صفحه 1:
وی
bia و
hintioman! ia 2
6 7741
وه 0
160! 9 d¢: EMMAL
8) 1 "Ex 2 سدح سكم
12506۳۷۵۵۸
ی 1
mac نود
1 rophobia
شاه سيت
صفحه 2:
اختلالات روانشناختی
صفحه 3:
اضطراب زملنی بیمارگینه به حساب می آید که ابعادش نامتناسب با تهدیدی
است که فرد با آن رو به رو شده است و پس از رفع تهدید ادامه می یابد.
اختلال اضطراب منتشر:
۱- احساس دائمی تنش و ترس
۲- ناتوانلیی برای احساس آرلمش, آشفتگی خواب. احساس خسنگی, سردرد و
سرگیجه ۲
- ناتوانایی در تصمیم گیری و نهایتا ترس از پیامدهای تصمیم
صفحه 4:
دوره ای از دلهره و وحشت حاد و توانکاه
علائم فیزیولوژیک: تپش قلب. احساس تنگی نفس, تعریق, لرزش عضلات.
احساس ضعف
ترس از مرگ قریب الوقوع
بين نوجولنى تا دهه چهارم عمر روی عی دهد. تملیلبه مزمن شدن دارد و ۲/۱
درصد در طول عمر مبتلا می شوند.
حدود ۲۰ درصد مبتلابه گذرهراسی یا آگوروفوبیا نیز می شوند. این افراد
فعالیت های خود رابه طور قلبل توجهی کاهش داده و خود را محدودبه مناطق
یمن اطراف خانه می کنند.
حدود یک سال بعد از اختلال هراس. اختلال گذر هراسی ایجاد می شود
صفحه 5:
در این افراد آسیب شناسی ژنتیکی (مطالعه دوقلوها) و شنا<
۲۲ ند تنوع در اختلال هراس ناشی از عوامل ژنتیکی است.
یکی از ویژگیهایی که اين افراد به ارث می برند. پاسخ های ستیز و گریز است.
کاهش متابولیسم در آمیگدال. هیپوکامپ و تالاموس
اختلال در سیستم های گابانرژیک و سروتونرژیک
لین افراد توجه زیادیبه احساسات بدنی عی کنند و درگیر تفکر مصیب بار می
شوند و در نتیجه سلسله اعصاب خودمختار پیوسته در حال انگیختگی است.
وجود دارد. ۳۰
صفحه 6:
گذر هراسی از طرییق تعمیم شرطی سازی کلاسیک از گذرهراسی ایجاد می
شود. در صورتی که فرد احساس کند روی حملات هراس کنترل دارد. کمتر
احتمال دارد حملات هراس نشان دهد.
رفتارهای عامل نظیر نزدیک بون فرد مورد اطمینان با کاهش علائم هراس
ممکن است تقویت شود.
امروز در مورد لین اختلال باورجه مدل آسیب پذیری-استرس افزلیش یافته
است. پاسخ ستیز -گریز شدت يافته در کنار تفسیر بحرلنی علائم منتج به
شکل گیری پانیک می شود.
صفحه 7:
ترس شدید از ییک محرک یا موقعیت است که اکثر مردم ن را به طور خاص
خطرناک نمی دانند.
فرد در اکثر مواقع متوجه این غیرمنطقی بودن ترس می باشد.
٩ طبقه فیبی های خاص (1۸ شیوع طول عمر). اختلال اضطراب ۱
(۲/۴ درصد) و گذر هراسی تقسیم می شوند.
برای تشخیص لازم است در زندگی روزمره فرد تداخل زیادی ایجاد شده باشد.
شلیع ترین شکلیت افراد مبتلابه اختلال فیبی اجتماعی ترس از صحبت کردن
در برابر جمع يا غذا خوردن در حضر دیگران است. این افراد ترس زیادی از
ارزیابی خود دارند.
فوبی اجتماعی بدون درمان میل به مزمن شدن دارد و در نوجوانی آغاز می شود.
صفحه 8:
فوبی از نظر فروید زملنی روی حی دهند که مردم اضطراب مربوط به انگیزه های
ناخودآگاهیا لمیال رابه اشیلیی که نماد ن انگیزه هایا امیال هستند. جلبه جا
می کند.
