علوم مهندسیمهندسی صنایع و مواد

آنالیز شکاف - Gap Analysis

صفحه 1:
ات را ‎Gap Analysis‏

صفحه 2:
عنوان نوع مراحل استفاده موضوع سطح پیچیدگی

صفحه 3:
شالوده اصلی برنامه‌ریزی استرانژیک, شناسایی وضعیت موجود. بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان از یکسو و به تصویر کشیدن آینده مطلوب در قالب تدوین چشم‌انداز و مقاصد استراتژیک از سوی دیگر و در نهایت دا كردن آینده ‎el‏ است که درا ‎oe‏ تژی گفته می‌شود. امروزه برای تدوين موجود برای برنامه‌ریزی یک روش تحلیل شکاف ‎(Gr age‏ ) است. در و تحلیل شکاف بين وضعیت موجود سازمان و و ‎a‏ دوه مرج و مناسب برای پوشش این شکاف است. در تعریفی دي داریم و مکانی که در نظر داریم به آنجا بزسیم و شناسا. 1 شاید بیرگ‌ترین مزیت این ابزار این است که در همه حوزه‌های سازمانی و نیز در همه سطوح سازمانی این ۳ مور استفاده است, به عبارت دیگر از زیرساخت‌های سازمان گرفته تا خردترین برنامه‌های عملیانی, ‎oe‏ به‌صورت کاملا نظام‌مند شکاف‌ها را شناسایی کرد و برای پوشش آنها برنامه‌ریزی مقتضی را انجام داد. انالیز شکافت يك روش ایده آل براي تعبین منابع و فعالیت هاي لازم براي پرکردن شکاف عملكردي مي . این شکاف در نتیجه مقایسه وضعیت فعلي و وضعیت مطلوب با آننده با الکوبیداری , تحقیق بازار یا سایر نتایج مقایسات داده ها به دست مي آید. سه چیز در استفاده از ابزار تحلیل شکاف بسیار کلیدی است: 1. توانایی شناسایی نقاط ضعف و قوت در قالب شکاف و آندازه‌گیری و امتیازدهی به آنها. 2. توانایی در تعبین هدف‌هایی که سازمان ‎pee‏ مطلوب تعیین شده نزدیک کند. 3. دقت و ظرافت در اولویت‌بندی پوشش شکاف‌ها بر اساس و تخصیص منابع اثربخش. مورد سوم شاید ازکلیدی‌ترین موارد در اجرای اثريخش اين ابزار ‎hg ea‏ ایراتی در اولویت‌بندی پروژه‌های بهبود و شکاف‌های استرانژیک خود در جوزه‌های معتلف بازازاس. مایه اسانین مالی و حلی تحقیق و توسته دارای جالش‌های اساسی هستند و نمی‌دانند که سرمایه و منانع سازمان را چگونه تقسیم کنند که بهترین اثربخشی را داشته باشند. اگر منابع سازمان بر اساش اولوتبندی استراتژیک صورت گرفته و طبق اولویت‌بندی شکاف‌های موجود منطبق بر مقاصد اشتراتزیک در سازمان ضورت کیره بشیاری لز لین چالش‌ها مرتقع خواهد شد. در لین ضورت مازمان مارم خوز ۷ ضرف پوشتش شکاف‌های می‌کند که به اهداف استرانزیی سازمان متضل است و با بوشش شکاف. اهداف نبز بیشتر محقق می‌شوند و اين یعنی بهترین حالت اثربخشی در تخصیص منابع است. اما گاهی پیش می‌آید که سازمان‌ها در تعبین مقاصد آستراتژیک خود اشتباهات فاحشی انجام می‌دهند و بعضا اهداف به‌صورت مناسبی تمی‌شوند و در مراحل اجرای روش تحلیل شکاف, سازمان را دچار مشکلات زیادی می‌کند. پس برای ‎٠‏ ريسكء قیل از شناسایت و ‎Je‏ شکاف‌های استراتژیک باید یک ممیزی بر اهداف کلان و Al ‏با‎

صفحه 4:

صفحه 5:
منابع مورد ی ۲ Coa)

صفحه 6:
برای کست اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه ‎aie‏ MGTools.ir

رایگان