کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

ارتباطات متقابل نظام پيشنهادها با 9 نظام مديريتی

صفحه 1:
عنوان مَقاله: أطات متقابل نظام بيشنهادها پا 9 نظام مديريتي هفتمین همایش ملي نظام پيشنهادها اسفند 1388 سعید فتح الهی راد ‎Serr Pa orl RROUS VOC pect e ery)‏ و دبير نظام ييشنهادهاي شركت سابكو

صفحه 2:
www.themegallery.com

صفحه 3:

صفحه 4:
مقدمه «براي موفقیت در هر امري باید هوشمندانه عوامل كليدي موفقیت آن مقوله را شناسايي نمود و در جهت کسب آن کوشید. *آيا عوامل كليدي موفقیت نظام پيشنهادها را مي دانید؟ *يكي از عوامل كليدي موفقیت نظام بيشنهادها بيوند دادن آن به سایر نظامهاي مديريتي لست. *نظام پيشنهادهاباید يكي از چرخ دنده هاي دستگاه مديريتي سازمان باشد. “نظام بيشنهادها بايد جزيره اي طراحي نشود و با تمم نظامهاي مديريتي ممکن داده و ستانهداشته باشد. *نظامهاي مديريتي مي توانند در صورت همكرايي و ارتباطات منطقي سينرزي داشته باشند. *برقراري ارتباط نظام بيشنهادها با ساير نظامهاي مديريتي بويزه نظامهاي ارزيابي عملكرد جزو حمايتهاي واقعي و اثربخش مديريت از اين نظام بحساب مي آيد. *برقراري ارتباط نظام بيشنهادها با ساير نظامهاي مديريتي كواهي بر صحت اين ديدكاه است که در طراحي نظام بيشنهادها بايد از كبي برداري و استفاده از آيين نامه هاي تيب اجتناب نموده و آيين نامه ويزه سازمان را طراحي نمود.

صفحه 5:
مقدمه *در اين مقال نظامهاي مديريتي معمول که امروزه مورد استفاده سازمانهاست و قابلیت ارتباط با نظام پيشنهادها را داراست معرفي مي گردد. *پیوند متقابل نظامهاي مذکور با نظام بيشنهادها مورد بحث قرار مي گیرد.

صفحه 6:
ارتباطاتفظام پیشنهادها با نظامهايمديريتي 6

صفحه 7:
حبرم الي و ‎nto aaa‏ ‎Hoon 9 pean‏ ‎ato ate nag‏ 569 ‎od HF ose oe afin)‏ ‎ey‏ مود ميم م ‎aon‏ ‏سره مد 8 دص مج عدوم وم کج ‎iin RAS‏ ‎wa‏ صر مير مات ‎van“‏ ‎vavonwied‏ ans 3 وهبری استراتوی ۳ 9 2 ابزارها افنون |تکنیکها (سیست 3 4 = 1 k 3 5 3

صفحه 8:
انتبلط نظام بيشدمادها ءا رسابرونظ ‎goatee‏

صفحه 9:
ارتباط نظام بيشنهادها با نظام ج ©

صفحه 10:
5 رك نكاه 53 8 پاکیزه 54 ‏استانداردساز‎ ‎s 52 نظم و ترتیب 55 انضباط 51 ساماد نظام 55 جزو نظامهاي پایه اي کایزن است که در قالب آن کلیه کارکنان بصورت تبمي با اجراي 5 اصل این نظام " پاکیزه گي " نظم و ترتیب"رهايي از انباشتگي و انضباط را براي سازمان به ارمغان مي آورند.این نظام پایه نظامهاي جامع بهره وري نظیر ۲۴۲۸ و آا[ مي باشد و پلت فرم نظام مدبريتي سازمانهاي ژاپني به شمار مي رود.

صفحه 11:
ارتباط نظام پیشنهادها با نظام 55 نظام و0 زمینه ساز دریافت نظام بيشنهادها مي تواند به شنهادهای حم اي است. عنوان ستون انگيزشي نظام 6 پيشنهادهاي 0 اي ‎ee‏

صفحه 12:
ارتباط نظام پيشنهادها با نظام استانداردسازي و ایزو

صفحه 13:
| نكاهي به نظام ایزو لزامات قانو مات تعهد شده در سازمانها * سیستم مدیریت کیفیت برای برآوردن خواسته های مشتری و الزامات قانونی مرتبط با محصول/خدمات تعهد شده در سازه استقرار می یابد *خانواده ایزو: ایزو ‎٠٠‏ اصول, اصطلاحات زو ‎:٩۰۰۱‏ سیستم مدیریت کیفیت-لامات ایزو ۰۰۴ راهنمای بهبود عملکرد ایزو ۱۹۰۱۱: راهنمای ممیزی 13

صفحه 14:
ارتباط نظام پيشنهادها با نظامهاي استانداردسازي و ایزو < > *نظام استانداردسازي زمینه تداوم اجراي ۰ نظام پيشنهادها با بسترهاي قوي تر پيشنهادها را فراهم مي آورد. انگيزشي مي تواند توجهات. بیشتر کارکنان را [ انطباقها نباید با اين استدلال که براي موضوع ‎ee‏ رديه بيشنهاد فرم اعلام عدم انطباق داريم ان © 0 پذیرش پیشنهاد اجتتاب کرد

صفحه 15:

صفحه 16:
ارتباط نظام پيشنهادها با نظام مديريت استراتزيك

صفحه 17:
مراحل مدیریت استراتژيك سر هر 4 تسویوستراتژي2 ‎Sep Si sink gl al‏ اروبلبيلستياتزي 4 "چارچویی بهوجود مي آررد که ‎laden LS Wg AIS‏ محيط داخلي و خارجي و يتانميل هاي سازمان در آن جارجوب مي توان به مزیت رقابتي دست يفت . “تنوريهاي سنتي مديريت(تيلور ‎٠‏ وبر ۰ فایول و ...) تنها به درون سازمانها مي پرداختند اما مدیریت استراتژی همزمان به عوامل سازماني و عرامل محيطي نظر دارد. :در دنياي پر از تغیر و تلاطم كنوني نگرش مدیریت استراتژيك براي راهبري سازمنها مورد نیاز است. “مديريت استراتزيك فرايندي است كه اكثر شركتهاي موفق دنيا از آن براي بيشبرد برنامه ها و فعليتهاي خود با فق دید بندمدت و درجهت. دستيابي به اهداف و تحقق ماموريت سازماني بهره مي كيرئد.

صفحه 18:
| ارتباط نظام پيشنهادها با مدیریت استراتژيك 0 شر نی نمه 3 لله ۶ ۱ مديريت استراتزيك 9 ۳ و ‎2030٠‏ * نه تنها نظام بيشنهادها بلكه تمام ابزارهاي «مدیریت استراتژيك مي تواند با ترسیم چشم انداز ۰ مدیریت ‎cig‏ گيري ‎me‏ مبناي استراتژیها و اهداف موجبات جهت كيري نظام استراتزيها انجام دهند. پیشنهادها در راستاي استراتژي و لذا اثربخش تر شدن آن را فراهم مي آورد. «نظام پيشنهادها در دو مرحله تحلیل وضعیت و اجراي استرلتژي مي تواند موثر باشد. با استفاده از روش فراخوان پيشنهادها مي توان از ايده هاي كاركنان در جهت تحقق استراتژیها و اهداف بهره برد.

صفحه 19:
ارتباط نظام پیشنهادها با مدیریت دانش

صفحه 20:
معرفي نظام مدیریت دانش *دانش نخستین منبع راهبردي سازمانها در قرن ۲۱ است و منشا اصلي ارزش آفريني در کسب و كارهاي امروزه به شمار مي رود. «مدیریت دانش فرایند کشف» کسب؛ توسعه و ایجاد» تسهیم» نگهداري؛ ارزيابي و بكارگيري دانش مناسب» در زمان مناسب» توسط فرد مناسب در سازمان است که از طریق ایجادپیوند مین منابع انساني » فناوري اطلاعات و ارتباطات و ایجاد ساختاري مناسب براي دستيابي به اهداف سازمان صورت مي پذیرد(009 96 مسسله) «مدیریت دانش» تلاشي براي آشکار کردن دارايي پنهان در ذهن اعضاء و تبدیل کردن اين دارايي به دارايي سازماني است تا همه کارکنان سازمان به آن دسترسي داشته باشند (پروساک» ©©06). "پیده سازي مدیریت دانش از دهه ‎٩۰‏ ميلادي در سازمانهاي پیشرو دنيا رواج يافته است. «در کشور ما نیز چدسالي است .شماري از سازمانهايپیشرو به اجراي مدیریت دانش روي آورده اند

صفحه 21:
| ارتباط نظام پیشنهادها با نظام مدیریت دانش «مدیریت دانش با ایجاد مخزن دانشي منبع ارزشمند دانشي و تحقيقاتي در محورهاي دانشي شرکت ایجاد مي نماید که به غني سازي پیشنهادها كمك مي نماید. «مدیریت دانش زمینه مشارکت نيروهاي تخبه شرکت که بعضا در نظام پیشنهادها مشارکت ندارند را فراهم مي آورد. < > »نسل جديد نظام بيشنهادها كه نظام پيشنهادهاي مبتني بر سيستمهاي اطلاعاتي است كاملا رويكرد مديريت دانشي دلرد و بيشنهاد به عنوان يكي از مواد دانشي در مخزن دانش سازمان ثبت و قابل بازيابي و مشاهده عموم مي شود.

