تغذیهپزشکی و سلامتآموزشتحقیق و پژوهش

تغذیه در المپیک 2012 لندن

صفحه 1:

صفحه 2:
تصوو کنیل بزرگترین روبدلد پرزشی چهلن. را Bin ‏یب‎ Oe ODT on ‏روپنلد هل جمه خولهند شد‎ ‎ee een ewe Teli‏ 7 وا که دو,پشت. صحن ‎Sa ۳1 an‏ دی. صحنه ‏* تصوو کنید همه آنهلیی. یا دلین. پوبدادها تفنیه خواهند شد

صفحه 3:
sep bes Cov tcc POPE Goo | Peer cov (Une FEAF Jn Ec oe FO ‏با را‎ fan Fay rae mpeg Fate POA Fh CR QC CLERC rte er EL nN ae BD Cea PEO OTE ‏ا‎ ee Ce [۳ ‏ا‎ ee

صفحه 4:
جشم انذاز تغدية' "در لون 57117 در طول. دورد ‎eee ree‏ للا ا مختلف تيزِيم مى كيه ب 00000 بهيكد يويكرد منحصر به فرد دلود- لين مبحث 0 بخش اصلى مورد ترجه مستت كه از جمله تعهدات. و اهداذ 000000 Op Ben BY BN Ov eo Oa ‏۲-لنتخلب و تعادل‎ AiR ee SS eet ne oP ‏ال‎ eres

صفحه 5:
‎are 5‏ 57 چشم انداز تعد به 5 ‎Syst)‏ ؟ ‎"١‏ ‎Ve a eae Pr oe‏ 1 تحقيق و تجريه و تحليل و مشلويره با كليشناسان و كريههلى مشلييه لى ي ا ا ا ا ا 1 ‎ae Re PEF eee Cv‏ 9 ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
‎Curae aus aries 3‏ 501 ۲ جشم انداز تغذیه در لندن ۲۰۱۲ ‎En‏ ال ا ا ا ا ‎Seen ere as‏ کیفیت و تنوع بالای غنا و قیمت مقرون به صرفه است.- مهمترین. دغدغه لیشان ‎le ath!‏ ا ا ‎iba‏ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
چشم انداز تغذیه در لندن ۲۰۱۲ Se ‏اال ا‎ ee ee ee ad ‎Fa ee Reve BY 2‏ ۲ ۲- تعیین. معیار کلیدی. جهت. ترسعه پلیدار ‏7ك درآمدهاى بللقيه - هزينه هل و فضلى مورد نيلز

صفحه 8:
چشم انداز تغذیه در لندن ۲۰۱۲ لرلنه مات پیليي استنليي د لین بازها ‏ از مهمترینولویت. هلی برگیا كنند كان لست - لين ‎on eeeeteea oe nee Ea‏ 1۳۳[ اصلی است. - که مکلنهيی ملنند فریدگاهه! ليستگاههاي یله آهن.. هتل ها ی ‎TN PORE PO cee ee Oe OY‏ 0[ عبور مشمل اليك وب يلييقشن فى دسي

صفحه 9:
مشتریان اصلی ل ا 0 225 ‎٩۵۵ -۲‏ جلسه مسلبقلت 0 00 4-0 ورزشكلر و مقلملت. يسمى ۲۰۲۰۰ خبرنگار و عیلمل عات 4 |

صفحه 10:
ی در مجمیع ۷ گروه مشتریان. در نظر گرفته ثده‌لست nn eee eres [9 rege gn Cel bers PIPL CR ers aoe BNO Eee BL EEE ap Oo ai ee (0 atlas lg ols Ghote th acd 4 70 1 ap Com Nevers pe over es FPO T) nts 110111111

صفحه 11:
گروه های مشتریان ۳ ens ‏بیش و ۰۰۰) نفی از مقامات. غنی- در رقلبته! مشفول فعللیت. هستند که آشنلیی با‎ eyes mee arrives Een Sri ee eee en wee Rt ern ليد كه بليد بدين ديدسر وبه موقم صورت بلييد . 0 ‎GF ae rot Pc CO ee Heeeey Pon Ya ore‏ رود شام اعضام کمیته ‎ ‎ ‎

صفحه 12:
ی 9 eee ae ee ee Peete npr eee ne ne eey) ‏لحني‎ ١ 00110 0۳۱ ‏ی‎ too On Ver en ‏خفی از نهد نی‎ wa ‏لنجلم نمی‎ ‏دفي‎ ۹ همكلرى آنهاارائه مى شود

صفحه 13:
ل مشتربان كرود ينجمد خبرنكلران و اعضاء يخششس تلويزيينى ا ا 00000 جهان مخلبيه مى كنند و بيشتر لوقات. يد يا در حللء كل كردن در سللنهلىي. ا ا ‎SECC np oe = LONER USER‏ لرزش گذاری به پرل آنهد و ارلله خدملت در محل كلو آنها کلیدی و اسلسی ماده

صفحه 14:
گروه های مشتریان ‎eins: shank doen‏ - تماشاگران هستند بیش از ‎٩‏ مر نفر ‎Fan apes Ore ras Br ae CO IP es ۹ 525‏ ‏جربه حض ‎ee re Ses‏ ا ل 60 اا 0 طريق وقلبتهاى بوك ‎i ee‏ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
كروه هاى مشتريان ea eee eee ae ‏كرو‎ ‎0 EN LR Pe 0 FFE SOC ION FO SPP CC GPO SRNR CceSO NEN PGE CCT ‏ا ا‎ خبرنگلران که هزینه هی خود یا پرداخت نموده لند-

صفحه 16:
{ 2« ۰ ۰ مواد غذايى مورد نياز ۲۵۰۰۰۱ قوص‌نان ۰ ۱۳ ‎fener ret as 3‏ ما سس وتا فحبيش ان ۱۰۰ تن گوشت

صفحه 17:
مواد غذابی مورد ين ۳ 2 ‎١-8‏ تن ينير 9- بيش لذ ‎772١‏ تن ميوه و

صفحه 18:
چالش های پیش رو جلل هل برر نیب عسلبات نیبه پ نویه غلد ‎eg‏ ا م * يمان و فضلى محليد * _ همزملنی پیچیده برگزاری پویدلدها

صفحه 19:
0 RC ONE ls ‏چللش هلی بزرگترین, عملیات تهیه و ترزیم غذا‎ ‏هماهنگی تلمین, و تحویل غنا‎ _* or as

صفحه 20:
0

صفحه 21:
مشتریان در کجا و چگونه تغذیه می شوند [۳ Svea EE SS OR EEE BPPE LEECH 1 ‏ا‎ ‎Bateman Putas ‏ااا‎ ‎peepee SEE Sistoun Pe PW rar NE Pe Ds op Oe eee ‏مقلى برلى ممه مهف اسشب.حواين وقليقه 1 اوائه متزعاين بل مسترئي: رق‎ 050000 /

صفحه 22:
مشتریان در کجا و چگونه تغذیه می شوند کمک به انتخلب یک ال مرتبط با نیازهلی لفرلد اطمینان .از کم بودن نمک - چربی و قند لفرلیش وجود نوا میوه و سبزیجات a cre ice eee oc er a ad ستفاده از غادت. سبوس دلر .لفوليش استفاده از ليتم دای منو باون گوشت. وبا محتری ماهى يغليت اصول تومعه يليدلي با به حدلقل يملندن ضليعات ميلد غذليى وي 2

صفحه 23:
‎tens)‏ رو سا و ب ‏* مک دو تلد عرضه کنلله مولد غللبی و رنه ‎ee ie ie lee oe a‏ ‎a bee eeeree Eee‏ ۳ ‎ ‏بل عرضه کننده نوشیلنی. هلی. سرد و غیر 05 ‎Asi‏ ۴ ‎ie 7‏ ‏پیش بینی. شاه تا دو سوم از عرضه نوشیلنی ها ی یر ‎

صفحه 24:
‎tens)‏ رو یی با حامب ‏| ‏لست ‎foul Le acage) sl upaly ace‏ ۷ ‎eer OP Oe‏ 121111011111101 که برای مولد غذلیی و نوشیدنی خود پول پرداخت. می کنناد- ‎ ‎ ‎ ‎

تغذیه در المپیک 2012 لندن • تصور کنید بزرگترین رویداد ورزشی جهان را ... • تصور کنید هیجانی که بهترین ورزشکاران جهان با کسب افتخار برای کشورشان دارند • تصور کنید ترکیبی از زبان ،ملیت ها و فرهنگ ها را ... • تصور کنیذ میلیونها نفر از تماشاگران را که باری تماشای این رویداد ها جمع خواهند شد. • تصور کنید صدها و هزاران نفر از مردم را که در پشت صحنه مشغول کارند . • تصور کنید همه آنهایی را در این رویدادها تغذیه خواهند شد. • در تابستان سال 2012بازیهای المپیک و پارالمپیک به لندن می آیند .این رقابته ا تاثی ر بس یاری بر روی شه ر ،کشور و حت ی س یاره زمین دارد . پیشنهاد برگزار کنندگان لندن ، 2012بازیهای به یاد ماندنی است که تاثیر مثبت آن در طی بازیها و حتی فراتر از رویداد اصلی دیده شود .یکی از ای ن تاثیرات چش م انداز تغذی ه بازیهاس ت ک ه ارائ ه خوشمزه ترین ، سالمترین و سبزترین غذا از وعده های این رویداد بزرگ است . چشم انداز تغذیه در لندن 2012 در طول دوره ای ن بازیه ا بی ش از 14میلیون وعده غذای ی در سطح 40مکان مختلف توزیع می گردد که به خودی خود یک چالش منحصر به فرد است و نیاز به یک رویکرد منحصر به فرد دارد . در این مبحث 5بخش اصلی مورد توجه است که از جمله تعهدات و اهداف عملیات تهیه غدا است . -1ایمنی مواد غدایی و رعایت بهداشت -2انتخاب و تعادل -3یافتن منابع غدایی و زنجیره تامین آن -4مدیریت عوامل زیست محیطی -5مهارت و آموزش چشم انداز تغذیه در لندن 2012 چشم انداز مواد غذایی نتیجه یک فرایند طوالنی و مفصل است که پس از 18ماه تحقی ق و تجزی ه و تحلی ل و مشاوره ب ا کارشناسان و گروههای مشاوره ای و شرکای کلیدی تهی ه گردیده اس ت ،ک ه عالوه بر ارائ ه مناس ب ترین غذا برای مناسبت های دیدنی و جذاب ،مقوی و پایدار به عنوان میراثی از مهمان نوازی بریتانیا باقی خواهد ماند . چشم انداز تغذیه در لندن 2012 هدف همکاران تهیه غذا ،عالوه بر خوشمزه ترین ،سبزترین و سالم ترین غذا ، کیفیت و تنوع باالی غذا و قیمت مقرون به صرفه است .مهمترین دغدغه ایشان ارائ ه خدمات همراه ب ا حف ظ محی ط زیس ت و توس عه پایدار اس ت زیرا ک ه این رویداد ،آموزشی برای آیندگان است . چشم انداز تغذیه در لندن 2012 عالوه بر موارد ذکر شده ،این چشم انداز 3حوزه را پوشش می دهد : -1غدای مورد نیاز برای بازیها -2تعیین معیار کلیدی جهت توسعه پایدار -3درآمدهای بالقوه ،هزینه ها و فضای مورد نیاز چشم انداز تغذیه در لندن 2012 ارائه خدمات پذیرایی استثنایی در این بازیها ،از مهمترین اولویت های برگزار کنندگان است .این خدمات در سطح گسترده تری از مکان برگزاری رویدادهای اصلی است .که مکانهایی مانند فرودگاهها ،ایستگاههای راه آهن ،هتل ها و محل های برگزاری جشن ها و جشنواره ها ،نمایشگاههای منطقه ای و مسیر عبور مشعل المپیک و ...را پوشش می دهد . مشتریان اصلی 14میلیون وعده غذایی برای : 31 -1سالن محل برگزاری رقابتها 955 -2جلسه مسابقات 9 -3میلیون فروش بلیط 160 -4هزار نیروی کار 5-23900ورزشکار و مقامات رسمی 20600 -6خبرنگار و عوامل مطبوعات ،رادیو و تلویزیون 4800 -7عضو خانواده المپیک و پارالمپیک گروه های مشتریان در مجموع 7گروه مشتریان در نظر گرفته شده است گروه اول :ورزشکاران و مقامات تیم ها نگرانی اصلی از 16500ورزشکار است تا از اینکه آنها بتوانند در روز مسابقه در اوج عملکرد خود باشند .بخشی از توانایی انها به ارائه مواد غذایی آشنا و مواد مغذی و نوشیدنی های متعادل بستگی دارد که دقیقاً در زمان مناسب از روز یا شب باید در دسترسشان باشد . گروه های مشتریان گروه دوم :مقامات فنی بیش از 4000نفر از مقامات فنی در رقابتها مشغول فعالیت هستند که آشنایی با نحوه ارائه غذا در رویدادهای ورزشی از انتظارات و الزامات آنها به حساب می آید که باید بدون دردسر و به موقع صورت پذیرد . گروه سوم :اعضاء خانواده المپیک و پارالمپیک 4800نفر درگیر فعالیتهای جنبش المپیک هستند .این گروه شامل اعضاء کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک ،شرکای بازاریابی ،پرسنل میزبان و مهمانان ایشان از جمله افراد برجسته ،رهبران جهان و ...هستند که از سالن ها و شهر در سراسر روز بازدید می کنند . گروه های مشتریان گروه چهارم :نیروهای کار 160هزار نفر نیروی کار مسئول ساخت بازیها هستند که از تدارکات امنیت تا دختران و پس ران توپ جم ع ک ن را شام ل م ی شود ک ه بون آنه ا رقابته ا به سرانجام نمی رسد 70 .هزار نفر از آنها نیروهای داوطلب هستند که برای آنها یک وعده غذای کامل در هنگام انجام وظیفه ضروری است که به عنوان پاداش همکاری آنها ارائه می شود . گروه های مشتریان گروه پنجم :خبرنگاران و اعضاء پخش تلویزیونی 20600نف ر اعضاء رس انه ه ا و مطبوعات هس تند ک ه حوادث لندن را ب ه بقیه جهان مخابره می کنند و بیشتر اوقات خود را در حال کار کردن در سالنهای ورزشی می گذرانند و به دلیل اینکه برای غذای خود هذینه پرداخت می کنند ارزش گذاری به پول آنها و ارائه خدمات در محل کار آنها کلیدی و اساسی است . گروه های مشتریان گروه ششم :دارندگان بلیط بزرگترین گروه از مشتریان پذیرایی ،تماشاگران هستند .بیش از 9میلیون نفر تماشاگ ر در نظر گرفته شده اس ت ک ه برخی از آنه ا تنه ا برای یکبار فرصت تجربه حضور در چنین رقابتهایی را دارند .ساختن خاطره ای خوب و رفع انتظارات چنین افرادی از دو طریق رقابتهای بزرگ ورزشی و کیفیت باالی مواد غذایی با قیمتی مقرون به صرفه برآورده می شود . گروه های مشتریان گروه هفتم :شرکتهای بزرگ و حامیان مهمان نوازی همه مشتریان قادر خواهند بود از مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده کنند تنها اگر انتخاب کنند .دو منطقه پذیرایی در المپیک پارک وجود دارد .یکی برای گروههای خاص اس ت ک ه مربوط ب ه بازیه ا هس تند .مانن د ورزشکاران یا خبرنگاران که هزینه های خود را پرداخت نموده اند . مواد غذایی مورد نیاز 25000 -1قرص نان 232 -2تن سیب زمینی 82 -3تن غذا های دریایی 31 -4تن فراورده های مرغ -5بیش از 100تن گوشت مواد غذایی مورد نیاز 75000 -6لیتر شیر 19 -7تن تخم مرغ 21 -8تن پنیر -9بی ش از 330تن میوه و سبزیجات چالش های پیش رو چالش های بزرگترین عملیات تهیه و توزیع غذا : • تعداد گسترده مشتریان • حجم غدا • محدودیت های مذهبی و سنتی • زمان و فضای محدود • همزمانی پیچیده برگزاری رویدادها • الزامات تمایز بین مشتریان مختلف چالش های پیش رو چالش های بزرگترین عملیات تهیه و توزیع غذا : • هماهنگی تامین و تحویل غذا • ذخیره سازی • پخت و پز • خدمات و نظافت • منابع انسانی مورد نیاز • امنیت چالش های پیش رو چالش های بزرگترین عملیات تهیه و توزیع غذا : • برنامه ریزی • بودجه • رعایت استانداردهای باال • ارائه کیفیت همراه با قیمت های مقرون به صرفه مشتریان در کجا و چگونه تغذیه می شوند تدارک غذا بازیها از لحاظ جغرافیایی بسیار گسترده است .در مجموع المپیک لندن 2012بر 40سالن ورزشی مدیریت مستقیم دارد که برای حصول اطمینان از کیفیت باالی تمامی غذاهای مسابقات تالش می کند .ارائه آب آشامیدنی رایگان در همه مکانها و همه افراد از برنامه های آنهاست .غذا های سالم و مغذی برای هم ه مه م اس ت .در ای ن رقابته ا ارائ ه منوهای ی ب ا محتوی رژیم غذایی متعادل برای ورزشکاران تا سایرین با رعایت موارد ذیل اهمیت دارد : مشتریان در کجا و چگونه تغذیه می شوند • کمک به انتخاب یک غدا مرتبط با نیازهای افراد • اطمینان از کم بودن نمک ،چربی و قند • افزایش وجود انواع میوه و سبزیجات • افزایش استفاده از روش کباب و بخارپز کردن برای پخت و پز • استفاده از غالت سبوس دار • افزایش استفاده از ایتم های منو بدون گوشت و با محتوی ماهی • رعایت اصول توسعه پایدار با به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی و بسته بندی آشنایی با حامیان مالی • م ک دو نال د :عرض ه کننده مواد غذایی و خرده فروشی تنها برندی که مسئول اصلی عرضه مواد غذایی در سالن های ورزشی است و تامین کننده 20درصد از کل مواد غدایی است . • کوکاکوال :عرض ه کننده نوشیدن ی های س رد و غیر الکلی پیش بینی شده تا دو سوم از عرضه نوشیدنی ها ی غیر الکلی ،آب ،آب میوه %100طبیعی و کم شکر ،نوشابه های ورزشی و انرژی زا بر عهده این شرکت باشد . آشنایی با حامیان مالی • کدبری :عرضه کننده انواع شیرینی جات و بستنی که یک حامی داخلی است نس بت زیادی از هزین ه ه ا از مح ل حامیان مال ی ،ح ق پخ ش تلویزیونی و رادیویی و فروش بلیط است اما هزینه های باقی مانده بر عهده مشتریانی است که برای مواد غذایی و نوشیدنی خود پول پرداخت می کنند .

25,000 تومان