پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

آشنایی با فرآیند پرستاری

ashnaaei-ba-farayand-parastaari43

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با فرآیند پرستاری”

آشنایی با فرآیند پرستاری

اسلاید 1: آشنایی با فرآیند پرستاری

اسلاید 2: فرآیند پرستاری چیست؟مراقبتهای پرستاری می توانند از اقداماتی ساده مثل تمیز کردن زخم و بانداژ انگشت بریده یک کودک تا تدابیر بسیار پیچیده مثل مراقبت از بیمار بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان یا کمک به رفع نیاز های بهداشتی خانواده های دارای مشکلات متعدد را در برگیرد.فرآیند پرستاری روشی سازمان یافته و منظم برای ارائه مراقبت‌های پرستاری است. و شامل یک سلسله مراحل بهم پیوسته است که پرستار جهت تصمیم گیری در مورد مراقبت های پرستاری یا تعیین نوع این مراقبت ها می تواند از آنها استفاده کند.فرآیند پرستاری بر اساس روش علمی «حل مسأله» پایه‌گذاری شده است.

اسلاید 3: تعاریف فرایند پرستاریفرآیند پرستاری چهارچوب منظمی را برای برنامه‌ریزی، انجام و ارزشیابی مراقبت‌های پرستاری ایجاد می‌کند. روشی برنامه ریزی شده، بیمار مدار، منطبق با مشکل بیمار و هدفمند است. در این فرایند دریافت کننده مراقبت ها، مددجو نامیده میشود. مددجوشامل: فرد-خانواده و یا یک جامعه می باشد.فرآیند پرستاری چارچوبی برای برنامه ریزی و اجرای مراقبت های پرستاری برای بیمار و خانواده اش است.

اسلاید 4: تعریف فرایند پرستاریفرایند پرستاری یک روش حل مشکل است که به منظور رفع نیازهای بهداشتی و مراقبتی افراد بکار می رود.گرچه مراحل فرایند پرستاری که توسط نویسندگان مختلف بیان شده اند، تفاوت های باهم دارند اما اجزای اصلی این فرایند عبارتند از:

اسلاید 5: مراحل فرآیند پرستاری

اسلاید 6: چرا باید فرایند پرستاری را بکارببریم؟بر عکس الگوی پزشکی که محور تمرکز آن درمان بیماری است. فرایند پرستاری بر کل انسان توجه دارد.فرایند پرستاری هم به مسائل و مشکلات موجود و هم به تأثیر مشکلات بر نحوه عملکرد فرد بعنوان یک انسان یکتا توجه دارد.

اسلاید 7: مزیت فرآیند پرستاری اطمینان و اعتماد رضایت شغلی برای پرستاران رشد و پیشرفت حرفه پرستاری تعیین استانداردهایی برای پرستاری بالینی شرکت بیمار در مراقبت از خود برای بیماران تداوم مراقبت ها افزایش کیفیت مراقبت های انجام شده

اسلاید 8: 1- بررسی (Assessment)فرآیندی است سازمان‌یافته و نظام‌مند برای جمع‌آوری داده‌ها از منابع مختلف به منظور ارزیابی سطح سلامت مددجواولین و مهم‌ترین مرحله از فرآیند پرستاری است و زیربنای سایر مراحل فرآیند محسوب می‌شود.از دیدگاهی کل‌نگر انجام می‌شود.یک فرآیند پیوسته است.

اسلاید 9: جمع آوری اطلاعات بطور کلی از طریق دو فرم تاریخچه پرستاری و بررسی وضعیت سلامت انجام می شود. انواع داده ها عینی : علایم و رفتارهایی که پرستار مشاهده و بر اساس آن قضاوت می کند. ذهنی : اطلاعاتی که بیمار به پرستار می دهد.انواع روش های جمع آوری داده مشاهده : Observation مصاحبه : Interview معاینه : Examination (اندازه گیری) (Measurement)

اسلاید 10: چگونه ارتباط برقرار کنید؟اطمینان از خلوتنام بیمار را ببریدهدف خود را برای بیمار توضیح دهید.از تماس چشمی صحیح استفاده کنید.چگونه سوأل کنید:ابتدا درباره مشکل اصلی بمار جویا شویداز واژه های که برای فرد قابل درک است استفاده کنیداز سوألات باز استفاده کنیدروش انعکاسی بکار ببریدصحبت خود را با سوألات شخصی یا ظریف آغاز نکنید

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید