صفحه 1:
کی ۳ كك - !

صفحه 2:
Fes ees ere ‏شناخت تا مداخله‎ زهرا اهرى ۱۳ eh

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
to Information to Knowledge to Action to Technical gsm) 5 tence base 7 \ Rigour Monitoring & feedback \ / Better development results Fey Enhanced gt decision- ‘making Better policies

صفحه 6:
از داده تا شناخت 5 1 0 داده 7 5 تا كاريرد »> ‎rae‏ ‏سياق *معرفت يا 7 اطلاعات با تجربه و داورى

صفحه 7:
۱ ‏ره‎ ee ee For Fes ‏رک‎ ee CEO PRC ‏ی‎ RTO ‏الوك اك ال ا‎ (-)peererOr vena FOP For UT. PO HPC Od A OMe ‏ل‎ YPN Fe SEF Oe Re ESL ne ee es wenn SNe eae

صفحه 8:
[۳ BET ROD Corre) ا 1 * مشکلات: ‎Let i‏ ا ال ا ل 0 ‏* شناخت ناکافی محیط انسانی ‎0 apne RC ‏ا ا‎

صفحه 9:
0 eee or ea * أذعان.بة :وجود'ستت هاف مختلق 'سكوتت در تفاظ معتلف حهان اا ام 0 Fos pr ‏ا ا ا ا ا‎ Ore BG 20 7 ‏ا ا ا ا‎ FROOPT Bid 01000 ory Ene |renved Fossa Es FOES pra EY

صفحه 10:
PP Vacit knowledge Conceptual knowledge Operational knowledae 4 Systematic knowledge

صفحه 11:
Tacit Tac Knowledge Knowledge Kn & 3 3 0 5 Internalization Combin Explicit Explicit Knowledge Knowledge

صفحه 12:
ارزیابی چرخه تولید دانش در 7 ۳ بزرگراه نواب ا تهراق ‎ner)‏ ‏07 ا ‎Tran‏ ۱ شهردارى تهران قرار كرفت.

صفحه 13:
ارزیابی چرخه تولید دانش: تجربه نواب 9 مقاله علمی پژوهشی, یک کتاب و چندین یادداشت و مقاله ترویجی در نقد و ارزیابی طرح نواب * , بيش از هفت يايان نامه كارشناسى ارشد و دكترى درباره طرح نواب نوشته شده است.

صفحه 14:
ارزيابى جرخه توليد دانش: تجربه نوا 0 ‏ل ل ل‎ Peep PC ‏ل ل‎ eS rect y) ‎٠‏ آثار دير شامل مباحث زير: ‏* كيفيت محيط مسكونى و رضايتمندى از آن ‏۶ حس مکان ‎9 ‏جرم خيزى ‏ا 00 ‏* تراکم ‏اا ا ل ‎CORO Ree‏

صفحه 15:
ارزيابى جرخه توليد دانش: تجربه نواب آلف) بادداشت‌ها و گزارش‌ها پا ‎OE‏ ا ا ال 1۱ 7 ا ا 0 8 90 ۹ eye rere ۰ eer ype ok reared 2 5 ee 0 Cs خطاي بزرگ در آزمون بزرگراه تواب؛ معصومه ايماني, روزنامه ابران» , صفحه 16 (شهری) :۲ 17 آذر 1386 پروژه بزرگراه نواب هنوز مشکل حقوقی دارد, خبرگزاری تابناک, 4 اردیبهشت 1391 خانههابى ارزان در قلب تهران: كزارش دنياى اقتصاد از مسكن نواب, روزنامه دنياى اقتصاد. 30 خرداد 1386 جرا جامعهشناسان نواب را شكستخورده مودانند؟: روزنامه شرق: شماره ‎78/١‏ - 20 فروردين 94 ص نواب: نمونه زیانمندی سیاست تعدیل ساختاری در توسعه شهری, فریبرز ربيس داناء نشريه معمارى , شماره 9

صفحه 16:
ارزيا تحليل و بررسى طرح يه ‎Prec}‏ رویکرد 7 00 تست ‎eee) Je Eel eco‏ 0 00 ‎cee steey‏ ا ال 0 لحن ا ا ‎oe‏ PRPS ‏ااا ا ا‎ NSE) 1383 ‏بهار و تابستان‎ يررسى عوامل موثر بر كاهش كيفيت محيظ شهرى. محتبي رفيعيان و زهرا عسكرى زاده. فصلنامه مطالعات عبت شیف سال اول بش شمان ‎PELE) eget PN‏ باییز 1391, یاه رو جرگاهی برای حضور شهیوندان (بررسی موردی: باه و خابان نواب تهران), حسین مدی, زهرا ‎Fes Pip reorcaerey wort Rilee 0 One PEA N ecg med‏ ‎S9)y‏ ا 0002 ‎ST Pe oeeyD‏ ا ا ا 000 ابه ربا مان پابداری سکونت و موتربرلن درمجدوده نوسازی شده تمونه موردی طر نوا ‎le 1 branes Pearce erate cg Ptgrow evar Sate errno‏ کیفیت محیط شهری. زهرا خداف و ‏بررسى تحقق بذيرى توسعه بايداردر بهسازى بافت هاى فرسوده شهرى با تاكيد برمشاركت مردمى يا استفاده ‎Sy‏ ا 7 خانن آباتوتواب ‎em‏ , 001000 ‏بررسی نقش سرمایه اجتماعی در فوايند توسعه ادا اجتماعات محلی نمونه مورد مطلعه: مه نوب تهران؛ ‎۳۳ ‎co RICAORY ۱ tee aa me manatee rere ‏تحليل و ارزیابی‎ ‎ ‎

صفحه 17:
بر را ار ی راده: بلوفشياف جفرافيابى: شمارة 57. بهار 88 7 0 ‏ا‎ carer coterie eel 001 0 IESE aE Snel PAC rey Sie ese ‏رهرا عسگری راده. علی‎ ‎ee 1‏ ا ا ا 1001 العبمره رو لا کم 7 شم ‎a‏ ‎on ae 0 ie eo‏ شهر, سال 5. شماره 7 20 ا م ى الكوهاى قضايى بزهكارى, مطالعه موردى: منطقه ل ۳ ‎PESTS ENG, BUEN oO ere PHB SL Sees‏ ‎its‏ قمان 1 بهار ۵3 ‎eri RETO Pe) 0‏ ا ا ا ا ا ا ا ‏تابستان 5 *نارضاینی از مکان پبرامون بافتهاه بارسازی شدم نموه موردی: بافت ‎ee‏ ‏نواب صعوى ۱ ‎Get Ble, PS cn pe A eg‏ ‎| ‏ساکن باب با استتاده‎ 5 ey Sand J is ‏ال دهم و‎ ‏انتخاب تجريى مجتبى رفيعبانء على عسكرىء زهرا عسكرى زاده, تشريع بين المللى علو ‏دانشكاء لم و سفت ويه نأمة مهندينى معمارى و شهرسارى. جلد 19: شماره ب ‎TT‏ ‏» نواب تحليل يى طرح شهرى, سيروس صبورى رضا و كيسو قائم, نشريه صفه, شماره 29, سال 1378 ‏ب ا ‎me sy)‏ ا ‎Sse‏

صفحه 18:
ارزیا ‎ror mes] e |e‏ 00000 رهنكى تفريحى واقع در آن, اب حپدری فاروقی, استاد راهنما ای ‎Eo, ae ROA CLR pen Cg‏ كر 0 ‎Be‏ حر ع 7 سوا راحى محله بريانى در مجاورت ات اب با تاکید ‎who. oe eee‏ ‎a 0‏ الى اما كدف قروان 1302 ‎a‏ ‎500 jlo eee a BPA SrM nl MUMIIC 227) eller MI eA een nG 1361 » 1 S Shae pres ‎fc‏ کیفیت محیط بازسازی شده 0 1 7 ونه دی: نواپ؛ سامح راید اک ام را ی ات در ا 1 ‎Sty yr geen morn‏ ی را مات وات ونام از ۳ يكدلى راد استاد رقتما نأضر براتن: دانشكاة بين العللى 7 معماری و شهرسازی, 389 ‏*تاثیر توسازی بر انجاد حس لامکانی, مطالعه مهرد يرولية نواب تهران: جلال تبریزی, استاد راهنمای حسین ‎Cue‏ دانشكاه تربيثت مدرس, 1382 ‏۰ میزان کیفبت محبط در بافت قرسوده بازسازی شده شهری (نمونه موردی: پروژه تواب). زهرا زار ای ل ‎SI Ea Fig A PEP LH SN A‏ ‏* احساس امنیت در تواب و پسکزانه‌هایش, نغمه سلیمی, دانشگاه شهید بهشتی, 1383 ‎1 yawaige) Ulan 9 rleitl aS wu] sleroly 9 Vlsi rile oe ee

صفحه 19:
ارزیابی ليد دانش: تحربه نواب * ارزیاب 20 ‎oe‏ ا ۳ اجتماعى و ‎Papert re San 0 er erenCrne es‏ ‎Spee 11‏ مفهومى و سيستماتيى مرتبط با اين موضوع سهيم بوده اند. متخصصانی از حوزه جفرافیای شهری, آقتصاد شهری, برنامه ریزی شهری, طراحی شهری, جامعه شناسی شهری و... در مورد تجربه ‎my) etl ee mercy‏ 1 ‏مطالعات اتجام:سدة:در جوزة هاق :معتل دانشن بن زوى تجرية ‎0 ‏ا ا ا‎ 1 eater Or 10 ‏ل‎ Pre ‏ذانيش ممهومى و:سيسمابيك «مصيظننا مناتى متفاوى تقل كرفتة ‏است. ‎cuul coi ‏ال‎ srl

صفحه 20:
ارزیابی چرخه تولید دانش: تجربه نواب 1 7 Mes VCS ‏ا‎ ‏جست؟‎ ‎٠‏ ب - رابطه بين انسان و فضا در معبرهاى شهرى به جه ترتيب تعريف مى شود؟ انسانى ‎Ror eey‏ ا ل ا ا الت 0 ‏* ج - مفهوم ساختن مكان در توسعه هاى درون شهرى جيست؟ نسبت بين ساختن «مكان ا ا ا 000000 ‎10100 ‏الما‎ * 0001 ah pC rere ec rrenes Bren | Pere ne] ha Fe eho aer oa | | Peees

صفحه 21:
‎nen‏ به توليد ۳1۳ ۳۳۹ سیستماتیک ‏لازم براى عمل حرفه اى *نیاز به مطالعات شهرى ‏*نیاز به روش های میان رشته ای ‎2

صفحه 22:
— 1۳ nn maghalatememari@ archnoghtechin@ ‏حوزه فعاليت: متالات و يروزه هاى‎ ‏مهندسی. آموزش کاربردی انواع نرم‎ ‏اي مهندسی.ایده. خلاقیت و‎ me

صفحه 23:
سا افخرس : اننداد ‎ant‏ آموزش مجازى كاملا كاربردى مخصوص بازار كار با امكان ارائه مدرى مورد تایید وزارت علوم و قابل ترجمه «2 0۷۳۵۷ EX il محیر قروش: موحدی ۹۶۳۷۸ ‎۰٩۳۹۲۶‏ naghalatememari ‘www.iran-bim.com

بسم الله الرحمن الرحیم آموزش شهرسازی :از شناخت تا مداخله زهرا اهری آذر 1394 شهر چیست؟ ماهیت میان رشته ای شهرسازی اقتصاد انسان شناسی جمعیت شناسی جغرافیا جامعه شناسی تأسیسات شهری شهرسازی روانشناسی تاریخ آمار شهرسازی :پیوند معرفت با کنش از داده تا شناخت • داده( :)Dataفاکت ها و اعداد یا سمبل های تفسیر نشده • اطالعات( :)Informationداده معنادار یا قابل کاربرد در یک سياق • معرفت یا شناخت( :)Knowledgeترکیب اطالعات با تجربه و داوری از معرفت ضمنی تا معرفت صریح • معرفت صريح( :)Explicit Knowledgeآنی است که قابل بیان ،مفهوم سازی ،تقریر ،انباشت و انتقال است .چنين دانشی را می توان در گزارشها ،معادله ها ،فرمول ها ،یا در ذکر خصوصیات یافت. • معرفت ضمنی( :)Tacit Knowledgeآنی است که ارزشمندتر است و در ذهن فرد است و صورت بندی و انتقال آن سخت است .معرفت ضمنی با دانایی مرتبط است « .ما بيش از آن که می توانیم بگوییم می دانیم» .معرفت ضمنی براساس تجربه ها شکل گرفته و بنابراین ماهیتی پویا دارد و با هر تجربه جدید تغییر می کند. مشکالت آموزش کنونی • محول شدن بخش بزرگی از شناخت به مطالعات پیشینی • مشکالت: • مقیاس کلی در مطالعات محیط طبیعی • شناخت محدود محیط مصنوع • شناخت ناکافی محیط انسانی • مداخله بر اساس نظریه های مبتنی بر تجارب دیگران برخی مالحظات • تفاوت ها در فهم از شهر و مختصات آن • اذعان به وجود سنت های مختلف سکونت در نقاط مختلف جهان • تأکید بر منظرهای فرهنگی محلی و تفاوت های آن • اهمیت مسئله هویت و ریشه فرهنگی و تاریخی در مباحث شهرسازی • اهمیت یافتن سیاق محلی در شکل گیری نظریات مبنای مداخله که با فهم شرایط محلی دانش الزم برای مداخله در موقعیت های محلی را می سازد دانش مفهومی :آشکار ساختن دانش ضمنی و کدگذاری آن به صورت اصول و پروتکل ها چرخه تولید دانش دانش سیستماتیک :بيان ،ارزش گذاری و یکپارچه کردن رسمی و آشکار دانش در کانون مباحث یک رشته دانش ضمنی :دانش پنهانی بدیهی دانسته کار عملی دانش عملی :ترجمان دانش سیستماتیک و دانش مفهومی به حوزه های مختلف عملی ارزیابی چرخه تولید دانش در ایران: نواب تجربه • شYYYدن بزرگYYYراه نYYYواب در کشYYYیده چارچوب طرح جامع تهران 1348 • از سYYYYال 1369در دسYYYYتور کYYYYار شهرداری تهران قرار گرفت. ارزیابی چرخه تولید دانش :تجربه نواب • 9مقاله علمی پژوهشی ،یک کتاب و چندین یادداشت و مقاله ترویجی در نقد و ارزیابی طرح نواب • ،بیش از هفت پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری درباره طرح نواب نوشته شده است. ارزیابی چرخه تولید دانش :تجربه نواب • • • • • • • • • کتاب «ارزیابی طرح نواب و پیامدهای آن» ارزیابی جامع اثYYرات طYYرح از ابعYYاد مختلYYف کالبYYدی- زیست محیطی ،اقتصادی ،اجتمای و مدیریتی آثار دیگر شامل مباحث زیر: کیفیت محیط مسکونی و رضایتمندی از آن حس مکان هویت بصری مکان جرم خیزی فرایند طراحی شهری تراکم علل و پیامدهای اقتصادی و مدیریتی طرح های توسعه • ارزیابی چرخه تولید دانش :تجربه نواب • • • • • • • • الف) یادداشت‌ها و گزارش‌ها نواب یکی از حساس‌ترین درس های مدیریت شهری در ایران است /سایت رسمی سازمان نوسYYازی شهر تهران؛ گزارش نشست تخصصی بررسی پروژه نواب 26دی 90 جامعه شناسان و اقتصاد دانان مطرح کردند :نواب؛ اشتباهي که نبايYYد تکYYرار شYYود /سYYایت مطالعYYات شهری ایران وابسته به انجمن جامعه شناسی ایران؛ 15آبان 1389 خطاي بزرگ در آزمون بزرگراه نYYواب ،معصYYومه ايمYYاني ،روزنامYYه ايYYران ،شماره ،3806صYYفحه 16 (شهری) 17 ،آذر 1386 پروژه بزرگراه نواب هنوز مشکل حقوقی دارد ،خبرگزاری تابناک 4 ،اردیبهشت 1391 خانه‌هایی ارزان در قلب تهران :گزارش دنیYای اقتصYاد از مسYکن نYواب ،روزنامYه دنیYای اقتصYاد30 ، خرداد 1386 چرا جامعه‌شناسان نواب را شکست‌خورده مي‌داننYد؟ ،روزنامYه شYرق ،شYماره 20 – ۲۲۷۱فYروردین 94 طرح نواب :نمونه زیانمندی سیاست تعدیل سYYاختاری در توسYYعه شYYهری ،فریYYبرز رییس دانYYا ،نشYYریه معماری ایران ،شماره 9 ارزیابی چرخه تولید دانش :تجربه نواب • ب) مقاالت ترویجی و مقاالت ارائه شده در همایش‌ها • تحلیل و بررسی طرح نواب(منطقه ) 10با رویکرد تجربیات کشورهای دیگر ،تایماز الریمیان ،محمدرضYYا درودی، محمدجواد غالمی ،همایش شهروندان و تعلق اجتماعی۱۳۸۹ ، • ارزیابی نمای بزرگراه نواب ،سمانه یار احمدی ،مجلYYه علمی تYYرویجی منظYYر ،دوره ،4شماره ،20پYYاییز ،1391 صفحه 85-82 • ديدگاه هاي حاكم بر طرح بزرگراه نواب ،محمد ساالری ،فص Yل‌نامه هفت شYYهر ،شYYماره 15و ،16سYYال هفتم، بهار و تابستان 1383 • بررسی عوامل موثر بر کاهش کیفیت محیط شهری ،مجتبی رفیعیان و زهرا عسYYگری زاده ،فصYYلنامه مطالعYYات مدیریت شهری ،سال اول ،پیش شماره سوم ،زمستان 1388 • پیاده رو جایگاهی برای حضور شهروندان (بررسی موردی :پیاده روی خیابان نواب تهYYران) ،حسYYین مYYدی ،زهYYرا عطاری ،اولین همایش ملی جغرافیا ،شهرسازی و توسعه پایدار1392 ، • ارزیابی میزان پایداری سکونت وسنجه های موثربرآن درمحدوده نوسازی شده نمونه موردی طرح نواب، و امیر یلچی ،کنفرانس بین المللی عمران ،معماری و توسعه پایدار شهری ۱۳۹۲ ،هانشاهلو • ارزیابی میزان عدم رضایت ساکنان محله ی نواب تهران از ارزشهای کیفیت محیط شهری ،زهرا خدایی و ا عسگری زاده ،سومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری۱۳۹۰ ، • بررسی تحقق پذیری توسعه پایداردر بهسازی بافت های فرسوده شهری با تاکید برمشارکت مردمی با اسYYتفاده ازفرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHPنمونه موردی محله خانی آبادونواب شهر تهران ،حمیدرضا سریزدی، منطقه ای معماری ،معماری پایدار و شهرسازی1392 ، همایشجاللی ،اولین فتح • بررسی نقش سرمایه اجتماعی در فرایند توسعه پایدار اجتماعات محلی نمونه مورد مطالعه :محله نواب تهران، زهرا خدایی ،محمدرضا پورجعفر ،علی اکبر تقوایی ،نخستین همایش توسعه شهری پایدار1389 ، • تحلیل و ارزیابی بهسازی بافت فرسوده نمونه موردی پروژه نواب تهران ،مهسا سلیمیان ریزی ،طاهره توپال، ۱۳۹۳ ، ولین کنفرانس سراسری توسعه محوری مهندسی عمران ،معماری ،برق و مکانیک ایران • معضالت افزایش تYYراکم در بافتهYYای فرسYYوده شYYهری ،بهناز امین زاده ،اولین سمینار ساخت و ساز در پایتخت، لعال ج زهر آرش ارزیابی چرخه تولید دانش :تجربه نواب ج) مقاالت علمی پژوهشی •سنجش میزان رضایتمندی سکونتی ساکنان محلYYه نYYواب ،مجتYYبی رفیعیYYان ،علی عسYYگری ،زهYYرا عسYYگری زاده ،پژوهشهای جغرافیایی ،شماره ،67بهار 88 • ارزیابی میزان کیفیت مجتمع‌های سکونتی با تاکید بر رویکرد رضایتمندی در محلYYه نYYواب ،مجتYYبی رفیعیYYان، زهرا عسگری زاده ،علی عسگری ،فصلنامه مدرس علوم انسانی ،دوره ،14شماره ،1بهار 1389 • تاثیر نوسازی شهری فن گرا بر ایجاد حس المکYانی ،مطالعYه مYYوردی پYروژه نYواب ،حسYین شYکوئی ،جالل تبریزی ،نشریه مدرس ،دوره ،7شماره ،2تابستان 82 • ارزیابی زیبایی و هویت مکان ،بهناز امین‌زاده ،نشریه هویت شهر ،سال ،5شماره ،7پاییز و زمستان 89 • بررسی تاثیر کاربری اراضی شهری در شکل گیری الگوهای فضایی بزهکاری ،مطالعه موردی :منطقYYه 17 شهرداری تهران ،پژوهشهای جعرافیای انسانی؛ فرانک سیف الدینی ،محسن کالنYYتری ،سYYجاد احمYYدی ،دوره • ،46شماره ،1بهار 93 طراحی شهری در ایYYران :نگرشYYی نYYو ،سیدحسYYین بحریYYنی و بهنYYاز امین زاده هنرهYYای زیبYYا ،شYYماره 26؛ تابستان 85 • نارضایتی از مکان پیرامون بافتهای بازسازی شYده نمونYه مYوردی :بYافت مسYکونی پYیرامون خیابYان شYهید نواب صفوی ،محمدتقی پیربابایی ،اسالم کرمی ،مدیریت شهری ،شماره ،27بهار وتابستان 90 • سنجش ارزش‌هYYای محیطی تاثیرگYYذار در انتخYYاب واحYYدهای مسYYکونی سYYاکنین نYYواب بYYا اسYYتفاده از روش انتخاب تجYYربی ،مجتYYبی رفیعیYYان ،علی عسYYگری ،زهYYرا عسYYگری زاده ،نشYYریه بین المللی علYYوم مهندسYYی •دانشگاه علم و صنعت ،ویژه نامه مهندسی معماری و شهرسازی ،جلد ،19شماره ،6سYYال ،1387صYYفحه 13-22 نواب تحلیل یک طرح شهری ،سیروس صبوری رضا و گیسو قائم ،نشریه صفه ،شماره ،29سال 1378 • • ارزیابی چرخه تولید دانش :تجربه نواب • د) پایان‌نامه‌ها • بازسازی بافت حاشیه نواب و مرکز فرهنگی تفریحی واقع در آن ،شهاب حیدری فاروقی ،استاد راهنمYYا ایYYرج کالنYYتری، • دانشگاه آزاد اسالمی ،واحد تهران مرکزی ،دانشکده هنر و معماری ،گروه معماری1385 ، طراحی محله بریانک در مجاورت اتوبان نواب با تاکید بر هویت بخشی به بافت مسکونی ،حامد مسعودیان ،استاد راهنما • علیرضا عینی فر ،دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین1382 ، بررسی میزان موفقیت نواب ( ،)67-77جاوید اعال استاد ،استاد راهنما آزیتا رجبی ،دانشYYگاه آزاد اسYYالمی ،واحYYد تهYYران • مرکزی ،مرکز تحصیالت تکمیلی (میرداماد)1381 ، بررسی کیفیت محیط بازسYازی شYده شYهری و مYیزان رضYایتمندی سYاکنین در این منYاطق ،نمونYه مYوردی :نYواب؛ لیال • صارمی ،استاد راهنمای علیرضا بندرآباد ،دانشگاه آزاد اسالمی ،واحYYد تهYYران مرکYYزی ،دانشYYکده هYYنر و معمYYاری ،گYYروه شهرسازی1389 ، بررسی و تببین نقش فضاهای جمعی در ارتقYYا کیفیت زنYYدگی شYYهری و محیط‌هYYای سYYکونتی (مطالعYYات مYYوردی محالت • نواب و نارمک) ،وحید بیگدلی راد ،اسYYتاد راهنمYYا ناصYYر بYYراتی ،دانشYYگاه بین المللی امYYام خمیYYنی ،دانشYYکده معمYYاری و شهرسازی1389 ، تاثیر نوسازی بر ایجاد حس المکانی ،مطالعه مورد پروژه نYYواب تهYYران ،جالل تYYبریزی ،اسYYتاد راهنمYYای حسYین شYکوئی، • دانشگاه تربیت مدرس1382 ، سنجش میزان کیفیت محیط در بافت فرسوده بازسازی شده شهری (نمونه موردی :پروژه نواب) ،زهرا عسYYگری زاده، • استاد راهنما محتبی رفیعیان ،دانشگاه تربیت مدرس1387 ، احساس امنیت در نواب و پسکرانه‌هایش ،نغمه سلیمی ،دانشگاه شهید بهشتی1383 ، • • ه) کتابها • کتاب ارزیابی طرح نواب و پیامدهای آن ،گیYYتی اعتمYYاد و همکYYاران (مهندسYYین مشYYاور طYرح و معمYاری) ،نشYر معYYانی، • 1392 ارزیابی چرخه تولید دانش :تجربه نواب • ارزیابی طرح نواب از مناظر مختلف کالبدی ،اقتصادی ،اجتماعی و مدیریتی و تحقیق در ابعاد مختلف آن • دانشورانی از حوزه های مختلف دانش در تولید دانش ضمنی و سپس مفهومی و سیستماتیک مرتبط با این موضوع سهیم بوده اند. متخصصانی از حوزه جغرافیای شهری ،اقتصاد شهری ،برنامه ریزی شهری ،طراحی شهری ،جامعه شناسی شهری و ...در مورد تجربه نواب و نتایج آن مقاله و کتاب نوشته اند • مطالعات انجام شده در حوزه های مختلف دانش بر روی تجربه نواب نتایج متفاوتی عرضه می کند و هیچ گونه بررسی تحلیلی برای یکپارچه سازی دانش در این حوزه انجام نشده است • دانش مفهومی و سیستماتیک مرتبط با مبانی متفاوتی شکل گرفته است. • چارچوب نظری برای مداخالت عملی بعدی فراهم نشده است ارزیابی چرخه تولید دانش :تجربه نواب • الف ـ چه نوع روابطی بین تسهیل آمد و شد در مقیاس شهری و وضعیت موجود شهری بایYYد جست؟ • ب ـ رابطه بین انسان و فضا در معبرهای شYهری بYه چYه تYرتیب تعریYف می شYود؟ انسYانی کردن این رابطه کجا و به چه ترتیب اولویت می یابد؟ • ج ـ مفهوم ساختن مکان در توسعه های درون شYYهری چیسYYت؟ نسYYبت بین سYYاختن «مکYYان جدید» و ساکنان «مکان موجود» چگونه تعریف می شود؟ • د ـ در طرح های توسعه شهری اولویت با خرد ابزاری برای مداخله در شهر است یYYا مسYYائل محتوایی مثل حق مردم به شهر؟ یا باید مصالحه ای بین این دو برقرار کرد؟ چگونه؟ چرخه تولید دانش • نیاز به توليد دانش مفهومی و سيستماتيک الزم برای عمل حرفه ای • نياز به مطالعات شهری • نياز به روش های میان رشته ای کانال بانک مقاالت معماری @maghalatememari @archnoghtechin حوزه فعالیت :مقاالت و پروژه های مهندسی.آموزش کاربردی انواع نرم افزارهای مهندسی.ایده.خالقیت و.... لطفا مارا به دوستان خود معرفی کنید

62,000 تومان