پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

آشنایی با فرآورده های طبیعی و سنتی ایران

ashnaee_ba_faravardehaye_tabie_va_sonnatie_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با فرآورده های طبیعی و سنتی ایران”

آشنایی با فرآورده های طبیعی و سنتی ایران

اسلاید 1: آشنایی با فرآورده های طبیعی و سنتی ایراناعظم سادات منتظریکارشناس ارشد نظارت بر امور دارویی

اسلاید 2: فرآورده طبیعی Natural Product به فرآورده‌هايي كه از مواد طبيعي حاصل از گياهان، جانوران، ميكروارگانيسم‌ها و معادن استخراج مي‌شوند، از قبيل داروهاي طبيعي (جامد، نيمه جامد و مايع)، مواد اوليه طبيعي (عصاره و اسانس)، فرآورده‌هاي گياهي دارويي، فرآورده‌هاي فرآوري نشده، فرآورده‌هاي طب سنتي، داروهاي مشابه درماني (Homeopathy) و فرآورده‌هاي تشخيص حساسيت (Allergy)، فرآورده طبيعي گفته مي‌شود.

اسلاید 3: داروی طبیعی Natural Medicines گياهان، حیوانات، مواد معدنی يا قسمتي از آنها و فرآورده هاي حاصل از آنها به صورت خام و يا فرآيندي (فرآوری شده) در صورتيكه براي پيشگيري، درمان، سلامتي جسم و روان و يا تاثير بر اعمال فيزيولوژيك بدن به كار روند داروی طبیعی تلقي مي شوند.

اسلاید 4: طب سنتیTraditional Medicine به مجموعه تمامی تجربیات نظری و عملی که بر پایه‌‌‌ دانش طب سنتی به‌صورت مکتوب یا شفاهی توسط دانشمندان و حکما طی قرون مختلف منتقل گردیده و شامل کلیه اقدامات بهداشتی، رویکردها، اطلاعات و باورهایی که به اشکال مختلف دارویی، برای حفظ سلامتی و همچنین پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها به کار می روند و همچنین قابلیت روزآمد شدن با حفظ چارچوب های اساسی را دارا باشند طب سنتی گفته می شود.

اسلاید 5: فرآورده های طب سنتی Iranian Traditional Product عبارتند از فرآورده هايي كه به طور متواتر در كتب مرجع طب سنتي ايران ذكر شده اند. و عمليات تهيه اين فرآورده ها صرفا شامل مواردي است كه در كتب مرجع طب سنتي ايران ذكر شده است.

اسلاید 6: فرآورده‌هاي گياهيHerbal Products مواد گياهي كه به صورت خام و يا فرآوري شده به منظور كاربرد در پزشكي، دامپزشكي و گياه پزشكي و نيز كاربردهاي تجاري، صنعتي، غذايي و بهداشتي استفاده مي‌شوند و شامل داروهاي گياهي، فرآورده‌هاي طبيعي و مكمل با منشا گياهي، افزودني‌هاي غذايي و طعم دهنده‌ها، رنگ دهنده‌ها، عرقيات و عصاره‌ها و اسانس‌ها، فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي و كنترل كننده آفات و بيماري‌هاي گياهي مي‌باشد، فرآورده‌هاي گياهي گفته مي‌شود.

اسلاید 7: گیاه داروييMedicinal Plant به گياهي كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم تمام يا اجزايي از آن به صورت تازه يا خشك شده و يا مواد موثره استخراجي از آن به منظور اثرات بهداشتي، پيشگيري و درماني در بدن انسان، حیوانات و ديگر گياهان به كار مي‌رود، گیاه دارويي گفته مي‌شود.

اسلاید 8: داروي گیاهی Herbal Medicines هرگونه فرآورده دارويي كه منحصرا، از نظر اجزاء متشكله فعال، شامل يك يا چند ماده گياهي فرآوري نشده يا يك يا چند تركيب گياهي فرآوري شده و يا تركيبي از هر دو با فرمولاسيون گوناگون براي عرضه در بازار دارويي جهت تشخيص، پيشگيري، كمك به اعمال فيزيولوژيك، درمان و حفظ بهداشت بدن انسان، حيوانات و ساير گياهان به كار مي‌رود.

اسلاید 9: فعالیت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه فرآورده های گیاهی تشکیل گروه کارشناسی فرآورده های گیاهی در سال 1360تشکیل اداره داروهای گیاهی در چارت سازمانی اداره کل نظارت بر امور دارو در سال 1376تغییر نام اداره داروهای گیاهی به اداره داروهای طبیعی در سال 1385ساختار نظارتی و کنترلی توسعه یافته ای در حوزه فرآورده های طبیعی و داروهای طب سنتی ایران در سال 92 تشکیل و تحت عنوان اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل فعالیت های خود را در سطح گسترده تری تاکنون ادامه داده است.

اسلاید 10: برخی از دستاوردها در حوزه فرآورده های طبیعی و سنتی ایرانافزایش تعداد فرآورده های طبیعی موجود در فهرست تا 1612 فرآورده افزایش تعداد مجوز ساخت مواد اولیه طبیعی (عصاره و اسانس) تا 369ماده اولیه.افزایش تعداد داروهای طب سنتی موجود در فهرست تا 631 داروافزایش تعداد شرکت های تولید کننده فرآورده های طبیعی تا 103 شرکت.افزایش تعداد شرکت های تولید کننده داروهای طب سنتی ایران تا 86 شرکت.

اسلاید 11: افزایش تعداد گیاهان به کار رفته در فرآورده های طبیعی تا 326 گیاه.دسته های درمانی فرآورده های طبیعی 53 دسته. انجام نظارت، پایش و کنترل کیفی فرآورده های طبیعی و داروهای طب سنتی ایران در سطح عرضه (PMQC).برخی از دستاوردها در حوزه فرآورده های طبیعی و سنتی ایران

اسلاید 12: سازمان غذا و دارو IFDA سازمان غذا و دارو سازمانی است وابسته به وزارت بهداشت و وظیفه تامين سلامت، نظارت و کنترل کیفی محصولات شامل (فرآورده های طبیعی، داروهای طب سنتی، مکمل های تغذیه ای، دارو، بیولوژیک، واکسن، تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی) را برعهده دارد.

اسلاید 13: اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل از ادارات کل سازمان غذا و دارو که نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای، شیرخشک و غذاهای ویژه را برعهده دارد.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید