صفحه 1:
کارگاه
ارتباطات درون سازمانی
* پل ماندی
.یمه )انوم
كمال حیدری نژاد
لطفا موبایل خود را خاموش كنيد
امس تلم Cand
صفحه 2:
درون سازمانی
صفحه 3:
نوع جریانلطلاعاتدر سازمان5
مخاطبان
ورود اطلاعات
سیاست گزاران
ام رس بلط لو
صفحه 4:
شرح وظايف
رويه ها
موانع سازمانى
موانع سلسله مراتب ادارى
موانع فردی ۴
زبان
ام رس بلط لو
صفحه 5:
شرح وظایف
اين وظيفه کیست؟
۵ وظیفه من چیست؟
ام رس بلط لو
صفحه 6:
رویه ها
a
جه كارى در اين رابطه بايد
انجام بدهم؟
جريان و رويه صحيح كار
جيست؟
اين كار/مطلب را بايد به كه
ارجاع بدهم؟
صفحه 7:
* موانع سازمانی
من نبايد به شما اطلاعات
بدهم
من اجازه ندارم به شما
اطلاعات بدهم
2 منظور شما را نمى فهمم
صفحه 8:
موانع سازمانی |
* موانع سلسله مراتب اداری
۵ مدیر من به من گوش نمی
کند
0 کارکنان من با من گفتگو
رئيس تو به من اجازه
گفتگو و ارتباط با
کارکنانش را نمی دهد
صفحه 9:
| Le:
موانع سازمانی
" موانع فردى 00
۵ تفاوت های شخصیتی
۵ موانع فرهنگی
سطح تحصیلات
0 &
5 زبان تكنيك,
صفحه 10:
موانع فردی
زبان
[Brick 8 9
5 اصطلاحات تکتیکی
9 زمان مورد نیاز برای ترجمه
2 درستی ترجمه ها
صفحه 11:
| Accuracy
حياتى بودن به مشاركت گذاشتن آزاد و باز در همه سازمان
همه می بایست از آنچه در سازمان می گذرد مطلع باشند
کارکنان نیاز دارند که در مورد درستی و به روز بودن مطالب
در مورد وظیفه شان آگاه باشند
اگر ارتباطات درون سازمانی صورت نگیرد» فعالیت سازمان
به سرعت متوقف می شود
صفحه 12:
نوع جریانلطلاعانتدلخلیه |
Vv رو به پاین
4 رو به بالا
> افقى
a
مورب
۲
=
1
0
صفحه 13:
0
لطلاعاتوو به پایین-1 |
صفحه 14:
لطلاعاتوو به پایین-1
ات
نسبتا مدیریت آن آسان است
از اينکه کارکنان وظیفه خود را
می دانند مطمئن شوید
کارکنان را در جریان تغییرات
قرار دهید
ارتباط شفاهی را در اولویت
قرار دهید و سپس با مکاتبه
مطلب را قعقيب كليد
ام رس بلط لو
صفحه 15:
لطلاعاتوو به پایین-1
* اطلاعات مورد نیاز کارکنان
مسئولیت ها
۶ کار من چیست؟
بازخورد عملکرد
5 35 305 35559 59 29 * من چگونه کارم را انجام می دهد؟
5 نیاز های فردی
آيا كسب اهميت مى دهد؟
۵ اهداف و نتایج فعاليت واحد من
* واحد من جكونه كارش را انجام میدهد
2 ديدكاهء ماموريت و ارزشها
* مابه کجا می رویم؟
5 توانمند سازی
pile Se os به سازمان خود کمک کنم؟
ام رس بلط لو
صفحه 16:
لطلاعاتوو به پایین-1
* روش ها
۵ شرح وظایف
۵ آموزش
۵ راهنمایی
۵ یاد آوری» جلسات» حاه
ام رس بلط لو
صفحه 17:
0
لطلاعاتوو به بالا2 |
صفحه 18:
" دشواری مدیریت
* مدیر باید میل به شنیدن داشته باشد
۵ بویژه برای خبرها و مسائل ناخوشایند
* مدیر باید برای شنیدن وقت بگذارد
کارکنان باید میل به مشارکت
گذاشتن اطلاعات داشته باشند
نا بویژه برای خبرها و مسائل
ناخوشايند(مسائلى كه نمی خواهند
مطرح شود)
ام رس بلط لو
صفحه 19:
لطلاعاتوو به بالار
۴ رویه ها
2 نوشتن یک خلاصه مطلب در
مورد فعالیت های صورت گرفته
در هفته و مشکلات موجود
درباره فعالیت ها
* مدير بايد نسبت به اين مطالب
بازخورد و توجه مناسب نشان بدهد
3 جلسات روتين كاركنان درباره
فعاليت ها و مشكلات
3 ارسال مطالب مرتبط به مدير
بازديد از محل كار كاركنان
3 درهاى اتاق خود را باز بكذاريد
ام رس بلط لو
صفحه 20:
لطلاعاتلفقىة أ
ol
15555 155 155 5 15 5
جه جه
od Dusty unnusmmnlcoe
صفحه 21:
اطلاعا“افة |
# ضرورت اطمینان از
قله هماهنگی؛ اجتناب از تشکیل
51 851 1951 199591 19591 199591 ادر جزاير و انبارهاى اطلاعات
<> <> " تشويق/ نياز به اين دارد كه
كاركنان در بين واحدها
ارتباط برقرار كنند
ام رس بلط لو
صفحه 22:
0
صفحه 23:
می تواند بصورت رسمی باشد.
برای مثال تیم های کاری
می تواند بصورت غیررسمی
باشد
تیم های بین واحدی تشکیل شود
تشويق به روابط غير رسمی و
دوستانه
تشویق به ارتباط دو سويه غير
رسمی
ام رس بلط لو
صفحه 24:
0
صفحه 25:
© داشتن یک سیستم کارا برای طبقه بندی
0 ٍ نسخه های چاپی (کپی) و الکترونیکی G
مهیا کردن اسناد در یک مرکز برای بارگذاری در وب سای "
1 اسناد عمومی
8 اسناد انحصاری
صفحه 26:
ایمیل و اینترنت |
* آموزش مهارت های کامپیوتر به کارکنان
" مهيا كردن دسترسی به اینترنت برای کارکنان
* تشویق به استفاده از اینترنت و ایمیل
" ضرورت استفاده ایمیل سازمانی توسط کارکنان
صفحه 27:
چگونه ازتباطات داخلی را تشویق کلیم |
* به اشتراک گذاشتن اطلاعات را بخشی از شرح وظایف قرار
دهیم
* تعریف مسئولیت های گزارش دهی و به اشتراک گذاشتن
اطلاعات
۴ ...اجتتاب از رویه های خشک برای ارتباطات در صورت
امکان
صفحه 28:
چگونه ازتباطات داخلی را تشویق کلیم |
* برگزاری جلسات مداوم با کاکنان
2 برگزار کردن کوتاه و موثر جلسات
* مهیا کردن تابلو های اطلاع رسانی
= ارتباط فعال
۵ یک منبع اطلاعات باشیم
ام رس بلط لو