صفحه 1:

صفحه 2:
دکتر محمد کمالی استادیار دانشکده علوم تواننخشی دانشكاه علوم يزشكى ايران www.mkamali.com kamali@mkamali.com [۳ San Te eT RCO naa Fey

صفحه 3:
سر فصل هاي درس " مدل ارتباط رفتاري ‎Sac) Bie‏ ی سرا * انواع رفتار در ارتباطات ويژگي » 0000 * جایگاه رفتار درارتباط جمعي ‎٩‏ کاربرد رفتارهای غی ركلامي در و 7 Pe OR SP I ‏يا‎ ented ‏رفتار هاى كلامى ( تعريف» غیر كلامي در اجرا و کويندگي‎ " ويزكي » عناصر»...) © پابش وارزشيابي رفتارهاي " كاربرد رفتارهاي كلامي در كلامي و غیر کلامي ارتباطات برنامه اي . . 8 بکتر محمد کالی- 1683

صفحه 4:

صفحه 5:
تعاريف ارتباطات ا ال ل 3 بخشیدن »انتقال دادن»آگاه ساختن»مکالمه و مراوده داشتن استفاده شده است. * فرهنگ فارسی معین : یبط دادن » بستن ؛ بر بستن » بسان ‎PAP pee ne‏ ار ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 6:
تعاريف ارتباطات لا ۲ ارتباط ل ل ل 0 3001 را ا ا 5 دسر ۱ ۰ ‎jf Cl o be SL! ™‏ 515 0 ۱۱ ‎BT Ne ye ee ery ry brea Pare] Fp)‏ اسمیت 8 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 7:
تعاريف ارتباطات " فراكرد انتقال يبام از سوى فرستندمبه كيرّنده , مشروط برآنكه در كبرنده ببام» مشابهت معديمبه مفني موزدنظر فرتتتنده ببام و " ارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات در محدوده سه جيز» ‎abd rt ge iy‏ ی ور OE Fa ye) eee en | Jee Lives ae ou ‏گر) به فردي دد تكو (ييام كير) به‎ 7 ‏منظور تغییر رفتا زر ل‎ ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 8:
و ی ۳۱ سل رز » از واه اي در زبان لاتین ؛جه معني مشتر یا عميمي مشتق‌مي شود .ها در صدد هستیم که وجه اشترلکی بین خودمان و افرادي که در صدد برقراری ارتباط با آنها هستیم » ببابیم. هدف ارتباط » رسیدن‌به نتلیج دلخواه ارت و ۱۱ ا م ل 0 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 9:
edd SL *_ برخي نکات اصلي این فر آبند عبارتند از : ا 9 تصوير هايا انديشه هلدي باشند كتوبه صورت سمبول ( مثلا فوشتارئء ات موسيقي ‏ لباس » دود ؛ هنر و ( ‎be)‏ 50 ۱ ‎POR eae pe peer remain en ese ae pe‏ معني نیستند » لین مردمي که از آنها استفاده‌مي کنند هستند کمبه ‎pee‏ ‎Bins‏ 3 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 10:
کد ها » نشانه ها ونماد ها ‎bus #‏ 0001| " تطبيتي : نشلنه اي است كه ميان صورت و مفهوم همجواري و تماس وجود دارد. ( دو3 و آنش » ردبا ورونده » ورود فردي باچتر ودانستن بارش بارآن؛ ...) ‏* تصوبری: نشلفه اي است که میان صورت و مفهوم ّن شباهتي عيني و ‎0 ‏ل‎ ren ne ORL gcd ‏علایم نشانه مرد وزن»۰..)‎ ‏وضعى : نشلنه اي است كه ميان صورت و مفهوم ننه شبلهت عيني‎ " ‏ل ا ل ل‎ dy ‏اننا 10د :2-1( بوق هاي سه كلنه تلفن» عصاي‎ ١. ‏وخود بخودي‎ ‏سفيد» مارش نظامي از راديو » درجات نظامي»...)‎ ‎ ‏0 ذكتر محمد كمالى- © 086 ‎

صفحه 11:
و ا ‎Be ee Fey Care eC ergy‏ سر سس له موالم تمد مان ا ا ا ا ل ا بسن دو فرد است . هرجه میزان اشترا ك بیشتر باشنه ارتباط قويتر است . 11 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ aa

صفحه 12:
9 ee OED To tol © هرجه ميزان اشتراك معاني بيشتر باشد » ارتباط قويّتر و موثر است 06 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 13:
9 ee OED To tol 9 9 1 MS) ict \Sun ae are Eee 06 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 14:
9 ee OED To tol اك 1 pa pen Reore oN ‏قویتر و موثر است‎ 11 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ ae

صفحه 15:
9 ee OED To tol كه 06 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 16:
9 ee OED To tol @ 06 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 17:
9 ee OED To tol 9 ۵ 11 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ ae

صفحه 18:
ل رت ی ترس ال ل و آن يكي رومي بگفت : اين قبل را تر ك کن؛ خواهیم استافیل را LOIS, Med Nt ae, Me ‏م ا‎ 5 =e eras) ed DO dd te eM ‏ا‎ re ۱ a ere en Se Se to) 06 ذكتر محمد كمالى- © 086 ‎Ty‏ غير كلامي

صفحه 19:

صفحه 20:
يت برد رل دص توجه را جلب کند 0 درد تغييو رفتار هه ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 21:
etek ‏ال‎ ۱ eke bere per re reer 2 oe ee een yee ey ۰ مطالعه گروه محاطب 60 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 22:
مرحله دوم - جلب توجه مخاطب " هر ارتباطی بلید ‏ به نحوي جلب کند که مردم براي ‎ne A LSA‏ ات ات باطي در این مرحله عبارنند از : * ره شدن از کنار بوستو بدون زخست فاد یه گوه بواي نگاه سل " توجه نکردن به صحبت بهداشتی با نمابش عملی در كلينيك ره ‎J cas Se clean‏ مات راطق ed eed fag) Sider Set aed 1 ‏تکضبه وسیله تن‎ atl 50555 ۰ ۳ eee ae » ‏فرد‎ انتخاب مي کند . 11 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ ee

صفحه 23:
مرحله سوم فهميدن ييام ( درك ) ا ل ل ا م ل ل درك درك كردن (دو ‎TOR ee‏ 1111 1 101 117111 متفاوت از اتج كة فرستنده ا کنند ) . ۳ بکتر محمد کالی- 1683

صفحه 24:
مرحله جهارم ‏ ارتفاء وتغيير (يديرفتن) ا ا ا سرا و مورد قبول وافع و به آن معتقد شد اا ‎RE Por ree [ene‏ براحتي نشان داده شود » ساده تر است . لك ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 25:
شرت و ‎DED‏ ‎Gr‏ 57 شود اما هنوز را یر وق ند اد ‎eee eee‏ ‏خ دهد که ارتباط بر با دهتا یشتیینتاثیر ۳ ‏بکتر محمد کالی- 1683 وم ی

صفحه 26:

صفحه 27:
احزای ف رآیند ارتباط / منبع» فرستنده (مخاطب) 7 در ولقع همان است . البته منبع کیر نده همسصي تولند بلشد سبه لین ترتیب برخي عولمل بر میزان تلثیر و قابلیت اطمینان ۰۰:۰ (که مولد پیامها لست ) مر لست . SS) eel rele) ee die * مهارتهای ارتباطي (توانايي صحبت کردن و شنیدن ) * برخورداري از تسلط و معلومات كافي و عقاید صحیح نسبت به موضوع " باور داشتنء همنوابي و همدزدي با مخاطبين ۴ رفنار و عملکرد او نست به موضوع بکتر محمد کالی- 1683

صفحه 28:
20 یام » نظری است که مبادله می شود . ور رت * انتقال نگرش ‏ تشویق » انگبزه دادن " انتقال مهارت » تصحيح اشتباهات پیامها را می توان به ‎ve‏ ‏صداء 2 بدن » ذكتر محمد كمالى- © 086 بیان کرد : مانند تن ‎Ce Peg‏ ل

صفحه 29:
| RYE TOT 5 ؟.راده فرسيا /فرادي ای ای متتل هده را تفسير مي كند . دا لان را دجي ‎a al‏ ا ای چه کسانی هستند. ؟ آنا بیر هستناسیا جوان ؟ محره هستندیا متأهل ؟ ئة جه زباني صحبت مى كنند " قدرت ياذكيرى انها زا بشناسكا” سطح تحصیلات آنها چیست ؟ میزان اطلاعات آنها در مورد موضوع چیست ؟ 0 ال دا آنها را بشناسد. ارزشهاي آنها در ‎el ed Sy a‏ و بکتر محمد کالی- 1683

صفحه 30:
اجزای ف رآیند ارتباط ارات ۳ Pepe eM) oli ‏اصلي تقسيم‎ Leer ‏دريلفت كننده روي عي درا‎ ‏بندي مي شوند‎ ور رت و " تغيئرات دو دانشته هائ دريافت كننده * تخیر در اخساسات و عفاید مراحعه کننده ۱ هه ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 31:
60 9 هد منظوري است که ارتباط براي نامین آن انجام مي شود * انتقال دانش و اطلاعات] * انتقال نگرش ؛ تشویق » انگیزه دادن و شدت ار تتاتا » رسیدن‌به تتلیج مطلوب است . لین نتلیج‌با اثرات مطلوب ممکن است يکي از تغیبرات فوق الذکر باشد . تلاشهاي شما در برقراري ارتباط ممکن است موجب ایجاد هر يك از تغییرات بالا شود . بکتر محمد کالی- 1683

صفحه 32:
۱ " ارتباط » درمو تديت هاي متفاوت انجام مي شود . و ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 33:
اجزاي ف راید اارتباط برابزار و وسایل * ارتباط » با استفاده از ابزار و سابل انجام مي شود . ‎Eg‏ ‏ور ‏* چند حسي ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 34:
انتخاب ابزار و وسایل براي برقراري 17/77 " انتخاب ابزار و وسابل بستكي به عوامل زير دارد لم PERV " مخاطب " موقعيت ek = نك ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 35:
بازخورد ( فيدبك) ا الث ۳1 ۱ 000 See ee ee eh re ee ‏رز‎ 9 SEI ROPE ‏ل‎ pores ery ‏ا‎ ‏شود‎ 0 ‏ال لل‎ eee ‏آن‎ ee ‏و رفتارش" بباندیشد و براي‎ arte :525755 رفتارهاي غير كلامي

صفحه 36:
راهنما براي دادن باز خورد ( فیدبک) ند یک باید مفید باشد * فره باید فید یک را درک کند * فرد باید آماده و راغب دریافت فیدبک باشد و ی ‎e ml AO SSS ey eck Recta)‏ تا ‏مثالي از رفتار جدید ذکر شود 1 ‎oa‏ ل ‏ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 37:
راهنما براي دادن باز خورد ( فیدبک) * فيدسدى بليد احساس اعتماد متقابليبا دريافت كننده ابجاد كند Eee ‏ا‎ 7 ا فکر دریافت کننده جاي دیگر نیست و ۱ Te ne م6 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 38:
پارازیت Re Tee el ee Ce ۱ Cele cee Teal ee a LD Mace i * کیرنده » وجود سروصدا و همهمه در کنار محل ارتباطات ۴ بام » وجود ناراحتي با بسماری با ناتوانی خاص * کانال ار تساطی » ارسال پیام با کدهاي ناشناخته بزاي مخاطب در بين جر بان ارتباطي ذكتر محمد كمالى- © 086

صفحه 39:

صفحه 40:
جرا ارتباط برقرار مي كنيم 6 ‏ا‎ eee I ‏تامین بازخورد مناسب و قوی براي دیگران‎ ۴ ‏کسب اطلاعات از دیگران‎ * * کسب قدرت و تاثبرگذاري و 200 1 ۳ 0 ذكثر محمد كمالى- © 066 رقتارهاي غير كلامي

صفحه 41:
قر ۳ می 5 زع امل ‎oe‏ " عوامل معنوي وا مل دز قيس * ارزشها و باورهاي اخلافي 5 ان رل نت " الكوها و مشاوران در ۱ ‎ee‏ تا ف دخو به امور مدق " فرايندهاي كاري + دعن نمازتي 11 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ ea

صفحه 42:
ey ارتباطات Communication ارتباطات ماشيني ‎Machine to Machin‏ ارتباطات حيواني ‎Animal‏ ‎Communication‏ ارتباطات انساني ‎Human‏ ‎Communication‏ 6م ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 43:
5 ارتباطات انساني ‎Human‏ ‎Communication‏ انسان با ماشین ‎Human‏ ‎to Machine C‏ انسان با حیوان ‎Human‏ ‎to Animal C‏ انسان با انسان ‎Human‏ ‎-to Human C‏ 11 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ eo

صفحه 44:
5 انسان با انسان ‎.-Human to Human C‏ فرد با فرد ‎Self to Self C‏ ارتباط درون فردي .Inter Personal C 1 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ cr

صفحه 45:
انواع ارتباطات

صفحه 46:
وی و ی سا 2 CS) ae ED ad da "وت 1۵دن لك ی ۱۳ ۴ موسيقي» هنر» صنایع دستي ‎Slo ply ™‏ 11 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ Cee}

صفحه 47:
Pepe es ا ۱ سر لس ‎IS Sa‏ را " جلسات / كروههاي كوجى و (سخنواني» كويندكي» بازي و...) ؛ كروههاق بزرى * نامه * یادداشت ‎Email/ Voice mail =‏ 55 بکتر محمد کالی- 1683

صفحه 48:
انتخاب رسانه ۲ براي تعبین بهترین رسانه براي پيامتان » مشخص کنید: ". بعنوان فرستنده نيان داركد جه جِيْرَيَ بدست آوريد ‎eer Speman ery es‏ خواهد که بذاند " جِرْئيات و اطلاعات مهمي كه در ييام داريد ؛ جيست *برآروی کذام رفتار و جگونه مي خواهید اثر بگذار ید 9 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 49:
توجه كنيد ۱ هل رل رز " رنك رخسارزه خبر مي دهد از سر ضمير * قسم حضرت عباس را باور کنیم با دم خروس را " جيزي كه عبان است جه حاجت به يبان است 11 086 © ‏ذكتر محمد كمالى-‎ eo

صفحه 50:
er W GIbLS |! cha 5 519 Fe SS OL ee edit TOTO ‏ا‎ ‎hfe ‏آگاهانه‎ * EPPO ee rend Sahih ot ‏لت‎ ol tai هه ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 51:
‎OED‏ كلامي ‏که تدالو دا رای الک ها سل ‎ere aa tee‏ ‏" در جريان اجتماعي شدن فراكرفته مي شوند ‏" جند حسي - دبداري و شنيداري و غبر مستقيم ‏* باعث تقویت ؛ جانشيني و انکار رفتارهاي کلامي هستند ‏60 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 52:
PW pe ULI! che 5515 ‎ZI it‏ ل 7 اغلب مهم و دارای از زشتهای ‎cer Neto Sonat Ie‏ و1 ‎er een‏ " 5590 رفتارهاي غير كلامي ا كن ‎ee rece‏ 000 ‏ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 53:
تفاوت ارتباطات كلامي و غي ركلامي الو " بازخورد ام " كانال ۳( " فراكيري ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 54:
| .۰ الل شوق وقضدها ‎(Cary‏ 7 و .۰ (منعکس کننده عکس العمل دروني و حالت گوینده » تقویت پیام هاي بينائي ‎Sa 1 ۳‏ ( نحوه تماس »دست دادن ؛در آغوش كرفتن و...) ا ا ‎(Gar‏ ا ا ایستادن و...) ا 1211100 ذكتر محمد كمالى- © 086

صفحه 55:
| 2 فضائي که فرد در آن احساس آرامش کنده دوري و نزديكي و..) و 00000 براي شوار شان به ماشین ؛ علامت پبروزی و...) و و ور و بکتر محمد کالی- 1683

صفحه 56:
فرا زبان ‎Sp edge) eS) (Pelrelleinie very ) 4515‏ ان ‎oo‏ تراند دس دانت پاشره اس رارد با انتارد از تخت بش ‏ام ‎Eel eS ee Oe)‏ ۱ ‏هه ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 57:
و ‎da alee 7‏ توح نوج ‏ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 58:
و ‎DS Ber ee Tcl Tee im‏ رت ‎Pree STE en SB oe eee ar ae eee‏ استفاده نکنند. لس را در ات اسراب 0000 ‎Ped‏ متعددي عبور كند ‏وات ا ل ا ‏ترا بخوبي تمبه و ارسال شود بر دنت سای ره کی ۶ کم تواني و ناتواني ها؛ تفاوتهاي هوشي و آموزشي ‏وه بکتر محمد کالی- 1683 ‎

صفحه 59:
و ‎el im‏ ار ل لت زا زر ریت ‎Fey ‏ل‎ ad ie 9 " US fel pes ay ‏تارك‎ ‏وه ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 60:
به اشتراک گذاردن ایده ها ‎bode a eae‏ ار لت بكداريد؟ ‏هه ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 61:
به اشتراک گذاردن ایده ها ‎ae‏ ما سا ‏ول ۱۳۰۱۳۱ ‎ee esr ee ‎1۳ SP pons ‏" شركت در جلسات ‏* برقراری ارتباط با ماموریت » دیدگاه و ارزشهای ۳ ماني ‏60 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 62:
و LEC eT) Ree pee er) On IR Ie Seale ‏ت99‎ هه ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 63:
و 7 خجالتي بودن شما ‎die‏ رت ‎& 05 Kon lad 7 ‏" تفكر سازمان نيافته ‏0 جيزهائي كه مي تواند باعث حالت دفاعي شود ب ناتوانب هاي جسمي و ذهني و رواني ‏9 ارتباط با افراد نتد خو و عصبي ‏كت ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 64:
eS Se * ارزيابي شتاب زده ۴ فشار دروني * نتیجه گيزي عجولانه * فقدان مهارت گوش دادن " بيش داوري * دشواري هاي جسمي ۲ حواس پرتي * انتخاب در شنیدن * بي توجهي " افکار خشک و بیخردانه * حدس و گمان ۴ پیش پنداشت ها ae لك ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 65:
۱ " كاهش موانع محيطي ‎POO Ee‏ * تقویت حس همدلي و همدردي " غلبه بر بي تفاوتي * غلبه بر اختلافات لت ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 66:
000 كر 2ه 0 ۶۳ ۱ ور( ‎(Ap‏ ‏۴ 655 ۶۵5۱۲۱۷ (حنسکیلنی" ‎Gh.) Equality =‏ } وه تکتر محند کبالی- 4863 رفتارهاي غبر کلامي

صفحه 67:
نكاتي در برفراري ار تباط ون ‎Fe ere OB Le re)‏ ارتناطی دشترخواهد بود . ار ‎Ape ee‏ بل در ‎EE re rer‏ براى تصميم 0 عى سو و ی زملنی که فرستنده اس ام ات كيوند كه هر دو در 5 ‎sf Se ass‏ موثرئر در 1 كه ‎A ed‏ رت ای باه ما بشت دامن باشنه؛ ار بخ ار قبط بر بکتر محمد کالی- 1683

صفحه 68:
و نكاتي در برفراري ار تباط لگر فرستنده پیامبه شباحت‌ها و تفاوتهای فردی ؛ اجتملعي ۶و معلو ما ت وسن ول خو اهدً ‎HMCRIGETA Senan‏ رد ‎Bone poser) py pee ees‏ ‏اگر فرستنده پبام های کلامی و اشا رات غیر گللامی فرٌ ستنده پیام ؛ یکد ار ۱ ‏بکتر محمد کالی- 1683 ‎

صفحه 69:
ويژگي هاي ارتباطات موثر سا تا ار ‎Td ad‏ ل سا ‎ere es‏ Ge plier Jol #-اصل اخترام متقابل /اداصل اطمينان ۸- اصل تناوتمای فردی ‎-٩‏ اصل مقابله به مثل ‏وه ‏0 ال توخه مه حتبای ۳9 ‏*- اصل ننود کلام ‎ ‏۲-اصل کاهش مخالفت با ‎ery)‏ ‏۳-اصل متقاعد سازی 7 ‏۵ صل گذشت و جوانعر دی ۶- اصل خوش اخلاقی ‏ارفتارهاي غير كلامي

صفحه 70:
ويژگي هاي ارتباطات موثر ۲۳ ‏ل‎ meee cw " قضاوت * قراهم بودز : يبام ( يبام هاي مورد نظريا ساير اطلاعات ) دو ۱ دسترسي یلبد ‎cond (ep er aren SUS‏ 0 بيبجبيدكى بيام و هدف از شبكه هاى بين فردى و اجتماعى قا ۳ ‎et eoe hy tere br dren]‏ ۱۳ جابي و الكترونيك و تا اينترنت بسيار متفاوت مي باشد . ذكتر محمد كمالى- © 086

صفحه 71:
‎Ane‏ هاي ارتباطات موثر ‎a‏ : پیام در مکان مقتضسی » مزاب او مخاطرات اقدامات ‏قوه ر 0 مشخص 5-00 قا يايد ‎peer by oer Cl EY RE re ON‏ ۱ باشد و در قبال اطلاعلني كه از ساير منلبع كسب عي شود نيز 1 قفني كه محتواي معتتسبر يادر را 0 : طراحي» اجرا وارزشيلبي فر آينسبا توجه ‎yee‏ ا ا ا ا ‎Pa] eS ep ee‏ لل نژادي و زباني ) و نیز سطوح آموزشي و ناقواني آنه. ‎1683 ‏بکتر محمد کالی-‎ od ‎

صفحه 72:
ويژگي هاي ارتباطات موثر PO Ber ee ‏ا‎ eee ‏های حاسع و تحلسل های همه حانسه برای تنظسم‎ ‏دستورالعمل هاي كاربردي » سنحش احراء بررسي‎ ‏الاح‎ ‎ory Bre ee ire eee ee ey pale eee ۱ mip) reere yy prone es 0 ‏ا‎ ذكتر محمد كمالى- © 086 2

صفحه 73:
ويژگي هاي ارتباطات موثر ارلثه / دسترسي‌به پیام تداوم یافتسیا در طول ‎Fr 0‏ و ۱ معین و هم براي رسیدن به گروه جدید مخاطبان ا ل ا كه مخاطب بيشترين يَدَتَرَسَنَا نَارْبَة اطلاعات ويه را دارد» ارلئه شوديا 0 1 Sy een oars ( ‏و‎ ‎GF ‏اسب‎ Spohr ger ‏مولني مدب‎ ك0 ذكتر محمد كمالى- © 086 11

صفحه 74:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان