صفحه 1:
صفحه 2:
Rey SI ل ك6
0.S.C.E
Objective structured Clinical
examinations
ee}
صفحه 3:
در ارزشيابي باليني این موارد بايستي در نظر گرفته شود.
۰ گرفتن شرح حال
ا معاینه فیزیکی
1 مهارتهاي جمع آوري اطلاعات
> نوشتن ارزشيابي پذیرش بیمار
2 گزارش پیشرفت
كزارش خلاصه
ا 6 كت
0
ا لك كت
ادامه 1
لمیر
سس
صفحه 4:
۰ ادامه
در ارزشيابي باليني اين موارد بابستي در نظر كرفته شود.
۳ عمومي
3. دانش پایه ۳ :
ب 000
ادغام داده ها به منظور اراكه تشخیص افتراة
*. مهارتهاي تجزیه و تعلیل. 1 ۳
حل مستله و قضاوت بای
۱
Soest ee ero ee
بهداشتي و سلامي Da
مهارتهاي فني و يروسيجرال
لع
0000 ere
صفحه 5:
در ارزشيابي باليني این موارد بايستي در نظر گرفته شود.
بارتباطات توأم با دلسوزي با بیمار و
SL nD ا ed CE
corse tyre Pep]
نشان دادن تعهد در قبال يادكيري خود محور
Pe es ty aes 1 ا
(حيطه غير شناختي) > استقبال از دریافت بازخورد
درک محدودیت ها
رعايت جنبه هاي اخلاقي در زندكي حرفه اي
ا ل ا eed و يذيرش مسئوليت
000 ee er
صفحه 6:
تج isa 2 د شارك خطه
* عاطفي (نكرش)
ا
8 شناختي (slo)
1 SRC PCRS ei oa
صفحه 7:
صفحه 8:
نقشه طرحریزی شده از 9ایستگاه
OSCE
Start ۱: 2۳۰2
و6۲٩ او ۱8
Dr ee er
صفحه 9:
چرا از 625/7 در ارزيابي باليني استفاده مي کنیم ؟
به منظور داشتن پابابي *7] 1361121111" مناسب
این آزمون به خوبي قادر به سنجش :وانابي بالبني دانشجویان مي باشد
0
SOM wep eeEE Nee OWN FL) ۱
rae ee ead ol سما
ee ل os ee ا
ee ey Wen اا ل
صفحه 10:
iS)
051 موينولند تولنلييهاو دير را مورد
سنجش قرار دهد
توانايي جمع آوري ات
توانابي استدلال استنتاجي
فراهم كردن بازخورد مفيد براي عملكرد دانشجو
ا ل ل eRe
صفحه 11:
slat ign Peed npn Syn YTn
RU pe fe Boe sae رولیی) در حبطه هایزذیر مورد
مهارتهاي مصاحبه و گفتگو *
دانش ۴
تکنیکها ©
rer DL ae
توانليي استدلال در محیط واقعي "
(COO Raa nS MSS ا
مهارتهاي ارتباطي *
صفحه 12:
0007 sibs 284 a>
* در صورت وجود سایر روشها براي ارزيلبي صلاحیت
ات ۱۱۳۰۱۳۳۱۵۱۱۱
ا ا ف را ا ا Be ae ey a ae
يوزولفراد)دارد
ا ا ل ل ل OT See
چند گزینه اي با سابر آزمونهاي كتبي ارزيابي نمود
5220
Cee ere)
صفحه 13:
۱
ارائه توضیحات
انجام معاینات باليني
انجام يروسيجر ها
انواع ايستكاهها (5121:1012) بر
اساس موضوع =
> * ایستگاههاي کوتاه مدت (5 دقیقه اي) :
PP ree EDO) | ۱ 1
ی ۱
7
كا قتي 1
دادن بازخورد عملکرد به دانشجو مفید است)
انواع ایستگاهها | Ce
۳ 79
زمرت ان و . ۳
8 ایستگاه .. . .
Dr ea er
صفحه 14:
ويژگيهاي ایستگاهها در 05۳
. تعداد ابستگاهها 15 الی 20
ل eee ee ۱
دقيقه زمان كل امتحان بك ساعت و 40 دقيقه)
اا 02
. اگر بر حسب ضرورت فاصله بین ایستگاهها زباد باشد
بایستی بک ایستگاه. . نجانده شود.
eee)
صفحه 15:
نقش ممتحن در 056:15
ا ل اي ا ل كك د
* نمره دهي بر اساس فرم هاي مربوطه
* شرکت در اداره مطلوب آزمون
* اداره يك ازمون شفاهى
teers ae
GID es (ene Sele
۳
* در نظر گرفتن سطح (1.6۷61) آزمون
0000 eee ere
صفحه 16:
صفحه 17:
CT ON OTe) een ue
53-5
1 امکان ارزيابيبلنیتقربز همه اعد (هارتهاياتباطي
مهارتهاي عملي, با گيري ايستگاههاي نهر
ae ae 2
3.. امكان بازخورد مستقيم به استاد.و دانشججو
eee ee
5 استاتدارد بودن : همه دأوطلبين بأ بق آرمون متابه مواجه مي ون"
00 teeta
ين
525-55232100
۱
Oe Tri Isa are eRe Ea
Be ا
مج
تنوع و گوناگوني
Dae sl aie ek Ramet 0
ER
۳1۳9
١ تأثير عوامل ذهني در تهيه جك ليست ها
ee
[۱
eee ee ern
سنجش دیدگاهکليدانشجو از بیماربه سختي قابل ستجش فست*]
7 ناب تجام /۳/۵
eee eee ne
ey rem واقني وله میت یت
Free eye eer ca
32010100111111
Deeg er
صفحه 18:
SES SES) ا
Real Patient (i "بیمر ولقعي"
2 23162 511201113160 "بيمينا”“
02 ا ا HB Lc OPO NUN OscL Olav ee
Pea SLY > mr ا ا eer Gina meaty tte]
صفحه 19:
ا ا
0 1 07 2ك
محاسن و معايب بيمار واقعي و
Oe a cel ee ا nee
گواتر و هایپرتانسیون را بطور واضح شفاف ارائه دهد.
2 به سادگي در بسیاری از ایستگاهها در دسترس هستند [1
ERE) NINE
ee eS ل ل sy
Ce eal ree Sere tne sa)
در مجموع امتحاناتي که هم با پیمر نا و هم با بمار واقعي برگزار
0
بيمار نما
ener
Peery herd ay come eee Ty
مواجه هستیم
در صورت عدم دقت در انتخاب مناسب. شركت بيمار
در امتحان موجب سختي و نكراني براي وي مي شود
ممکن است بیماران در امتحاناتي که با تعداد
ياد دانشجو مواجه هستند (مثل 05)17)
ش52
رفتارهاي آنها ممكن است غير قابل آشكار
0
كند و شرايط كلي آنها وخيم تر شود
استانداردكردن بيمار واقعي كار دشواري است
بيمار واقعي نسبت به بيمار نماي آموزش
دیده ممکن است مشکلات فراوان
تطابق با تاربخچه پزشكي خود داشته باشد
در
000 ee er
صفحه 20:
ال رای
ewe IN eke ا re Sse EOL) CRN م
prope rca ere Ser eee en Perea r rm eK ST Lore
eed leon tee eee eee)
POR Nee aa a oe a Pa Por ae Pe ape Se cee
ات ae ce ee eee ae eed nC Sed
ل اي در POpy eer پ ۱ شبیه سازي شده مي
ا ل ا ا
7 2 0
0 ا ا Ee)
ل ا ا ا لي ل يت seg
00 ern nce Ee Ser se ies eer atte tone
۲ ۱ OTD elena ren)
000 eee
صفحه 21:
انواع ارزيابي باليني
ي باليني Pre 9
Practical/Clinical هه
OSCE .1 1 ارائه تز (پایان نامه)
S| OSPE 2 2
اذا 1
i Examination
Long Case 4 4 آزمون پیشرفت
P.M.P 5
Prey ove Sennen
(Modified)
سوالات جور كردني توسعه يافته
(Etended)
سوالات کوتاه پاسخ
eee se no) 00
صفحه 22:
Expert
Proficient
Competent
لا ا
Novice
5ب 1 0 1 1 21211111
صفحه 23:
انواع أزمونها در سنجش عملكرد
58 0 ل ل 1020۲۷ ۰ 20۲۷ 5120۲۷5 161015 میباشد
Btu ae ce) Cee
Observation .2
See eee cit ae eee rel
OSCE 4
Observation .1
BTEC ae
ال( 1
0و9
ae ا اك
ال 0
Observation ~ MME aon’ a
SOG GED تصمیم سازي. قضاوت
در یی
۱
CO) acs ee
bt) re ea
قانوني و اخلاقي اال ل
0508
آزمونها
en ee ot