صفحه 1:
سمینار آشنايي با ‎Business) 5 6d 406 yy oq‏ ‎(Plan‏

صفحه 2:
فهرست مطالب * مفاهیم پایه برنامه تجاري * مدل تجاري * برنامه بازار * برنامه مالي * برنامه مديريت عمليات و ريسك

صفحه 3:
مقد مد

صفحه 4:
ایده تجاري گام اول در طرح تجاري 1) انسجام تصميمات ‎Se STIS‏ 2) انتقال بيام به سسرماي هكذاران وش كاى تجارى

صفحه 5:
یک بررنامه تجاری قابل دفاع ve Advertising» Quantitative يك برنامه تجاري خوب باید داراي پيوستگي و هماهنگي در طول كل سند باشد. ‎EL‏ سن ‎marketing Pian‏ © ‎‘Advertsing‏ بخش مالى بايد منعكس كننده جح تصمیمات موجود در بخش سمه بازاريابي و سازماندهي باشد.

صفحه 6:
ايده تجارى ايده تجاري نقطه مركزي و شالوده يك طرح تجاري است. بدون داشتن يك ايده تجاري مشخص. برنامه تجاري تبديل به صفحاتي از اعداد و ارقام فاقد جذابيت براي سرمايهكذاران مي شود. تجربه نشان داده است طراحان طرح تجاري در ايران به ايده تجاري کم بها مي‌دهند و بیشتر بر روي ظاهر طرح تجاري

صفحه 7:

صفحه 8:
ایده تجاري - شناخت نيازهاي ناشي از تغییر در بازار - ايده‌اي براي پاسخ گويي به نيازي که قبلا پاسخ داده نمي‌شود. - بهبود در سرعت. هزینه و کیفیت ارائه خدمات قبلي

صفحه 9:
يك مدل كسب و كار جيست؟ * مدل کسب وکار - برنامه شما قرار است چگونه پول در بیاورد. * مدل کسب و کار بیان مي‌کند که شما چگونه يك ایده علمي را به ارزش اقتصادی تبدیل نماید. " 1 * مدل كسب و كار بر روي ايده تجاري شما سوار مي‌شود.

صفحه 10:
سه بايه يك مدل كسب و كار خوب fii

صفحه 11:
صفحه جلد ۴ فهرست مطالب © خلاصه مديريتي ‎Anatomy of a‏ © شرح کسب و کار ‎BUSINESS‏ ‏برنامه بازاريابي © برنامه مالي ۱ © برنامه عملياتي * برنامه ساز ماني اسناد تكفيلي و صمیمة

صفحه 12:
* نام شرکت ° تلفن و آدرس * ارم شركت * فهرست موسسان * تاريخ تهيه برنامه تجاري * تهيه كننده برناهه تجاري

صفحه 13:
خلاصه مدیر بت

صفحه 14:
خلاصه مدیریت * کوتاه * سراصل موضوع * خلاصه فعالیت‌ها

صفحه 15:
خلاصه مدیریت - فقط يك چکیده از برنامه نیست. — يك مقدمه نیست. - يك مجموعه تصادفی از نکات مهم نیست. *خلاصه مدیربت مینیاتور برنامه تجاری شما است.

صفحه 16:
خلاصه مدیریت * اندازه - ترجیحا دو صحفه حداکثر پنج صفحه * خلاصه مدیریت باید : - روشن - هیجان انگیز * خلاصه مدیریت شبیه يك رزومه است. 7 اگر بتواند توجه خواننده را جلب نماید بقیه گزارش نیز خوانده خواهد شد.

صفحه 17:
خلاصه مدیریت بیان مي‌کند که : *شماچه کی هستید؟ اي و چشم‌انداز شما چیست؟ * مدل كسب و کار شما چیست؟ * بازار شما چیست؟ * چه قدر پول مي‌خواهید و آن را چه خواهید کرد؟ ‎oe‏ بتی پایدار شما چیست؟ * پتانسیل تولید درآمد برنامه تجاري شما چقدر است؟ وقتي خواننده آن را تمام کرد مي‌تواند به کس دیگر بگوید شما قرار است چه کنید.

صفحه 18:
معرفي شر کت

صفحه 19:
معوفي شیکت و کسب و کار ماموریت و چشم‌انداز شرکت لو سركت * تاریخچه و مراحل رشد شرکت * معرفي محصول و تکنولوژي فهرست دارايی‌هاي کلیدی و تجهیزات و امکانات معرفي تیم مدیریت و مشاوران حرفه‌اي

صفحه 20:
بر نامه بازار

صفحه 21:
منطق برنامه بازار

صفحه 22:
برنامه بازار : روندهاي بازار اندازه و روندهای رشد بازار درجه ‎9b‏ & بازار عوامل فصبلی موش در بازار عوامل تکنولوژیک موش در بازار آسیب‌پذیری بازار در مقابل عوامل محیطی قوانین و مقرررات موش در بازار (انحصبارات» قیمت‌گذاری و ..)

صفحه 23:
بخش‌بندي بازار * مجموعه‌اي از مشتریان * با پاسخ‌هاي نسبتا مشایه * براي ارائه برانگيزاننده‌هاي یکسان بخش‌بندی بازار در ابتدا ممکن است به چشم نیاید. به عنوان مثال رای ‎Ladle‏ ‏تصور می‌شد بازار فروش بنزین فقد بخش‌بندی است ولی بدا مشخص شد در این بخش می‌توان ينج بخش مختلف شناسایی کرد که سه گروه از آن‌ها به کیفیت حساس .هستند و می‌توانند منبع سودآوری پمپ‌بنزین‌ها شوند

صفحه 24:
برنامه بازار : تعلیل رقباء رقبای اصلی ما در بازارهاى مختلف چه کسانی هستند؟ مززيتهاى شركت شما نسبت به ساي رقباء چیست؟ قوت و ضف‌های رقباه وشرکتما مقایسه موقعیت شرکت در مقابل رقبا از رقابت‌های قبلی چه می‌توان آموخت ؟

صفحه 25:
برنامه بازار : تحلیل رقابت aap agp aap aw 0 9 0

صفحه 26:
تحلیل کمي مشتریان و بخش بازار تعداد کل مشتریان در بخش بازار درصد مشتریان هدف فروش سالیانه به هر مشتري سودآوري متوسط هر مشتري فروش و سودآوري کل از هر بخش بازار فروش و سودآوري کل در بازار روند آمار فوق در سال‌هاي آینده

صفحه 27:
هدف گذاري فروش و سود : مثال pe «9 ‏سيم بلزان‎ ‏یدج‎

صفحه 28:
برنامه بازار : استراتزي بازاريابي محصول : كيفيت» وي كىهاء امکاناته بسته‌بندی؛ گارانتی‌هاء خدمات اضافی؛ قطعات ید کی قیمت : تخقیفهاء خرید اعتباری» وا‌های خریده اجازه تاطیس پرداحت مکان : تعداد مکان‌های توزیع؛ موقعیت مکان‌های توزیع؛ سطح موجودی محصولء شیوء رساندن محصول به مشترى ترفيع : تبليخات» اشانتیون؛ ...

صفحه 29:
برنامه مالي

صفحه 30:
هر تصمیمی در کسب و کار به یک عدد منتهی می‌شود که بر روی هم بخش مالی ببرنامه تجاری شما را می‌سازد

صفحه 31:
منطق مالي برنامه تجاري تحلیل بازار | بخش‌بندي بازار — فروثر _— منابع ناشي از هزينه‌هاي و هزينه‌هاي جاري سرمايداي صورت حساب سود صورت جریان و زیان نقدي تحلیل اقتصادی ‎ae nar‏ طرح سرمایهگذاري| — منابع تامین سرمایه ترازنامه

صفحه 32:
برنامه مالي ‎genteel pipe)‏ پیش‌بینی منابع و مصارف مالی ش کت پیش‌بینی صورت جرریان نقدی پیش‌بینی صورت حساب سود و زیان پیش‌بینی ترازنامه تهیه صورت منابع و محل همزینه منابع مالی تحليل عملكررد مالى ‎gb‏

صفحه 33:
Sources and Uses of money عنلبع و حصارفمللین از شروع به نوشتن طرح مالي باید مصارف و منابع مالي شرکت پيش‌بيني شود. - منابع اساسی تامین مالي آن دسته از فعالیت‌هایی که موجب تحصیل وجه نقد می‌شود را در بر می‌گیرد - مصارف اساسی مالی آن دسته از فعالیت‌هایی که موجب خروج وجه نقد می شود را در بر می‌گیرد.

صفحه 34:
هزينه‌هاي شرگت : موضوع هزینه

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:
Cash Flow Statement ‏صوردكردثروجوه نقد‎ اين صورت حساب كه نشان دهنده تغييرات بين دارابيها و بدهي و سرمايه شركت بين دو دوره مالي است براي نمایش منبع وجوه به کار گرفته شده در شرکت و نحوه مصرا وجوه است. * اهداف تهیه ضورت گردش وجوه تقد برآورد توان بازپرداخت تعهدات جاری و آتی و نیاز به اخذ وجه - برآورد توان ایجاد جریانهای مثبت نقدینگی درآینده - برآوزد تثیرات سرمایه گذاری و فمل و انفالات مالی بر وضع مالی شرکت مزایای تهیه صورت گردش وجوه نقد — نمایشتوان بقل آنینشرکت درک آسان وضقیت مالی شرکنت" - ایجاد اطمینان در خصوص توان بازپرداخت تعهدات

صفحه 38:
صورت جریان نفدي * منابع جریان نقدی * مصارف جریان نقدی ‎a‏ درآمدهای ناشی از فروش - هزینه‌های راه‌اندازی - واجهاى بانكى 7 هزینه‌های جاری - آورده سه‌داران - دارایی‌ها

صفحه 39:
صورت جریان نفدي * صورت جریان نقدی نباید منفی شود. * فروش قسطی را در صورت جریان نقدی در نظر بگیررید. * حاشیه اطمینان کافی رای تامین جمرین نقدی در نظر بگیررید.

صفحه 40:
Income Statement ‏صورتصاب‌سود وخیان‎ صورت حساب سود و زیان 3 سال گذشته و پیش بيني آن براي 3 تا 5سال آینده در این قسمت تهیه مین شود در تهیه صورت حساب سود و ‎Ob}‏ توجه به میزان سودآوري شرکت متانت با حجم فعالیت جاری و آتی,مهم است. صورت تناب سوعوزیان بای تاینگر چگونگی ‎Glial gins‏ شرکت و سهم هر یک از اجزا سازمان در تحقق آن باشد. در تهیه صورت حساب سود و زیان پیش بيني فروش - هزینه ها - آن دسته از جریان هاي نقدي شرکت که با فروش ارتباط مستقیم دارند ‎ -‏ سیاست تامین مالي و تقسیم سود شرکت مهم است.

صفحه 41:
صورت حساب سود و زیان درآمدها (فروش) قیمت تمام شده کالای فروش رفته سود (زیان) ناویژه کسر مي‌شود : هزينه‌هاي عملیاتی سود (زیان)عملياتي اضاقه(کسر) می شود: ۱ درآمدها(هزینه ها)ناشي ازسایر فعالیت‌ها (سرمایه گذاري‌ها)

صفحه 42:
صورت حساب سود و زیان سود (زیان) قبل از بهره ومالیات ‎a‏ هزینه بهره سود(زیان) قبل از مالیات گس مي‌شود : مالیات سود(زیان) پس از مالیات

صفحه 43:
Balance Sheet ‏تمازنامه‎ * ترازنامه 3 سال گذشته و پیش بيني آن براي 3 تا 5 سال آینده در این 5 ت تهیه مي شود. * در تهیه ترازنامه توجه به منابع تامین مالي و مصارف آن مهم است.

صفحه 44:
اجزای ترازنامه * سمت راست (مصارف مالى) ؟ سمت جب(منابع مالى ) -داراييهاي جاري -بدهيهاي جاري -داراييهاي ثابت -بدهيهاي بلندمدت -ساير دارايي‌ها -حقوق صاحبان سهام -جمع كل داراييها -جمع كل بدهى و حقوق صاحبان سهام

صفحه 45:
صورت منابع نامین سرمایه و مصارف آن بررای وا(دهندگان و پانک‌داران مهم‌ترین قسمت اين است كه يول پررداختی توسطر آنان بای چه منظوری خرج خواهد شد. از نظى سسمايهكذاران مساله مهم اين است كه شركت از جه روشهايى مسرمايه مورد نیاز را تامین نموده و آن را چگونه مصرف خواهد نمود. گزرارش صورت تامين و مصرف سرمايه بايد به روشنى اين موضوع رابیان نماید.

صفحه 46:
| سناريوي لول( ‎mel‏ سناريوهاي تامین سرمایه بيشفرش | سرمليمكنائر 0 100 0 0 اعداد : میلیون تومان Seb 28 Pees a

صفحه 47:
كزارش مصرف سرمایه وامدهنده علاقه‌مند هستند تا بدانند بولى كه به شما م دهد جكونه حضرج خواهد شد. این گزرارش باید با ‎Sle Wel‏ ضميمه يشتيبانى شود. مثال : شركت بهارء وام ‎0٠‏ ميليون ريالى درخواست شده را براى نوسازی خطوط يرداحت نهايى خود و آموزش يرسنل براى استفاده ن خطوط جدید مصرف خواهد کرد. در نتیجه این ام زمان توقف isl قطعات در پرداخت نهایی دو روز کم‌تر شده و قیمت تمامشده آن نين ۸ کاهش خواهد یافت که در نتیحه ام شده کل محصول کاهش خواهد یافت. دگزارش توجیهی شرکت مشاوران ظرفیت‌سازی در ضمیمه ۳ گزارش حاضر به جزبیات این موضوع اشاره تموده است.)

صفحه 48:
تحلیل اقتصادي طرح تجاري (Payback Period) al... carjbey* )18*( ‏نرخ بازگشت داخلي‎ * * ارزش خالص فعلي (۳۷) سناريوهاي مختلف را در تحلیل مالي طرح در نظر داشته باشید.

صفحه 49:
* نبت‌های نقدینگی ۴ نسبت‌های اهی‌می * نسبت جاری * نسبت سريع نسبت بدهی * نسبت پوشش هرز

صفحه 50:
منطق مالي برنامه تجاري تحلیل بازار | بخش‌بندي بازار — فروثر _— منابع ناشي از هزينه‌هاي و هزينه‌هاي جاري سرمايداي صورت حساب سود صورت جریان و زیان نقدي تحلیل اقتصادی ‎ae nar‏ طرح سرمایهگذاري| — منابع تامین سرمایه ترازنامه

صفحه 51:
نكاتي براي نوشتن بخش مالي 1- محتاط باشید. 2- صادق باشید. 3- از اصطلاحات استاندارد استفاده نمایید. 4- واقع‌بین باشید. 5- تجربه‌هاي عملي در کسب و کار خود را مدنظر قرار دهید. ها ری رن فاك کب 7 سازگاری بین آجواء ر[ رعایت فمایید.

صفحه 52:
بر نامه عملياتي و ر سك مه

صفحه 53:
برنامه عملیات 1- کارگاه و تجهیزات مورد نیاز 2 فرآیند توليدي 3- فن‌آوري تولید 4- نيروي کار مورد نیاز و رس روا 6- سیستم مدیریت موجودي‌ها 7- سیستم سفارش گيري و ارائه خدمت به مشتري

صفحه 54:
استراتزي‌هاي رشد سازمان چگونه می‌خواهد در دوره بررنامه رشد نماید : 1- مسرمایه گذاری‌های داخلی ۲- خرید شرکت‌های دیگر ۳- ادغام با شرکنههای دیگر week

صفحه 55:
استراتژي‌هاي خروج : فروش سجام جه بررنامهاى برراى رشد و واكذارى شركت يس از سودآور شدن شركت داريم؟

صفحه 56:
استرانژي‌هاي خروج : شکست 1 بن هزینه خارج خواهیم شد. در صورت شکست در فعالیت چگونه با کم ترین هزینه خارج خواهیم ۱ فروش دارایی‌ها ۲ فرروش بررند ۳)فروش فنآوری wel

صفحه 57:
ريسك عمليات ۱- ریسک از دست دادن سرمایه ‎-١‏ ريسك لو رفتن فنآوری - ريسك شكست در توليد محصول / خدمت. 6- ریسک از دست دادن پررسنل کلیدی

صفحه 58:
ريسك‌هاي بازار عوامل موش بم تغییم بازار ریسک از دست دادن هزینه‌های بازاریابی ریسک عکس‌العمل رقبا ريسك عدم يذيرش در كانالهاى توزيع

صفحه 59:
برفامه مدیریت و کاهش ريسك از طریق چه فعالیت‌هایی می‌توان ریسک‌ها را به حداقل رساند؟

صفحه 60:
اطلاعات ‎oo &‏ ان oe ۰

صفحه 61:
اطلاعات پشتیبان و ضمایم رزومه پرسنل گزارش اعتبارات دریافت‌شده نامه‌هاي مرجع اسناد حقوقی مطالعات کارشناسي فرضیات

صفحه 62:
ضعیمه : فرضیات مالي - نرخ ارز - نرخ سود بانكي (بهره) - نرخ تورم - نرخ رشد اقتصادي کشور - حجم سرمايه گذاري‌هاي دولت - قوانین اقتصادي - دستمزد پرسنل

صفحه 63:
آدرس نمونه‌های طری تجاری Http://www.sba.gov/starting/wideindexbusplan.html http://www.bplans.com http://www. businessplans.org/MootCorp.html hitp://www.state.nj.us/njbiz/s_step1_sample.shtml http://www.sb.gov.bc.ca/smallbus/workshop/download/samplebp.ht http://153.91.1.141/sbdc/centsbdc/BUSPLAN.HT

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان