کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و موادبرنامه‌ریزی

آشنایی با معیار های رهبری و استراتژی مدل تعالی سازمانی

صفحه 1:
مد‌بر بت كيفيت ‎Quality Management‏ a

صفحه 2:
آشنایی با معیارهای رهبری و استراتژی مدل تعالی سازمانی

صفحه 3:
Quality Quailityy 0

صفحه 4:
Quality Management نتایج برجسته پایدار بهره برداری از خلاقیت و نوا ‎ae‏ ا#ژهبری با چشم اندز. الهام بخشی و درستی

صفحه 5:
Quality — Management >

صفحه 6:
Quality, تچ نتایم سب رزوانمند سازها | | کارکنان سل فرآیندها, ‎eat‏ ‏محصولات ‎ox‏ رهبری و خدمات شراکت‌ها ومتابع << یادکیری. خلاقبت و نوآوری سس

صفحه 7:
Quality Management . توانمندسازها , علت و بوجودآورنده نتایج هستند. * رهیری محرک سایر توانمندسازها می‌باشد.

صفحه 8:
rae mmm ‏نکات‎ (خطوط راهنمای غیر تجویزی)

صفحه 9:
Quality Management * نتایچ. نتیجه و معلول توانمندسازها می‌باشند. * نتایج کسب و کار. حاصل سایر نتایچ می‌باشد.

صفحه 10:
‎ualit a 7‏ ‎ea rr‏ | رت نتایج 902 جزء معیارها معیارهای نتایج ‏برداشت ها نتایح مشتریان ‏برداشت ها نتایج کارکنان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
رهبری لیب سازمان های متعالی رهبرانی دارند که آینده را به تصویر کشیده و آنرا محقق می سازند و همواره به عنوان الگو برای ارزش ها و اخلاق سازمانی. ایفای نقش می کنند و الهام بخش اعتماد هستند. آنها انعطاف پذیرند و سازمان را قادرمی سازند تا برای حصول اطمینان از موفقیت مداوم سازمان, آینده را به موقع پیش بینی کرده و عکس العمل نشان دهد.

صفحه 12:
ualit Quality’ Gj) : ‏معیارهای فرعی‎ ‏رهبرلن ماموریت چشم لنداز. ارزش ها و لخلاقیات‌را لیجاد‎ -0 ‏کرده توسعه داده و خود به عنولناسلگو عمل‌می‌کنند.‎ ‏-رهبرلن سیستم مدیریت‌سازمان‌و عملکرد آن‌را تعریفپایش‎ ۲ ‏بازنگریو هدلیت‌کرده و بهبود می‌دهند.‎ ‏رهبرلن با ذینفعان بیرونی ف_عل له در تسعامل‌هستند.‎ - ‏رهبرلن با همرلهی‌کارکنان سازمان فرهنگ تسعانلی‌را تقویت‎ - ‏می‌کنند.‎ ‏رهبرلن‌لطمینان‌می‌یابند که سازمان منعطفلستو تغییر در‎ -< ‏لنبه صورتاثر بخش مديريتمىشود.‎

صفحه 13:
ualit Quality’ il برای مثال. رهبران در سازمان‌های متعالی: * از طرییق تعریف و در میان گذاشتن یک هدف بنیادین که مبنایی را برای چشم انداز. مأموربت. ارزش‌هاء اخلاقیات و رفتار سازمانی فراگیر فراهم می‌کند. آبنده سازمان را تضمین می‌کنند. * از ارزش‌های سازمانی حملیت کرده وبا ایفای نقش الگو برای درستی. مسئولیت اجتماعی و رفتار اخلاقی در دو بعد درونی و بیرونی. شهرت سازمان را توسعه داده و تقوبت می‌کنند. جهت گیری و تمرکز استراتژیک روشنی را تعیین کرده و آن را در میان می‌گذارند به طوری که کارکنان خود را در سهیم بودن و دست‌یابی به مأموربت. چشم انداز و اهداف سازمان متحد می‌کنند. * فرهنگ رهبری جمعی را در سازمان حملیت و توسعه داده و اثربخشی رفتارهای رهبری شخصی را بازنگری کرده و بهبود می‌دهند.

صفحه 14:
ualit Quality’ 0 برای مثال. رهبران در سازمان‌های متعالی: * مجموعه‌ای متوازن از نتلیج را برای بررسی پیشرفت خود تعریف و بکار می‌گیرند. نملیی از اولویت‌های بلند مدت و کوتاه مدت ارلثه می‌دهند و انتظارات ذی‌نفعان کلیدی را مدیریت می‌کنند. * قابلیت‌های اساسی سازمان را درک کرده و توسعه می‌دهند. * مجموعه نتلیج رابه منظور بهبود عملکرد نی و تأمین منافع پایدار برای همه ذی‌نفعان‌شان ارزیابی می‌کنند. * تصمیمات را بر اساس اطلاعات قابل اعتماد مبتنی بر واقعیت بنا کرده و از تمامی دلنش در دسترس برای تفسیر عملکرد جاری و پیش بینی شده فر آیندهای مربوطه استفاده می‌کنند. * سطح باللیی از اعنماد ذی‌نفعان را از طرییق اتخاذ سازو کارهای موثر برای درک سناریوهای لتی و مدیریت موثر ربسک‌های استراتژیک, عملیاتی و مالی تأمین می‌کنند.

صفحه 15:
Qua) برای مثال. رهبران در سازمان‌های متعالی: * رویکردهلیی را برای درک. پیش بینی و پاسخگوییبه نیازها و انتظارات متفاوت ذی‌نفعان کلیدی‌شان ‎ .‏ بكار م ىكيرند. * ارزش‌های مشترک. پاسخگویی. اخلاقیات و فرهنگ اعتماد و گشودگی را در سرتاسر زنجیره ارزش ایجاد می‌کنند. * برای عملکرد خود در قبال ذی‌نفعان و گستره جامعه. شفاف و پاسخگو هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که کارکنان‌شان اخلاقی. مسئولانه و با درستی عمل می‌کنند. * از شفافیت گزارش دهی مللی و غیر مللی‌به ذی‌نفعان مرتبط از جمله نهادهای حاکمیتی مربوطه. در راستای انتظارات‌شان اطمینان حاصل می‌کنند. * ذی‌نفعان خود رابه مشارکت در فعالیت‌هلیی کهبه جامعه وسیع‌تر کمک می‌نمابد تشویق می‌کنند.

صفحه 16:
Management ‏برای مثال. رهبران در سازمان‌های متعالی:‎ ‏الهام بخش کارکنان هستند و فرهنگ شراکت. مالکیت. توانمند سازی:‎ * ‏بهبود و پاسخگویی را از طریق اعمال‌شان. رفتارشان و تجارب‌شان‎ ‏ایجاد می‌کنند.‎ ‏شناسایی مزیت پایداربه توانلیی رهبران در یادگیری سریع و سرعت‎ ‏پاسخگویی در مواقع ضروری. بستگی دارد.‎ ‏برای تحقق برنامه‌ها و اهداف تمامی کارکنان سازمان. از آن‌ها حمایت‎ * ‏می کنند.‎ ‏از تلاش‌ها و دستاوردهای‌شان (کارکنان) به موقع وبه طور مناسب‎ * ‏تقدیر به عمل می آورند.‎ ‏فرهنگی را ترویج می‌دهند که از خلق ایده‌های جدید و راه‌های نوین‎ ‏تفکر برای ترغیب نوآوری و توسعه سازمانی حمایت می‌کنند.‎ ‏فرصت‌های برابر و گوناگونی را ترویج و ترغیب می‌کنند.‎

صفحه 17:
Qualit = ete ale برای مثال. رهبران در سازمان‌های متعالی: * منعطف هستند؛ توانایی‌های‌شان را برای اخذ تصمیمات مناسب و به موقع مبتنی بر اطلاعات در دسترس. تجارب و دلنش قبلی, با در نظر گرفتن پیامدهای بالقوه آن‌هاء نشان می‌دهند. زمانی‌که در بعضی مولقع با تناقص های الزامی مواجه می شوند. برای ایجاد | 2 : 9 ۲ توازن»" كاركنانء زمین و سود" را به عنوان مرجع در نظر می‌گیرند. * تمامی ذی‌نفعان مربوطه را مشارکت داده به طور فعال پشتیبانی کرده و همکاری آن‌ها را در هر گهنه تغییر لازم برای اطمینان از موفقیت پایدار سازمان جلب می‌کنند. تغيير را از طریق مدبریت پرویه ساخت يافته و تمرکز بر بهبود فر آیندها به طور موثر مدیربت می‌کنند. * از یک رویکرد ساخت بافته برای ایجاد و اولویت گذاری ایده‌های خلاقانه استفاده می‌کنند. مید بخش ترین ایده‌ها را آزملیش و اصلاح می‌کنند و منلبع را برای تحقق افتن آن‌ها در زمان‌بندی مناسب تخصیص می‌دهند.

صفحه 18:
2: 0 t تعریف : سازمان های متعالی. ماموریت و چشم انداز خود را از طریق توسعه یک استراتژی متمرکز بر ذینفعان به اجرا در می آورند. خط مشی ها. برنامه هاء اهداف و فرآیندها برای تحقق استراتژی, توسعه یافته و جاری می شوند.

صفحه 19:
‎ualit -‏ ‎=I‏ استراتزى 902 معیارهای فرعی : 00- لسترلتژی مبتنی‌بر درک‌نیازها و لنتظارلت‌تولمان ذینفعان و محیط بیرونی‌لست 0 لسترلتژی‌مبتنی‌بر درکقابلیتها و عملکرد درونی‌لست -سترلتژیو خط مشی‌های‌پشتیبان توسعه یافته بازنگری و به روز می‌شود. -لسترلتژیو خط مشی‌های‌پ شتیبان‌در میان گنلشته شدم ‏لجرا و پایش‌می‌شوند.

