صفحه 1:
1 Why ‏ادوارد دمینگ‎ 2 ‎Deb ad‏ ين آموزش کارکنان

صفحه 2:
بیوگرافی : تولد :۱۶ اکتبر ۱۹۰۰آیوا آمریکا رک ار اد دكترا رياضيات وفيزيك از دانشكاه ييل ‎١978‏ مشاور آمارى در اداره آمار آمريكا ‎1978-1١9404‏ Prof, W. Edwards Deming

صفحه 3:
‎wipe‏ (ادامه) ‏* استاد آمار دانشكاه نيويورك 19917-1997 ‎Prof, W. Edwards Deming ‎ ‎AEA anes Green Cree yn ‏ا‎ ‎0 coer mC

صفحه 4:
9 yee) شيوه تفكر دفيدى اساسا مبتى بر كارهاى شوارت 1/0/1314 © ) شكل كرفت . لت ا ال ل ا © تس رال ی ها

صفحه 5:
Reon Oe yen UO or Be CWC Ey Use Corrie Fy ‏سازمان مى تواند كيفيت را افزايش وهمزمان هزينه ها را از‎ ‏طريق كاهش ضايعات ودوباره كارى ها وايجاد وفادارى براى‎ مشترى كاهش دهد .

صفحه 6:
فلسفه دميكقى ی تنهایی کافی نیست. مسئله عدم وجود کارگرنیست مسئله در راس تشکیلات قرار گرفته است یعنی مدیریت. باید سیاستی اج رت را ‎Oe en DN Eee ree CH) REP Cres eS‏ آموزشی سازمان مديريت دولتى »)

صفحه 7:
: درك فللفة مد ريت دميدك ببازيتد درك جهار قاغداء كلى ۱[ ١-كيفيت‏ و هينه ضد هم يا جايكزين هم نيستند كه بهبود يكى با دتري امد ‎Se‏ ام سن توان هر دو را بهبود بخشيد . Been perigee Ow CEPI LOU) ‏دركاكره‎

صفحه 8:
درک فلسفة مدیریت دمینگ نیازمند درک چهار قاعده کلی است : Cn ee ny ene nT nen pe "* SUG eee NG or Soe iy hay يا بى ثبات روبرو هستيم . بليد با نوسان برخورد متفاوتى داشته باشيم 7

صفحه 9:
باورهای اشتباه مدیران و جامعه غرب و راهکارهای فلسفه دمینگ ‎is ee 2‏ ل ا كت کنند و برای رتبه و مقام همدیگر را کنارزنند. ‎Beer Sper ‏ل ا ا ل‎ cay Soy

صفحه 10:
باورهای اشتباه مدیران و جامعه غرب و راهکایهای فلسفه دمینگ ‎pC Te‏ | ا ا ‎ar‏ د ا ا 0 ا لت ‏© براى بيش افتادن بايد نظر بالادفت زا جلك كرد.ر اين در فرآيند توليد كمى حقيقت دارد. ولى درسيستم كيفيت هدف را ‎Ce‏

صفحه 11:
باورهای اشتباه مدیران و جامعه غرب و راهکارهای فلسفه دمینگ * - هرگاه اشتباهی صورت گیرد حتما کسی باید سرزنش شود. 0 در فلسفه دمینگ لین اشتباه از جللب فرد نیست بلکه سیستم اشتاه است. زیرا عملکرد به فرد بستگی چندلنی ندارد و بیشتر ار(

صفحه 12:
باورهاى اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاى فلسفه دميتك مديران غربى هميشه مى خواهند اولين باشند. 5 ( در نظريه دميتك تغيير ويبشرفت يك فرآيند اصلاح دايمى با تا ی

صفحه 13:
باورهای اشتباه مدیران و جامعه غرب و راهکارهای فلسفه دمینگ ۵ - تیلوریسم به مدیران آموخته است که برای بهتر انجام ‎BAF‏ ‏۱ * (لين براى كميت خوب است ولى براى كيفيت بليد سيستم را به صورت کلی در نظر گرفت و روش هایی را یافت که بین ‎es‏ 0

صفحه 14:
هفت بیماری مرگبار مدیریت ۱ - فقدان یک عزم ‏ اراده و هدف دائمی و مستمر ۲- توجه و تأکید خاص برای تحقق سودهای سریع و کوتاه مدت ۴ را و طفه دی تاغل ار ‎NOE AMIE‏ را تا ی ها end eae Oe ll aa

صفحه 15:
ا ا ات رم eee eee ese ere rend VETS olen paras nn) ‏اد‎ oe 5 ly lel, 5 0 ‏كل ژیشیستند و‎ - هزینه های گزاف درمانی و بهداشتی /- هزينه هاى اضافى بابت تعهدات احتمالى(ضمانت)

صفحه 16:
موانع سر راه مدیریت ها 0 ESIC ee * متفاوت دانستن مشكلات سازمان خود

صفحه 17:
* به منظور برخورد مناسب با موضوع . دفع بيمارى . ارتقا و بهبود كيفيت » دمينك سه كليد ارتقاى كيفيت ؛ سهنوع اساسى ل الك ال ا ال ‎eae eek‏ نماید.

صفحه 18:
سه كليد ارتقاى كيفيت عبارت است از : ‎١ *‏ - استفاده از روشهای آماری در کنترل فرآیندها ‏* ۲ - قبول اینکه ارتقای کیفیت یک مسئولیت همگانی بوده و از 1 * ۳- هر کار . جزئی از یک سیستم بوده و بصورت زنجیر وار فعال ‏اد

صفحه 19:
سه نوع كيفيت عبارت است از : ۱ کت رای ene

صفحه 20:
هيا ار تست یس قح 2 22 ‎eran‏ ل ا ال 0 0 5 * پرنامه ریزی کنید * اقدام كنيد

صفحه 21:
اصول چهارده گانه درک ۱ - ایجاد یک عزم و اراده مستمر برای بهبود مداوم تولید و خدمات ” - يذيرش و بكاركيرى فلسفه جديد توسط مديران ارشد و كاركنان ل 1 ۶ - خرید اقلام و مواد اولیه از یک منبع بدون توجه به اصل " صرفاً قیمت انان "

صفحه 22:
اصول چهارده گانه دمینگ ee Ree eae So eee ee ial ‏مستمر ضایعات‎ 1- برقرارى آموزشهاى شغلى براى مديران و كاركنان ۷- برقراری روش نوین رهبری " بجای تشخیص- مقصر کیست ۰ به موضوع مشکل در چیست . توجه کنید . 8 - از بين بردن ترس در سازمان

صفحه 23:
اصول چهارده گانه دمینگ 2 0 ‏ا ا ا‎ eee Orman Ea ‏خوددارى از شعار دادن . موعظه كردن و هدف كذارى براى‎ - ٠ ‏کارکنان‎ ۱ - حذف اهداف کمی برای کارکنان و مدیران

صفحه 24:
اصول چهارده گانه بر ال | کارشان میگردد . و ‎NSE nee Tee)‏ | ۶ - تعهد مدیریت را باید به‌کیفیت و بهره‌وری و اصول فو قآشكار ال ب

صفحه 25:
‎a‏ سیستم دانش ژرف ل ۲ - اطلاع از دانش و نظريه هاى آمارى ‎eo ae ‏= رات ای

صفحه 26:
منابع وماخذ * انقلاب دميتك 170728 ترجمه مركزآموزشى سازمان مديريت دولتى

ادوارد دمینگ مدیریت برنامه ریزی وتوسعه آموزش کارکنان بیوگرافی : • تولد 14:اکتبر 1900آیوا آمریکا • مرگ 20 :دسامبر 1993 • دکترا ریاضیات وفیزیک از دانشگاه ییل 1928 • مشاور آماری در اداره آمار آمریکا 1935-1945 بیوگرافی (ادامه) • استاد آمار دانشگاه نیویورک 19946-1993 • آموزش مدیریان ومهندسان ژاپنی 1947 • کار برای شرکت فورد 1979-1982 شیوه تفکر: • شيوه تفكر دمينگ اساسا مبتني بر كارهاي شوارت ( ) shewhartشكل گرفت . • منجر به شناخت دو نوع از تغيير در فرآیندها شد : • تغيير كنترل نشده • تغيير كنترل شده فلسفه دمینگ • دکتر دمینگ معتقد بود که با اتخIIاذ اصIIول مIIدیریت مناسب سازمان می تواند کیفیت را افزایش وهمزمان هزینIIIIIه ها را از طریق کاهش ضایعات ودوباره کاری ها وایجاد وفIIاداری بIIرای مشتری کاهش دهد . فلسفه دمینگ • دمينگ :تنها تالش سخت كافي نيست .كاهش هزينه هم به تنهايي كافي نيسIIت .مسئله عIIدم وجIIود كارگرنیسIIت مسئله در راس تشكيالت قرار گرفته است يعني مديريت .بايد سياستي براي كيفيت وجود داشته باشد .كيفيت در باال ساخته مي شود .در هيات مديره . (انقالب دمينگ . 1378 .ترجمه مركز آموزشIIي سازمان مIIديريت دولتي ) ‌:درك‌ فلسفة‌ مديريت‌ دمينگ‌ نيازمند درك‌ چهار قاعده‌ كلي‌ است -1كيفيت‌ و هزينه‌ ضد هم‌ يا جايگزين‌ هم‌ نيستند كه‌ بهبIIود يكي‌ به‌ بهاي‌ از دست‌ رفتن‌ ديگري‌ باشIIIد ،بIIIرعكس‌ ،دايما" مي‌ توان‌ هر دو را بهبود بخشيد . -2از ديدگاه‌ دمينگ‌ ،كيفيت‌ را از نقطه‌ نظر مشتري‌ بهتر مي‌ تIIوان‌ درك‌ كرد درك‌ فلسفة‌ مديريت‌ دمينگ‌ نيازمند درك‌ چهار قاعده‌ كلي‌ است‌ : 3تغییرپديده‌ اي‌ اسIIت‌ كه‌ بطIIور طبيعي‌ ايجاد ميشIIود ولي‌ يك‌ استثناء يا اشتباه‌ نيست‌ .بسته‌ به‌ اينكه‌ ما بايك‌ سيستم‌ با ثبات‌ يا بي‌ ثبات‌ روبرو هستيم‌ ،بايد با نوسان‌ برخورد متفاوتي‌ داشته‌ باشيم‌ -4همکاری وارتباط ،امري‌ اساسي‌ است‌ كه‌ به‌ بهبود مي‌ انجامد . باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ • غربيان از نخستين روزهاي زندگي آموزش ديده اند رقابت كنند و براي رتبه و مقام همديگر را كنارزنند. • فلسفه دمینگ :مديران بايد روحيه تعاون را در افراد بوجود آورند. باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ • -اگر قرار است كسي در غرب برنده شود عده اي ديگر بايد بازنده باشند. (در فلسفه دمينگ همه برنده هستند). • براي پيش افتادن بايد نظر باالدسIIت را جلب كرد (.اين در فرآينIIد توليد كمي حقيقت دارد .ولي درسيستم كيفيت هدف رضايت مشتري است) . باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ • -هرگاه اشتباهي صورت گيرد حتما كسي بايد سرزنش شود. • در فلسفه دمينگ اين اشتباه از جانب فرد نيسIIت بلكه سيسIIتم اشتباه است .زيرا عملكرد به فرد بستگي چنداني ندارد و بيشIIتر از سيستمي ناشي ميشود كه او در آن كار مي كند. باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ • مديران غربي هميشه مي خواهند اولين باشند. • ( در نظريه دمينگ تغییر وپیشرفت یک فرآيند اصالح دايمي است .ما يك شبه نمي توانيم تغيير كنيم) . باورهاي اشتباه مديران و جامعه غرب و راهكارهاي فلسفه دمينگ • -تيلوريسم به مديران آموخته است كه براي بهIIIتر انجام دادن كار بايد آن را به بخش هاي كوچكتر تقسيم كرد. • ( اين براي كميت خوب است ولي براي كيفيت بايد سيسIIتم را به صورت كلي در نظر گرفت و روش هايي را يافت كه بين بخش هاي مختلف كار هماهنگي ايجاد كند) . هفت‌ بيماري‌ مرگبار مديريت‌ - 1فقدان‌ يك‌ عزم‌ ،اراده‌ و هدف‌ دائمي‌ و مستمر ي تحقق‌ سودهاي‌ سريع‌ و كوتاه‌ مدت‌ -2توجه‌ و تأكيد خاص‌ برا ‌ - 3ارزشيابي‌ و طبقه‌ بندي‌ مشاغل‌ ،ارزيابي‌ ساليانه‌ كاركنان‌ ،بررسي‌ شايسIIتگي‌ ها - 4جابجايي‌ مديران‌ و عدم‌ ثبات‌ شغلي‌ هفت‌ بيماري‌ مرگبار مديريت‌ (ادامه) مديريت‌ بر اساس‌ ارقام‌ قابل‌ تشخيص‌بدون‌توجه‌به‌اقالمي‌ كه‌ قابل‌ 5 - .رؤيت‌ نيستند و يا نمي‌ توان‌آن‌ها را تشخيص‌ داد -6هزينه‌ هاي‌ گزاف‌ درماني‌ و بهداشتي‌ -7هزينه‌ هاي‌ اضافي‌ بابت‌ تعهدات‌ احتمالي‌(ضمانت‌) موانع‌ سر راه‌ مديريت‌ ها • به‌ اميد معجزه‌ نشستن‌ • جستجو براي‌ الگوها • متفاوت‌ دانستن‌ مشكالت‌ سازمان‌ خود • به‌ منظور برخورد مناسب‌ با موضوع‌ ،دفع‌ بيماري‌ ،ارتقIIا و بهبIIود ت ،سIIه‌نوع‌ اساسIIي‌ كيفيت‌ و كيفيت‌ ،دمينگ‌ سه‌ كليد ارتقاي‌ كيفي ‌ چهارده‌ اصل‌ را بعنوان‌ داروي‌ شفابخش‌ مطرح‌ مي‌ نمايد. سه‌ كليد ارتقاي‌ كيفيت‌ عبارت‌ است‌ از : ي در كنترل‌ فرآيندها ي آمار ‌ • - 1استفاده‌ از روشها ‌ ي كيفيت‌ يك‌ مسئوليت‌ همگاني‌ بوده‌ و از • - 2قبول‌ اينكه‌ ارتقا ‌ مديريت‌ ارشد شروع‌ و تا پائين‌ ترين‌ سلسله‌مراتب‌ ادامه‌ دارد. • - 3هر كار ،جزئي‌ از يك‌ سيستم‌ بوده‌ و بصورت‌ زنجیر وار فعال‌ است‌ . سه‌ نوع‌ كيفيت‌ عبارت‌ است‌ از : - 1كيفيت‌ طراحي - 2كيفيت‌ انطباق - 3كيفيت‌ عملكرد رهيافت‌ سيستماتيك‌ و منظم‌ چنين‌ تفكري‌ نسبت‌ به‌ مسائل‌ كيفيت‌ ،:دستور خالصه‌ ذيل‌ را پيش‌ پاي‌قرار مي‌ دهد • برنامه‌ ريزي‌کنید • اقدام‌ كنيد • پياده‌ كنيد • ارزيابي‌ كنيد ‌اصو ‌ل چهارده‌گان ‌ه دمينگ ت ك عز ‌م و اراده‌ مستمر براي‌ بهبود مداو ‌م توليد و خدما ‌ - 1ايجاد ي ‌ ط مديرا ‌ن ارشد و كاركنا ‌ن ي فلسفه‌ جديد توس ‌ ش و بكارگير ‌ - 2پذير ‌ ت درفرآيند ي محصول‌ و جايگزين‌ كردن‌ ايجاد كيفي ‌ - 3خاتمه‌ داد ‌ن به‌ بازرس ‌ ت ع بدون‌ توج ‌ه به‌ اصل‌ " صرفًا قيم ‌ ك منب ‌ - 4خريد اقال ‌م و مواد اولي ‌ه از ي ‌ پائين‌ ". ‌اصول‌ چهارده‌گانه‌ دمينگ - 5توجه‌ به‌ بهبود و بهينه‌ سازي‌ مستمر فرايندها به‌ منظور كاهش‌ مستمر ضايعات‌ -6برقراري‌ آموزش‌هاي‌ شغلي‌ براي‌ مديران‌ و كاركنان‌ - 7برقراري‌ روش‌ نوين‌ رهبري‌ " بجاي‌ تشخيص‌ مقصر كيسIIت‌ ، به‌ موضوع‌ مشكل‌ در چيست‌ ،توجه‌ كنيد". - 8از بين‌ بردن‌ ترس‌ در سازمان‌ اصول‌ چهارده‌گانه‌ دمينگ‌ - 9از بين‌ بردن‌ فاصله‌ و سدهاي‌ موجود ميان‌ واحدهاي‌ مختلف‌ - 10خودداري‌ از شعار دادن‌ ،موعظه‌ كردن‌ و هدف‌ گذاري‌ براي‌ كاركنان‌ - 11حذف‌ اهداف‌ كمي‌ براي‌ كاركنان‌ و مديران‌ اصول‌ چهارده‌گانه‌ دمينگ‌ - 12از ميان‌ برداشتن‌ سدهايي‌ كه‌ مانع‌ حس‌ افتخار كاركنان‌ از كارشIIان‌ ميگردد . ش خIIود و ي فرهنگ‌ و دان ‌ - 13تشويق‌ و ترغيب‌ كاركنا ‌ن بIIراي‌ ارتقIIا ‌ ترويج‌ فرهنگ‌ خودآموزي‌ و خودبهسازي‌ ي و اصIIول‌ فوق‌آشIIكار - 14تعهد مديريت‌ را بايد به‌كيفيت‌ و بهIIره‌ور ‌ سازيد و همگان‌ را براي‌ تغيير و تحول‌بسيج‌ كنيد. سيستم‌ دانش‌ ژرف - 1توجه‌ به‌ سيستم‌ - 2اطالع‌ از دانش‌ و نظريه‌ هاي‌ آماري‌ - 3نظريه‌ دانش‌ - 4دانش‌ روان‌ شناسي‌ منابع وماخذ • انقالب دمینگ 1378ترجمه مرکزآموزشی سازمان مدیریت دولتی

51,000 تومان