صفحه 22:
تصویری از سیستم اطلاعاتی: فرم ۱ ائه پیشنهاد ‎Ss‏ 138607127 ا سعید فتحلهي راد شرع وضعيت فعلى و مشكلات آنا شخ شاد نر حال حاضر بزو 2:0 ‎Sh‏ فاقد سيستم ايموببلايزر مبباشد. | تنهايا تغيير در دو شهاره دسته سيم ويك مجموعه قفل ويك داشبرد و 2 فينوان اين خودرو را به ايمهببلايزر مجيز نهود. ‎Shay sto‏ ييشنيادي مراحل واقدامهاي موردنإزيراق اجري پیتنیاد 1 فزایش قیفت در هر خودرو سین فزوش حداقل به میا مواقت ايرانخودرو ويا مدير يروزه ري استايل با ارائه ليست حذف و در سال اول ‎0*٠.»‏ دستكاه خودرة توليد شود حداقل اضافه براق ين متصول ‏سود عايد سيسام ابزاخودرة ميرد ‏]< افزايش ضريب حفاظتي خودرو ]- استفادة ازتكولولف روز ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎polis add Caley‏ اد سنا ‎hl‏ ‎7 7۳۳ ‏مر ۳ | 1555| تايخ بيش بينى 00 8] 1387 تیخ ادا‎ BI SS. ‏مسرت‎ (aston eae ‏رب‎ ee 3 ‏سس رسمه‎ | 2 fio | 3 Fist Webel : ra ‏ا‎ = ‏اه‎ 2 ‏سر‎ — ‎ ‎ ‏|| دا ها مرها با زا د.ا ۳ ‏فرم برسی | فراع | برسي مجدد لدسی‌نشت فا اجرنشدة | أماروكزارشات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
ارتباط نظام پيشنهادها با ارزيابي عملکرد

صفحه 24:
۱-تعبین اهداف کمی و انتطارات کارکنان توسط سربرستان در ابتدای دوره ارزیابی ۲-راهنمایی و کمک به انجام وظایف کارکنان و ارائه مستمر بازخورد با کارکنان و ثبت وقابع حساس در خلال دوره ارزیابی ۳-انجام ارزیابی در انتهای دوره و آرائه بازخورد www.themegallery.com

صفحه 25:
كاركردهاي نظام مدیریت و ارزيابي عملکرد شفاف سازی اهداف و تاتيردادن عملکرد در تمدید انتظارات روسا از مرئوسین و: و یا عدم تمدید فراردادها بالعکس و پیوند دهی آن به و تعیین پارامترهای حفوق اهداف و آسترانژیهای شرکت و مزابا ارائه بازخويد بم کارکنان 3 سه تاثيردادن عملكرد در ‎ay‏ تعیین میزان باداشهای ‎Gast was eves‏ ‎pee tia‏ 0[ 2 رب ۴ تنبیه. 1 راج نیازهای آموزشی ‎testis‏ اقدامات بهساری عساکره توش واحد منابع انسانی و آموزش www.themegallery.com

صفحه 26:
| ارتباط نظام پيشنهادها با نظام ارزيابي عملکرد 0 لح ارزيابي > ‎yu)‏ “ارزيابي عملكرد به عنوان يك موتور برقدرت انكيزشي براي نظام بيشنهادها عمل مي كند. “دستيابي به اهداف كمي مشاركت به عنوان يك شاخص در ارزيابي عملكرد كاركنان و مديران تعيين مي شود. “ارتباط دهي نظام بيشنهادها با نظام ارزيابي عملكرد مديران يكي از موثرترين ابزارهاي جلب توجه و همراهي مديران با نظام بيشنهادها است. نظام بيشنهادها es + از آنجايي که نظام ارزيابي عملکرد نظامي فراگیر است پيشنهادهاي زيادي در نظام پشنهادها را به خود اختصاص مي دهد و اين امر به تکوین آن كمك مي كند. “از آنجايي كه محاسبه عملكرد مشاركت كاركنان در نظام بيشنهادها كاملا عددي و بصورت سيستمي و تحت فرمول قابل محاسبه است به بعد عادلانه و غير سليقه اي بودن نظام ارزيابي عملكرد مي افزايد.

صفحه 27:
ارتباط نظام پیشنهادها با نظام مدیریت پروژه و نظام تيمهاي حل مسئله

صفحه 28:
بهبودهاي متوسط تحليل متوسط(علت يابي و راء حل يابي). ‎a‏ ۲ كلل را با مت امن ‎a‏ ات إن اجرا ساده و بدون نياز يه بودجه و , ‎os‏ ‏تست ابزار حل مسئله ابزار: نظام پيشنهادها ‏بهبودهاي بزرگه تطيل پیچیده ‏ا(لتهابيو راد طيايي) ‏گروهي ‏اجرا دشوار و ناز به منابع خاص(بودجه/ساختار و ...) ابزار: مدیریت پروژه

صفحه 29:
تعریف 066 ها + كروه كوجكي (بين 9 تا 00 نفر -ترکیب بهینه 9 تا 9 فر) از کارکنان سازمان (کارگران»کارمندان» تکنسینها و کارشناسان) که بصورت داوطلبانه در يك محيط كاري مشابه(کارگهدفتر.قست»واحد و ..) در قالب جلساتي مرتب (معمولا هفتكي) با بهره گيري از روش علمي حل مسئله فعاليتهاي حل مسئله و بهبود را در محل کارشان انجام مي دهند. ‎‘ens‏ + ی غیر داوطلبانه و فراواحدي نیز وجود دارند.(رویکرد ابي

صفحه 30:
اهداف أیجاد ها -افزایش آموزش و انتقال مهارتها مارتقا عملکرد سازماني(شاخصهاي -01--6-6-0 5 صبهبود روحیه و فرهنگ سازماني <-ارتقا ارتباطات و روابط مطلوب بین کارکنان صآسان تر سازي کارها از طریق حل مسائل هکسب لازمه هاي رهبري توسط افراد

صفحه 31:
معرفي نظام مدیریت پروژه * مدیریت پروژه» دانشي است که استفاده از زمان و هزينه (منابع) را با كيفيتي كه مطلوب مشتري (يا كارفرما) أست» بهينه ميكند. *اين ابزار به مدیران کمك مي‌کند تا پروژه‌ها را با موفقيت به اتمام برسانند. اتمام موفقيتآميز بروزءهاء معادل است با موفقيت شركتها و تداوم بقاي آنها در عرصه فعاليتهاي اقتصادي. . مدیریت پروژه اين توانايي را دارد که به‌ طوان مجموعه‌اي از روشهاء رويهها و سيستمهاء وظيفه تحقق رشد و توسعه سازمانها و همچنین اقتصاد كشورهاي عصر فراصنعتي را درجهان مرتباً درحال تغییر برعهده گیرد. "مدیریت پروژه آميخته‌اي از مسائل تكنولوژيکي» مديريتي» فرهنگي و دانش فني است.

صفحه 32:
| ارتباط نظام پيشنهادها با نظام حل مسئله و مدبریت پروژه 2 *اعضاي تیم حل مسئله و یا پروژه مي توانند در خلال جلسات به پيشنهادهاي كايزني که قابل ثبت در نظام پیشنهادهاست دست یایند. *پيشنهادهاي کلان و مهمي كه در نظام پيشنهادها دريافت شده و قابل به سرانجام رسيدن در قالب نظام بيشنهادها نيستند در نظام تيمهاي حل مسئله مديريت يروزه دنبال مي شوند. < *نظام پیشنهادها با بسترهاي قوي انگيزشي مي تواند توجهات بیشتر کارکنان را به پروژه ها پيشنهادهاي ثبت شده در مورد پروژه ها به عنوان يك دانش مفید در پروژه هاي آتي کاربرد دارد.

صفحه 33:
‎٠١‏ ارتباط نظام پيشنهادها با نظام جلسات بهبود مستمر (آباد)

صفحه 34:
معرفي نظام جلسات بهبو د(آباد) اين جلسات جلساتی هستند: -هر مدیر میانی موظف است در مقطع زمان تعیین شده حداقل یکبار در واحد خود تشکیل دهد. - کلیه کارکنان واحد در آن شرکت نمایند - موضوع جلسات: آموزش () » »بهبود(ب) » اطلاع رسانی و ارتباطات (ا) و دوستی و همدلی( د) می باشد و انتخاب عنوآن آباد برای جلسات بر اساس تجمیع اولین حرف واژگان موضوع جلسات می باشد. -صورتجلسات در محیط نرم افزاري ‎ge Share‏ شوند. دبیرخانه نظام بصورت ششماهانه کمیت و کیفیت برگزاري جلسات را ارزيابي و نتیجه را در سازمان انتشار داده و در ارزيابي عملکرد مدیر تاثیر مي دهد.