از نظر رفتارگرایان ترس از طریق شرطی سازی کلاسیک ایجاد می شود و از
طریق شرطی سازی عامل دوام می یابد.
بسیاری از فوبی ها از طربق مشاهده شکل می گیرد. آنچه به ارث می رسد
مزاج ترسو است و نه خود فوبى.
صفحه 9:
افکار وسواسیبه نفوذ مزاحمت آمیز افکار, تصورات یا تکلنه هابه ذهن اطلاق می
گردد. اجبارها احساس اجبار غیر قلبل مقاومت برای انجام برخی اعمال يا تشریفات
است که کاهنده اضطراب است.
ویژگی اساسی لین اختلال احساس عدم کنترل است. لین افراد افکار خود را مشمئز
کننده و غیر منطقی می شمارند ولی قادر به نادیده گرفتن یا سرکوبی آنها نیستند.
افکار شلیع: آسیب رساندنبه خود و دیگران. ترس از آلودگی و تردید درباره انجام
رضایت بخش تکالیف
شايع ترين اعمال وسواسی: شستشو و کنترل
صفحه 10:
گاها بین اعمال و افکار وسواسی ارتباط منطقی وجود ندارد (برای مثال:
درآوردن و پوشیدن لباس برای جلوگیری از تصادف همسر)
بیماران فوبیک ندرتا با ترس های خود اشتغال فکری دارند و رفتارهای
وسواسی نشان نمی دهند. کثلفت. میکروب و آسیب زدنبه دیگری به ندرت
اشتغال های ذهنی یک فرد مبتلا به فوبیا است.
کندن مو و کندن پوست جزء اختلالات وسواسی به حساب می آیند و در
سیستم طبقه بندی جدید اختلالات رولنی (0505) طبقه مجزایی به
اختلالات وسواس اجبار اختصاص داده شده است.
در سن نوجولنی آغاز حی شود. شیوع ۱ تا ۳ درصدی دارد وبه نظر نمی رسد در
ممالک مختلف شیوع متفاوتی داشته باشد
صفحه 11:
رود را مزاحم و نامقبول می شمایند و <ز مورد آنها احساس
گناه و اضطراب حی کنند. همچنین. شد بایستی همه افکار خود را کنترل
کنند. داشتن لین افکار را معادل از دست دادن عقل و عمل بر اساس آن افکار
رح ی
اختلال در فعالیت مدار لیمبیک (مرتبط با سکس و پرخاشگری و شستن) در
افراد مبتلا به اختلال وسواسبه چشم می خورد. بیماران مبتلا به وسواس که به
رفتاردرملنی پاسخ می دهند. نیز کاهش فعالیت در هسته دمدار و تالاموس
نشان می دهند.
صفحه 12:
منظور از دوره های مانیا خلق بالا یا تحریک پذیر است.
افسردگی زملنی مطرح است که اختلال در کارکرد ایجاد می کند و حدود
۳درصد افراد این دوره ها را تجربه می کنند.
به ندرت افراد بدون سابقه افسردگی دوره های مانیا را تجربه می کنند.
شیوع افسردگی در ممالک مختلف متفاوت است.
فقدان احساس لذت (8101966101113) بكى از علائم عمده لين اختلال است
که به اندازه احساس غمگینی برای تشخیص افسردگی اهمیت دارد. |[
صفحه 13:
علائم شناختی افسردگی در قللب مثلث افسردگی (ناامیدی نسبت به خود.
دیگران و آینده)؛ wh احساس گناه و حتی خودکشی خود را نشان می دهد.
فرد افسردهبه لحاظ رفتاری فعل پذیر و منفعل است و درمان های فعال سازی
ی مبتنی بر این امر ایجاد شده اند.
علاثم جسمی افسردگی ممکن است نتیجه توجه به درون فرد افسرده و
بزرگنمایی های وی باشد.
صفحه 14:
نام دیگر آن مانيك-ديرسيو است و ممکن است بین دوره های افسردگی و مانیا دوره
های بهنجار کوتاهی وجود داشته باشد.
در دوره های اران پرانریی. هیجان زده و پرحرف و سرشار از اعتماد.به نفس
عی شوند. از فعالیتی.به فعالیت دیگر رومی کنند و نیازبه خواب اندکی دارند. طرح های
بزرگ منشانه ای میریزند و توجه زیادی به عملی کردن آن نمی کنند.
در مقاطعی ممکن است از مرز زندگی لذت بخشبه سمت پرخاشگری خصمانه حرکت
و
در مردان و زنان.به یکسان بروز می کنند و دارای بروز خانوداگی است. شیوع: ۲ درصد
طول عمر
صفحه 15:
قشر پره فرونتال افراد افسرده تخریب و همچنین ناهنجاری متابولیسم نشان می
دهد. این ناحیه در ارتباط با تالاموس. هیپوتالاموس, آمیگدال و هیپوکامپ است.
سه گانه شناختی از نظر بک در ارتباط با خود. تجارب و آینده است.
افراد افسردهنه تنها در محتوای تفکر بلکه در پردازش تفکر هم سوگیری نشان
می دهند. در ولقع. بر مسائل و احساس هابه گونه ای تکراری و حلقوی بدون اقدام
به مسئله كشابى تمركز مى کنند.
بيماران افسرده همجنين سوكيرى به سوى وازه ها و تصاوير منفى نشان مى دهند.
صفحه 16:
افراد مبتلابه افسردگی همچنین مضطربلنه در چپی جست و جوی حمایت از
دیگران حی باشند و اطمینان بخشی از بلبت مطلوب بودن از اهمیت زیادی برای
آنها برخوردار است.
افراد افسرده مهارت های اجتماعی کمی دارند و رولبط بین فردی متعارض
بیشتری دارند. اطمینان جویی از دیگران از بلبت مطلوب بودن دیگران را خسته
کرده و از آنها می گسلد.
نبود خانواده حملیت کننده. انتقاد. پرخاشگری و پاسخ های هیجلنی افراطی
احتمال عود بیماری دوقطبی را افزایش می دهد.
صفحه 17:
در همه فرهنگ ها روی میدهد. حدودیک درصد جمعیت را متلثر عی کند و در
لاد رن شبوع برابری دارد.
در اواخر نوجولنی و ایبل جولنی شروع می شود وبا برچسب بیماری همراه
است.
صفحه 18:
دو ملاک از این سه ملاک وجود داشته باشد:
توهم: ادراک محرک در غیاب حضور محرک
هذيان: باور ثابت غلط كه على رغم وجود شواهد خلاف به قوت خود باقی است.
آشفتكى تفكر و توجه: جريان تفكر از طريق از دست رفتن تداعى ها مشخص مى
شود. به عبارتى فرد. سالاد كلمات. شل شدن تداعى ها يا تداعی صوتی دارد.
اين افراد توجه انتخابى ندارد و در هر لحظه انبوهى از محرك ها را ادراك مى كنند.
تفاوت در محتواى هذيان ها احتمالا نشان دهنده تفاوت در سيستم هاى باور فرهنكى
cal إديان هاى نفوذ كنترل و يارانويا شايع و بزرك منشى كمتر شايع است.
صفحه 19:
آششتگیهای ادراکی: عمده ترین آنها توهم ها هستند. عمده ترین شنیداری هستند ۱
چشایی نیز وجود دارد. مشلبه گفتگوهای درونی ما هستند. افراد اسکیزوفرن متوجه درونی و
خیالی بودن این گفتگوها نیستند. عمده توهم های شنیداری به فرد دستور می دهند.
٩ آرار هجان: نامتناسب با واقعیت بیروثی انست:
علائم حركتى و كريز از واقعيت: ممكن است كاملا بى حركت يا بسيار بیقرار و بیش فعال باشد.
هش توانانى كاركرة
20 دوصدلفراد تحندیمان_رلیلسکیزوفرنیدر ۱۰ تا ۲۰ سالسراز شروع بیملیعبه FL
طورلساسیاز بیمریرهاییمیی ایند لینبیملیودر مماساکرو بسه وشد بسه علتفولهم آورمن
|حتط لاپ یش گهیهتریدارد sla ها 00
صفحه 20:
بستگان افراد مبتلابه اسکیزوفرنی احتمال بیشتری وجود دارد که مبتلا به
اسکیزوفرنی شوند (وجود ژن اسکیزوفرنی)
کمتر از نیمی از زوج های دوقلوهای نک تخمکی توامبه اسکیزوفرنی مبتلا می
شوند.
قشر پره فرونتال در بیماران مبتلابه اسکیزوفرنی کوچک تر است و روابطی با
سایر نواحی مغز دارد. لین قشر نقش مهمی در زبان. ابراز هیجان. طرح ریزی و
انجام عقاید تازه و تسهیل ارتباط اجتماعی دارد.
بطن های گشاد مغزی و در نتیجه تحلیل بافت مغزی به چشم می خورد و نهابتا
صفحه 21:
فعالیت زیاد دوپامینی در مزولیمبیک باعث عاحثم مثبت _هذیان» توهم و تفکر
مختل_ و فعالیت پایین دوپامینی در پره فرونتال باعث علائم منفی-فقدان
انگیزش. ناتوانایی برای مراقبت از خود و ابراز نامتناسب هیجان - می شود.
در خانواده این افراد هیجانات به گونه ای افراطی بیان می شود. در عین حال در
لین خانواده ها رفتار انتقادی خصمانه و خشم آلود نسبتبه فرد آزرده ابراز می
شود.
صفحه 22:
احساس ناچیزی از مسئولیت. توجه به اخلاق و توجه به دیگران دارد. را
توسط خودشان تعیین می شود و فاقد وجدان هستند.
رفتار تکانشی دارند و در پی ارضای فوری نیازهای خود هستند.
فریبکاری از ویژگی های عمده لین افراد است. لین اختلال بالنسبه نادر است و
۳ درصد مردها و یک درصد زن ها مبتلا می شوند.
صفحه 23:
رفتار تکانشی و پرخاشگرانه با سطح پایین سروتونینی ار تباط دارد.
لین افراد در کارکردهای اجرلیی (تمرکز. استدلال انتزاعی. تدوین اهداف,
نظارت بر خود و خودآگاهی) نقایصی نشان می دهند که بیانگر اختلال در
کارکرد لوب پیشلنی و گیجگاهی لین افراد دارد. لین افراد از سطوح پایین
تحریک پذیری برخوردارند.جست و جوی تحریک می تولند فرد رابه سمت
اختلال شخصیت ضداجتماعی سوق دهد.
صفحه 24:
والدین این افراد نسبت به فرزندان خود مسامحه گر و خشن هستند.
کودکان مبتلابه اختلال شخصیت ضداجتماعی اعمال دیگر کودکان نسبت به
خود را پرخاشگری تعبیر می کنند و لین پرخاشگری را عمدی می دانند تا
سهوی و پرخاشگری را تنها پاسخ جذاب می دانند.
دنیای سکی سکی
صفحه 25:
در لین اختلال تغییرپذیری فوق العاده خلق, رولبط و ادراکات از خویش به جشم مى
هورف
خودانگاره بی ثبات است كهببا دوره هاى ترهيد .به خود فوق العاده و در مقلبل مهم
انكارهاى بزرى خود توام است. رولبط بين فردى.بى ثبات است. و ديكرى را بدون هيج
محركى آرمانى يا بى ارزش مى كنند.
احساس تهى و يوج بودن نكته قابل تامل اصلى است.
کنسل کردن جلسه رابه عنوان طرد خود پردازش می کنند و ممکن استبه دنبال آن
دوره های از اقدام به خودکشی داشته باشند.
۰ درصد در لثر خودکشی می میرند و ۷۵ درصد اقدام به خودکششی می کنند. این
اختلال عمدتا در زنان دیده می شود.
صفحه 26:
دیدگاه ضعیف آنها از خود در لثر ارتباط اولیه ضعیف با دیگران ایجاد شده
است. مراقبین لین کودکان استقلال و جدلیی کودک از مراقبین رابا تنبیه
پاسخ داده اند.
دیدگاه دو پاره در ارتباطبا خود و دیگران دارند. خود و دیگران راییا خوب.يا بد
مطلق می دانند.
سابقه تحمل سوء رفتار جسمی و جنسی دارند