صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
‎meee ny pee rea |‏ رك ‎eens) aod‏ ۱ ‎ee SS BS. a eLetter eel Nepean ae ‏رفتار خشونت آميز يرستار با بيمار ‎Ie acc)‏ ا يل يي ين ‎Ces he tee ele ‎eS ere oO Reed baie Ren a col cored Re see can Ps ea Po ‏'تجويز ‎18٠‏ مليون تومان داروى شيمى درمانى به بيمار در مراحل يبايانى

صفحه 4:
۰۰ اليب ار ر اجلاه ام 2۳۸ 7 لل هه * " رفتار اخلاقى »لازمه كاركرد بسامان يى جامعه است. مى توان حجت آورد كه اصول اخلاقى همانند جسب افراد جامعه را در کنار هم و باهم نگه می دارد. * در جامعه نياز به اصول اخلاقى بقدرى اهميت دارد كه اكثر ارزشهاى اخلاقى معتبر به كتب خشك قوانين و مقررات راه برده اند.

صفحه 5:
مفهوم اخلاق ۰ ا ۱ به طور متوازن

صفحه 6:
۱0 موضوع كهن . مسئله تازه فقط با قوانين و مقررات نميتوان سازمان و بنكاه را اداره كرد. اداره بهتر سازمانها مستلزم قرار گرفتن اخلاق در كنار قانون دارد. خود كنترلى جايكزين ديكر كنترلى شود. و هدفهاى اخلاقى به قوانين اخلاقى تبديل 50

صفحه 7:
أينيا 5 ۰ مه ‎٠‏ 5 520 Ul ‏سمل‎ " اخلاق حرفه اى.مجموعه اى از اصول و استانداردهای ۳ بشرى ‎aS cowl‏ 0 افراد و گروهها را تعیین می کند (احد فرامرز قراملکی,1382) " مجموعه اى از كنش ها و واكنشهاى اخلاقى يذيرفته شده كه از سوى سازمانها و مجامع حرفه ای مقرر می شود نت ب ترین روابط اجتماعى ممكن را براى اعضاى خود در اجراى وظايف_حرفه اى فراهم اورد اخلاق حرفه اى كويند(ازاد.1373)

صفحه 8:
0 0 a7 Cl ۳ ۱2( ‎Ye 1‏ ان مها جارك شركت و بنگاه .یا هر واحدی که در نظر بگیرید.چه تعهدات اخلاقی دارد.

صفحه 9:
كال زو 0۳ 21 2و 520700010008 5-00 اخلاق حرفه ای ,یک دانش است که بر مینای یک سیر منطقى و عقلانى بايد ايجاد شود. مدیران 2-7 9۳ ‎dl‏ حرفه ای اعتقاد داشته باشند. 0 | ‎eo‏ یت این اصول احترام گذارند ودر رفتار ‏خود ‎ap) il‏ دهند.

صفحه 10:
فه ای اخلاق حرفه ۳۳ قبال محي نگاه در قب فا لیت های |< ی خارجى. لبت هاء وا حقوق:مسئو اساس ‎Ole;‏ » فه ای رفتار ارتباطی ساز ‎aoe‏ است. یو و

صفحه 11:
کارکنان پیمانکاران

صفحه 12:

صفحه 13:
سطوح اخلاقی و مسئولیت و ‎ .‏ پذیری ۲ ای ۱37۱ فردى شخصى. ۰ اخلاق ا 9 زندگی فردی شغلی. " اخلاق سازمانى: مسئوليت يذيرى سازمان. " اخلاق ملى: مسئوليت يذيرى ملت. " اخلاق جهانى: مسئوليت يذيرى جهانيان.

صفحه 14:
اخلاق مسئولیت پذیری و پاسخگویی

صفحه 15:

صفحه 16:
4 ‏و۳‎ ‏تا ضد احلافی متاثر ار در علت اصل زیر ات‎ ۴ Poly ee Pa ee carey Fp Secon ie Rar | VON ‏ل ا‎ Ce OO QE ‎Sere nT PUCK Qa‏ مى دهد خودخواهانه رفتار كند.

صفحه 17:

صفحه 18:
موانع ترویج اخلاق در سازمان FEES Ror Sra Arte Amt sce re] 7 بسترهای معیشتی تصمیم های غیر اخلاقی. زمینه های سازمانی تصمیم گیری غیر اخلاقی.

صفحه 19:
۰ io © 1 نقش علم اخلاق حرفه ای ارائه شاخص های اخلاقی. ترسیم جدول فضائل و رذائل اخلاق. را تحلیل مسائل عینی,موردی و مبتلا به حوزه كت merce RO prec tnt arly Rare a ارائه فرآیند تغییر و تصحیح رفتار. ‎Jlei 9g yuai 3‏ ۳[ een eer ece ery

صفحه 20:
موانع مواجهه با معضلات اخلاقى نقصان و يا فقدان دغدغه های اخلاقی. فقدان آينده نكرى يا حال نكرى بجاى آينده بينى. 000 سطحى نكرى. 22110 2200000

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
| < "من دربرابر قرآن کریم به خداوند قادرمتعال, خدايي که بر همه امو رآگاه است و تمامی موجودات درقبضه قدرت اوست سوگند ‎Err Poesy Se eer Lede ep epee‏ احترام بنگرم. از خیانت و تضییع حقوق بیماران به طور جدي ا ‎TPS ae Ure‏ ضرورت شرعي ‎IN Get‏ لا لله 2110052

صفحه 24:
EB RCE ۱۱

صفحه 25:
مفاهيم و واذة ها " حقوق:مجموعه قواعد و مقررات حاكم بر يك جامعه كه امتيازات و ات یا ار

صفحه 26:

صفحه 27:
نکات اساسی ۱ eos: polar Car poe reo CONV oe ‏ا‎ Beil) ‏می باشند. این امر در شرایط بیماری از اهمیت ویژه ای‎ ‏ا ی ایا ات و‎ ‏مبتنى بر احترام به حقوق و رعايت كرامت انسانى بيماران‎ SS oso ‏ای ات ای اه ای ای را‎ ‏ارزش‌های شخصی افراد و پذیرش آنها است‎ ‏بیمارستان‌ها باید نهادی برای درک و احترام به حقوق و‎ 9 ‏مراقبت کنندگان باشند.‎ SA Oe cles ‏چا تا ار ری‎ [۱ poe aU Wi eCR eee)

صفحه 28:
7 كرامت ذاتى 300000 0 coll Ree re eee ere eee ic enn)

صفحه 29:
00

صفحه 30:

صفحه 31:
وس ۳ حق خود تصميم كيرى و ‎ee‏ (۳ ees Reel ee i liad Ere ear ton ‏اا‎ ‎oes ا ‎Te‏ ‏باورها و ارزش‌های مبتنی بر صداقت داشته باشیم. - بايد براى باورها و عقايد ساير افراد احترام قائل شويم.

صفحه 32:
حق دسترسی به اطلاعات ‎ *‏ -ما باید حقوق بیمار و مسئولیت‌هایش را به وی اطلاع رسانی کنیم. ‏* . بیمارستان باید اطلاعات مورد نیاز بیمار در زمینه ضوابط قوانین « هزینه ‎RPE PN TTC)‏ ال ‎RSP‏ ‏2320010 ‎Ore ‏اا اا الا‎ Seer ‏ا ل كن‎ ea ‎1 ‎ ‏بايد در خصوص وضعيت سلامتى. تشخيص بيمارى. بيش آكيهى و ۱ و عوارض احتمالى آن مدت زمان احتمالى بهبود. احتمال موفقيت. به ‎ee el Sec)

صفحه 33:
حق دسترسی به اطلاعات 1 اطلاعات بايد در زمان مناسب و متناسب با شرايط بيعار از جمله اضطراب و درد و ویژگی‌های فردی وی از جمله زبان. تحصیلات و توان درک در اختبار وی قرار 00 اينکه:تأخیر در شروع درمان یه واسطهی ارائی اطلاعات فوق سیب آسیب بهپیمار گردد:(در این صورت انتقال اطلاعات پس از اقدام ضروری: در اولین زمان مناسب باید انجام شود re PCa Pa Peron mere ve hs Sn Pen ee et De ener nen i eecare) ‏ها‎ بیمار حق دارددر صورت تمایل از دریافت اطلاعات خودداری کند و یا بیمرمی توندفرد 575 وى يا سايرين را در معرض خطر جدى قرار دهد. بیمار می‌تواند بهکلیه‌ی 00 ببس« و تصویر آن را دریافت نموده و تصحیح اشتباهات مندرج در آن را درخواست نماب

صفحه 34:

صفحه 35:
لت 0000 feeeaeP tok te 00 ‏ل‎ 0 1 ‏در مواردى كه عدم درمان‎ ‏برأى وى يا جامعه مخاطرات جانى را به شمراه‎ ‏باشد)‎ ‏نیاز هر مداخله طبی است‎ Ean rE OAT ASE ‏دارد‎ ae eRe tone tee ‏و واهد در تصمیم‎ ians fos ‏ان سول کمک آا ی متاك‎ RP aeRO cee a ea eek Pan ‏اشته باشد حتى وقتى به “ليل‎ ‏ی‎ 1

صفحه 36:
حق انتخاب و رضايت آكاهانه اسر سا لا مورد دریافت خدمت از فردی قابل قبول و مورد اعتماد خود در چارچوب قوانین و امکانات حق ‎AO cei SESH‏ ۱ err Ny Pr ee ‏ی بسمار‎ er ۳ 9۹7 اف 9 ‎PEI‏ مقدمه حق انتخاب داشتن اطلاعات لازم و ‎ene‏ ere ley cn etl ‏رن رای‎ lb, ole eH lion RTE ‏مر ای‎ DONO lb clea cytes ERA ep ARCA ‏بيمار حق دارد از يك نفر يزشك دوم نظر خواهى نمايد.‎ ۱ ‏ا‎ se ST aio ‏أمورشى ء تدقيقاتى بايد رايت تليه كتبى أخد شود‎ ‏بيمار حق دارد قبل از ايدكة ملاحيت تصميمكيرى حوة را ازدست ينهد در موره اقدلفات‎ ‏أتى ود ای نع تا‎ ERG ‎aaa ys‏ ار ی

صفحه 37:

صفحه 38:
حق دسترسی به مراقبت و درمان مطلوب هر کس حق دارد مطابق با نیاز های سلامتی اش خدمات مثناسب را دریافت دارد * 2۳ در ع داف بت 0 ‎ed‏ ا الك " بعارينا اه کنری برناد ره تفر أستائداردهاى بالينى ‎pen‏ ‏0 ‏ا ‎eee 5 cane)‏ ‏بر برتری ‎Fin‏ بیماز باشد. *_ هر کدام از ما باید برای حفظ و ارتقای استانداردهای ‎GREE oe‏ ا ‎EIS‏ ‎RESET ea Oey Pes‏ يتوان ‎ee‏ ارتباط ‎Ciype 999 AS Lip‏ 0 0 برای مراقیت ایجاد نشود. ‎ ‏ی یت ‎PERO LT SEN Ch aS‏ .. و میتی بر صداقت انصاف و عدالت

صفحه 39:
ra ‏به مراقبت و درمار‎ Rc 3 ‏ورام ودرمان‎ cae commana PeROMNUarC RCM tS REA NNT ECC nT olen hae) ‏بیماران اورژانسی مشروط به پرداخت وجه نشود.‎ ما پاید بدون | خدمات اورژانس را به بیماران ارائه دهیم. ما باید خدماتی که به بیماران اراله می‌دهیم ایمن باشد. 1 enPSep yO ere tree ee ‏مورد نياز را در كليه مراحل ارائه خدمات به نحو مطلوب دريافت‎ ‏نماید (تداوم مراقبت)‎ ۱ dite lite ee te tae 5 ما بايد در زمانى كه منافع ما در تعارض است اولويت را به حفظ حقوق و منافع بیمار بدهیم. ل 21000 ۱ 52010 توانبخشى باشد.

صفحه 40:
ات ۳ ۱ حق دسترسی به مراقبت و درمان مطلوب بیمارستان باید به گونه ای برای دریافت خدمات ضروری مورد نیاز بیماران که در مرکز وجود ندارد برنامه كه يهردكيرى از مدارى يوشكي مناسب يكى از لبزارهاى دستيابي به تداوم مراقيت اانت. 00 ‏ا ا‎ Teme eens eceo ee ‏مطلوب بر عهده بیمارستان است.‎ ‎Miya ese‏ نا تا و ‎eer es)‏ 1 ‏ما باید در زمیته تسکین دره بیماران منطبق با (ستاندارد ها به گونه ویزه ای برنامه ریزی تعایيم, ار( ی ار( و ‎es‏ ۱ ‏ما بایدبرایبیماران در حال احتضار مراقبتی همراه با احترام و آسایش و کاهش درد و رنج و همراه با ‎ee yercene een) Ne Sy g‏ 1

صفحه 41:
حق دسترسی به مراقبت و درمان مطلوب و برخوردارى از هعراه دسترسی به وسائفهاء العام وظايف متهيى و .. برغورار اكد حق برخوردارى از حمايت خانواده و نزديكان در طول دوره مراقبت و درمان و حمايت روحى در همه وقت بیفارستان باید معیط مناسبی جهت ارئه خدمت به بیماران فراهم نماید(با 100 ‎SNE ES EN INE:‏ بیمارستان باید امکانات رفاهي رز جهت بیماران و همراهان مهیا ناد ‎Dewy‏ ا ا اال ا لاا ل ‎LORD‏ ۳ ‎eer‏ افراد يدون زيرت وايشلقد بايشدة

صفحه 42:

صفحه 43:
حق حفظ حريم ‎Lol wl,‏ ل ا 92 مواردى كه قانون آن را استثنا كرده باشد. تمام اطلاعات مربوط به بيمار يايد محرمانه حفظ شود حتى بعد از مرك ‎slow Laas‏ 9 اا 9 21,91 ااا مالا ااا ا ‎shoe‏ ‎ntl‏ ا ا ‎sami ails uv pis GLeWlel as riilgice‏ اطلاعات محرماته فقط با اجازه ببعارمى تواند در اختيار ديكران قرار كيرد 0000 و بيمار حق دارد در مراحل تشخيصى از جمله معايتات, فرد معتمد خود را همراه داشته ياشد. همراهى يكى از والدين كودك در تمام مراحل درمان حق كودك مى باشد مكر اينكه اين امر بر خلاف ضرورتهاى 20 بيمارستان بايد افرادى را كه مى توانند با بيمار در تعاس باشند مشخص تعايد.. بیمارستان باید افرادی را که می توانندبه اطلاعات بیمار دسترسی داشته باشند مشخص نماید.

صفحه 44:
حق شکایت و در خواست جبران خسارت 0 res ‏منشور است, بدون اختلال در كيفيت دريافت خدمات سلامت به‎ nls, 0 ‏ا‎ ارس را ی ا الك ی ‎eee yes Cis ACO oes peer oy er ener Poe‏ 1 بیمارستان منتقل کند. ‎ena‏ ی ‏اگر بیمار از نحوه خدمت هر کدام از ما شاکی است بهتر است سعی کنیم به روش صحیح خودمان آن را به صورت درجا حل و فصل کنیم مگر در موارد شکایت قصور ‎wih‏ ای از ار ی تا را ‎Creme P nO pert n-ne Fr Ia StrrD)‏ 1 شود.

صفحه 45:
خلاصه‌ای ار مسئولیت‌ها و اررش‌های اخلاقی جامعه پرشکی که مبتنی بر حقوق بیمار است احترام به مددجوی بیما ‎Recon kaye‏ * احترام به استقلال ف سر نوع دوستى و همدلى يايبندى به تعهدات حرفداى 0200 terre] تعهد به صداقت و وفاداری تعهد به رازدارى و امانت دارى و حفظ حريم خصوصى بيماران | 1

صفحه 46:

صفحه 47:
اخلاق یز شکی آداب و رفتار يسنديده يا نايسندي است ۳ صاحبان مشاغل يزشكي بايد رعايت نمايند. 42 علمي است كه منطبق كننده روابط و رفتار صاحبان مشاغل يزشكي با كليات اخلاق

صفحه 48:
موضوعات مطرح در اخلاق پزشکی نوین اخلاق دريزوهشهاى فلسقه اخلاق پزشکی ‎eee‏ رات ‎٩ 7 ee Od‏ زد ‎~Y 7 2 Fi Wor rer) rear tea‏ جايكاه جسم اناق سا _— اسان لاد ]هی 7 انسان نابالغ (جسمی‌بافکری) 34 gies Wyle) *لاريجاني باقر, يزشك و ملاحظات اخلاقي, 1382 *لاريجاني باقر, مجموعه مقالات اخلاق پزشكي, اخلاق در پژوهش, 1373

صفحه 49:
پزشکیه پلی مین علم و جا معه است ‎RSS WCE eae 2) eee Ree mS 5) ete‏ سلامت انسانی؛ یک وظیفه حیاتی در پزشکی بالینی است و در لین رابطه ‎Ses ean ere. Blow eae esa‏ Medicine is more than a sum of knowledge about تدعت پزشک؛ علاوه بر دانش؛ از تجربیات و احساسات خویش + و ‎nes sen eer Sirona‏ 1 #9

صفحه 50:
[9 enn ‏ا‎ يزشكى است كه جامعه ر پروفشنالیسم یعنی تعهد ايه احتراء به يرقيك ميتمايد واو وااعق Rie) خود قرار ميدهد Professionalism is central to sustaining the public’s trust in the medical profession; it is the essence of the doctor-patient relationship. رد

صفحه 51:
| Professionalism ‎le eC Sel ad‏ ال ‏ىو ‏قسم نامه بقراط یکی از شاهدين اين مدعا است. ‎

صفحه 52:
تعريف اخلاق يزشكي اخلاق يزشكي در دهههاي قبل شامل اصول و مباني امر كننده يا نهي كننده بود اما اخلاق يزشكي نوين با رسالت يرداختن به موضوعات و مباحث مطرح در جهان يزشكي و تلاش براي ارائه راهكارهاياخلاقي در مواقع لازم شكل كرفته است.

صفحه 53:
اخلاق يزشكي نوين يكي از شاخههاي اخلاق حرفهاي است كه سعي دارداخلاقيات را به صورت كاربردي در حيطه عمل يزشكان و كادر يزشكي و نيز در حوزه تصميمكيريهاي اخلاقي در طب وارد نماید.

صفحه 54:
‎aE es‏ 0 ل براى بشر دستور معين ميكند. ‏حرفه يزشكى - حرفه كلاسيى ‏هدف: ‏م0 سناد تزويج اخلاق يزشكى ‏ سومين سمينار اخلاق بزشكى سازمان نظام ‎eS‏

صفحه 55:
What is ethics ital (ey * به معنى مباحث نظرى در اخلاق يزشكى است ومفهوم كاربردى ترى از اخلاق ‎ne OTE fect re cde Maen‏ 1 برده میشود .

صفحه 56:
تاریخچه اخلاق پزشكي در دنیا " سابقه بيش از2500ساله علم اخلاق ‎ETHICS‏ * پیوند با تاریخچه فلسفه و تأثیر از 7 | افلاطون وارسطو

صفحه 57:
0 Wy VY ee BLY rer CC Se eee) etal ‏ا‎ ei ۱ ree] Cen) ‏قبول و بکار بستن اصول اخلاقي حرفه‎

صفحه 58:

صفحه 59:
رویکرد اصول کر در فلسفه اخلاق 1 ضرر نرساني و عدالت داراي جند قاعده: وفاداري: ۱ صداقت. رعایت حریم شخصي

صفحه 60:
كافي ‎Le] Ue‏ ل ا ا ات لزوم <موارد قصور و تقصير در تشخيص ودر ف

صفحه 61:
9 cubs, * دادن اطلاعات كافي به بيمار 1 اه وظرفیت بیمار براي 5 اطلاعات * تصمیم داوطلبانه, اختياري و ابطال پذیر بیمار

صفحه 62:
رازداري پزشک وحقیقت گويي ‎a ie‏ دی رادار ‎ese‏ یار کف ی ‎cee eee ‏رتست ‎rove)‏ وذخیره اطلاعات پرونده هاي ‏يزشكي و دسترسي به 7 ‏موارد خاص افشاء اسرار و حدود آن ‏" تعبيين قوانين مربوط به بيماريهايي كه ‎Pore‏ ‏2 جدود كفتن حقايق وموارد كتفان ‎L‏ ‎Re een‏

صفحه 63:
ارتباط با همکاران حرفه اي DE 6 ‏ا‎ peg Ee Spe ENCe seme eat re " رفتار در قبال خطاهاي همكاران * مشا پران دحالت در تصميم گيري ها ر تصميم 7 7 sow 9 Wh wiki: Lilo, ‏بيمار‎

صفحه 64:
‎egw]‏ كن اعتقادات بیمار ‎Pe Perey ge Pear eot Ser esta py Me Ona) ‏و ‏< “من دربرابر قرآن كريم به خداوند قادرمتعال, خدايي که بر همه امو رآگاه است و تمامي موجودات درقبضه قدرت اوست سوكند 0 ۱ احترام بنگرم. از خیانت و تضبیع حقوق بیماران به طور جدي ‎Eee ae LB ree re eee Se‏ ضرورت شرعي ‎Breer] eI SIE‏ 6 حاضرو ناظر شئون خود بدانم:“ ‎

صفحه 65:
روابط مالي پزشک وبیمار تدوین اصول وراهكارهاي لازم *" كاهش روابط مالي بين يزشك وبيمار

صفحه 66:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان