علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

آشنایی مختصر با مهندسی نرم افزار ۱

mohandesiye_narm_afzar1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی مختصر با مهندسی نرم افزار ۱”

آشنایی مختصر با مهندسی نرم افزار ۱

اسلاید 1: مهندسی نرم افزار 1 Software Engineering1 پایان‎ترم: 10 نمرهمیان‏ترم: 6 نمره (شنبه 18 اردیبهشت 1395)پروژه: 4 نمره

اسلاید 2: معرفی منابع:مهندسی نرم افزاراثر: یان سامرویلttمترجم: عین الله جعفر نژاد قمیمهندسی نرم افزاراثر: راجر اس. پرسمنtمترجم: دکتر محمد مهدی سالخورده حقیقیتحلیل و طراحی سیستم‎هااثر: ایگور هوریس کیوویچt مترجم: عین الله جعفر نژاد قمی

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5: سرآغازمهندسی نرم‏افزار طراحی، برنامه‏نویسی، توسعه، مستندسازی و نگهداری نرم افزار با بکارگرفتن روش‏های فنی و عملی از علوم کامپیوتر، مدیریت پروژه، مهندسی، محدوده کاربرد، طراحی رابط، مدیریت تجهیزات دیجیتال و سایر زمینه‌ها است.اصطلاح مهندسی نرم‏افزار بعد از سال ۱۹۶۸ شناخته شد، طی کنفرانس مهندسی نرم‏افزار ناتو ۱۹۶۸ (که در گارمیش آلمان برگزار شد) توسط ریاست کنفرانس F.L. Bauer معرفی شد، و از آن پس به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

اسلاید 6: سرفصل مطالبتعريف سيستمتعریف نرم‏افزار، چرخه حیات سیستممفاهیم تحلیل و طراحی سیستم‏هاسیستمهای اطلاعاتی ساخت‏یافتهامكان سنجينمودارهاي جريان دادهتوصيف داده‏هاتوصيف فرآيندهامعرفی ابزار: Power Designerمدیریت پروژه، برنامه‏ریزی و زمان‏بندی

اسلاید 7: تعریف نرم‏افزاردستورات (برنامه‏های کامپیوتری) که در صورت اجرا شدن باعث انجام عمل و كارهاي خواسته شده مي‏شوند،ساختمان داده‏هایی که باعث مي‏شوند برنامه‏ها به طور مناسبي اطلاعات را دستكاري کنند، ومستنداتی که توصيف كننده عملكرد و چگونگی استفاده از برنامه‏ها می‏باشند. نرم افزار عبارت است از:

اسلاید 8: نمودار نرخ شکست نرم‏افزار

اسلاید 9: نرم‏افزار سیستمی نرم‏افزار بی‏درنگ (Real time)نرم‏افزار تجارینرم‏افزار مهندسی و علمینرم‏افزار جاسازي شده( Embedded) نرم‏افزار کامپیوتر شخصینرم‏افزار وبنرم‏افزار هوش مصنوعیمجموعه‏اي از برنامه‏هايي است كه براي دادن سرويس به برنامه‏هاي ديگر نوشته شده‏اند.نمايش تحليل و كنترل وقايع دنياي واقعي را در هنگام وقوع بر عهده دارند كه اجزاي آن عبارتند از 1- مولفه جمع‏آوري داده‏ها از محيط خارجي 2- مولفه تحليل 3- مولفه كنترل ورودي/خروجي 4-مولفه نمايش دهنده. (پاسخ بين 1 ميلي ثانيه تا 1 ثانيه)پردازش اطلاعات تجاري با دسترسي به يك يا چند بانك اطلاعاتي بزرگداراي الگوريتم‏هاي كار با اعداد مانند CADدر حافظه فقط خواندني قرار مي‏گيرد و براي كنترل محصولات و سيستم‏هاي صنعتي و مشتري استفاده مي‏شود (محصولات هوشمند/اتومبیل/تلفن همراه) کار محدود و مشخصي را انجام مي‏دهدپردازش كلمه، صفحات گسترده، گرافيك كامپيوتري، چندرسانه‏اي، بازيصفحات وب شامل دستورات اجرايي و داده‏ها كه توسط مرورگرها بازيابي مي‏شونداز الگوريتم‏هاي غير عددي براي حل مسائل پيچيده استفاده مي‏نمايند.(سیستم خبره – تشخیص الگو)طبقه‏بندی نرم‏افزارها :

اسلاید 10: شرايط نياز به سيستمتغيير اهداف سازمانتغيير وظايف سازمانتغيير تكنولوژي (سخت‏افزار، نرم‏افزار، ارتباطات)تغييرات محيطي

اسلاید 11: نرم‏افزارهای موجود چرا باید تغییر کنند؟باید با محیط‏های محاسباتی و فن‏آوری‏های جدید مطابقت داشته باشندنیازمندی‏های جدید سازمان را برآورده کنندباید توسعه داده شوند تا قادر به همکاری با سیستم‏ها و بانک‏های اطلاعاتی جدید باشندباید در معماری نرم‏افزار تجدید نظر شود تا در محیط شبکه قابلیت سرویس‏دهی را داشته باشد

اسلاید 12: چرخه زيست سيستميك دوره زماني از هنگام نياز به سيستم تا پايان بهره‏برداري از آنچرخه زيست سيستم شامل تعريف (برنامه‏ريزي استراتژيك، تحليل و طراحي مفهومي)توسعه (طراحي تفصيلي، ساخت، استقرار)اجرانگهداري و بهبود مي‏باشد.

اسلاید 13: ضوابط ارزیابی نرم‏افزار :هدف: تولید برنامه با کیفیت خوبعوامل موثر در خوب بودن نرم‏افزار :عوامل خارجی: توسط کاربر نرم‏افزار تشخیص داده می‏شود (اهداف)عوامل داخلی: برای متخصصین کامپیوتر قابل درک است (ابزار رسیدن به اهداف)عوامل خارجی :صحت برنامه (Correctness)استحکام (Robustness) : جوابگویی در شرایط غیرعادیقابلیت توسعه (Extendibility)قابلیت مصرف مجدد (Reusability)سازگاری (Compatibility) : رعایت استانداردقابلیت حمل (Portability): اجرا در سیستم‏عامل و سخت‏افزارهای گوناگونکارآیی (Efficiency): سرعت بالا و حافظه پایینعوامل داخلی : واحد‏بندی

اسلاید 14: بحران نرم‏افزاری :پیچیدگی و قدرت سخت‏افزار باعث شده که نوشتن نرم‏افزاری که بتواند از این پتانسیل سخت‏افزاری استفاده کامل کند مشکل گردد.توان ما برای ایجاد برنامه‏های جدید به اندازه تقاضا نیست توان نگهداری برنامه‏های موجود به خاطر طراحی ضعیف مورد تهدید قرار می‏گیرد.برنامه‏های تولید شده مشکلاتی دارند .هزینه تولید نرم افزار دائماً افزایش می‏یابد.هزینه‏ها مطابق هزینه پیش‏بینی شده نیستند.عملیات مطابق برنامه زمان‏بندی انجام نمی‏گیرندنرم‏افزار تولید شده همه کارهای مورد نظر را انجام نمی‏دهدنرم‏افزار دارای خطاست

اسلاید 15: مدل‏های گوناگون در فرآیند تولید نرم‏افزار :برای بر طرف کردن بحران نرم‏افزار سه عامل کلیدی برای کنترل فرایند تولید نرم‏افزار و ایجاد یک پایه و اساس برای ساختن یک نرم‏افزار با کیفیت بالا عبارتند ازروش‏های مهندسی نرم‏افزار (methods)ابزار مهندسی نرم‏افزار (tools)رویه‏های مهندسی نرم‏افزار: ابزار و روش‏ها را به هم پیوند می‏زنند، ترکیب به کاربردن روش‏ها/ کنترل کیفیت/ پیشرفت پروژهمهندسی نرم‏افزار شامل قدم‏هایی است که از این روش‏ها ابزار و رویه‏ها تشکیل شده است.مهندسی نرم‏افزار یک نظام مهندسی است که با تمام جنبه‏های نرم‏افزاری محصول از مراحل اولیه تعیین مشخصات تا نگهداری سیستم سر و کار دارد.

اسلاید 16: مدل‏های موجود در فرآیند تولید نرم‏افزار متدلوژی : به مجموعه‏ای از قواعد و رویه‏ها که به چرخه زیست سیستم ساختار می‏دهد متدلوژی می‏گویند. فرایند مهندسی نرم‏افزار، مجموعه‏ای از قدم‏های قابل پیش‏بینی برای توسعه نرم‏افزار را مشخص می‏کند.

اسلاید 17: متدولوژی یک متدولوژی مجموعه‏ایی از روش‏ها و توصیه‏ها (Guidelines) می‏باشد كه به همراه راهبرد مشخص و طي مراحل مختلف از توسعه سيستم به كار گرفته مي‏شود.متودولوژه در واقع يك چارچوب است كه ترتيب گام‏به‏گام راهكارهايي را كه به توسعه محصول نهايي كمك مي‏كنند، مشخص مي‏نمايد.يك متدلوژي داراي ابزار تعريف شده و مدل مفهومي مي‏باشد و از يك گرامر مشخص استفاده مي‏كند.هر متدولوژي براي انجام كارها از تعدادي ابزار و تكنيك استفاده مي‏نمايد.براي مثال مدل شي‏گرا و يا مدل ساخت‏يافته در توسعه نرم‏افزار دو متدولوژي توسعه نرم‏افزار هستند.

اسلاید 18: مدل فرآیندفرآيند مهندسي نرم‏افزار مجموعه‏اي از قدم‏هاي قابل پيش‏بيني براي توسعه نرم‏افزار را مشخص مي‏كند.مدل فرآيند نرم‏افزار قدم‏ها، و استراتژي توسعه نرم‏افزار، فرآيند و روش مي‏باشد.از مدل‏هاي معروف مي‏توان به مدل‏هايآبشاري،افزايشي،و چرخشياشاره كرد.

اسلاید 19: تفاوت‏های متدولوژی و مدل فرآیندمتدولوژي، روش طي كردن قدم‏هايي است كه مدل فرآيند تعريف مي‏كند.تكنولوژي مهندسي نرم‏افزار يك تكنولوژي لايه‏اي است و متدولوژي بر روي لايه فرآيند قرار دارد.

اسلاید 20: تکنیک‏ها و ابزارهاتکنیک‏ها روش‏هايي هستند كه اعضاي تيم با دنبال كردن آنها اطمينان خواهند داشت كار از ابتدا تا انتها به طور كامل و جامع انجام خواهد شد.ابزارها برنامه‏هاي كامپيوتري هستند كه استفاده از تكنيك‏هاي خاصي را آسان مي‏نمايند.مانند ابزار Rational Rose كه در تكنيك‏هاي تحليل و طراحي بسيار مفيد است و يا NUnit كه مربوط به تكنيك‏هاي تست نرم‏افزار می‏شود و یا صدها برنامه كاربردي ديگر.غير از ابزارهايي كه به ما در استفاده از تكنيك‏ها ياري مي‏بخشند، ابزارهايي وجود دارند كه اهداف ديگري مانند سرعت بخشيدن به توليد محصول را دنبال مي‏كنند. مانند توليد كننده كد(Code Generator) ، ابزار مهندسي معكوس و ...

اسلاید 21: 1- مدل آبشاری

اسلاید 22: 1- مدل آبشاری مهندسی سیستم: از آنجاییکه نرم‏افزار همیشه قسمتی از یک سیستم بزرگتر است، کار از مشخص کردن نیازمندی‏های کل سیستم آغاز می‏شود و سپس زیرمجموعه‏ای از این نیازمندی‏ها را به نرم‏افزار نسبت می‏دهیم.به خاطر اینکه نرم‏افزار مجبور به داشتن ارتباط با مولفه‏های دیگر سیستم از قبیل سخت‏افزار، مردم و گاه پایگاه داده‏هاست، داشتن این دیدگاه از سیستم، یک امر اساسی است.

اسلاید 23: 1- مدل آبشاری جمع‏آوری نیازمندی‏های مشخصاً مربوط به نرم‎افزار برای فهمیدن چگونگی برنامه‏هایی که باید ساخته شوند. مهندس نرم‏افزار (تحلیلگر) بایستی - دامنه اطلاعات - عملیات مورد نظر (ورودی‏ها- خروجی‏ها و پردازش‏ها) - واسط‏هارا بداند. نیازمندی‏های سیستم و نرم‎افزار مستندسازی شده و با مشتری بازنگری می‏شود.

اسلاید 24: 1- مدل آبشاری طراحی نرم‏افزار یک فرایند چند مرحله‏ای است که روی سه مشخصه متفاوت از برنامه تاکید دارد: - ساختمان داده‏ها - معماری نرم‏افزار - جزئیات رویه‏هادر فرایند طراحی نیازمندی‏ها تبدیل به نمایشی از نرم‏افزار می‏شوند تا قبل از به کد درآوردن، قابل ارزیابی باشند. طراحی نیز بایستی مانند نیازمندی‏ها مستندسازی گردد.

اسلاید 25: 1- مدل آبشاری طراحی بایستی به صورتی که برای ماشین قابل فهم باشد در بیاید. اگر طراحی در حد جزئیات باشد، پیاده‏سازی می‏تواند بسیار سریع و به صورت مکانیزه انجام شود.

اسلاید 26: 1- مدل آبشاری نرم‏افزار بدون شک پس از تحویل به مشتری دچار تغییر می‏شود (به استثنای نرم‏افزارهای توکار). تغییرات به علت - خطاها - تطبیق نرم‏افزار با تغییرات محیط بیرونی - درخواست مشتری جهت توسعه در عملیات یا بالا بردن کارایینگهداری نرم‏افزار تمام مراحل قبل را روی یک برنامه موجود اجرا می‏کند.

اسلاید 27: ایرادات مدل آبشاری 1- جریان ترتیبی به ندرت وجود دارد. همیشه برگشت به عقب هست.2- بیان صریح همه نیازمندی‏ها در ابتدا مشکل است.3- برنامه‎ها دیر حاضر می‏شود. مشتری باید صبر داشته باشد.

اسلاید 28: 2-تولید سریع نرم‎افزار ، RAD Rapid Application Developmentیک مدل تولید نرم‏افزار خطی ترتیبی است که روی چرخه کوتاه تولید تاکید زیادی دارد. نیازها بایستی کاملاً شناخته شده و حوزه کار محدود باشد. از تکنیک‏های نسل چهارم و مؤلفه‏های آماده استفاده می‏گردد برای پروژه‏هایی که قابل تقسیم هستند به کار می‏آیدمشکلات : نیاز به نیروی انسانی کافی تعهد تولید کننده و مشتری برای کامل کردن سیستم در زمان کوتاه لازم است

اسلاید 29: 2-تولید سریع نرم‏افزار ، RAD

اسلاید 30: 2-تولید سریع نرم‏افزار ، RAD موارد نامناسب برای استفاده از RAD: مواردی که نیاز به کارایی بالا می‏باشد. مواردی که امکان واحدبندی مناسب سیستم نباشد. مواردی که ریسک تکنیکی بالا باشد (هنگام استفاده از یک تکنولوژی جدید یا ...)

اسلاید 31: 3- نمونه‏سازی Prototypingنمونه‏سازی فرایندی است که تولید کننده را قادر به ایجاد یک مدل از نرم‏افزار مورد نظر می‏کند. این مدل می‏تواند به صورت 1) یک نمونه روی کاغذtpaper prototype2) یک نمونه کاریtworking prototype3) یک برنامه موجودtexisting prototypeنمونه باید دور انداخته شود

اسلاید 32: 3-نمونه‏سازی Prototyping

اسلاید 33: 3-نمونه‏سازی Prototypingجمع آوری نیازهاطراحی سریعساخت نمونهارزیابی و پالایش نیازهاتولید مهندسی

اسلاید 34: 4- مدل‏های تكاملي: مدل افزایشی

اسلاید 35: 4- مدل افزایشیدر این مدل مراحل تولید ترتیبی با فلسفه گردشی نمونه‏سازی ترکیب شده استهر رشته ترتیبی عملیات، یک افزایش قابل تحویل را تولید می‏کند.

