاهل مولنه ها خودافشا گری قوطه ور شدن در وسانه وقت گذرانی جستجوی اطلاعات استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا

صفحه 19:
وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک رشته تحصیلی ea ۳ ‏کی‎ ‎Ss ‎2 ‎| ‏نیب‎ ‎Ea ‎Ea ‎Bene ‎[ee

صفحه 20:
وضعیت مولفه های انکیزه حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک محل سكونت

صفحه 21:
وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک مقطع تحصیلی 71368. 2.6178 125 کارشناسی 59473 2.8402 108 دکتری حرفه ای 5 3.140 72 2.6964 79 کارشناسی ارشد. 68428 2.7147 312 نمره كل

صفحه 22:
نتيجه كيرى سا یافته‌های این پژوهش نشان داد كه در مورد انكيزه هاى دانشجويان از حضور در شبكه هاى اجتماعى: در ميان مولفدهاى انگیزشی, هوقت گذرانی» و «سرگرمی» بیشترین میانگین را داشته‌اند که نشان‌دهنده غلبه انگیزه‌های تفریحی بر سایر انگیزه‌هاست. در مقلبل, مولفه‌هلیی مانند «خودافشاگری»» «جستجوى اطلاعات» و «حفظ رولبط» میا ترى داشتداند که مىتولند ناشى از نكرانىهاى مروط به حریم خصوصی, کمبود مهارتهاى ديجيتال و عدم أكاهى از رفیت‌های علمی این فضاها باشد. السأ با وجود ظرفیت‌های بالقوه شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای یادگیری, تعامل علمی و توسعه حرفه‌ای» استفاده غالب دانشجویان همچنان جنبه تفریحی دارد و بهرهبرداری هدفمند و علمی از لین ابزارها کمتر رایج است. این موضوع ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای و دیجیتال, ارتقای مهارت‌های استفاده هدفمند از شبکه‌های اجتماعی و سیاست‌گذاری‌های حمایتی در دانشگاه‌ها را از پیش آشکار می‌سازد. همچنین. بلید به چالش‌هلیی مانند احتمال اعتیاد. کاهش تمرکز و تأثیر منفی بر عملکرد تحصیلی در صورت استفاده نامناسب توجه در نهایت. به نظر می رسد که برای بهرمبرداری اثربخش از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی در آموزش عللی؛ لازم است برنمههای آموزشی, فرهنگی و حمیتی متناسب با نها ویژگی‌های دانشجویان طراحی و اجرا شود. سیاست‌گذاری هدفمند. آموزش مهارت‌های دیجیتال و نظارت بر پیامدهای رفتاری و رولنی استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تولند به ارتقای سرمایه اجتمعی, توسعه فردى و موفقيت تحصيلى دانشجويان كمك شايانى تمايد

صفحه 23:
کاربرد نتايج ‎OO 6.4‏ دانشگاه‌ها می‌توانند از لين فضا برای:ایجاد کانال‌ها و گروه‌های علمی فعال.انتشار مطللب آموزشی کوتاه و چندرسانه‌ای (ویدیوه مروری بر منابع ۳ پادکست پست‌های تعاملی» طراحی دوره‌های آنلاین مبتنی بر مشارکت گروهی,استفاده کنند. ‏مواد و دوف هر سا توانمندسازی اساتید و دانشجویان در بهرهبرداری حرفه‌ای از شبکه‌ها با توجه به تأثیر مثبت حضور در لین فضاها بر تعامل علمی و یادگیری مشارکتی, ‏سا برگزاری کارگه‌های آموزشی برای افزلیش سواد رسانه‌ای و تونلیی تولید محتوای علمیایجاد کلینیک‌های آموزش دیجیتال یا ‏گروههای پشتیانی آنلاین برای استید و دنشجویانمد نظرقرر یرد ‏ایجاد کانال ها و گروه های علمی - فرهنگی - تفریحی هدفمند در راستای سیاست های دانشگاه ‎ ‏استد راهنما:دکترزهرا كريميان

صفحه 24:

مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری کلی پیشنهادات دانشجو استاد راهنما: استاد مشاور: مقدمه مروری بر منابع /جویان در شبکه های اجتماعی و ارتباط آن با /ارکت و حضور دانش بررسی انگیزه های مش /گاه علوم پزشکی شیراز متغیرهای جمعیتی – اجتماعی در دانش مواد و روش ها استاد راهنما: نتایج و بحث استاد مشاور: توسط: نتیجه گیری کلی پیشنهادات دانشجو: استاد راهنما: استاد مشاور: مقدمه اهمیت شبکه های مجازی مروری بر منابع در س الهای اخی ر ،فناوریهای اطالعات ی و ارتباط ی فرص تهای فوق العاده ای را برای نوآوری در حوزه های مختل ف از جمل ه آموزش فراهم کرده اند ،که این موضوع منجر به شکل گیری رقابت شدید و فزاینده ای در راستای کسب و بهبود مهارتهای مواد و روش ها ضروری متناس ب ب ا نیازهای جامع ه مدرن شده اس ت .در ای ن بی ن ،پیشرفتهای پرشتاب فناوران ه در زمین ه های ی همچون رسانه های اجتماعی ،محاسبات ابری ،هوش مصنوعی ،واقعیت مجازی و رسانه های دیجیتال ،بسیاری از مؤسسات و مراکز آموزشی نتایج و بحث را بر آن داشته است تا شروع به کاوش برای ابزارهای دیجیتال مختلف و ادغام آنها در فرایندهای آموزشی کنند .یکی از این ابزارهای کاربردی ،شبکه های اجتماعی مجازی است که به منبعی قدرتمند برای برقراری و بهبود ارتباطات انسانی هستند. نتیجه گیری کلی پیشنهادات دانشجویان از گروه های بسیار مهمی هستند که با توجه به ویژگی های نسلی از شبکه های اجتماعی استفاده زیادی دارند .و تحقیقات نشان داده است زمان زیادی از دانشجویان صرف استفاده از شبکه های اجتماعی می شود. دانشجو:فاطمه توکلی استاد راهنما :دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمندجا مقدمه ضرورت اجرای طرح بررسی انگیزه‌های مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط آن با متغیرهای جمعیتی-اجتماعی از آن جهت مروری بر منابع مواد و روش ها اهمیت دارد که شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در جهان امروز ،به ویژه در میان دانشجویان، نقش بسزایی در شکل‌دهی به روابط اجتماعی ،فرهنگی و آموزشی ایفا می‌کنند .با توجه به افزایش روزافزون استفاده دانشجویان از این فضاها و تأثیرات مثبت و منفی آن بر زندگی فردی و اجتماعی آنان ،شناخت دقیق انگیزه‌ها و عوامل مؤثر بر مشارکت در این شبکه‌ها می‌تواند به بهبود راهکارهای بهره‌برداری علمی ،فرهنگی و اجتماعی از این ابزارها کمک کند .همچنین ،با توجه به نتایج و بحث تفاوت‌های جمعیتی و اجتماعی دانشجویان ،بررسی این ارتباطات می‌تواند زمینه‌ساز برنامه‌ریزی‌های هدفمند و ارتقاء تعامالت نتیجه گیری کلی فرهنگی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز باشد .این موضوع به ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که دانشجویان به عنوان قشر فعال و اثرگذار جامعه ،نقش کلیدی در پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی دانشگاه دارند و آگاهی از انگیزه‌های آنان پیشنهادات می‌تواند به تقویت مشارکت مؤثر و سازنده در فضای مجازی منجر شود دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمندجا هدف کلی تعیین انگیزه های مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی و ارتباط آن با متغیرهای جمعیتی اجتماعی اهداف مروری بر منابع هدف اختصاصی • تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی مواد و روش ها • تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک سن نتایج و بحث • تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک رشته تحصیلی نتیجه گیری کلی پیشنهادات • تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک جنسیت • تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک مقطع تحصیلی • تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک معدل • تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک محل سکونت • تعیین وضعیت مولفه های انگیزه مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک وضعیت تاهل دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمندجا مقدمه نتایج نوع پژوهش (توصیفی ،مداخله ای) نویسندگان بیشترین انگیزه استفاده از شبکه های اجتماعی در میان دانشجویان انگیزه های ارتباطی و سرگرمی گزارش شده. توصیفی -مقطعی کاظمی و همکاران ()1396 مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری کلی بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی وسطح اضصراب اجتماعی در دانشجویان رابطه معناداری وجود داشت. پیمایشی قاسمی ()1399 شبکه های اجتماعی نقش مهمی در افزایش تعامالت علمی و انگیزه تحصیلی دانشجویان ایفا می کنند. مقطعی Lee2019(CHanکره جنوبی) یافت شد که تعامل اجتماعی و دسترسی سریع به اطالعات از اصلی ترین دالیل استفاده دانشجویان از شبکه های اجتماعی است. مقطعی ‏Ahmad et al (2020پاکستان) پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمندجا نتایج نوع پژوهش (توصیفی ،مداخله ای) دانشجویان بیش از کارکرد آموزشی ،از شبکه ها برای تبادل اطالعات شخصی استفاده می کردند. مقطعی سهرابی و محمدنژاد ()1395 توصیفی -تحلیلی باقری و همکاران ()1397 مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها تفاوت معناداری بین انگیزه های دانشجویان بر اساس جنسیت در استفاده از شبکه های اجتماعی دیده شد. نتایج و بحث دانشجویان تحصیالت تکمیلی از شبکه های اجتماعی برای گسترش ارتباطات علمی و اشتراک منابع استفاده می کردند. کیفی نشان دادند که استفاده آموزشی از شبکه ها با درک مناسب از کاربرد آن ها در میان دانشجویان رابطه دارد. مقطعی نتیجه گیری کلی نویسندگان ‏Sosnowy )آ9مریکا)2014 آزادی و همکاران ()1396 پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا مقدمه نوع مطالعه :مطالعه از نوع توصیفی تحلیلی از نوع پیمایشی است و محیط پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شیراز می باشد. مروری بر منابع جامعه آماری :جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1403 می باشند که حدود 8000نفر می باشند. مواد و روش ها نمون/ه آماری :جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۴۰۳در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا بود .به‌منظور نمونه‌گیری ،از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی با تخصیص متناسب استفاده شد؛ به این صورت که نمونه‌ها بر اساس متغیرهای جمعیتی نظیر جنسیت ،مقطع تحصیلی ،رشته ،وضعیت تأهل و محل سکونت طبقه‌بندی شدند. نتایج و بحث نتیجه گیری کلی پیشنهادات برای تعیی ن حج م نمون ه ،ب ا در نظ ر گرفت ن جامع ه نس بت ًا بزرگ و بر اس اس جدول کرجس ی و مورگان ،تعداد 214نف ر به‌عنوان حج م نمونه انتخاب شد .این تعداد با سطح اطمینان 95درصد و خطای احتمالی 5درصد پاسخگوی نیاز پژوهش بود. ابزار گردآوری داده‌ها :پرسشنامه 33گویه در قالب 7مؤلفه انگیزشی بود که به‌صورت الکترونیکی توزیع و جمع‌آوری شد. دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمندجا ابزار جمع آوری اطالعات مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث ابزار اصلی گردآوری داده ها در این پژوهش ،پرسشنامه محقق ساخته بوده که با هدف سنجش انگیزه های مشارکت و حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی طراحی شده است. این پرسش نامه شامل 33گویه در قالب 7مولفه انگیزشی بوده که عبارتند از: .2انگیزه تعامل اجتماعی . 1انگیزه آموزشی .4انگیزه اطالع رسانی . 3انگیزه اطالع رسانی .6انگیزه مشارکت . 5انگیزه هویت یابی .7انگیزه خودبیانگری خانم توکلی مگر شما این پرسشنامه را ساختیتد؟ این یک پرسشنامه ازپیش ساخته است که توسط گلنار و همکاران ساخته شده . نتیجه گیری کلی پیشنهادات ضمنا یک نگاهی به پپایان نامه تان بیاندازید .آیا این مولفه ها در پایان نامه شما است؟ پاای پایان نامه تان را خوانده اید؟ من خودمجستجو کردمو رفرنس پرسشنامه تان را پیدا کردم چون باید گزارش کنید ‏Gülnar, B., Balci, S., & Çakir, V. (2010).Motivations of Facebook, You ‏Tube and Similar Web Sites Users.Türk Dünyasi Sosyal Bilimler .Dergisi, 54,161-184 دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمندجا مقدمه روایی و پایایی پرسش نامه محقق ساخته مروری بر منابع مواد و روش ها روایی سازه ابزار در تحقیقات پیشین (گلنار و همکاران )2010بر حسب تحلیل عاملی اکتشافی تایید شده و با 33گویه و و 7مولفه تایید شده است که مقدار % 8/56از کل واریانس انگیزۀ استفاده از شبکه اجتماعی مجازي را پیش بینی کند. پایایی ابزار نیز با آالفی کرونباخ % 89در همان تحقیق تایید شده است نتایج و بحث تجزیه و تحلیل اطالعات نتیجه گیری کلی پیشنهادات آمار توصیفی :برای خالصه‌سازی داده‌ها از شاخص‌هایی مانند میانگین ،انحراف معیار ،فراوانی و درصد استفاده شد. . آمار استنباطی :برای آزمون فرضیه‌ها از آزمون‌های تی مستقل و تی تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک‌طرفه استفاده شد. دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا مقدمه مالحظات اخالقی مروری بر منابع بی نام بودن پرسشنامه ها در هنگام گردآوری داده و اعالم نتایج رضایت آگاهانه افراد برای شرکت در تحقیق مواد و روش ها اختیار افراد برای تکمیل پرسشنامه اعالم نتایج طرح به مسئولین ذی ربط برای بهره گیری در برنامه ریزی های آتی نتایج و بحث این طرح تحقیقاتی پایان نامه رشته كارشناسي­ارشد يادگيري­الكترونيكي در علوم­ پزشكي است­ و توسط معاونت­پژوهشي دانشگاه­علوم نتیجه گیری کلی پزشكي­شيراز با کد 30655به­تصويب رسيده­است .معیارهای اخالقی این تحقیق توسط کمیته ملی­اخالق در پژوهش­های زیست پزشکی باكد .SUMS.RECتاييد شده است. پیشنهادات دانشجو:فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا مقدمه توزیع نمونه های تحقیق به تفکیک دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شیراز مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری کلی پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما :دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا جدول :4-2توزیع فراوانی اطالعات دموگرافیک دانشجویان شرکت کننده در مطالعه درصد فراوانی استفاده دانشجویان از شبکه های اجتماعی با اهداف سرگرمی و عالقمندی /فعالیت اجتماعی شخصی /جویان در شبکه های اجتماعی تعیین میانگین وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانش مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما :دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور :دکتر منیژه هوشمند جا /جویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک جنسیت وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانش مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک سن مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا /جویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک وضعیت تاهل وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانش مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری پیشنهادات /جویان وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانش در شبکه های اجتماعی به تفکیک رشته تحصیلی مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری پیشنهادات /جویان وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانش در شبکه های اجتماعی به تفکیک محل سکونت مقدمه وضعیت مولفه های انگیزه حضور دانشجویان در شبکه های اجتماعی به تفکیک مقطع تحصیلی مروری بر منابع 0.045 مواد و روش ها نتایج و بحث نتیجه گیری پیشنهادات 3.140 .71368 2.6178 125 کارشناسی .59473 2.8402 108 دکتری حرفه ای .73132 2.6964 79 کارشناسی ارشد .68428 2.7147 312 نمره کل نمره کل نتیجه گیری مقدمه مروری بر منابع یافته‌های این پژوهش نشان داد ک ه در مورد انگیزه های دانشجویان از حضور در شبکه های اجتماعی :در میان مولفه‌های انگیزش ی« ،وق ت گذران ی» و «س رگرمی» بیشتری ن میانگی ن را داشته‌ان د ک ه نشان‌دهنده غلب ه انگیزه‌های تفریح ی بر سایر انگیزه‌هاست .در مقابل ،مولفه‌هایی مانند «خودافشاگری»« ،جستجوی اطالعات» و «حفظ روابط» میانگین پایین‌تری داشته‌اند که می‌تواند ناشی از نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی ،کمبود مهارت‌های دیجیتال و عدم آگاهی از ظرفیت‌های علمی این فضاها باشد. نتایج و بحث با وجود ظرفیت‌های بالقوه شبکه‌های اجتماعی برای ارتقای یادگیری ،تعامل علمی و توسعه حرفه‌ای ،استفاده غالب دانشجویان همچنان جنبه تفریحی دارد و بهره‌برداری هدفمند و علمی از این ابزارها کمتر رایج است .این موضوع ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای و دیجیتال ،ارتقای مهارت‌های استفاده هدفمند از شبکه‌های اجتماعی و سیاست‌گذاری‌های حمایتی در دانشگاه‌ها را بیش از پیش آشکار می‌سازد .همچنین ،باید به چالش‌هایی مانند احتمال اعتیاد ،کاهش تمرکز و تأثیر منفی بر عملکرد تحصیلی در صورت استفاده نامناسب توجه ویژه‌ای شود. مواد و روش ها نتیجه گیری کلی پیشنهادات در نهایت ،به نظر می رسد که برای بهره‌برداری اثربخش از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی در آموزش عالی ،الزم است برنامه‌های آموزشی ،فرهنگی و حمایتی متناسب با نیازها و ویژگی‌های دانشجویان طراحی و اجرا شود .سیاست‌گذاری هدفمند، آموزش مهارت‌های دیجیتال و نظارت بر پیامدهای رفتاری و روانی استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به ارتقای سرمایه اجتماعی ،توسعه فردی و موفقیت تحصیلی دانشجویان کمک شایانی نماید. دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا مقدمه کاربرد نتایج مروری بر منابع دانشگاه‌ها می‌توانند از این فضا برای:ایجاد کانال‌ها و گروه‌های علمی فعال،انتشار مطالب آموزشی کوتاه و چندرسانه‌ای (ویدیو، پادکست ،پست‌های تعاملی) ،طراحی دوره‌های آنالین مبتنی بر مشارکت گروهی،استفاده کنند. مواد و روش ها توانمندسازی اساتید و دانشجویان در بهره‌برداری حرفه‌ای از شبکه‌ها با توجه به تأثیر مثبت حضور در این فضاها بر تعامل علمی و یادگیری مشارکتی، نتایج و بحث برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افزایش سواد رسانه‌ای و توانایی تولید محتوای علمی،ایجاد کلینیک‌های آموزش دیجیتال یا نتیجه گیری کلی گروه‌های پشتیبانی آنالین برای اساتید و دانشجویان،مد نظر قرار گیرد ایجاد کانال ها و گروه های علمی – فرهنگی – تفریحی هدفمند در راستای سیاست های دانشگاه پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمندجا مقدمه مروری بر منابع مواد و روش ها سپاس فراوان نتایج و بحث نتیجه گیری کلی پیشنهادات دانشجو :فاطمه توکلی استاد راهنما:دکتر زهرا کریمیان استاد مشاور:دکتر منیژه هوشمند جا

39,000 تومان