صفحه 1:
صفحه 2:
oleae ۹
معاونت بهداشتى
قاد ار تر ۳
0
الازكاا
صفحه 3:
بهداشت روان :
pee ye we KV)
Bel al ORS EBL nee Sy LEST NEL LSS
SSUES MBSR San
بهداشت روان را تعريف نمايد
۱
1
انواع خدمات بهداشت روان را نام ببرد
ope وس سر بي ماري ل بير سیر سس
جمعیت های سیب پذیر در بهداشت روان را بیان نماید
1
۱
داروهاي ۳۳ es 1
انواع اختلالات روانی و عصبى را توضيح دهد
نحوه تكميل فرمهاي بهداشت روان را بيان نمايد
صفحه 4:
تعریف بهداشت روان
ل |
اولین لحظات حیات جنینی تا مرگ اعم از زندگی داخل رحمی. نوزادی. کودکی تا
۱
: تعریف ۷۷۴۲۵ از بهداشت روان عبارت است از
۱ an TESTI RTE PSO)
em ere ty ame egy or reer ges eran eee)
نتیجه آن که مفهوم بهداشت رولني عبارت خواهد بود از تامین لكر ga
|
Sd ا ل ا ا elec RS ca Nr Ler ا
PRS Ie rarer) ar ean] peer ee SCs err melee eee iran) ee an) pc rere wn)
روزمره لذت ببرد و بیماری روانی نداشته باشد.
صفحه 5:
آهمیت اختلالات ai
دز جهان شيوع در تمام عمر اختلالات رولني بيش از 25 درصد و شيوع لين اختلالات در هر مقطع زماني حدود 10
as رم اد ی ss Sea
در ایران, شیوع تمام عمر اختلال هاي رولني در جمعیت بالاي پانزده سال کشور حدود 21درصد برآورد مي شود که در
Rowe Jos (Bene Se eee TON MIS Teese nih EE RNS Ce eae]
(مردان 4614/9: زفان 9625/9)
حدود يك میلیون عدم تبرلي در کنکور در هر سال. وجود بیش از 100 هزار زندانيء بیش از دو میلیون-ستاه و تغییرات
rds eee we Se Tred eer) ۱
جمعیت زیر خط ختر مطلق, آمار 4 در صد هزار دختران ثراري نسبت 10 درصدي موارد MER ازدواج شیوع 30
سس«
eae fas cock eR er eee ror
۱ meme n ال Se ree wd on
طبق آمار سازمان جهلني بهداشت در سال۰2001 . .. از عمر سپري شده با . . به دلیل بيماريهاي عصبي-
روانپزشکي است و _مورد از علت اصلي سالهاي سپري شده عمر با ناتواني به همین دلیل بوده است.
1۱ Paces peat Taeeeel Pen Pere eT eer SOC CF Oe TEN nS
است. در حال حاضر رتبه دوم را در سنین 44 - 15 سالگي در هر دو جنس به خود اختصاص داده است.
بازيرورى و كمك به بازكشت آنها ٠ درمان بيماران روانى ٠ بهداشت روان , بيشكيرى از بيماريهاى رولني Der ep ern
Bement Pron
صفحه 6:
پیشکیری در بهداشت روان
و
كات
تمام کازهایی اس که برای پیشگیری از بروز بیمازی های عصبی و روانی صوزت می گیره پیشگیری ازضربه به
Ses Dee RSet Soak a a a اا ا ا ا eet a Recent ea ko ed Eek
ol ل ا ال ا
بودن با أنجه كه در اطرلف ماهست همكى نوعى ييشكيرى أوليه است.
پیشگیری ثانویه
كليه كارهايى است كه براى درمان به موقع ومناسب بيمارى ها صورت مى كيرد. شناسايى و درمان سريع
ل ا ا ليرت ير لمر
ee ee ce See a eee
پیشگیری نوع سوم:
فعاليت هايى است كه باعث توانبخشى رواني معلولين روانى عصبى مى كردد.
آموزش بهداشت روان به مردم که اصلی ترین وظیفه بهورز در بهداشت روانلست ۰ می تواند در تمام انواع
20-5 را
صفحه 7:
eae er eral
آسآموزش بهذاشت روان:آموزش مادران» آموزکاران و..
ساره با علل بیماری و یا عوامل موثر در انتقال آن مانند: پیشگیری از ضریه های مقزی و مشاوره
ee
آسيب بذيرى فردى يآ ايجاد محيط مناسب در اجتماع به منظوركاهش خطرآبتاة أقراد به prea
Fe نس NS EES oa
Pome ا
ee ee
eee ا
اصلاح نظام مراقبتی بهداشت روانی برای افراد سالم و بیمار
Rc Soy erste eseupire iI
Feros on Peron IPF
ee RO SB aE eS ae ag
Ese) es anor ae le Bevin 4 عاق شك رك ۰
نوع سوم باشند. برای مثال مبارزه با علل بیماری ها و لفزایش مقاومت در برابر ابتلا به بیماری ها پیشگیری
rete ase ere Ler at ene) eee or] ۱
سه نوع پیشگیری به حساب می آیند
صفحه 8:
عوامل مولز درز بروز.تشدید ودوام بیمازي هاي زواني
20010 9
a 5 ==
ee
تجارب اخوشايند كودكي
آسيب هاي مغزي 052208
صفحه 9:
أذغام بونامة كشورى. بهداشة روان ذر نظام بيداستى
es سخ وي eee PHC 7 ولع 1ن ات رت و ران ستاسب ر
s\S meee ane na A meee lense 0
رت ود وت ار ارم رم مره زر
أعداقه بوتامه بيداشت ووان در نظام مواقي هاي | es
rere OTe eae Tek) ا ا ا
FO Vem ste forse nis ie freer ere ears |e)
تشویق مشا ر کت جامعه در ارائه خدمات
dl ات ا ere reene
تنظیم برنامه های مناسب برای آسیب دیدگان جنگ
استراتري هاي Sa روان.
در برناسه کشوری بهداشت روان ستر دزی هو ی درد سید Ee eee بیداشتی
St ys es Gee ae) تیا رب
در خدمات روانیزشکی تعیین گردیده است»
صفحه 10:
A yee KV IPV ا و MPs Wise es
تا
1 CY PEE CO)
ا Sete eid
Pe RCo ara OTN ا
معلول-روانی-
0 ا ا Tears eee re cours Oren a orn ee
Re Read Re eNO ES oe ا ees te eRe SB Rc Reel ieee)
Bee eM aM re Oe a Re St A ل A)
0 eS) Sy ne Oc el Se eee end ko rel Silene Seed
i) 35
ESS een Seb ee Per SLY eT eA Se PEST Seren fier nen a)
باید با هم ادغام شود و پپشکان عمومی رل مهمی را در پیشگیرری و درمان و ارتقاء سططح بهداشت روانی ایفا نمایند.
صفحه 11:
ارت سا
(بیمارستان رواني)
صفحه 12:
شرح وطانف بهورز
rw مر مت ور رم و سر
۱ ال Reise Ane) ae
* ييكيري و مراقبت بيماران =
کامو وس ول لام رای 2 و 3
ی 2 ی ی برنات ها
2 2 inet Secs BC ara Cr CWP oy] bi eeeas oor hs
Pit Ra oR TAC
1.ارزيابي وضعیت سلامت اجتماعي فردي و ثبت آن
رت
سس رس den oral تاو رس یر
اقتصادي , اجتماعي منطقه(میزان نابرابري هاي اجتماعي)
pel Eve oa kere Saree rer ort i i wee cers] Cem ا
192m 0 xul,9 52 oS ,Lino.4
Se seine ses aR Cee
جديد(ظرفيت سازي)
صفحه 13:
وه با خرس سس اه وف کلم ی ار دس
* مشاركت در پيگيري و مراقبت بیماران
gai wer ۳ ۱ 0
بهداشت شهرستان
Sle 20 أموزيش و باز آموزي بهورزان
a FA Pd Peel De ed a [Es وعد وم اها عه
[Peed pret bed er eee eee tS) n ee Oe
* بايش Sees | sl ees Pome era Fa
slegsls geol 4 oUes* | مورد 07
*انجام خدمات سلامت اجتماعي شامل :
ی
pre ۳7 ۳ ۱۳۳۳۳ ees [por Pel sere ero eae
eee ee ee eas 227
sla spl ub uljrc)adleis sclizl « soboisl ۳)
ene Je anh je | apse ss
منطقه
- مشارکت در فرایند توانمند سازي گروههاي هدف
Spee ante We eer] Coane] LSE Ta 7
052000
صفحه 14:
7 ا ا ا ال ا eee verre
۱
۱ آموزش و
PO ee ee ا ood)
بايش عملكرد خانه هاي بهداشت و ارسال بازخورد *
"بذترش بيتاران ارجاعي- ار حابه بهداشت و ارسال بارحورد
: مشاركت در آموزش عموم جامعه و كروههاي هدف ( كروه هدف *
Saree Rae opal ble ES Tee
TESTE eS Gee Tene
BS 0 1a eo re eis eee eee rar ee eee Se )
دا
Piel FR a re [ey Pea RSL NEG]
تحثارت و بابش عمتكرد تيم سلامت (لهورر كاردان و كار :
2 را ا ا L512
بررسى ومعاينه كليه موارد ارجاعى : تكميل فرم هاي ثبت موارد
وتشکیل پرونده
۱ ۲
»تلاوت و جخارکت" فعال- در ععلکره آمو رشن خیم تعسو آمورش
معه
* ندوین و اجرای برنامه عملیانی سالانه
Ce | ee ee ee ae ind
صفحه 15:
٠ فهرست داروهاى روانيزشكى
(برنامه بزشك خانواده و بيمه روستايى)
كله راز ۳9
eae ار رت
اي را
000
له
*_فلوکستین
* /ا-فنى توئين
Cae
م
ee 2
لاا ال ل
ا اولك swe ON
ا .۱ میلی کرم
۶والپروات سدیم
ام در
۶ سیتیم کربنات
7
صفحه 16:
سایر.برنامه.هاي ادعام -یافتهدر-بهداشت
روات
er ee ee ee اا
OL هر 55 plain) = .pilgy OMSI30-acliys=2
بهدإشت روان در مدارس -3
4- پيشگيري ار 0
ew eee
9 Ne) Seas
7- آموزش فرزند پروري 3 5 5
eps eenion yay els acaslrys 8, ۹77۳ ۱5-7۳7
oie) ل ا POR ewe see
دالشكويار ۱
|
0 د caret زر
Ey geacs| he رت زر را ی و ار
بيشكيرى از سوء مصرف مواد )
1 ل ب Sei heey rar ppl ba peor lcm Crea
اذلنه د اقدامات كاهش است شامل جدمات نه معتادآن تزرتقىي و
معنادين خياياني
صفحه 17:
انواع بيمازي ها و اختلالات زوانی و عصبی
ترین بيماري aS ۳
روان در نظام شیکه عبار تند از:
3
۱ hoe ee NE eer Ser)
ع(پي لبسي) pea]
4عقب ماندكى ذهنى (1/118)
5اختلالات رفتاري دوران كودكي
صفحه 18:
1 بتاری های شدن رواتی (ختلالات پسیکوتيك )
اختلالات پسيکوتيك مجموعه اي از اختلالات مانند اسکیزوفرنیا. اختلال هذيلتي و اختلال پسيكوتيك گذرا مي
ed) ee eet ate Rea SP Ae is ee ۱
Tor PETER BN cea ene ceed ۱ 5
CoS cD Rae res Ree all cae lS bee a cal Pe? be eed
PTET esr ver eC Spee ecg P PUTRI] Ct IC Fe Bt pee Sears) ener eer
ee vureet grees jeary bayee vanteaner ger eo mner | een Pte Penne tee ann ec ye eee)
52000000
٩
۱ sod
فا
ds الي ]م
توضیح در مورد علت ایجاد بيماري (مهمترین عامل ورائت است)
عدم ذخالت نير وهاي ماوراء الطبيعة
iad ا ا ا
ye he اس
ae re or 0
aU el اف را
نیاز به حمایت و با تواني
EMSS SS
ارجاع
لازم است بیماران رواني شدید بطور ماهانه به پزشك مرکز بهداشتي درماني ارجاع شوند
صفحه 19:
2 . بيمارىي.هاى خفيف رواني (نوروزها)
1
اتطراب حتى قرازق افسردكى: وسوائن .عسباتيت + برخاشكرى و اختساسن درك دزنقاط: مختطف بدن - ليح" غاديج هاه ها نوتنال.
1 ae oes Seger eae
ere go ei و ۳ SPC ONT ln en rae ere CO
ماران تیازبه بيماريلبي فعال ندایند ودر صورتي کهبه خلنه بهداشت یا مرگز بهدائنتي درملني مراجعه گرخقد باید 7
cae eee reum ron stele ie St non
افتسردكي
222277711
بيماران ميتلا به افسردكي علاوه بر خلق افسرده. دجار كاش اترزي وعلايق نيز مي كردلد.
0000 ااال
0 0 00 ere Peer were)
شبوع افسردگي در حدود 77درصد جععیت 15 ساله بهبالاست
.به طور كلي .با استفاده از ابزارهاي غربالكري شيوع افسردكي .به ميزان 8ننا 20 درصد در مطالعات خارجي و 3/8 - 23/4 درصد در
مطالمات ايراني كزارش شده أت
ید مسر
زنان به ویژه در دوران پس از زایمان
بیماران مبتلا به بيماري هاي مزمن و ناتوان کننده
وتف کفعدا وروی
۱
۷ Ie ae RI
افرادي كه طلاق يا جدابي اخير داشته اند.
0 steers
FR ee Fas oP pee me op ec Ree HC or pk Pe a NR OPP PSF aon eRe)
کودکان با بيماري هاي مزمن جسمي و رواني
لک > کر
صفحه 20:
آموزش بهداشت روان در بیماران خفیف رواني
eee Este SPST re ones Bt)
SrOMOR EN TSCA Pcie tear Pesan ECO eno oet eh eee
Fay Vrmrper ا Mii raranerc ae canine wrn ty]
EC eC eT OS) ae ل اي ال
eae eee eee Ree ie RT eel men se)
Ce ea aa ele ee a Tae ee ca Lk a aS ea peel SC ee
pee Perr ree rT rere
a معاران حقیفت روا Tae
Pe ele ne NET aN er Toren ered Tye)
eee eae ree errr nes ree reece PN ea pen y
Rca red cA eh raed RS ewer me ny ew re rey)
پیدا کنید.
1۱ Re UR CAI y hore Oey an ا |
OB) aot ed Eee S) بزرکتر ها ودیگران نیز به مشاوره ب
شود.
۱
1 aa TOC Tem eyes
ورواني مي شود . اين موارد را شناسابي ودر رفع آن ها بكوشيد.
صفحه 21:
3.صرع:
صرع یک حالت تکراری حمله تشنج است که مردم به آن حمله با غش نیز می گویند.صرع بدلیل اختلال درکار سلول
SO ee CN Ree ae) oe ke ewe eens mt
ازبین برود اگر حملات صرع به موقع درمان نشود ممکن است تا پایان عمر ادامه داشته باشد وهر چند وقت
C67 ete Pe) RT FeO
2 fas
Ea nN eo
Ce ised
صرع مداوم ..
صرع بزرگ : در این نوع صرع حالت تشنج تمام بدن فرد بیمار را مي گیرد وبیمار ناگهان به زمین می افتد بیهوش
میشود . دست وپا مي زند گاه بی اختیاری ادرار می کند از دهانش کف خارج مي شود گاهي در اثر گاز گرفتن
زبان ,کف خون آلود شده وتنفس او دچار اشکال مي شود این حالت 3تا5 دقیقه طول مي کشه وسپس بیمار به
eae tee ea scr ere ror seem nets ا ا ۱۳
دارد .
00 ne Fee Sere Se ENP en ET ا OCI SENTENCE SCD
Sey Fas te eel Loess tS ned he Bere)
SO ES a A NS eS aa
سقوط از ارتفاع . افتادن در گودال خفگی درآب .سوختن با آتش ومواد سوزاننده ۰ تصادف با وسایل نقلیه.
۱ nee) ere Beet inte Seca a Ress tS et Set ered
ee Dee EL Re tee ee Be eee Teed
ارجاع
بیماران صرعی نیاز به پی گیری ماهانه دارند. در مورد صرع مداوم که نیاز به ارجاع فوري دارد پيگيري وارجاع هاي بعدي طبق دستور
1 TOMY Po OREN,
A 2 5 is
صفحه 22:
۱۳
Oe pate on er rege ee tre ene)
و( IL Pe oer PE
۱ ome ee a Fe ا
Rn ne Te een or cae eer teat ne eee oy
862 او.قابل اندازه كيري. آست.(شيوع 7 NVC RRC
طريقه شناسابي.
_ اا ااام ا ه داهی.
pep tee ا ا ا ا
ROSSI ee SB ONE es NIECE Sea TO Re TEMP ers d
2َحَانْش أموزاني که از نظر درسي بسیار ضعیف بوده ومرتب مردود مي شوند .
3 فراد بزركسالي كه رقتار كودكانه دارند و در دوران كودكي تاخير در مراخل رنند وَضَعف تحصيلي داشتة
ke eS os se ل رلك تكلم کنترل دقع
ا ا للستت 2تاسالگي
موجه
ere eS a TO Bee ee ene ee teed كن
خود با پزشك گفتگو کند.
صفحه 23:
زا
es fe ا ا peneosrir iA ۱
شوند..
آموزش بهداشت.روان در عقب ماندكي ذهني
Wor reper Cie uray POC) Ears 00
از-داشتن- جنين- كود كى-احساسن- dS cll g wi gio Ui
کودک را تحقیر وتنبیه نکنند واجازه ندهند دیگران اورا مسخره کنند یا به او آزار رسانند
7
ا ورن خقت سانده کمتی تسه باشتک ود عورش آن ها Peers pec
بيشتري نمایند 5 ۳
RS Es ER Ses Ce meee Po Te
5 er
, ۷موثرترین مراقبت از اين بیماران آموزش به مردم
وخود بیمار است .
ا ا ا Py ETE re
tt ا PEt Tg t-C eT ۷
كرد نا فرزندانشان با افراد فاميل ازدواج نكنند.
صفحه 24:
5 اختلالات رفتاري دوران کودکي
علت عمده اختلالات رفتاري کودکان اضطراب است که در اثر بكارگيري روش هاي تربيتي
نادرست واختلافات بین پدر ومادر بوجود مي آید.
| Tal Reena te ا Eecso
ا D Ces ST Perea pe Seem Xe ES
مي کند. بلکه توانايي کودك را در آموزش ويادگيري بیشتر مي کند.
اختلالات رفتاري کودکان تیاز به بيماريابي فعال ندارد ودر صورتي که به خانه بهداشت یا مرکز
1 و ا IN
انواع اختلالات رفتا
نه
صفحه 25:
شب ادراري
Se lee er lier a geen Sm Dt Sgt Ra ceed cet OD oalncre
یابد.. شب ادراري اگر به علت عفونت وبيماري مجاري ادراري نباشد » ناشي از مشکلات عصبي
ورواني » کشمکش هاي خانوادگي» ترس اضطراب وتنبیه مي باشد.
آموزش بهداشت روان
در برخورد با این موارد براي خانواده ها توضیح دهید که شب ادراري يك نوع بيماري است
eR rer on One) Ue Te eee
eas
از تنبيه و تحقي ركردن كودك خوددارى كنند.
تشویق و جایزه دادن براي هر يك كه كودك ادرار نمي كند مفيد است .
جاي کودك گرم باشد واز دادن مایعات در شب جلوگيري شود .
بايد ار كودك بجواهند كه قيل Ree ar
ال ا ل ل لك
بیدار کنند.
صفحه 26:
۱۳۹
اشکال در حرف رون بصورت نکب وتکر از کلماب را که
2 مت
Ser eranr at) ل
levee ا Sp ee vara iba es Coan Correa
مدرسه وخاته مي 50
آموزش بهداشت روان
در برخورد با اين مشكل به خانواده كودك توصيه كنيد:
١ ۳۳( بخواهند آهسته صحبت نمايد
* باكودك با حوصله ومحبت رفتار كنند
ا ا ا ل ل ا 200000
خودداري كنند
١ عواملي كه اضطراب وترس را در كودك بوجود مي
صفحه 27:
ناخن جويدن ونسست مكيدن
ناخن جویدن وشست مکیدن رفتارهای غیر طبیعی می باشند که کم کم بصورت عادت در
مج أيتمونشتان دست وجود-اضطراب در كود كم _بافي
Necsr al سس
در برخورد با این مساله موارد زیر را به خانواده ها توصیه کنید؛
٠ نسبت .به اين عادت بى. تفاوت باشند. واز تنبيه. وتحقير. كودى خوددارى كنند.
SES Codes SIS 4 :
"_کودک را به خاطر بلند شدن ناخن ها یا کوتاه کردن ناخن هایش تشویق کنند.
SMe ey mer pene Cr psy ا ا ا 0 0 ا
BB Ter Sree StS ent y SL ie Tees aoe ves ae
جلوگیری شود.
صفحه 28:
ترمان داروتی در تیماری های زواتی وَحَصَبى
eS VEST NST Sd ار ۱
Se Wess ene ele
ea eC SOL es ۱
a ee Penn wenn Stes ۱
3 گاهی ممکن است در روزهای اول اثرات وعوارضی مثل خشک شدن دهان بوجود آید که بمداز چند روز رفع می
گرردد واین امس نگرران کننده نیسته .
eee Re Dio ا يي ا ا
۱ ae
Rene SE Seat Roe NCD eS, Tenet e)
0 عوارض شدید: این عوارض خيلي کم واغلب در درمان بيماري هاي شدید روانی دیده می
00 لرزش 0 كرفتكى شديد عضلات كردن ودست. ويا كه سبب كج شدن
TOL ا ا ا ا ا ا ل ل كت
بروز » ضمن اطمينان دادن به بيمار وخانواده اش ٠ بيمار بايد به يزشك ارجاع فورى شود.
صفحه 29:
رأهتماى بى كيسرى
ارا ا ا ا PET
فعالیت های انجام شده توسط بهورز يا كاردان در هرم ييكيرى بيمارى ثبت كردد:
1) به هنگام پی گیرری تاکید برمصرف مرتب دارو پسیار مهم است .
eres ete rere er ere 1
اگم حالش فرقی نکرده است یادآوری گردد که بهبودی او نیاز به ادامه مصرف دارو
وشايد افزايش مقذار آن توسط يرشك دار
3( ۰
به عوارض دارویی توجه شود وضمن آموزش در این مورد» در صورتی که
SESE Lge eee ne nce eter Shed
را
ese mye tren youn tcr ae 1
صفحه 30:
رآهتماى بيمار يأنى فعال
eS Lee see et rete ed BESET on ot eee Batata co Brean ۱
0
Cee her bres Se Son Sein eto et Lent ere eee ee Teer aa sd
يُوششء اسامى اين اضراد را استخراج وآن هارا به منظور ارجاع به يرشك به ذائه بهداشة دعوت تمايد.
قبل از پررسش لازم است پهورز موارد زیر را بهخانواده بگوید
Ce el ent bent eed Pere TE Et eel eh et TET eer Tere Bhan
وموقتى هسعد .اك اين بيماران زود شداسايى شوند وئحت مرراقبت ودرمان قرزا ركيررند بيمارى آن ها جررطررف ويا كنهرل مى شود: اين بيماررى ها عالائم و
Mr ore art er cyan ree pe eee ee
سيس با كنت اين كة: مطمئن باشيذ در صورت وتجود ناراحتى يا بيمارى هلى روانى - عصبى د عتانواد» :اين علب به وان را بين خوحقان وبمزشك مكو
Et ا م ال eg
يرش هاى ييماريابى
a ا ee re Pee AT Se Seda en DET Dede eee aaa
شود و بی هوش می افتد).
۱
یا دانش آموزی در خانواده وجود دارد که از نظبر درسی بسیار عیش است ومرتب مردود می شود
یا فردی در خانواده وجود دارد که یلی آرام: در خود فرو رفته وگوشه گیس است؛ با دیگران رفت و آمد نمی کند یا حرف نمی زند؟
+ آيا فردى در خانواده وجود دارد كه جينزهابي مى شنود يا مى بيند كد ديكرران آن را ثمى شنوند يا ثمى بينهد ؟.
اع اتواده وجود دارد كه بدون دليل به ديكران بدبين است ومى كويد آنها مى خواهند بلایی بر مسر او بیاورند یا فکر می کند همسرش به او
1
ee Tee FSET PnP cee Taree Tce Pen ER ser ES Sern hee hI
Reape eel Cee a)
یا فردی در خانوده وجود درد که بی یل خوشحالاست؛ حرف است + الا نمی خوابد »مدا شعر وآواز می وان ؛خیلی زود عصانی + رین یا ند *
مشود؛کارهای زید وی هث انا می دهد
صفحه 31:
شمارة برويد:
«فرم شرح حال روانب نكي Porcine EY ne) Dom
1- نام و بامحانوادگی IS 5 محل نولد 7 سمل
2 نام سریرست حانوار 4 جنس 6 محل سكوتت تس
٩ مبع ارحاع و خانه بهداشت مه تست رت سابر مراحع
16 علت مراجعه و شكايات اصلى:
Peer eect 0ك
522 woe ناكهانى 0000
3 علانم» نسجیییها و درمانهای فبلی:
وال سیب سار ما دی ضرنه معری ندید سمازی خسمی ار بر دی
peer رردی با سیانوز دید مصرف مواد محدر
مسکلات حانوادگی مسکلات سعلي و مالی سابر عوامل
5 سابفه ستاری حسمی:
6 تاريحجه جانوادكى:
0000 7
0 Bee enero] ry
سرخوشی و سادي راد us
برحرفي احتلال حافمله
es) pepe eres جهت باس
احشونت 2000
eee
فملع ارتباط و گوشهگیری: تسایر هدنانها.
5 دلهره و نگرانی سودود و شركيحة اكاهش با افزايش اشتها
ey 32070 2101 ترسهاي عبرمتطفي
99 اعتكيلي ء بالعيدي eer)
eee wea net eae اعمال وسواسی
5 525-75 بیاختباری ادرار هنگام خشٍ حملات در رمان و مکان حاص
صفحه 32:
)5 تأخیر در نشستن
OP OLE
ها سایر علائم و نشانهها سس
Berar ge er errs Cnr)
1 ۰ رفتارهاي نامناسب و کودکانه
تأخیر در کنترل ادرار و مدقوع معلوليتهاي جسمی
نام و نام جانوادگي تکمیل کننده فرم:
أمضاء
0 معاینه حسمي (از جمله دستگاه عصبی): طبیعن غیرطبیعن
1 نتیجه بورسيهاي پاراكلينيکي.
ere)
الف) بسیکوز تا سکیزوفرنیا آفسرد؟
| افسردگ
ج) صرع: صرع بررك صرع
5
د) 20 متوسط
6 شار ار
23- درمان اولیه و داروهای تجویز شده:
مانيك, دیرسیو
هیستری
صرع رواني حرکتي
علالم غيزطبيعي دکر شود
بسیگوز بسيكوز حلد
عصوی
قوب 52
تشیح همراه با
صفحه 33:
7
سیر بیماری
ثبت مراجعات بيمار
داروهای تجویز شده
صفحه 34:
صفحه 35:
وه زر ۱۳
پس از بیماریایی باید کلیه بیماران زوانی شدید وضرعی حداقل ماهی یکبار به پزشک ارجاع شوند ویا تحت مراقبت قراز
.كيررند وسايس بيماران روانى - عصبى. بنا بس نظس يرشك ويا در صورت مرراجعه مورد ارجاع ومرراقبت قمرار مى
ea S) ene SaaS ا 7
Sor)
10 aeea nD net rrr Set Tore Cn ee Bret eet er ellen Berry
55 TE SIGS
منظور ارجا به پرشک به حانه بهداشت دعوت مي
1۱ ا eras)
ern Eee cer ae es eae) a
so
| rei re LS ا ears es
ارجاع دراين فم ثبت مي كردد.
Peer یرای هریک از بیماران فرغ پی گیرری بیماری (فر شماره ۱۵ ) تنظیم وضمن id
رادر يرون ار قرار ميدهد.
* در صورت عدم مراجعه بیماران در موعد مقر ء اسامى آن ها را در دف بازديد منزل مي نويسد وحداكش يس
ee eye Lo 00
" در صورتی که در طی سال بیماران ا ومشخصات
Sp lees ieee ane DS bora eS geo) Bete ey ۱
مي دهد
|
ES oe eda eas nee cece) ال
صفحه 36:
راهنمای تکمیل لیست ارجاع و مراقبت بیماران روانی - عصبی
نام وتام انرادگی پمارت را ز ان سترن بتریسید -
اشماره ساختمان را از قرم االين بازديد خاتوار استخراجتمردمويامداكتتماويد.
سن بيعاررا عراولين ارجاع در اين ستوث يادحاشت نساريد
SE ee ae Re
نوج یماری را پس از تاید پزشک در اولین ارجاع دراین قسمت یامحاشتکنید.
مار برای اولین بر توسط پزشک مرکز بهداشتی درماتی مماینه سشسود
تاريخ آتروز را در بتون 28 تاريخ اولين ارجاع ) بنويسيد و تاريخ ارجاع بمدی
0 سا ينل تيرج مك بزفك تريخ ساسك را ممين كرح هيافد
مثلا” وقتى ييمارى هر # خرحاد 75 براى اولين بار معاينه شد هر سعون 8 تاريخ
۶ 7 نا سید و مر سعون ۱۰ (قرما) تاریخ ۶ را جهت ارجا یم دی
و پیگیری یدداشت کنید ویس از ارجاع و سین توسسسط پزشک درایسسن
تازیخ ۰ دور آق رادار یبکشیدویهعمینترتیبتاپایانسالداممحهید
درصورنيکة یسارتوسط پزشک ممابنه شود غیر از مراجمهاول بقیسسوارد.
مراجمات تکراری محسوب شده و دايره را ی بکشید ولی وقیکهیمارتوسط
شما موره مراقبت قرار مى كيره ( ييمارائى كه بنايه نظر يزشك تياز يه هارو
as Fae Gy که لازم است مراقبت ea ig
بکشید تا آمار مود تکراری و تحت مراقبت مشخص شود
درصورتیکه یگیری به دلالی قطع شود . در فیل ستونمربوطه سل
(ه) بزند متا اگر بماری بهدلیلمهاجرت به شهر جهت انامه درمان مراجمه
نکن در زیر سترت مهامرت علات بزنید
صفحه 37:
وزارسبهداشت. درمانآموزشزژ
يكبي وناك
ae
[_ ارجام مرت بماانرونی-عصبی -7]
صفحه 38:
۱
ee fe ead ۳7۳ ۳
ما 7 رو
1 5
mY مد ی سا مد ۳ 5 1
ا ل ل als ا 5
ae ae ۳ ۳ 3 ا
میا نو ۲
ede ال 2
ros bela
صفحه 39:
«فسرم ثبندختااشوولنیزشکودر صناطقشهری
5500-2 نام دانشگاه علوم پزشکی
. نام شهرستان
Beery re WE ey
تعداد مراكز بهداشتى درماتى شهرى
عم
6
00
0
اه
5
1
3
18
صفحه 40:
تم قوسم
تمد مه مدلا باسفو ل
aye tuscan مر
م عد
ورت دنت دما و عزف يتك
se Be ig Aas Sy ye SAS
Case Chae Chins Oe
غرم كزلش فلي هلك برتمدخامك شرن ils pA patsy
الفا ضاليت ها يشكيرى از سو عصرق و وبستكى Modes tie ly
7
نت موی =
3
کل
ae awe
رده
دوع و
ا
تاش
با لت ها خی الا رد
Bie
tals ot نی
wat 1
لاد سس
كلكا تیم
3
تساه ومیل وی i
a | بلع سياد
له هت
رو جات
ah oie
|
ore ۳
۳7
صفحه 41:
sob SaaS AS کردش
wr sont et Ete than ale Se Gok Jase ge got ma فعع +
ماهانه Cslege pny © Us ميل ويد مركزبهداشي درمائن روستايس تايعه ooh Sa
مراع ele tng زوستايي TL ee Dg هيده اؤشانه ماي بهدافست فض
مس سیسات اشنم
#هرستات على «وقرم يتكى يراى عتاطق شهرى ودمكرى براي تال روستایس:اطاصات رایسمیسدی.
pease poo) culate مرما ) يه مرعر بهداكت اسكات رسال مركب
+ هداس سحاد فيد وي لدان سياف oe مهو تال es aise age
ررس لات دعساي مسال د اتات دمجم تايان .مانا ب مدت زعوي سا نید
سكف الى لم ممصمل بتاعا ات عد پرب عناق ردات نو لابه وی جرا
توضيحات"
- نوع بيحارةة دراين قسمت چنانچه قردی به دوتوع ازیساری روا میت AY pote wales eo! sa pent
ابيع سعد د راب صخ اگزیساوی که دجازصرع امد بلدا عقب معدي
اعنى تيزميكلاباشد يك مور صرح ويك مورد مفب ماندكى صماوش ودرسورت كذاشتن ستاره BNE ee
صرح دریایین فرم توضیح داده کیشو که یک موره بیبارضرعی به عقب ماندکی ذعتی میت مباشد.
امیش ولیک عراین تست کید بسا رتماص مرفرط به عدوه روا سير ST ees اعد تظريزفيف نانع '
Ae orl Ee بكري الل قرم تمد کرازمگیران اند اع خلت ضار وان کنود کی on
BOG کت asl Sa oe
ديد عورا Slr op tse صوامدتحتت درمات دق تمناداریادان ه عرماه مضت اموبا >
ماه یک الم sasha دید + متلوریارانی مد که برای اولين باريراى هرمات مراجعه کرده اند چتانچه یکت -
باق فد یاو زگرد sagt ict
هنت غلابم سم زاس زد ey ual Sat عارمة راسي مسدم يحاي جرده
دار : متظررلردیتناری است که قبلابرای مومات اینیساری دحت عاوات جدیدیامودباجمه -
dp ae a ON Eee أن عزف لإيقايع رافقيل هيكاتم ame
GND SRE ور ال گیری اژبازکشت پیماری میبایست قست.
عواردقط بيكبرك : چنانچه یساری فرد یه مردیلی اژجملهبهبود. Wl ah
سعد شان ی
رن ل ل ارات وی موم وس ماس مره em aE tg
SE ND اون تست eae ازمر
صفحه 42:
۱۳۸۷ کتاب جامع بهداشت عمومی حلد نوع حاب نتان -١
ا ا as Stor taal
*- بهداشت روان براى يرشك وكاردان وزارت بهداشت
*- دَسَتَورَالعَمَلَهَا و تخشنامة هاى اذارة سلامت رَوانَىَ اجتماغى و اعتيّاد وزارت
بهداشت
صفحه 43:
الطيف ترين كلمه لبخنداست آنرا حفظ كن
ee.