اسلاید 36: 5- مدل‏های تكاملي: مدل حلزونيتوسعه سیستم به صورت افزایشی و بازگشتی

اسلاید 37: 6- مدل‏های تكاملي: مدل تولید همزمانتوسعه به صورت یک فرایند سیستماتیک و مرحله‏بندی و برچسب‏گذاری هر بخش در هر مرحله، تقسیم سیستم به بخش‏های مختلف و تقسیم نیروها در بین پروژه‏های مختلف برای اجرای این بخش‏ها به صورت همزمان

اسلاید 38: مدل‏های دیگر7- مدل تولید با استفاده از مولفه‏ها8- مدل روش‏های رسمی (فرمال): بکارگیری مدل‏ها و مفاهیم و سیستم در توسعه سیستم9- تکنیک‏های نسل چهارم: بکارگیری ابزارهای گرافیکی و ابزارهای مهندسی نرم‏افزار10- Unified Process: با استفاده از UML

اسلاید 39: اصول محوري مهندسي نرم‏افزار- ايجاد ارزش براي مشتري و كاربر- ساده‏سازي- چشم‏انداز نگهداري محصول و پروژه- آنچه كه شما توليد مي‏كنيد، ديگران مصرف خواهند كرد- آينده‏نگر بودن- طراحي پيشاپيش براي استفاده مجدد- انديشه

اسلاید 40: فرايند‌هاي عمومي مهندسي نرم‌افزار -ارتباط- طرح‏ريزي- مدل‏سازي- جاري‏سازي (استقرار و اجراء سيستم)كارهاي مهندسي نرم‌افزار

اسلاید 41: كارهاي ارتباطي - اصول- گوش كردن-آمادگي قبل از ايجاد ارتباط- تسهيل ارتباط- بهترين ارتباط، ارتباط رودررو است- يادداشت برداري و ثبت تصميمات- تشريك مساعي با مشتري- تمركز داشتن- ترسيم شكل زمانيكه موضوعات شفاف نيست- حركت داشتن - براي برد طرفين بهترين كار مذاكره است

اسلاید 42: - طرفين بايد به صورت فيزيكي با يكديگر تعامل داشته باشند- اطمينان از ارتباط فعال- ايجاد سيستم‏هاي قوي و بومي شده- استفاده از ساختار تيمي مناسب- مجموعه وظايف كوتاه شده- مشخص كنيد كه با چه كسي نياز است صحبت شود- بهترين مكانيزم ارتباطي را تعريف كنيد- اهداف فرعي و كلي را تعريف نموده و محدوده را مشخص كنيد- جزئيات بيشتري دريافت نمايد- دانستن سناريو‏هاي تعريف شده توسط ذينفعان براي استفاده- استخراج و اقتباس جنبه‏ها و كاركردهاي اصلي- بازنگري نتايج همراه با ذينفعانكارهاي ارتباطي - مرحله آغازين

اسلاید 43: كارهاي طرح‌ ريزي - اصولدرك محدوده پروژه درگيركردن مشتري (و ساير ذينفعان) مشخص كنيد كه طرح‏ريزي قابل تكرار است برآورد بر اساس دانسته‏ها در نظر گرفتن ريسك‏ها واقع‏گرائي- واقع‏گرا بودن تنظيم امور با توجه به طرح تعريف كنيد كه چگونه كيفيت قابل تحصيل خواهد بود تعريف كنيد كه چگونه تغييرات قابل تطبيق دادن است رديابي آنچه كه طراحي شده است

اسلاید 44: كارهاي طرح‏ريزي - مرحله آغازين (Bohem) پرسش‏هاي بوهم را مطرح كنيد - چرا سيستم بايد توسعه يابد؟ - چه چيزي قرار است انجام شود؟ - چه زماني اين كار انجام خواهد شد؟ - چه كسي مسئول است؟ - كجا آنها استقرار يافته‏اند (بصورت سازماني)؟ - چگونه كار از نظر فني و مديريتي انجام خواهد شد؟ - چه مقدار از هر منبعي مورد نياز است؟

اسلاید 45: مجموعه‌ وظايف اختصاري - محدوده پروژه را دوباره ارزيابي كنيد (ارزيابي دوباره محدوده پروژه) - ارزيابي ريسك‏ها - ارزش‏گذاري عمليات / جنبه‌ها - ايجاد يك طرح مستحكم - تعداد افزايشات نرم‏افزاري - زمانبندي كلي - زمان تحويل براي افزايشات - ايجاد طرحي ساده براي اولين افزايش - رديابي پيشرفت (كنترل كيفيت)كارهاي طرح‏ريزي

اسلاید 46: كارهاي مدل‏سازي- ما مدل‏ها را ايجاد مي‏كنيم تا درك بهتري از وضعيت واقعي كه قرار است ساخته شود ايجاد نمائيم - مدل‏هاي تحليلي نيازهاي مشتري را به وسيله نمايش نرم‏افزار در سه حوزه مختلف ارائه مي‌دهند. اين سه حوزه عبارتند از: حوزه اطلاعات، حوزه عملياتي و حوزه رفتاري - مدل‏هاي طراحي ارائه دهنده ويژگي‏ها و خصوصيت‏هاي نرم‏افزار بوده كه اين خصوصيات به طراحان كمك مي‏كنند تا به گونه‏اي موثر مدل‏ها را ايجاد نمايد. جزئيات آن عبارتند از:معماري، واسطه كاربر و جزئيات سطح تجهيزات.

اسلاید 47: كارهاي مدل‏سازي تحليلي اصول مدل‏سازي تحليلي - قلمرو اطلاعات را ارائه مي‏كند - عملكرد نرم‏افزار را ارائه مي‏كند - رفتار نرم‏افزار را ارائه مي‏كند- تفكيك اين ارائه‏هامولفه‏هاي مدل تحليلي- مدل داده - مدل جريان - مدل نوع- مدل رفتار

اسلاید 48: كارهاي مدل‏سازي طراحياصول- در مدل تحليلي، طراحي بايد قابل رديابي باشد.- معماري همواره بايد مد نظر باشد.- تمركز بر طراحي داده‏ها باشد. - برنامه‏هاي واسطه بايد طراحي شده باشند (هر دو كاربر و داخلي).- اجزاء بايد نشان دهنده استقلال عملكرد باشد.- اجزاء بايد به گونه‏اي ضعيف جفت شوند.

اسلاید 49: كارهاي مدل‏سازي طراحيطراحي ارائه شده بايد به راحتي درك شود- مدل طراحي شده بايد به گونه‏اي قابل تكرار توسعه يابد- مؤلفه‏هاي مدل طراحي - طراحي داده- طراحي معماري- طراحي اجزا- طراحي واسط

اسلاید 50: كارهاي ساختارياصول آماده‏سازي: قبل از اينكه حتي يك خط كدنويسي انجام شود بايد از موارد زير مطمئن شد: -درك مسئله‏اي كه شما سعي درحل آن داريد (رجوع شود به ارتباط و مدل‏سازي) -درك مفاهيم و اصول پايه‏اي -گزينش زبان برنامه‏نويسي مناسب، كه نيازهاي نر‏م‏افزار و محيط آنرا كه قرار است ايجاد شده و در آن كار كند برآورده سازد انتخاب محيط برنامه‏نويسي كه ابزار ارائه شده توسط آن موجب سادگي در كار گردد ايجاد مجموعه‏اي از تست‏هاي واحد كه اجزاء كامل شده‌ كدگذاري را براي اولين اجراء تست خواهند كرد

اسلاید 51: كارهاي مربوط به ساخت سيستماصول كدگذاري: با شروع به كدنويسي بايد از موارد زير اطمينان حاصل كرد:انتخاب ساختارهاي داده كه مي‏خواهد نيازهاي طراحي را برآورده سازددرك معماري نرم‏افزار و ايجاد واسط‌هائي كه با آن سازگار استحفظ شرايط منطقي تا جايي كه ممكن استايجاد حلقه‏هاي تو در تو به گونه‏اي كه قابليت تست آساني داشته باشندانتخاب نام‏های متغير معني‏دار، و پيروي از ديگر استانداردهاي كدگذاري محلي (بومي)نوشتن كدهايي كه خودشان قابليت مستند شدن داشته باشندايجاد يك طرح ديداري (به عنوان مثال: ايجاد فضاي خالي در شروع متن و ايجاد خطوط خالي كه به درك مطلب كمك مي‏كند)

اسلاید 52: اصول معتبرسازي: پس از تكميل اولين مرحله كدگذاري، بايد اطمينان حاصل نمائيد:در زمان مقتضي جلسه‏اي براي بررسي كد برگزار نماينداجراي تست‏هاي واحد و تصحيح خطاهايي كه پوشش داده نشده‏انددوباره عمل كردن به كدكارهاي مربوط به ساخت سيستم

اسلاید 53: اصول تست:-همه تست‏ها بايد قابل رديابي نيازمندي‏ها باشند-تست‏ها بايد طرح ريزي شده باشند-اصل پارتو بايد در مورد تست كردن رعايت شوند -80درصد خطاها در 20 درصد از كدها يافت مي‏شوند-تست‏ها از كم به زياد بايد انجام شود -تست فراگير ممكن نيست كارهاي مربوط به ساخت سيستم

اسلاید 54: امور مربوط به جاري‏سازي سيستماصولمديريت انتظارات مشتري براي هر جزء اضافييك بسته كامل بايد ايجاد، تست و تحويل شوديك روش پشتيباني از محصول بايد ايجاد شود موضوعات آموزشي مي‏بايست تهيه و در اختيار كاربر قرار گيردابتدا بايد اشكالات نرم‏ افزار مرتفع شده، سپس متحول شود

اسلاید 55: مبانی تجزیه تحلیل نیازهاتجزیه و تحلیل نیازها tعملیات نرم‏افزار و کارآیی لازم برای عملیات، واسطه‏های نرم‏افزار با مولفه‏های دیگر سیستم و tمحدودیت‏های طراحی که نرم‏‎افزار بایستی رعایت کند را مشخص می‎کند.تجزیه و تحلیل نیازهابرای طراح نرم افزار نمایش اطلاعات و عملیات را مشخص می‏کند که منجر به طراحی داده‏ها، معماری و رویه‏ها می‏شود و برای مشتری و تولیدکننده نحوه ارزیابی کیفیت نرم‏افزار را بعد از ساخت مشخص می‏کند.مراحل تهيه طرح جامع سيستم‏هاي اطلاعات مديريت

اسلاید 56: خصوصیات تحلیلگر (Analyst):1_ توانایی فهمیدن مفاهیم مجرد.ttسازماندهی مجدد آنها در گروه‏های منطقیttایجاد راه‏حل‏هایی برای هر گروه منطقی2_ توانایی جذب حقایق صحیح و مناسب از منابع گیج کننده و متناقض.3_ توانایی فهم محیط‏های کاربر/ مشتری. 4_ توانایی بکارگیری مولفه‏های سخت‏افزاری/نرم‏افزاری برای محیط‏های کاربر/ مشتری.5_ توانایی برقراری ارتباط خوب به صورت شفاهی و کتبی.

اسلاید 57: اصول تحلیل :دامنه اطلاعات بایستی شناخته شده و نمایش داده شود. (جریان اطلاعات، محتوای اطلاعات و ساختار اطلاعات)1. مدل‏هایی که نشانگر اطلاعات، عملیات و رفتار سیستم هستند.2. مسأله بایستی تقسیم‏بندی شود تا جزئیات مشخص گردد. (کاهش پیچیدگی)3. نمایش منطقی و فیزیکی سیستم بایستی ایجاد گردد.

اسلاید 58: 58

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید