علوم مهندسیتکنولوژی

اتومبیل های بادی خورشیدی

صفحه 1:
SS ‏هه‎ الومبیل ‎Gla‏ بادی - خورشیدی تهیه کنندگان : فرنوش احمدی ‏ ميترا ياملائى اذ

صفحه 2:
رچند سال اخیر کمبود سوخت های فسیلی و آینده ی رو به پایان آنها باعث ایجاد طرح های زیادی شده است که در عين حال سعی در از بین بردن آلودگی که یکی از مضرات سوخت های فسیلی بوده است » کرده اند. همه ی طرح های موجود » برای حفظ محیط زیست و هوایی پاکیزه تر می کوشند زیرا که افزایش روز افزون جمعیت بعلاوه ی استفاده ی بیش از حد سوخت های فسیلی و كاه استفاده ی نابجا به وسیله ی وسایل دودزا » باعث خرابی هوا شده است به طوری که تنفس را کم کم برای انسانها غیرممکن می نماید. در حال حاضر گر چه دانشمندان و محفقان در تمام کشورها سعی در استفاده ی بهینه از محیط زیست کرده اند .با این حال اين كار بيش از حد خرج برمی دارد و برای همه امکان پذیر Cia

صفحه 3:
یکی از اين کاررهای پژوهشی » استفاده از انرژی خورشید برای سوخت ماشین هاست. بدین منظور از فتوسل هایی که معمولا از فلز سزیم و دیگر فلزهای کمیاب و گران ساخته می شود » استفاده می کنند ؛ تا انرژی خورشید را به الکتریسیته تبدیل و برای انرژی ماحد ماشین های الکتریکی مصرف شود. اما همانطور که در بالا اشاره شد » اين مواد سازنده ی سلولهای خورشیدی بسیار گران بوده و اين مسئله قیمت سرسام آوری را برای ماشینها به ارمغان می آورد. يكيديكر از مشكلات اين ماشينها » ذخیره ی کم آنهاست که باعث می شود زود انرژی از دست دهند (خالی کنند.). دیگری عدم استحکام بدنه در برابر ضربه است.: به دلیل وجود سلولهای خورشیدی اضافی (برای جبران نیرو ) در بدنه بنابراین ما برای کاهش تعداد سلولهای خورشیدی و قیمت» و همچنین ذخیره ی انرژی بیشتر » راه حلی پیشنهاد داده ایم. بدین صورت که با کمک گرفتن از انرژی باد. میزان انرژی را بیشتر کنیم

صفحه 4:
براى كم كردن نیروی اصطکاک نمی توان پره های توربین بادی ( که از چهار چوب فلزی سبک و پارچه در وسط تشکیل شده ) را در هنگام حرکت باز کرد ولی در موقع ایستادن » آنها را باز وحتی سلولهای خورشیدی را آزاد می گذاریم تا هر دو به کمک هم » انرژی ذخیره کنند. پره ها به صورت پره های هلی کوپتر (افقی) موجود است(وحتی در آخرین مرحله از جمع شدن مانند هلی کوپتر است.) و همچنین فلزات آنها (که همچون آسیاب بادی به هم متصلند ونیز جدا شدنی نیز هستند) مانند نردبان آتش نشانی از زیر هم در می آیند و افقی در کنار هم قرار می گیرند و سپس به بالا رانده می شوند تا در یک مسیر باشند. در اینجا ما یا ۶ پره در نظر می گیریم و توربینی کوچک با توان متوسط . بنابراین تعداد سلولها کم می شود و انپژی ثابت و پایدار می ماند.

صفحه 5:
ما مدلی کوچک از ماشین را ساخته ایم (در دست آزمایش است.) تا مستقل حرکت کند. این مدل کنترلی بوده و با باطری شارژی کار می کند.( به اين باطری ما یک باطری ذخیره ی دیگر افزوده ایم.) در مدار آن از ترانزیستورها برای تقویت امواج باد و یک دینام یا توربین بادی و مقداری سلول خورشیدی استفاده شده است. این مدل برای تکمیل و تصحیح ماشین هایی که هم اکنون وجود دارند به کار می رود. مزیت ها : ).استقلال در تامین انرژی در مدتی کم. ضد ضربه در برابر تصادف . تخلیه ی انرژی کم و در مدتی طولانی تر ©6.ارزان تر و بهينه تر در ضمن اين ماشين سبى بوده از فلزات سبى كران ت نشده است.(مدل كوجك ., يلاستيكم است.)

صفحه 6:
سرعت مدل کوچک : 720/01 متر در ثانيه ( 572/0 کیلومتر در ساعت ) میانگین سرعت باد : 9) کیلومتر در ساعت ( برای به صرفه بودن تبدیل انرژی باد به برق حدود 9 کیلومتر در ساعت است . )

صفحه 7:

صفحه 8:
تقسیم کار و زمان بندی : با توجه به اين که ما فقط دو نفر بودیم »تقربا هر کاری را با هم و به طور برابر. انجام دادیم و در جمع آوری اطلاعات و دادن طرح هردو به یک اندازه سهم داشته ایم . ما پروژه خود را از اوایل سال تحصلی شروع کرده و در حال حاضر در حال تکمیل طرح هستیم . 9

صفحه 9:
* کتاب ماشین های الکتریکی

صفحه 10:
با تشکر از خانم شمس نیا (مسئول پروژه) آقای علی حسینی (معلم ‎(Sada‏ ‏و یاسمن رضایی (پروژه فتوسل)

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان