صفحه 1:
acoustics
صفحه 2:
و
| eres Oo ا ا
era Tee
-١ شنيدن صداهاى مطلوب
۲- کاهش صداهای آزاردهنده
سه جزء مشتررک سیستم های اکوستیکی :
1- منيع
۲- مسیررانتفال
۳-دریافت کننده
صفحه 3:
Eater
یک موج فینزیک یا ارتعاش مکانیکی .ی یک سری از تفییررات فشار در یک فرراگیر
کشسان است:
صدای هواببرد : ضراگی, کشسان هواست.( امواج صوتی از طرری هوا منتفل می
۱ Lene Lie te Sel eet ned
است.امواج صوتی از طریق ارتعاش عناصر ساختمانی منتقل میشوند)
مر ی ترس مه ذندكى
cd
صفحه 4:
مسرعت انتشار:
صدا پسته به محیط انتشار با سرعتهای متفاوتی
cee
NY Pore ا
۸۵0 ۵ ۵۵۲
صفحه 5:
محیط انتشار صوت:
csr Mery rel Seca =m ec EEE epee
1 yaa
a
0 Pee easy ee)
محیط دور از فاصله ای به مینران حداقل یک واحد طول موج
سا ete dee)
|۱۳ bie eee a BIE we
distance in meters
Pe ee ner ee aren
اسر سر سر
مس
صفحه 6:
محیط پر انعکاس( محیط بسته ) :
زمانى كه محيط هاى ديك موجب انعكاس صدا مى شود
منحنى هاى صوت و انعكاس صوت بسيار ييجيده تى مى
Sere ا ا ا لت
موج صوتى؛ منحنى هاى ديكرى شكل مى كيررد. موج هاى
صوتی منعکس يافته شده انقدر می شکنند تا ازژی خود
بر
صفحه 7:
Ste as
Ab" ای ترش مرس ی
remy Lyra 9[
aa ل ee
* گستره طول موج قابل شنیدن بررای انسان
Row REAL pee a A)
صفحه 8:
* آستانه شنوايى:
* حداقل شدت صدایی که یک گوش سالم میتواند
ار ل 00
* حداكر شدت صداي كه كوش بدون صدهه
مىيذيررد تقرريبا 0
0
صفحه 9:
صفحه 10:
* سنجش صوت و صدا
* واحد شدت ميززان صوت و صدا يا 5010170
and noise intensity unit
0207
faker ا eres
PS Ee Seen ل
است:
صفحه 11:
6
20 ای 0 (Halil
10 wl ( W) Jou
20 (Pa ) Lis
جدول ۲: میدان شنوایی گوش انسان
صفحه 12:
۱
een ee
صفحه 13:
3-5 far)
نغمه ناب- 1
.صدایی است که یک فرکانس ثابت داشته و اسیلوگرام آن به صورت نوسان ساده سینوسی مانند شکل زیس است
تمه -2
|
تین
—
صفحه 14:
3- 4555
AB errs ele In ee Teco ee ae Perey OO ES) ا لك
ا EY Pepe 1
1
صفحه 15:
سچشمه های صوتی:
سرجشمه هاونقطه لى-1
به سسچشمه های گنته می شود که در انها امواج از همه جهات به صورت کروی منشر شده و
Coys CSD DT Os Se eel eee en ۳
صفحه 16:
سچشمه های خطی:
سمچشمه هایخطی -2
(CS rea lois err م
صفحه 17:
۳
إحشمه نقطه ١
00 eee teers
3 + 39
یک
27
Ea ee iar oe ee
صفحه 18:
تاثير شرايط محيطى بس صبداة
300
ert ee ا ا ا eters
است
محل
تأثير وزش باد بر منبع صوتى
صفحه 19:
صفحه 20:
رفتارهاى امواج در برخورد با سطوح
سطح جذب کننده
صفحه 21:
* صدا در فضاها بسته:
enY eee pond =a Se Paper oP CM ery ل
در صورتی که صدا نخمه یا نوفه نباشد و مانند کلام حاوی پیام باشداتاقباید به گونه ای طراحی شود که صدا به وضوح شنیده
شود
صفحه 22:
انعکاس صداء
| ee rea ie alo rs rE
يرتوهاى صوتى برخوردنده با مرتوهاى صوتى بازتابنده هم دو در يك سطح قرار داشته و زاويه تابش با زاويه
بازتاب برابى است.
انواع بازتاب أكوستيك هندسى
صفحه 23:
EST yy Sera eel Sie
جنانجه يرتو بازتابى از يك س,حشمه در فاصله دورى قررار كلرفته است به
| 009
ا
en yee dS)
م Eee) ETE ا ا
0 or
صفحه 24:
* بازتابنده های صوتی:
* امواج منتشر شده از منبع صدا در فضاهای محصور از راه های مختلفی (پس از بازتاب در ستف کف و دیوارها) به گوش
شنونده می رسد از ایزرو ممکن است به علت طولانی بودن راه برخی از بازتاب ها مدتی پس از صدای مستقیم به گوش برسد.
رتقویت و هدایت امواج صوتی به صورت طبیعی از منبع مورد نظم از بازتابنده های صوتی که در سقف و یا دیوارها
نصب مى شود استفاده مى كثند.
صفحه 25:
روش تعيين مكان بازتابنده صوتى
0
روش تعيين مكان نصب بازتابندة صوتى در سقف صاف
صفحه 26:
سقف شیبدار:
صفحه 27:
Core teed 3)
در فضاهایی که ارتفاع سقف زیاد است و موجب ایجاد پترواک ناخواسته می شود جهت
1 م م e
صفحه 28:
يخش كننده ى صبوتىة
> به یک میدان آ م ااا ا صورت یکنواخت در سالن ا انواع پخش
5200111178
صفحه 29:
وش
SCE Cre Tews POMP Cy |
نيافته جذب مى شود.
درصد دقیق جذب و بازتاب و ترا گسیل بستگی به نوع ماده ساختمانی دارد
صفحه 30:
Den ei tard
جذب کننده ها انواع مختلفی دارند که بررحسب تغییررات ضرایب جذب آنها بحسب فرکانس و نوع کاربرد انها
با
1- جذب کننده الیافی و یا متخلخل
پشم های معدنی لیاف و فومها . ساحتمانیباز ومتخخل . تبدیلآنری صوتی به گرمایی
10
ضخامت
پرزدار بودن
5
صفحه 31:
| te foci fee Lea bee Sle Petes Ye eet yen =r Oa
كوناكون بكار مى برند.
صفحه 32:
های پوسته ای:
5
Bee ین نوع جذب کننده
0 DST DE rer Ie cr ar ise)
es چا رچوب فابل ذ 2
Boe rele ee Sree rer ee pee Torani
جنس تخته سه لابي ثتوپان و فْ
Sh DLS a aa 3 نصب شوند.بیشم
Perse ye CEN ero e eee ST we Eee ET eS ye)
ae = ز دیوار نصب شون
اك ند.بيشترين
3 فد بش
سه
بازدهى اين صفحات در ف كانس هاى كم است.
جزئيات ساخت جذ بكتندة
کنندة پوستهای
صفحه 33:
0
ل ا 7
ا ا ا 0
صفحه 34:
جذب كننده هاى روزنه دارة
در این صفحات هر سه روش قبل یعنی جذب کنندهالبافی پوسته ای و حذره ای با یکدیگر کیب شده است جنس این نوع صفحات
م م ery cer rete feser reer cine Cisse nl bee ee 00
اكند.
صفحه 35:
و ۳
ESS Lcd coeds ی
حداقل ممکن کاهش می دهد.
1
00
* ۲- زیر ستف طوری معلق شود 0
oe ae ۱[
* 4- به شكل مكعب يا جند وجهى ساخته شود كه از سقف اويزان كردد.
صفحه 36:
صفحه 37:
Taye ital *
lar ee TILES BT ere OL EEL EST et key
Seer rb PS)
I RWAp pe cine hy
شاخص كاهش صداى يك جداكننده (8] ) ب رحسب دسى بل افت ترا ككسيل نين ناميده مى
شود.اين شاخص عبارتست از ميرزان كاهش تراز صداى منتقل شده به واسطه عبور از يك
ماده
صفحه 38:
۱ ror ry
برای اندازه گیمی انتقال صدا از طریق یک جداکننده بااندازه گیری اذررزی صوتی در هر دوطرف جداکننده می توان دريافت
که چه بخشی از اززی صوتی از جداکننده عبور کرده است.
صفحه 39:
* قانون جر:
1 Se م ل ا ie Tee ed
1
بنابراين هرجه جداكننده سنكين تر باشد شاخص كاهش صداى آن بيشت واهد بود.
ون
۱ | 7a Ne Yaet\ Sarr ECD EEO LLCS
۱
۵ ۳3 قوع ۳۳۵۵
لاية هوا و جرم بر شاخص
صفحه 40:
صفحه 41:
* ينجره ها
پنجره ها یکی از مهم رین عوامل منتقل کننده نوفه خارجی به درون ساختمان به شمار می روند ضخامت شيشه درزبندی پنجره
۱
هوای بین دو شيشه عامل تعیین کننده ای در شاخص کاهش صدا به شمار می رود.
صفحه 42:
WAR A eS Oe
بازشوها درزها و یا روزنه های موجود در یک جداکننده هرچتدر هم که کوچک باشد تاثیس قابل توجهی در انتقال صدا از
1 Ew res Cert eee
025520 RU yer ل EP Uber)
صفحه 43:
نوفه:
صدایی که ناخواسته باشد نوفه یاس وصدا نامیده می شود.
منابع متداول نوفه :
* هواييماء خودروهاءموتورسيكلت ءراه آهن مترو
ا ل ل
* سيستم تهويه مطبوع »كول جا روبرقى؛سشوارءينكه ؛ دستكاه تاييه جايكرها
* كنتكوهاى بلند ؛حيوانات خانكى؛ استريوهاى يخش ء راديو تلويزيون؛ ادوات موسيقى
* كوبيدن ميخ» استفاده از دريل
صفحه 44:
۱
[۱
۱
اضرايش ترشح آدرنالين
تاثير روى زمان و كيفيت خواب
|
تاثير ترازهاى صداهاى مختلف
صفحه 45:
7 h ene PcG
eee ree ie bert oe ee Deer
صفحه 46:
جلوگیمی از انتقال صدا از طبریق دیوارها:
اين سطوح را اطراف محل تقاطع مى جرخانيم ٠١
ا ۳
اتصال ديوارها در پلان (1987 (Warnock,
صفحه 47:
"۲ کنترل نوفه هوا از طمريق فضباى حخالى
Pe [eee ede ES ااا اا ااا 000
است كه اغلب مورد غفلت قرار مى كيررد.
COST o ey ا ا 0
—_ Beers Fev PI Peeper] ean Py
صفحه 48:
شاخص كاهش صدا به ترتيب از( الف) تا (د) افزايش مى يابد.
صفحه 49:
۱ LTTE ae
۱ CRC ا
| ELD Cee Perera Tene re oes eee CMC Rm
به ازای هر چرخش ٩۰ درچه در مسیم کانال ه دسی بل از تتراز نوفه کاسته می شود.
J
افت تراز بلندی نوفه به ازای پیچ و خم کانال
il
صفحه 50:
ااا ل ا ا ا ا ا ل
فرکانش بالا
كانال و داكتهاى جاذب صدا (2004 ,0115)
صفحه 51:
براى به حداقل رساندن نوفه هوابرد از طريق كانال ها مى توان از جعبه صداكيى استفاده كرد جعبه ى صداكي
Wap C se ا 0
.جلوگیری کند
۱
صفحه 52:
۲ کنترل نوفه هوایرد از طبريق درهاة
استفاده از درهای مخصوص ضد انتقال صدا با درزیندی
كامل
انتقال صدا از طریق درها
صفحه 53:
ار
0 ا ل SPA Oren vr TU peele TS Tee ET Dye B ||
استفاده می شود
استفاده از دو در برای کاهش اتتقال صدا
صفحه 54:
000
2100000 an)
به دليل و- -
جودبعد مسافت از تراز بلندی صدا کا
استه می شود.
صفحه 55:
* کنتررل نوفه هواپررد استفاده از دیوار پوش های مناسب
Pe reper re POW ere een ENTE SEeee On ADETer Cn S PONE Pet een ener Pee rer]
12111110 ee Pee Byer eee)
صفحه 56:
صفحه 57:
اس سا
SECC SE CP naar liad Bere tals ea DEP Srl toe WAT EYES L
در صداهاى ضربه اى صدا با سرعت از طرريق ساختار بنا منتقل مى شود و تباهى ناجيزى دارد.
نتقال سریع صدای حرکت قطار از طریق ریل ها
صفحه 58:
"كنترل نوفه بيكرء اى ناشى |
اين نوع نوفه عمدتاً از طرريق صداى يا از كف ناشى مى كردد در سقف دو نوفه هوابرد و ييكره
اى تواماً مى بايست مورد كنترل قرار كيررد.عايق صوتى بهت است روى كف اجر كلردد تازيس
|
راههاى مبارزه با نوفه ناشى از سقفة
|
* ؟- استفاده از سقف كاذب
* ۳- استفاده از کف شناور
صفحه 59:
* سقف کاذب
اجرای سقف کاذب در زیر سقف اصلی باعث کاهش ترا گسیل نوفه پیکمه ای می شود که در صورت استفاده از ماده ی جاذب در
4
صفحه 60:
* کفسازی با لایه الیافی:
7 eed
استفاده از این نوع پوشش ها (بسته به چگالی و ضخامت لایه) بین ۱۳ تا ۲۹ دسی بل می باشد
صفحه 61:
ey Cet as
0 res Le Tene Sete EL tee STS et en Len ie ES eee LoS Tod
۱ CET tore ew) re Seen eae
صفحه 62:
صفحه 63:
۲ کنترل نوفه پیکره ای ناشی از سیستم تاسیسات
وابسته به سه عامل مهم:
۱- فشار آب
1- سيعت آب
ا را 00
كاهش اين نوع نوفه
cee Ses Ea
۲- فشار آب ساکن در لوله نبایدبیشتر از 25/0]008 باشد
Fea) eee etree
ape er hen a Eee ed ete rtm ed
صفحه 64:
کاهش نوفه ناشی از ترافیک زمینی
ا اال WIECH 1
یکی از مهمترین عوامل الودگی صوتی در شهرهای اممروزی است
راهکار ها:
|
صفحه 65:
BIS rere ere UES eee)
۱ nel a een Treat D Bee de ele
بهترین گزینه پوشش مناسب سطح سواره ها بتن» مخلوط بتن و آسفالت و لاستیک بازیافتی است.
Pele Oe lod)
حایل های صوتی مانند دیوارها صفحات جداکننده اختلاف سطح و نظایر آن موانعی دا
..انتشار امواج صوتى درفضاى باز است
صفحه 66:
1۳ Ur SYS CRE Te TOs Irene
۳
Syn errs men
*. تغييى مسيم به كونه اى كه مجبور به طى مسي بلندتى از حد عادى شود.
صفحه 67:
تأثیر پوشش گیاهی در کاهش صدا
صفحه 68:
2 Tae
يكى ازنكات مهم در طرراحى بنا به خصوص در ساختمانهاى مسكونى از لحاظ حفاظت آكوستيكى ؛ جايكزينى صحيح فضاهاى همجوار است
3 5 5 1 42
See tbe eee tee ere ا ا م م ا oe)
صفحه 69:
Screen Eee oo fey eS ey earn atte PETES | aS PCr eel Tc ET
1 SB We Sear ES) ا
* پالکن ها: استناده از الکن های پدون سقف انعکاس صدا را به داحل ین به حداقل ميرسانيم.
صفحه 70:
* جهت گیرری بلوک ها: در طراحی بلوکهای ساختمانی به منظور اجتتاب از ایجاد موچ ساکن که در اشر بازتاب مکررر امواج صوتی بین سطوح
eel SI Sere em en Tee eer a PS Pe ten rb rene RS hele aye |
ae eet ee oa
صفحه 71:
EPS و
بسح
کاملا محرمانه
مانند دفاتى ادارى شسرايط ايده ال صوتى شرايطى است كه مكالمات خصوصى
قابل قول
TE 0
غير قابل قبول
AT OAS Tier ea ل 0 وضوح كامل كفتار
در جدول زيى عدد صف محيط آكوستيكى محرمانه و عدد يك محيط آكوستيكى
کاملا واضح را نشان می دهد.
—
صفحه 72:
۱ 3
|
اتفاق
0 ا ا ا ا Erey ieee Lees TB
مى افتد كه كوينده يشت به شنونده است.
فاصله گوینده از شنونده: 35
اا ا ا ل ل ل 0
صفحه 73:
اصول طراحى 1 كوستيكى:
ا ال ا 1
IE Cae) 3) 0000
هنگامی که صدایی که از منبع صوتی در این گونه اماکن تولید می شود صدای تولید شده از منبع دور شده تا هنگامی که به سطوح اتاق وی تالار برخورد
می کند پس از برخورد امواج صوتی باسطوح بخشی از آن جذب بخش دیگر از دیوار عبور کرده و بقیه آن پس از برخورد بازتاب می نماید.
ف و0
صفحه 74:
و
ENE eg) ل ا ا ا ۳[
۲ - بازتاب امواج صوتی برخورنده با سطح داخلی است که به آن نقطه مضروض می رسد و امواج غیس مسنقیم نامیده میشود.
واختش: مدت زمانی که از لحظه قطع سرچشمه صدا تا سکوت مطلق در تالار به طول می انجامد را طنین یا واخنش می نامند.
صفحه 75:
ابعاد » شكل و حجم سالن
در طراحى فم مهم تررين نكته نسبت
طول :عرض و ارتفاع است در كذشته ازنسبت
OE Pe re mR har) 00
ever On ere ere
آنچه مورد توجه باید قرار گرد این است که
ابعاد و فرم به كونه اى انتخاب شود كه
فرکانس های امواج صوتی به صورت یکنواخت
پخش شود.
صفحه 76:
rey T ones ل ل
A
B
6
9
۳۲
3
6
H
صفحه 77:
ی با ار
شکل سالن می تواندبه صورت اشکال منظم مستطیل جعبه کفشی و یا نامنظم هندسی و تابوتی و یا اشکال منحنی بنا
ا ا 0
صفحه 78:
۰ سقف سالن:
تقسيم بندى سطح سقف به بخش هاى متعدد كوحكتر سبب سهولت در انتشار امواج مى شود.
در ستف هایی که به صورت منحنی مقح هستند باید دقت داشت که امواج انعکاسی به سمت نقطه خاصی متمکن نشده و یکدیگ
1 Sched Per ePS PUT pP eer er vette err ay))
Teter oa eS LSE ee را
بدین منظور از خطوط شکسته به جای خطوط منحنی استفاده می شود.
استفاده از خطوط شکسته در سقف
صفحه 79:
کف سالن:
|
صفحه 80:
*صندلی ها
صندلی های تالار باید طوری چیده شوند تا حضار از دید و صدای مناسب تواما بهره مند گردند جایگاه تماشاچیان
1 SEC Rae SEE Ye betes es rnc
Pee Brees at eee)
شنوایی بهترین مکان است.
صفحه 81:
* سالن نار
eee eT See ee eS PET ee BE war Tee pene ten bse gee er Cees BS Ph er eee)
سالن های تناتر جایگاه تماشاچیان تاحد ممکن باید نردیک به صحنه باشد تثاتر بهت قادر به دیدن باشند.
صفحه 82:
عرض جلوی سن
صفحه 83:
صفحه 84:
و
212101101000005
نه سالن ها است.در نتیجه حجم تالار آتقدر باید بزر رگ باشد تا
حضور یا عدع حضور تماشاجیان تاثیم زیادی روی واختش سالن نداشته باشد.به همین جهت است که حجم ۰/۲ الی
Eyer Se en Oech Se ee SECTOR
صفحه 85:
صفحه 86:
[veer a
نکته حائز اهمیت در سینماها همانند سالن های سخرانی و کنفرانس پایین اوردن زمان واختش سالن است استفاده از سطوح
1 TTI eons et OCR SET
جذب و پخش کننده تقش بسیار تعیین کننده
خواهد شد دارد.
۹ es eee ore onl Pt ee ese eed en Ee er cca el ET one ee
باشد ودر قسمت نزديك به سن بهت است رك آن تيه باشد تا از انعكاس نور به يده ممانعت شود..
صفحه 87:
* سالن rae
۱
طراحى به شمار مى رود.شكل سالن مى تواند به شكل مستطيل ذوزنقه ويا مدور باشد ارتفاع سن از كف
Pere eee SE eae eer OP fe et eta S RES eet ee a con
Soe Oh Pe Re eno eA Te SSP 0
جايكاه نصب يرده نمايش در سالن كنف رانس
صفحه 88:
* اشکالات مهم آکوستیکی:
* پخواک ناخواسته
eo ae
* امواج ساكن
peor Cee SY Se
* تم سکن صدا
5000
صفحه 89:
پوواک ناخواسته:
۳ ELIS SOC ECan SIT BYE SE Cee}
شنیدن صدای اصلی و بازتاب زیاد باشد.
این مشکل زمانی رخ می دهد که امواج صوتی با یک سطح بر رگ بازتابنده برخورد کررده وبا یک تاخیر زمانی بیش از *9هزارم
0
ا ا ۱
صفحه 90:
همچنین باید در طراحی دیوارهای جانبی در پلان های مستطیل نیز دقت کافی به عمل آید تا
[۱ ys)
صفحه 91:
1
۱
مانند ردیف های موازی مصالع فشرده ستف های کاذب و یا ردیف های پله ای محل نشستن تماشاچیان می باشد.
.تعداد يله ها و فاصله بين انها تعیین کننده صدای این نوع پثرواک است
صفحه 92:
امواج ساکن
SEEDY ee el ee elie ree ere lo tar eee
ee م ا ل ۱
.اين نقاط ثابت است الكوى به وجود آمده به امواج ساكن معروف است
Be Serer ل ل ال See ee
Bett ee ne eer Syl aerate See TSI
.روبرو و پشت سم بین دو دیوار جانبی ء سقف کف به وجود می ایند
:راه حل از بين بردن امواج ساككن شکل ۵۰-۷: تولید امواج ساکن
باید در شکل اتاق تغییراتی داد و یا اینکه سطح ببررگی که منتج به این مستله است را
.حذف کرد و یااز جذب کننده ها و یا پخش کننده ها استفاده کرد
صفحه 93:
| *نقاط
۱ ل es Eee)
ge irae ae ee eee eee
كننده ها ضعيف مى شود و صداى با نين جا
RSC EC TCE Lest ey ل
Crone iron
راه حل
.عمق بالکن های سالن بیشتر از دو بررابم ارتفاع آن نگردد
0 OU ECS SIE]
صفحه 94:
تم سک صدا
ب ا ا ا ا ا اك
مذكور به طور غيس طبيعى بالاتى از سايى نقاط است
لعل
20000
تمركز صدا در سقفهاو
صفحه 95:
:فضباهای الحاقی
هنكامى كه يك ذضبا الحاقى به يك تالار با زمانوانش متذاوت تجاوز كند اين دو فضا تشكيل
.یک زوج فضایی می دهند در حد فاصل بین اين فضا اختلالات آ کوستیکی به وجو می آید
Ar
Besa eet
صفحه 96:
سيستم هاى الكترونيكى تقويت صدا
:ميكروفن *
میکروفن ها امواج صوتر را دریافت کررده و آنها را
۱
:انواع ميكروفنها ۱۰
دینامیک ۲۰
نوارى .*
4. gob
صفحه 97:
reer
۱۳۰۰۰ سیستم های تقویت الکتررونیکی صدا باید قابلیت انتقال صدا با فکانس های وسیع ۳۰ تا
BLEEP Ce PETS WTO eel ie Rennes et eb e
صفحه 98:
*بلندكو
0 ا ا ل ا ا ا neers
صفحه 99:
تعيين محل بلندكوها
.جهار روش مكان يابى در سيستم تقويت الكترونيكى وجود دارد
مکی
ae See) Ten See Peseta hee 1۳
| Sn Sante LOS Fees alee tetas
ى بالا مشهور است زير! بايد صداى قوى تنرى يخش نمايد
پوشش صوتى بلددگوهای با فرکاس
صفحه 100:
*دوطرفه
Len ی
م
(معم ولا طررفين سن ) در يك سالن
قرار كيررند به ان سيستم دو طررفه
eeerere rcs 00
|
صدا را به دو یا چند دسته از
ند گوهابه موه استریومی
صفحه 101:
پراکنده
9
ol ee eo OS ge 35 SLL
SC Sree BY sore PEED
باید تراز صدا راب متدار کمی افزايش دهد تا
|
بلندكو تنها محدوده كوجكى از تالار را
Cee aa
معل فرارگیری بلندگوها در سیستم پراکنده
—
صفحه 102:
:موارد استفاده از روش پراکنده
1 we ETA SCE ee CMPE Cr
.قررار نگیرند
رای غلبه بر صدای زمینه زیاد
هنكامى كه تالار متشكل از جند فضاى كوحكت, باشد
در تالارهاى بسيار بز رك كه منبع صوتى متحرك بوده
.ویا ممکن است با تخییسات وسیعی جایجا شود
—
صفحه 103:
0
۰ سففی
۱
نی برع کم
استفاده می شود که
حداكش ارتفاع © الى 5
متر باشد این سیستم بای
فضاهایی مانند اتاق
5211100
سیستم باز و راهروها به
متظاور فراخوانی و
اطلاع رسانى كاملاً
00
صفحه 104:
۱
104
بهسازى ساختمان با كناف اران
|
عباني فييزيك ساختمان ١ لین دکتر زهراقیابکو