صفحه 20:
Management برای مثال. سازمان‌های متعالی: * نیازها و انتظارات ذی‌نفعان را به عنوان درون داد توسعه و بازنگری استراتژی و خط مشی‌های پشتیبان جمع آوری می‌کنند و نسبت‌به هر گونه تغییر هوشیار هستند. * شاخص‌های بیرونی مانند شاخص‌های اقتصاد محلی و جهانی. بازار و روندهای اجتماعی که ممکن است بر سازمان تأثیر بگذایند را شناسایی. تحلیل و درک می‌کنند. " تأثيرات بلندمدت و کوتاه مدت محلی و جهلنی ناشی از تغییرات در الزامات سیاسی. قوانین. مقررات و ضولبط مربوطه را درک و پیش بینی می‌کنند. * از سازوکارهایی برای شناسایی تغییرات در محیط بیرونی‌شان و تبدیل آن‌ها به سناریوهای بالقوه آتی استفاده می‌کنند.

صفحه 21:
2:37 ae برای مثال. سازمان‌های متعالی: روندهای عملکرد عملیلتی را برای درک قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه سازمان تجزیه و تحلیل می‌کنند و توسعه‌هایی را که برای دست‌یابی به اهداف استراتژیک مورد نیاز است را شناسایی می‌کنند. دادها و اطلاعات مرتبط با شایستگی‌های محوری و قابلیت‌های بالفعل و بالقوه شرکا را برای درک اینکه چگونه آن‌ها قابلیت‌های سازمان را کامل می‌کنند. تجزیه و تحلیل می‌کنند. تأثیر بالقوه تکنولوژی‌ها و مدل‌های کسب و کار نوین را بر روی عملکرد سازمان تعیین می‌کنند. عملکردشان رابا الگوهای بهینه مرتبط مقایسه می‌کنند تا قوت‌ها و زمینه‌های قابل بهبود نسبی خود را درک نمایند.

صفحه 22:
ualit Quality’ 26 ‏برای مثال. سازمان‌های متعالی:‎ LS ‏به منظور تحقق مأموریت و چشم انداز سازمان. استراتژی روشن و‎ * ‏مشی‌های پشتیبان را ایجاد و حفظ می‌کنند.‎ ‏مفاهیم پایداری را در استراتژی محوری. زنجیره ارزش‌شان و طراحی‎ ‏فرآیندهای‌شان ادغام کرده و منلبع مورد نیاز برای دست‌یابی به اين‎ ‏اهداف را تخصیص می‌دهند.‎ ‏نتلیج کلیدی که برای دست‌بابیبه مأموریت و ارزیلبی میزان پیشرفت به‎ ‏سوی چشم انداز و اهداف استراتژیک لازم است را شناسایی و درک‎ ‏می‌کنند.‎ ‏از سازوکارهای لثر بخش برای مدیریت ریسک‌های استراتژیک شناسایی‎ ‏شده. از طریق برنامه ریزی سناریو استفاده می‌کنند.‎ ‏شایستگی‌های کلیدی‌شان و اينکه چگونه آن‌ها می‌توانند ارزش‌های‎ * ‏مشترکی برای منفعت رسانی به جامعه‌ای وسیع‌تر خلق کنند را درک‎ ‏م کنند.‎

صفحه 23:
2:37 برای مثال. سازمان‌های متعالی: _ * استراتژی‌های‌شان را به فرآیندهای همسو شده. پروژه‌ها و ساختارهای سازمانی ترجمه می‌کنند. تا اطمینان حاصل نمایند که تغییرات می‌تولند با سرعت مناسب در سراسر زنجیره ارزش پیاده سازی شود. * اهداف را بر اساس مقایسه عملکردشانبا دبگر سازمان‌ها. توانلیی بالفعل و بالقوه سازمانی و اهداف استراتژیک‌شان تعیین می‌کنند. * اطمینان می‌بابند که منلبع مللی. فیزیکی و تکنولویی برای پشتیبانی از توسعه سازمانی در دسترس است. * استراتژی و خط مشی‌های پشتیبان رلبه گونه‌ای نظام‌مندبه منظور دست‌یابی به مجموعه مطلوبی از نتلیج‌با تعریف روشنی از رولبط علت و معلولی» جاری می‌سازند. اهداف (خرد و کلان) روشنی را برای نوآوری بر اساس درک بازار و فرصت‌ها که به وسیله منلبع و خط مشی‌های مناسب پشتیبلنی می‌شود را تعیین می‌کنند. است اتژی و خط مش های ان را با ذی‌نفعان مر تبط در مبان مي گذارند.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
12,000 تومان