صفحه 35:
کارکرد نظام جلسات بهبود(آباد) نظم بخشي»جهت دهي و استانداردسازي_به مه سوام مي تواند در هر سه حوزه راهگشا و مفید باشد اوجود چالشهاي ارتباطی ( همدلی.صمیمیت و...)

صفحه 36:
ارتباط نظام بيشنهادها با نظام جلسات به‌بود(آباد) 3 ك نظام جلسات بهبود *بررسي پيشنهادها مي تواند در این جلسات انجام شود *وضعیت واحد در نظام پیشنهاد طي جلسه مرور شده و اقدامات اصلاحي تعیین مي شود. "برترین پيشنهاددهنده واحد در جلسه معرفي و تشویق شود. «مي توان از این جلسه براي رونق نظام پیشنهادها استفاده اموزشي نمود نظام پیشنهادها ‎mS‏ ‏"نظام پيشنهاد يك رکن مهم از جلسات بهبود در هر واحد سازمان است. *برخي پیشنهادها در زمینه بهبود برگزاري جلسات دریافت خواهند شد.

صفحه 37:
© © ©- ارتباط نظام بيشتهادها با تعالي سازماتي ‎e‏ ‎d‏

صفحه 38:
معرفي نظام تعالي سازماني مدل تعالي سازماني 6۲0170 تصويري جامع از سازمان متعالي را با جزییات ترسیم مي کند و بر مبناي معیارها و امتیاز بندي و منطق پیشرفته ارزيابي اين امکان را براي سازمانها فراهم مي کند که از خودارزيابي خود بر مبناي مدل و یا حضور در فرآیند جایزه ملي که بر مبناي مدل توسط ارزیابان بيروني انجام مي شود جایگاه خود را در مسیر تعالي بهبود دهند. تاریخچه جوایز ملي: 0 - جایزه دمینگ در ژاپن 002 - جایزه ملي کیفیت مالکوم بالدریج در امریکا( /1/18100 ) 40 - جايزه کیفیت اروپا توسط بنیاد کیفیت اروپا ( ۶۳ ) 09 - جایزه ملي کیفیت ایران توسط مسسه استاندارد و تحقیقات صنعتي ايران 06 - جایزه مليبهره وري و تعلي سازماتي قرط مومسه مطلعات و بهره وري و منیع هي

صفحه 39:
ارزش ها و مفاهیم بنیادین تعالی تا نز ده 1 رصع ‎ey, 3 2 gi: Owe Pore‏ 9 ‎se‏ 3 24 وو 3 1 ۱ مر ۳-رهبری وثبات در مقاصد نموه تعامل ‎Leuchrohiy‏ & تعالی (هبری چشه اند | بین مفامیم بنیادین ۷- توسعه شراکت ها تعالی مشارکتهای دارای 0 ساسم ارزش افزوده برای سازمان پرداز و الهام بخش موس اه مس ‎ye‏ 7 ( ‎ut‏ 4 ب« > 5 یر ‎Ye,‏ 2 را ‎Se‏ ‏۴- مدیریت مبتنی بر ‎a ae‏ فرآیندماو واقعیت ها - 4" 3 يادكير نوآوری مستمر 0 - یادگیری, بهبود و تواوری ی هی ۷ ‎Coumnwnes Lewretny,‏ ‎‘renee & (Pearty‏ مها نسوس و اير ۵- توسعه و مشارکت کارکنان ‎a‏ Propke Derebyrvr & a ۰

صفحه 40:
مدلتعلسانمان ی ۶۳۷ ناج 0 توانمندسازها 0 بادگیری و نوآوری __ جح ماه سم ,(90609) ۵6600 00۵0۵۰

صفحه 41:
| ارتباط نظام بيشنهادها با نظام تعالي سازماني “نظام تعالي سازماني با تصریح الزامات مشارکت فضاي حمايتي مدیران را به نظام پيشنهادها فراهم مي اورد

صفحه 42:
م | ارتباط نظام بيشنهادها با معيارها و زيرمعيارهاي تعالي سازماني

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان