علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

آشنایی با معماری موتورهای جستجو

memariye_motorhaye_josto_jo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با معماری موتورهای جستجو”

آشنایی با معماری موتورهای جستجو

اسلاید 1: 1مهندسی اینترنت

اسلاید 2: عنوان ارائه : معماری موتورهای جستجو ارائه دهنده گان : سلطانی مشیدی صادقیان2

اسلاید 3: موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

اسلاید 4: مقدمهموتورهای جستجو چگونه کار می کنند ؟بخش های موتور جستجوSpider (عنکبوت) Crawler (خزنده)Indexer (بایگانی کننده)Ranker(سیستم رتبه بندی) انواع موتورهای جستجوDatabase(پایگاه داده) راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟به موتورهای جستجوگر نه بگوییدفهرست مطالب4مهندسی اینترنت

اسلاید 5: خلاصهجستجو پیشرفتهعملگر های جستجوفیلدهای جستجوکاربردهای موتور جستجوموتور جستجو جدیدمنابعفهرست مطالب5مهندسی اینترنت

اسلاید 6: مقدمهاگر شما سایت جدیدی را طراحی می کنید و یا قصد طراحی مجدد سایتتان را دارید، دانستن اینکه موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟ کاربران مخاطب شما چگونه جستجو می کنند؟ و بهترین روش طراحی وب سایت تان چیست؟ از همان ابتدا می تواند صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان و هزینه شما ایجاد کند.موتور های جستجو سایتهایی هستند که وظیفه آنها جمع آوری اطلاعات از سطح اینترنت و راهنمایی کاربران به سوی سایتهای مورد نظر است.مهندسی اینترنت1

اسلاید 7: موتورهای جستجو چگونه کار می کنند ؟وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارایه می شود، کاربران در واقع نتیجه کار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بینند. موتور جستجوگر قبلا پایگاه داده اش را آماده کرده است و این گونه نیست که درست در همان لحظه جستجو، تمام وب را بگردد. بسیاری از خود می پرسند که چگونه ممکن است گوگل در کمتر از یک ثانیه تمام سایت های وب را بگردد و میلیون ها صفحه را در نتایج جستجوی خود  ارایه کند؟مهندسی اینترنت2

اسلاید 8: موتورهای جستجو چگونه کار می کنند ؟گوگل و هیچ موتور جستجوگر دیگری توانایی انجام این کار را ندارند. همه آنها در زمان پاسخ گویی به جستجوهای کاربران، تنها در پایگاه داده ای که در اختیار دارند به جستجو می پردازند و نه در وب! موتور جستجوگر به کمک بخش های متفاوت خود، اطلاعات مورد نیاز را قبلا جمع آوری، تجزیه و تحلیل می کند، آنرا در پایگاه داده اش ذخیره می نماید و به هنگام جستجوی کاربر تنها در همین پایگاه داده  می گردد.مهندسی اینترنت3

اسلاید 9: بخش های موتور جستجو بخش های مجزای یک موتور جستجوگر عبارتند از:spider یا عنکبوتcrawlerیا خزندهindexerیا بایگانی کنندهdatabase یا پایگاه داده rankerیا سیستم رتبه بندیمهندسی اینترنت4

اسلاید 10: Spider (عنکبوت) اسپایدر یا روبوت (Robot)، نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز یک موتور جستجوگر را بر عهده دارد. اسپایدر به صفحات مختلف سر می زند، محتوای آنها را می خواند، لینکها را دنبال می کند، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند و آنرا در اختیار سایر بخش های موتور جستجوگر قرار می دهد. مهندسی اینترنت5

اسلاید 11: Spider (عنکبوت) اسپایدر، به هنگام مشاهده صفحات، بر روی سرورها رد پا برجای می گذارد. شما اگر اجازه دسترسی به آمار دید و بازدیدهای صورت گرفته از یک سایت و اتفاقات انجام شده در آن را داشته باشید، می توانید مشخص کنید که اسپایدر کدام یک از موتورهای جستجوگر صفحات سایت را مورد بازدید قرار داده است. مهندسی اینترنت6

اسلاید 12: Crawler (خزنده)کراولر، نرم افزاری است که به عنوان یک فرمانده برای اسپایدر عمل می کند. آن مشخص می کند که اسپایدر ، کدام صفحات را مورد بازدید قرار دهد. در واقع کراولر تصمیم  می گیرد که کدام یک از لینک های صفحه ای که اسپایدر در حال حاضر در آن قرار دارد، دنبال شود. ممکن است همه آنها را دنبال کند، بعضی ها را دنبال کند و یا هیچ کدام را دنبال نکند.کراولر، ممکن است قبلا برنامه ریزی شده باشد که آدرس های خاصی را طبق برنامه، در اختیار اسپایدر قرار دهد تا از آنها دیدن کند.مهندسی اینترنت7

اسلاید 13: Crawler (خزنده)دنبال کردن لینک های یک صفحه به این بستگی دارد که موتور جستجوگر چه حجمی از اطلاعات یک سایت را می تواند (می خواهد) در پایگاه داده اش ذخیره کند. همچنین ممکن است اجازه دسترسی به بعضی از صفحات به موتورهای جستجوگر داده نشده باشد.شما به عنوان دارنده سایت، همان طور که دوست دارید موتورهای جستجوگر اطلاعات سایت شما را با خود ببرند، می توانید آنها را از بعضی صفحات سایت تان دور کنید و اجازه دسترسی به محتوای آن صفحات را به آنها ندهید. مهندسی اینترنت8

اسلاید 14: Crawler (خزنده)تنظیم میزان دسترسی موتورهای جستجوگر به محتوای یک سایت توسط پروتکل Robots انجام می شود. موتور جستجوگر برای خواندن صفحات سایت مجوزهای لازم و محدودیتها را در فایل ROBOTS.TXT بررسی می کند. هر چند که می تواند آن مجوزها را به طور کلی نادیده بگیرد. به عمل کراولر ، خزش (Crawling) می گویند.مهندسی اینترنت10

اسلاید 15: Indexer (بایگانی کننده)تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر در اختیار ایندکسر قرار می گیرد. در این بخش اطلاعات ارسالی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و به بخش های متفاوتی تقسیم می شوند. تجزیه و تحلیل بدین معنی است که مشخص می شود اطلاعات از کدام صفحه ارسال شده است، چه حجمی دارد، کلمات موجود در آن کدامند، کلمات چندبار تکرار شده اند، کلمات در کجای صفحه قرار دارند و ... .مهندسی اینترنت11

اسلاید 16: Indexer (بایگانی کننده)در حقیقت ایندکسر، صفحه را به پارامترهای آن خرد می کند و تمام این پارامترها را به یک مقیاس عددی تبدیل می کند تا سیستم رتبه بندی بتواند پارامترهای صفحات مختلف را با هم مقایسه کند. در زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات، ایندکسر برای کاهش حجم داده ها از بعضی کلمات که بسیار رایج هستند صرفنظر می کند. مهندسی اینترنت12

اسلاید 17: DataBase(پایگاه داده) تمام داده های تجزیه و تحلیل شده در ایندکسر، به پایگاه داده ارسال می گردد. در این بخش داده ها گروه بندی، کدگذاری و ذخیره می شود. همچنین داده ها قبل از آنکه ذخیره شوند، طبق تکنیکهای خاصی فشرده می شوند تا حجم کمی از پایگاه داده را اشغال کنند. مهندسی اینترنت13

اسلاید 18: DataBase(پایگاه داده) یک موتور جستجوگر باید پایگاه داده عظیمی داشته باشد و به طور مداوم حجم محتوای آنرا گسترش دهد .یکی از تفاوتهای اصلی موتورهای جستجوگر در حجم پایگاه داده آنها و همچنین روش ذخیره سازی داده ها در پایگاه داده است.مهندسی اینترنت14

اسلاید 19: Ranker(سیستم رتبه بندی) بعد از آنکه تمام مراحل قبل انجام شد، موتور جستجوگر آماده پاسخ گویی به سوالات کاربران است. کاربران چند کلمه را در جعبه جستجوی آن وارد می کنند و سپس منتظر پــاسخ می مانند. در این هنگام ، ابتدا تمام صفحات موجود در پایگاه داده که به موضوع جستجو شده، مرتبط هستند، مشخص می شوند. پس از آن سیستم رتبه بندی وارد عمل شده، آنها را از بیشترین ارتباط تا کمترین ارتباط مرتب می کند و به عنوان نتایج جستجو به کاربر نمایش می دهد.مهندسی اینترنت15

اسلاید 20: Ranker(سیستم رتبه بندی) حتی اگر موتور جستجوگر بهترین و کامل ترین پایگاه داده را داشته باشد اما نتواند پاسخ های مرتبطی را ارایه کند، یک موتور جستجوگر ضعیف خواهد بود. در حقیقت سیستم رتبه بندی قلب تپنده یک موتور جستجوگر است و تفاوت اصلی موتورهای جستجوگر در این بخش قرار دارد.مهندسی اینترنت16

اسلاید 21: Ranker(سیستم رتبه بندی) سیستم رتبه بندی برای پاسخ گویی به سوالات کاربران، پارامترهای بسیاری را در نظر می گیرد تا بتواند بهترین پاسخ ها را در اختیار آنها قرار دارد.زمانیكه تمام فاكتورهای دیگر نظیر درصد تکرار کلمات در عنوان صفحه، درصد تعداد تکرار کلمات در متن صفحه، ارزش مکانی کلمات و ... محاسبه شدند، موتور جستجو از‍ پیج رنک برای تنظیم نتایج جستجو، استفاده می‌كند و لذا سایتهایی كه مهمتر هستند به رده‌های بالاتر می‌آیند.مهندسی اینترنت17

اسلاید 22: Ranker(سیستم رتبه بندی) حرفه ای های دنیای وب به طور خلاصه از آن به ( الگوریتم) یاد می کنند. الگوریتم، مجموعه ای از دستورالعمل ها است که موتور جستجوگر با اعمال آنها بر پارامترهای صفحات موجود در پایگاه داده اش، تصمیم می گیرد که صفحات مرتبط را چگونه در نتایج جستجو مرتب کند. مهندسی اینترنت18

اسلاید 23: Ranker(سیستم رتبه بندی) در حال حاضر قدرتمندترین سیستم رتبه بندی را گوگل در اختیار دارد. عددی صحیح بین صفر و 10 می باشد. پس بدین ترتیب Page Rank بالاتر نشان دهنده ارزش بالاتر، بازدید بیشتر است. مهندسی اینترنت18

اسلاید 24: بخش های موتور جستجومی توان با ادغام کردن اسپایدر با کراولر و همچنین ایندکسر با پایگاه داده، موتور جستجوگر را شامل سه بخش زیر دانست که این گونه تقسیم بندی هم درست می باشد:مهندسی اینترنت19

اسلاید 25: بخش های موتور جستجومهندسی اینترنت20تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط گوگل بوت در اختیار ایندکسر قرار می گیرد. در این بخش اطلاعات ارسالی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و به بخش های متفاوتی تقسیم می شوند یک ربات خزنده که صفحات رو پیدا می کند و در اختیار سیستم بایگانی قرار می دهدشامل دو بخش1- عنکبوت spider2-خزنده crawler مرحله آخر ، مهمترین مرحله یک موتور جستجو گر است که توسط یه الگوریتم خاص کار طبقه بندی اطلاعات را انجام می دهدgooglebotindexerranker

اسلاید 26: بخش های موتور جستجومهندسی اینترنت19Googlebot,a web crawler that finds and fetches web pages. فرستادن خزندهبه صفحات مختلف سر می زند، محتوای آنها را می خواند، لینکها را دنبال می کند، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند و آنرا در اختیار سایر بخش های موتور جستجوگر قرار   می دهد معرفی توسط مدیر وب سایتgoogle.com/addurl/

اسلاید 27: اطلاعات اين پايگاه داده نیز به روش هاي گوناگوني تامین مي شود با توجه به نوع جمع آوري اطلاعات و خدمات جستجویی که در وب ارایه می شود می توان آنها را در دو گروه اصلی دسته بندی نمود:فهرستها موتورهای جستجوگر انواع موتورهای جستجو

اسلاید 28: انواع موتورهای جستجو تفاوت اصلی این دو گروه نیز در نحوه تشکیل پایگاه داده و جمع آوری اطلاعات آنهاست. در فهرست ها، اینکار به عهده انسان است یعنی آنها Spider ندارند اما در موتورهای جستجوگر جمع آوری اطلاعات پایگاه داده را نرم افزارها(Spider) انجام می دهند. دانستن تفاوت کار این دو گروه بسیار مهم است زیرا هر یک از آنها به گونه ای متفاوت با سایت شما رفتار می نمایند.مهندسی اینترنت21

اسلاید 29: انواع موتورهای جستجوفهرست هرگز از وجود سایت شما اطلاع نمی یابد مگر زمانی که شخصی آن را به وی معرفی نماید. بعد از معرفی است که ویراستار آن فهرست ، به سایت شما مراجعه نموده، در صورت رعایت قوانین فهرست و انتخاب گروه مناسب، سایت شما را به پایگاه داده فهرست اضافه می نماید. شما باید سایت خود را با عنوان و توضیحی مناسب به فهرست ها معرفی نمایید و بهترین گروه ممکن را برای سایت خود در نظر بگیرید. مهندسی اینترنت22

اسلاید 30: انواع موتورهای جستجواین کار بسیار مهم است زیرا عموما فهرست ها همین عنوان و توضیح را به همراه آدرس صفحه اول سایت تان در پایگاه داده خود قرار می دهند.اما در موتورهای جستجوگر وضع به گونه ای دیگر است؛ موتور جستجوگر می تواند از وجود سایت شما اطلاع یابد، اگر راه ورود آن فراهم شده باشد. در واقع نرم افزار موتور جستجوگر(Spider) هر لحظه در حال وبگردی و به روز رسانی اطلاعات قدیمی و همینطور افزودن اطلاعات جدید به پایگاه داده موتور جستجوگر است.مهندسی اینترنت23

اسلاید 31: راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟این راه چیزی جز یک پیوند ناقابل از سایت های دیگر نیست. اگر می خواهید موتور جستجوگر را به میهمانی سایتتان دعوت کنید باید راه را هم به وی نشان دهید و وی آدرس سایت شما را بداند. موتور جستجوگر بهانه های بسیاری برای نپذیرفتن این دعوت دارد، زیرا در همان لحظه به سایت های بسیار دیگری هم دعوت شده است! بنابراین باید در آدرس دادن نهایت دقت را انجام دهید. مهندسی اینترنت24

اسلاید 32: راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟موتور جستجوگر، کافیست که آدرس سایت شما را یاد بگیرد. آنوقت می توانید مطمئن باشید که هر ماه حداقل یکبار بدان مراجعه می کند. اما اگر پیوندهای سایتتان در سایتهای معتبر و مهمی باشند آنوقت بیش از یکبار در ماه و حتی هر چند روز یکبار بدان مراجعه می کندپیوند دادن و پیوند گرفتن امروزه مقوله ای بسیار جدی میان مدیران سایت هاست. مهندسی اینترنت25

اسلاید 33: راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟شاید هر روزه میلیونها پست الکترونیک فقط برای این موضوع میان مدیران سایتها رد و بدل می شود. البته مدیران سایت ها نیز خسیس شده اند و به سادگی لینک نمی دهند. به سایت شما لینک نمی دهند تا زمانی که به سایت آنها لینک ندهید: به من لینک بده تا من به تو لینک بدهم! پس باید موضوع پیوندها را جدی بگیرید و تعداد پیوندهای به سایت تان را افزایش دهید.مهندسی اینترنت25

اسلاید 34: به موتورهای جستجوگر نه بگویید!با استفاده از مطالبی که تاکنون مطرح شده است تمام سعی ما براین بود که هر چه بیشتر از صفحات سایت خود را به بایگانی موتورهای جستجوگر وارد کنیم. گاهی دوست نداریم موتورهای جستجوگر بعضی از صفحات یک سایت را بخواندمهندسی اینترنت26

اسلاید 35: به موتورهای جستجوگر نه بگویید!مثلا می توانید صفحات زیر ساخت سایت خود را از دسترسی موتورهای جستجوگر دور نگه دارید. دوپروتکل عمده برای منع کردن موتورهای جستجوگر از بایگانی منابع وب وجود دارد: پروتکل robots پروتکل robots meta tagمهندسی اینترنت26

اسلاید 36: خلاصهبرای آنکه تصور درستی از نحوه کار یک موتور جستجوگر داشته باشید داستان نامتعارف زیر را با هم بررسی می کنیم. داستان ما یک شکارچی دارد. او تصمیم به شکار می گیرد:کار کراولراو  قصد دارد برای شکار به منطقه حفاظت شده ای برود.مهندسی اینترنت27

اسلاید 37: خلاصهپروتکل Robots : ابتدا تمام محدودیت های موجود برای شکار در این منطقه را بررسی می کند: آیا در این منطقه می توان به شکار پرداخت؟ کدام حیوانات را می توان شکار کرد؟ حداکثر تعداد شکار چه میزانی است؟ و ... .مهندسی اینترنت27

اسلاید 38: کار اسپایدر او آهویی رعنا را شکار می کند و سپس آنرا با خود به منزل می برد.کار ایندکسر شکار را تکه تکه کرده، گوشت، استخوان، دل و قلوه، کله پاچه و ... آنرا بسته بندی می کند و بخش های زاید شکار را دور می ریزد.کار پایگاه داده بسته های حاصل را درون فریزر قرار داده، ذخیره می کند.مهندسی اینترنت28خلاصه

اسلاید 39: کار سیستم رتبه بندی مهمانان سراغ او می آیند ، بسته به ذائقه مهمانان برای آنها  غذا طبخ می کند. ممکن است عده ای کله پاچه، عده ای آبگوشت، عده ای ... دوست داشته باشند. پخت غذا طبق سلیقه مهمانان کار سختی است. ممکن است همه آنها آبگوشت بخواهند اما آنها مسلما بامزه ترین آبگوشت را می خواهند!مهندسی اینترنت28خلاصه

اسلاید 40: جستجوی پیشرفتهجستجوی پیشرفته در گوگل به دو طریق قابل انجام است:1-از طریق منوی Advansed search در گوگل2-از طریق فیلدها و عملگرهای جستجوابتدا روش اول را شرح می دهیم: نمونهمهندسی اینترنت26

اسلاید 41: عملگرهای جستجومهندسی اینترنت26

اسلاید 42: مهندسی اینترنت42راز معروف ترین موتورجستجوی دنیامهندسی اینترنت

اسلاید 43: مهندسی اینترنت43inurl:کلمه مورد نظرباعث می‌شود تا موتور جستجوی گوگل همه صفحاتی که در آدرس .آنها کلمه مورد نظر وجود داشته باشد را برای شما فهرست کندمهندسی اینترنتفیلدهای جستجو

اسلاید 44: مهندسی اینترنت44

اسلاید 45: بسیاری از مدیران سایت‌ها علاقه‌مندند بدانند چه کسانی به سایت آن‌ها لینک داده اند. گوگل به این سوال پاسخ می‌دهد. می‌توانید در قسمت جستجو، عبارت بالارا وارد کرده و Enter را بزنید. نتیجه این درخواست، فهرست سایت‌هایی است که به سایت شمالینک داده‌اند.مهندسی اینترنت28فیلد های جستجوLink: نشانی سایت

اسلاید 46: مهندسی اینترنت46

اسلاید 47: مهندسی اینترنت28فیلد های جستجوintitleکلمه مورد نظر:باعث می‌شود تا موتور جستجوی گوگل همه صفحاتی که در عنوان سایت آنها کلمه مورد نظر وجود داشته باشد را برای شما فهرست کند .

اسلاید 48: مهندسی اینترنت48

اسلاید 49: مهندسی اینترنت28فیلد های جستجوsite:sitename کلمه مورد نظر اگر میخواهید که گوگل فقط در یک سایت خاص دنبال مطلب وارد شده شما بگردد بعد از نوشتن موضوع جستجو از عبارت بالا استفاده کنید.

اسلاید 50: مهندسی اینترنت50

اسلاید 51: مهندسی اینترنت28فیلد های جستجوIntextکلمه مورد نظر: اگر میخواهید گوگل فقط بدنه متون را جستجو کند از کلمه بالا استفاده کنید. این دستور یک کپی از صفحه‌ای که در گوگل ایندکس گذاری شده است را، می‌یابد. حتی اگر آن صفحه دیگر در URL اصلی در دسترس نباشد یامحتوایش به کلی تغییر کرده باشد.

اسلاید 52: مهندسی اینترنت52

اسلاید 53: مهندسی اینترنت28فیلد های جستجو با کمک گوگل می‌توان داخل فایل‌های مشخصی را برای یافتن کلمه‌ای دلخواه جستجو کرد.Filetype نوع فایل:

اسلاید 54: مهندسی اینترنت54

اسلاید 55: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو Froogie.Google.comفهرست محصولات فروشگاه‌های آنلاین را تهیه می‌کند.

اسلاید 56: مهندسی اینترنت56

اسلاید 57: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو Labs.Google. comبرای استفاده از آزمایشگاه به کار می رود.

اسلاید 58: مهندسی اینترنت58

اسلاید 59: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو ماشین حسابگوگل برای حل معادلات ریاضی هم، ابزاری دارد که بسیار سریع و با دقت عمل می‌کند. این ابزار علاوه بر حل معادلات ریاضی، قابلیت تبدیل انواع واحدها به یکدیگر را نیز دارد.

اسلاید 60: مهندسی اینترنت60

اسلاید 61: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو اگر معنی یا بهتر بگوییم، تعریف کلمه‌ای را نمی‌دانید، در کادر جستجو عبارت زیر را نوشته: <کلمه موردنظر:<Define.سپس کلمه مورد نظر بر طبق زبان مشخص شده معنی می شود.

اسلاید 62: مهندسی اینترنت62

اسلاید 63: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو تصویر یاباین ابزار با دریافت کلمه یا عبارتی، تصاویر موجود روی اینترنت را جستجو کرده و در نهایت آن‌هایی را که با عبارت دریافتی منطبق هستند، فهرست می‌کند.

اسلاید 64: مهندسی اینترنت64

اسلاید 65: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو تحقیق و جمع‌آوری مطالب از اینترنت، کار وقت‌گیری است. اگر برای انجام این‌کار وقت کافی در اختیار ندارید. سری به آدرس زیربزنید و با مطرح کردن سوالاتتان و بررسی جواب‌ها، سریع‌تر به هدف‌تان برسید.http://answers.GOOGLE.COM

اسلاید 66: مهندسی اینترنت66

اسلاید 67: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو ‌گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا نحوه نمایش نتایج را مطابق میل‌تان تنظیم کنید. http://www.google. Com/Preferences

اسلاید 68: مهندسی اینترنت68

اسلاید 69: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو در این سایت جزییاتی از چگونگی استفاده ملل مختلف از گوگل و الگوهای جستجوی آن‌ها و چگونگی انتشار مطالب آنها وجود دارد. http://www.google.COM/Press

اسلاید 70: مهندسی اینترنت70

اسلاید 71: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو علاوه بر جستجوی کلی وب، گوگل امکان جستجو در دسته‌بندی‌ها ((Categoriesرا نیز می‌دهد. به عنوان مثال برای یافتن اطلاعاتی درباره هنر، تجارت، ورزش و ... می‌توانید از آدرس بالا استفاده کنید.http://www.google. COM/Dirhp

اسلاید 72: مهندسی اینترنت72

اسلاید 73: مهندسی اینترنت28کاربرد های موتور جستجو برای ساخت یک وبلاگ شخصی، می توان به آدرس بالا مراجعه نمایید. این سایت متعلق به گوگل است.http://www.blogger.COM

اسلاید 74: مهندسی اینترنت74

اسلاید 75: مهندسی اینترنت28موتور جستجو جدید گوگل قصد دارد تا موتور جستجوی جدیدی را با نام رمز (Caffeine) راه اندازی کند که طبق ادعای گوگل پیشرفتهای زیادی نسبت به موتور جستجوی فعلی در پیش خواهد داشت، گوگل ادعا کرده است که این موتور جستجو از چندین لحاظ نسبت به موتور جستجوی قبلی برتری دارد که این موارد عبارتند از:سرعت دقت حجم دادههای زیر پوشش

اسلاید 76: مهندسی اینترنت28موتور جستجو جدید سرعتهمانطور که میدانید، گوگل سرعت جستجویهای خود را در نواری که زیر لوگوی گوگل قرار دارد نشان میدهد تا با این کار هم موتورهای جستجوی دیگر را به چالش بکشاند و همینطور کاربران را از ریزِ فعالیتهای خود آگاه کند، ما نیز بااستفاده از این پارامتر به مقایسه سرعت موتور می پردازیم

اسلاید 77:

اسلاید 78:

اسلاید 79:

اسلاید 80:

اسلاید 81: دقت

اسلاید 82:

اسلاید 83:

اسلاید 84: حجم دادههای زیر پوشش

اسلاید 85:

اسلاید 86:

اسلاید 87: منابع30www.zabet.ir/pdf-seo-hamid-rahimai-html

اسلاید 88: با سپاس از توجه شما88مهندسی اینترنت

اسلاید 89: منابع30

اسلاید 90: 90مهندسی اینترنت

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید