صفحه 1:
طرح «طالعه و طراحي معماري نظام آموزشي براي جاسعه اطلاعاتي
موسسه مطالعات راهبردي فن آوري اطلاعات
معمار ارشد
ابدوان مجيدي.
6 موسهمطلات راهيديفن تورياطاعات
صفحه 2:
©
مجموعه آموزشي راهنما در بستر ماري نظام آمواشي براي جامعه bl
نظام آموزشي اكر نتوائد ساختار مناسبي براي تربيت و تعليم در جامعه
اطلاعاتي به خود بگیرد.
نمي تواند نيازهاي این جامعه را برآورده کرده و شکست مي خورد.
ای دحا
جامعه اطلاعاتی است.
جامعه اطلاعاتي
وسهطالات راهودي تورياطلعات:
صفحه 3:
مجموعه آموزشي (اهنما م بستر سازي نظام آمواشي براي جامعه اطلاعاتي.
0
6 موسهمطلات راهيديفن تورياطاعات
صفحه 4:
1 ماهیت يك تمول
تحولات سریع
گرد و خاك تحول - ابهام در تشخیص ماهیت تحول
* سيستمهاي رایانه اي فقط ابزار و عاملي براي تحولند. نه
دج و نز ي براي
* تفاوت بین سيستمهاي زاينهاي و فنآوري اطلاعات
شکل گيري نظام آموزشي مبتني بر فن آوري اطلاعات
رسالتي فرلتر از يك دایره المعارف /چند رسانه اي یا اير متن
و فیلم
مجموعه آموزشي اهنما « ستر سااي نام آموزشي بري جاسعه اطع
RE
© موسهصالات راهيديفن تورياطاعات
صفحه 5:
i
0
i
1
ibs T 9 Sagal gilyas SS ۲
وماك عي ا ورن آمروز و ایند
صفحه 6:
صفحه 7:
" يك اتفاق مهما
دوران پس از ورود به مدرسه oles مدرسه
*کودك بدون انگیزه.
* مدرسه و والدین در .تلاش براي انتقال مطالب
کليشه شده و قالب بندي شده!
* كودك بي تفاوت و بعضا فراري از يادكيري!
*كودك با انكيزه
“به دنبال ياد كرفتن و يافتن
"والدين از باسخكوئي به او عاجزند!
a
| اینجا چه اتفاقی افتاده »|
است؟
اش براي ايجاد انكيزه از طريق باداشهاي كاذب
و غير واقعي (نمره)!
مجموعه آموشي OB gl yp Lah أمواشي ale ha اطعا
0۳۶9
4
موسه هلت راهيديف توبياطاعات —
صفحه 8:
نظام آموزشي ما
C# ees — Coe aN
آموزان و تمام محبطیا
a
,=
\ محيط خشك وبي روج
١ (earls pt
لسرب ا
8 0 3 امود معتل 1ب ies
N Neel lly
a f Caan
y oe
=< 4 ی
— ی ۱ ۹۳
ع )اند سيريس تدده
موسهطلات ياهيدئق تويواطاعات 0 ۹ 8
/
3
i
‘
2
1
صفحه 9:
خط توليد فارغ التمصيل
خط توليد فارغ التحصيل (رسوخ تفکر قایغ
التحصيل - وجود زماني براي فراغت و بي
نیازی از تحصیل)
بجي نيازي از ue
2
مجموعه آموزشي (اهلما در بستر سازي نظاء آمورشي براي جامعه اطلاعاتي.
صفحه 10:
3 تلاشي باغبانانه b رت
موس مطالطات راهيديفن توریاط
صفحه 11:
77 ه19 د ee
در نگارش ب و کل گراي پدیده هاء و محصور lel
متن اجرائي (گزارش \ در تجزیه گرا
م 3 ر تجزیه گرائي
مجموعه آموزشي <١
عدم أكاهي gle مورد نياز در
استدلال؛ و متكي به محفوظات 5 قعاليتهاي روزمره و مهارتهاي
۴ فيوس زندگي نظیر ترببت فرزندان,
3 موس مسج آداب معاشرت. روابط عمومي.
۳ مدیریت خود و برنامه ريزي»
حب عار رون
) ازيكارميري عملي
4 آموزش یافته ها
4 ود عدم اعتماد یه لس در ورزد ۳
5 به فعاليتي خلاقانه و ccs
ag رمتدانه» ضعف در خلق ی
و نانش > مهارت) ویخصوصس
رخ «وسهطالطت راهیديش: _— aL
صفحه 12:
يكاوجه ضفل ييكارع بهأعندسم مى آييّقة
صفحه 13:
۷۱ فراهم كردن محيط مناسب در يك
فعاليت باغبانائه براي برورش نهال
وجود قراكير
وج از حصار خرده سنجش
ارده قاف ار کی دود
به ارزيابي كلان توصيفي
توجه جدي به برنامه آموزشي
پنهان و آموزش از طریق
فرهنگ سازي و نهاد سازي
آموزش مبتني بر ویژگیها و
علانق فراگیر
صفحه 14:
& موسه مطلطت راهيديفن تورياطاعات 14
صفحه 15:
صفحه 16:
ٍ
ٍ
3
1
إٍ
م
صفحه 17:
از منظر قوانین و /
/م_تعامل با سایر نظامها ی
پرورش وجود
als
از منظر ابعاد تواتمندیها و
ويژگيهاي فارغ التحصیلان
۲ ۳ از منظرتطایق با نیازها
از منظر رفتار نظام به عنوان دا تب
ل و خصوصیات محیط
صفحه 18:
الحضد لا
رب العالمين .
i
=
1
0
i
i
i
3
3
i
;
1
6 موسهمطلات راهيديفن تورياطاعات