علوم پایه

آهنربا – علوم چهارم

آهنربا-چهارم

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آهنربا – علوم چهارم”

آهنربا – علوم چهارم

اسلاید 1: به نام خدا آهنربا و نیرو مغناطیسفصل هفتمرحمان محمدعلی

اسلاید 2: نيروي مغناطيسي:نيروي مغناطيسي نيرويي است كه بر مواد مغناطيسي (آهن، نيكل، كبالت) و جريان هاي الكتريكي (مثلاً در موتورهاي الكتريكي) اثر مي كند.در هر آهن ربا دو قطب وجود دارد كه يكي قطب N شمال و ديگري قطب S جنوبمي باشد. قطب هاي هم نام يكديگر را مي رانند و قطب هاي نا همنام يكديگر را مي ربايند. اساس كار قطب نما، موتورهاي الكتريكي، ژنراتورها و ترانسفورماتورها، نيروي معناطيسي مي باشد.

اسلاید 3: نكته 1: جهت نيروي مغناطيسي به هر جهت مي تواند باشد.                               نكته2: دو آهنربا حتي در خلاء بر يكديگر نيرو وارد مي كنند. زمين نيز خود يك آهنرباي عظيم است.  دو سر آهنربا را که دارای ویژگی آهنربایی / خاصیت مغناطیسی بیشتر است، قطب های آهنربا می نامند.یک قطب با حرف n نشان داده شده است، به نام قطب شمال می باشد.یک قطب با حرف s  نشان داده شده است، به نام قطب جنوب می باشد.   قطب های آهنربا چیست؟

اسلاید 4:

اسلاید 5:   قطب های آهنربا دارای ویژگی هایی هستند که از آن جمله اند: .1قطب های آهنربا بیشتر از جاهای دیگر آن، دارای خاصیت آهنربایی می باشد. چرا آهنرباها همیشه به سمت های قطب شمال و جنوب می ایستد؟ چون خود زمین یک آهنربای بزرگ است که به دور محوری از قطب شمال و قطب جنوب آن می گذرد، می گردد. .2دو قطب همنام از دو آهنربا، از یکدیگر دور می شوند.ویژگی های قطب های آهنربا چیست؟

اسلاید 6: اساس کار تمام آهنرباها یکسان است، اما به دلیل کاربرد در دستگاههای مختلف ، آرایش و صنعت ، آن را به اشکال و اندازه‌های گوناگون می سازند، و لذا انواع آن از لحاظ شکل عبارتند از : تیغهای میلهای نعلیشکل استوانهای حلقهای …..

اسلاید 7: موضوعات آزمایش1. اهنرباها همیشه به سمت های قطب شمال و جنوب زمین می ایستد.2. اگر یک اهنربا بشکند باز هر تیکه ان یک اهنربا است.3. قطب های هم نام همدیگر را میرانند و قطب های ناهمنام هم دیگر را جذب می کنند.4. خاصیت القا مغناطیسی در اهنرباها.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید