مراقبت‌های بهداشتیپزشکی و سلامتپرستاری و پیراپزشکی

ارائۀ مراقبتهای بهداشتی و عملکردهای پرستاری مبتنی بر شواهد

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 25 اسلاید *در این اسلاید فصل اول کتاب برونر سودارث را به خلاصه آورده ایم . *مناسب برای ارائه های کلاسی برای دانشجویان و اساتید *در گرد آوری مطالب از منابع به روز و نهایت دقت به کار گرفته شدهاست . *اسلاید ها دارای قالب و طراحی منحصر به فرد خود هستند و مشابه آن ها را در پاور پوینت دیگر نمی یابید. *به همراه پرسش برای ارزیابی میزای یادگیری فراگیران *موضوع هایی که در این اسلاید به آن ها می پردازیم: -تعریف پرستاری -مقایسۀ بیمار (patient) و مددجو (client) -برنامۀ جمعیت سالم 2020 -سلامت -تندرستی (wellness) -ارتقاء سلامت -نیاز به تغییر -مراقبتهای با کیفیت و ایمنی بیمار -عملکردهای مبتنی بر شواهد -هماهنگی میان مراقبتها -مسئولیتهای پرستار -نیازهای پایه : هرم مازلو -نقش‌های پیشرفته در حوزۀ پرستاری بالینی -آموزش ایمنی و کیفیت برای پرستاران -فعالیتهای مشترک میان‌ رشته‌ای -کارگروهی میان‌رشته‌ای و IOM -دامنۀ فعالیتهای مشترک میان‌رشته‌ای

بهروز شایسته پور

صفحه 1:
tilled ‏لوال‎

صفحه 2:

صفحه 3:
تعریف پرستاری فلورانس نایتینگل (۱۸۵۸): هدف پرستاری "ایجاد بهترین وضعت ممکن برای بیمار است طوری که طبیعت بتوان تاثیر خود را بر وى اعمال نمايد". بيانيه خطمشى اجتماعى انجمن پرستاران آمریکا (۲۰۱۰): پرسعاری ‎bla‏ ارتقاء و بهنه‌سازی وضعیت سلاعت و توانایبهای فردی» پیشگیری از بیماری و آسیب‌دیدگی, کاهش درد و رنج از طریق تشخیص و درمان واکنش‌های أنساني, و حملت از افراد خنواده‌هه مردم و حواس نحت مراقبت است".

صفحه 4:
(client) g2s50 9 (patient) jlo. bztio * بيمار از وازواى لاتين به معناى «رنج بردن» مشتق شده است. * مددجواز واژهای لانین به معنای «متکی بودن* مشتق شده است. هر دوی این کلمات مترادف با هم بکار می‌روند.

صفحه 5:
* شامل اهدافى است كه در صورت دستيابى مىتوانند تاثير به سزايى بر يهيود سلامت افراد جامعه داشته باشند. * این برنامه به کاهش یا حذف بیماری ناتوانی و مرگ زودهنگام در میان افراد و جوامع توجه دارد. http://www. healthypeople.gov/2020/default.aspx

صفحه 6:
* سازمان پهداشت جهانی (۷۷۳۱0) در مقدمة اساسنامهخود سلامتی را به این شرحتعریف کرده است: "سلامتی صرفً به نبود بیماری و ناتونی اطلاق نمی‌شود بلکه سلامت کامل چسمی» ذهنی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد" -)۲۰۰۶( * پیوستار سلامتی- بیماری: همواره در حال تغییر است. بنابراین بهتر است به صورت پیوستار در نظر گرفته شود. * افراد دچار ناتولنی یا بیماری مزمن هم می‌توانند به سطح بالایی از سلامتی دست یابند.

صفحه 7:
(wellness) ‏تندرستى‎ * تندرستی (۷611۳655): معادل با سلامتی ‎cus! 048 ei (Health)‏ jo eaters :Leddy (2010) , Hood دارد: قابلیت انجام فعالیت در بالاترین حد توانایی توانایی انطباق و سازگاری با موقعیت‌های مختلف داشتن حس سلامت و تندرستی برخورداری از اين احساس که "همه چیز با هم" هماهنگی و سازگاری دارد.

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:
نادرست؟ * عبارت زیر درست است يا نادر بر 7 اشتی ایالات )در سیستم مراقبتهای بهداشتی ‎wes‏ إده متحده» که از دیرباز بیماری‌محور بو آن افزايش يافته ارتقاء آن افزايش يا سلامتی و ار تاكيد بر است.((

صفحه 11:
‎٩‏ درست: ‏علت: سیستم مراقبتهای بهداشتی ابالات متحده که از دیرباز بیماری‌محور بوده» تاکید بر سلامتی و ارتقاء آن را افزایش داده است. به طور کلی» در جهان امروز تاکید بر ‏سلامتی» ارتقاء سلامت. تندرستی و ‏خودمراقبتى افزليش يافته است. سلامتی نیز نتیجة شیوه زندگی سالم در نظر گرفته ‎ees ‎

صفحه 12:
* گزارش )2000( 101 با عنوان «انسان جایزالخطا است» : هشدار در مورد نقص فرایند کنترل کیفیت در سیستم مراقبت بهداشتی آمریکا ۱ آمریکایی در ثر خطاهای قابلپیشگیری جان خود را از دست می‌دهند. عبور از گسست کیفیت: سیستم بهداشتی جدید برای قرن بیست و یکم (/101 2001( تجسم و پیش‌بینی یک سیستم مرأقبت بهداشتی اصلاح‌شده * هدایت سیستم به سمت پرداخت بر مبنای سنجش عملکرد.

صفحه 13:
مراقبتهای با کیغیت و ایمنی بیمار * کمیسیون مشترک: اهداف ملی ایمنی بیمار *؟ خدمات مدیکر (تامین خدمات درمانی سالخوردگان) و مدیکید (تامین خدمات درمانی نیازمندان): اقدامات pala * موسسه کیفیت و تحقیقات مراقبت‌های بهداشتی: نظرسنجی ویژه استفاده‌کنندگان از خدمات بیمارستانی برای ارزیابی سیستم‌ها و ارائه‌دهندگان مراقبتهای بهداشتی. * انستیتوی بهبود مراقبتهای بهداشتی: کمپین ۵ میلیون نفری.

صفحه 14:
* بهترین نوع عملکرد بر اساس مطالعات پژوهشی معتبر و قابلاعتماد تعیین می‌شود. * کتب و پژوهشهای جدید شناسایی و ارزیابی می‌گردند. * در سیستم مراقبتهای بهداشتی تغییر يديد می‌آورد.

صفحه 15:
* حفظ انسجام و پیوستگی مراقبتها در طول انتقال فرد از بیمارستان به محیط نقش پرستار * مدیریت موردی * مدیریت پرستاری بالینی

صفحه 16:
۱ اجتماعی انجمن پرستاران آمریکا ‎(iat)‏ ؟ قانون عملکرد پرستاران *؟ ضوابط اخلاقی پرستاران

صفحه 17:

صفحه 18:
نقش‌های پیشرفته در حوزف پرستاری بالینی * پرستار درمانگر (نرس پرکتیشنر) دارای گواهینامه [پرستار متخصص در مراقبتهای پیشرفته پرستاری با مدرک © رستار متحصص ی زدارای مهارتهای عملی پيشرفتة بالینی] * پرستار- مامای دارای گواهینامه * پرستار بیهوشی دوره‌دیده و دارای پروانه كا

صفحه 19:
* کدامیک از نقشهای پرستاری پیشرفته به حداقل مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارد؟ * الف) پرستار درمانگر (نرس پرکتیشنر) دارای گواهینامه * ب) پرستار متخصص بالینی * ج) پرستار- مامای دارای گواهینامه * د) پرستار بیههوشی دوره‌دیده و دارای پروانه رسمى کار

صفحه 20:
تمامی آنها علت: حداقل مدرک تحصیلی برای هر یک از این نقشهای پشرقعه مدرک کارشناسی ارشد است. برخی از این نقشم‌بای بالیتی پیشرفته؛ بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد به گذراندن دوره‌های آموزشمی تخصصی و اخذ گواهینامه نیازدارند و برخی از آنها نیز نیزمند مدرک دکترا هستند. قوانین هر ایالت با ایالت دیگر تفاوت دارد. هر یک از اين نقشهای بالینی پیشرفته از زیرشاخه‌های تخصصی مختلف تشکیل شده‌اند.

صفحه 21:
آموزش ايمنى و كيفيت برای پرستاران دانش» مهارتها و نگرشها: 5 مراقبتهای بیمارمحور * كاركروهى و مشاركت جمعى * عملكردهاى مبتنى بر شواهد *بهبود کیفیت أيمنى ور ۱-0 ۵

صفحه 22:
برخورداری از شایستگی‌های محوری در زمینه فعالیتهای مشترک میان‌رشته‌ای ‎aacn.nche.edu/education-resources/ipecreport.‏ سساو ۳۱۷

صفحه 23:
کارگروهی میان‌رشته‌ای و ‎1OM‏

صفحه 24:
دامنة فعالیتهای مشترک میان‌رشته‌ای مر اقبتهای خانواده محور و بیمار محور ‎SN‏ كار گروهی میان رشته آی و قدالیتهای تیمی ‏قعاليتهاى ارتياطى ميان رشت ای ‏ارزشیا/ اصول اخلاقی در خحالیتهای مبان رشته آی ‏تقتنیا و مسكوليتها درقماليتهائ مشترک جمی ‎ ‎

صفحه 25:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان