صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
رئوس مطالب
e .. ao . بندي 9 5 هاي
بررسي عيوب ان
wlow” 9و انواع آن و شرح
قسمتهاي مختلف
*دیاگرام زمانبندي سویاپها
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
سرسيلندر قطعه اي ريخته
coy 0 شده از جنس
الومینیم یا چدن خاكستري
است و به عنوان دريوش
موتور به همراه سيلندر و
بيستون تشكيل محفظه
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
۱ تا زمانی که مسسیلند سوار است (
0- تشخيص اينكه جه موقع و كجا براي
اولین بار آسیب بروز كرده است ؟
-E امتحان تمام سیستم خنك کننده» يعني
رادیائور» تسمه پروانه
- ترموستات » پمپ آب» شپلنگ هاء مقدار
روغن و آب باقي در مجاري موتور»
صفحه 10:
اكاقى كد در قصير اك را كدر مرج الت
1( ميان تأند بكي قد كف سرسيلندرء
تابدید go ی ۰
سرسیلند کف تراشي شده است ؟
2)کنترا sie پاپها و راهنماهاء
S gous ها سويابها و راهنما و
SS
0
امتحان ميل بادامك و امتحان یاتاقان
4) کنترل دقیق واشر سرسیلندر از نظر
صفحه 11:
پولك هاي موجود در سرسیلندر و بلوکه
سیلندر موتور
صفحه 12:
صفحه 13:
بررسي تاب ديدكي سرسياندر
is pee ۱
صفحه 14:
واشر سرسپلندر کار آب بندي و
زبندي
را به عهده دارد
صفحه 15:
محفظه احتراق گوه اي شکل
صفحه 16:
صفحه 17:
ene Les. ای
|
2S ار 2
“sone نمودن دريجه هاي
و خر ندر
J
J
i pasty eal
شود برامده و تو رفته 9
تقسیم
مي
صفحه 18:
و ۳
وجة سوياب هوا 030 a>
. بیدا 5 hesitated 5 درجه
صفحه 19:
صفحه 20:
سيت سوپاپ Orulve Grat
“”نشيمنكاه سوياب محل
نشستن سوياب در سرسيلندر
است و زماني كه وجه سوياب
كاملا روي نشيمنكاه قرار كيرد
اب بندي سوياب انجام شده
صفحه 21:
صفحه 22:
انواع مکانیزم حرکت
صفحه 23:
سوياب هوا باز مي شود
سویاپ هوا بسته مي شود
نقطه مرگ پاییر
صفحه 24:
وات دود تسه ین سب ققظه فرک بالا
سوياب هوا باز مي شود
سوپاپ دود باز مي شود
سویاپ هوا بسته مي شود
تقطه مرگ پایین
صفحه 25:
i نقظه مرگا بالا
اسوياب دود مي شود سوياب هوا باز مي شود
سوپاپ دود باز مي شود سویاپ هوا بسته مي شود
تقطه مرگ پایین
صفحه 26:
نقطه مرگ بالا
Jon Gates oles
سوپاپ دود باز مي شود
نقطه مرگ پایین
صفحه 27:
راهنماي سوپاپ ۵ له
J ي سوٍ قع بوشٌ J
خورده شدن سرد" رو سوب پاپ جلوگيري
۳
نو
صفحه 28:
صفحه 29:
صفحه 30:
صفحه 31:
CAMSHAE sotot ميل
* محوري بلند جنس آلیاژ فولاد
سخت است که بر روي تکیه
گاههايي در بدنه سر سیلندر و به
موازات میل لنگ قرار میگیرد
* بادامك ها با توجه
به زمان باز و بسته شدن سوپاپها
به یکدیگر قرار گرفته اند
صفحه 32:
٠ ميل بادامك
از نظر ساييدگي
دوپهني تکیه گاهم
ترك خوردگي
و خميدگي
باید مورد بازدید قرارد
صفحه 33:
صفحه 34:
TAPPET SHIM
JUN Tappet Shim is procuced carrespending to increase in the
] clearance by changing hase cirdes of
cameheft
JUN produce variety size of Tspoer shim. epaly when you need
thideer type
SUN TAPPET SHIM
Spor, (unitimim)
Thickness PA
Engine
NISSAN
335mm 1016M-NO0L
damm 1016M-N002
345mm 1016-4009
350mm 1016M-Non¢
3,5510101 1016115
350017 مود
مك 101607
ال
35 0
۰
RB26DETT 3.8mm 1016-NOIL
هنن مد
0م35 101
ا
405mm 10605
صفحه 35:
دیگر موتور بوده و
آنها را با ارتباط
سب نسبت به
همدیگر نگه میدارد
و 9
صفحه 36:
صفحه 37:
Ce. سيلندر را بايد ٠
: موتور و i
بل از جمع کردن: teen
از نظر سائیدکی» 3 9 ۱
ترک خوردکی ۸/
و خراشیدکی مورد |47
بازرسی قرار داد ۲/۱
صفحه 38:
صفحه 39:
(Piston
*پیستون قطعه اي استوانه
ch el lla 9 SS
یکطرف ان به منظور تشکیل
محفظه احتراق بسته و
طرف دیگر آن به منظور
اتصال شاتون باز مي باشد
صفحه 40:
صفحه 41:
بت حور |= اتحراف محور كزن بين
حتت
شکل ۵-۳۹ -پیستون با محور گژن پین غبر محوری
صفحه 42:
صفحه 43:
صفحه 44:
شکل ۵-7۵_طرف فشاری سیلند
صفحه 45:
صفحه 46:
رینگ لقی بین پیستون و سیلندر را
میگیرد همچنین در زمان تراکم از فرار
کمپرس و در زمان تخلیه از فرار
گازهای سوخته به درون کارتر
جل وكيرى به عمل مى اورد
صفحه 47:
صفحه 48:
شاتون
٠ شاتون يا دسته پیستون
واسطه اي بين ييستون
و میل لنگ است که
انرژي حاصل از احتراق
را از پیستون گرفته و به
میل لنگ منتقل مي نماید
صفحه 49:
شاتون باید از نظر خميدگي و پيچيدگي مورد
آزمایش قرار بگیرد
صفحه 50:
صفحه 51:
گژن پین شناور
eS rt
صفحه 52:
گژن بین در شاتون ثابت است
صفحه 53:
a
گژن پین در پیستون ثابت است
شكل 277 گزنپین در پیستون ثابت است
صفحه 54:
7 Daw
عم
هم
3
هم
—
صفحه 55:
صفحه 56:
میل لنگ و سوراخ هاي روغن كاري
ماج
صفحه 57:
میل لنگ را باید از نظر1- خراشيدگي
2- دوپهن شدن 3- خميدگي چك کرد
ae
صفحه 58:
فلايويل يا جرخ لنكر در عي وزنه اي دوار
است كه در قسمت انتهاي ميل ميل لنى نصب
د
فلایویل به عنوان يك منبع, نيرو را در خود
ذخیره کرده وسپس ازاد مي کند و از
طرفي با چرخ دندانه ها به روشن شدن
Se le.
صفحه 59:
صفحه 60: