صفحه 1:
ار تقاء مشارکت بیماران

صفحه 2:
مفهوم مشارکت بیماران مشارکت بیماران و جامعه مفهومی است که بخصوص در طی دهه اخیر در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی روی آن تاکید فراوان شده است. مشارکت بیمار" و "مشارکت جامعه" دارای مفاهیم یکسان نمی باشند و هر کدام شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها با اهداف گوناگون می باشند و از مشارکت دادن بیمار در مورد انتخاب درمان فرد تا تدوین راهنماهای بالینی و ت گذاری های سلامت را می تواند شامل شود.

صفحه 3:
مفهوم مشارکت بیماران + دامنه بحث مشارکت بیمار و جامعه در طی دهه اخیر به عرصه ایمنی بیمار و کاهش خطاهای پزشکی نیز کشیده شده است. در واقع بیماران و مراقبین آنها اولین افرادی هستند که شاهد بروز و یا در شرف وقوع بودن خطا و اشتباه هستند و بنابر این در صورت داشتن آگاهی و دانش لازم» در پیشگیری از بروز خطا می توانند نقش کلیدی و بسیار موثر داشته باشند

صفحه 4:
مفهوم توانمند سازی بیماران انیت ساری‌بیمازان یی مفهوم اب تناسی در مرافیست بهداقتى اسث كه به یل در حیطله آیمتی بیجاز قیرح ‎wale‏ ده ایست * از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی توانمند سازی فر آیندی است که افراد می توانند کنترل بیشتری بر تصمیمات و اقدامات موثر بر سلامتی خود داشته باشند و اين فرآیند در سطح فرد و اجتماع می بایست برنامه ریزی گردد.

صفحه 5:
اجزاء مورد نیاز برای توانمند کردن بیماران * دانش بیمار: کلیه اطلاعاتی که در زمینه موارد قانونی و موارد ریسک می باشد و به بیمار کمک می کند تا در تصمیم گیری با ارائه دهندگان خدمات تعامل داشته باشند

صفحه 6:
اجزاء مورد نیاز برای توانمند کردن بیماران * مهارتهای بیمار : شامل خودکارآمدی و سواد بهداشتی وی می باشد که بیمار با استفاده از این موارد می تواند در فرآیند درمان ‎AS lead‏ داشقه باشد , این مهازتها فراتر از وظیفه بوده که در نهایت منجر به تغییر رفتار می گردد .

صفحه 7:
اجزاء مورد نیاز برای توانمند کردن بیماران فرصت های مشارکت بیمار: واژه ای است که در آن فهم و پذیرش توسط بیمار در خصوص فرصت هایسی که به وی داده مسی شود تا در فرآیند ‎call ya‏ 5 آرائه مراقبت آیمن شرکت داشقه باشد ویژگی های کلیدی آن سن » فرهنگ» سطح هوشی بعنوان فاکتورهایی است که در موفقیت فرد تاثیر گذار است و زمانی که بیمار سرگرم مشارکت می گردد در واقع پایه و اساس توانمندی شکل می گیرد.

صفحه 8:
اجزاء مورد نیاز برای توانمند کردن بیماران امکانات و تسهیلات موجود در محیط : بیمار را تشویق به ارتباط باز نموده و به نحوی مراقبت از خود را در محیطی عاری از سرزنش گسترش دهد. به منظور خلق چنین محیطی می بایست کارکنان مراقبت بهداشتی می بایست خود را تقوبت نموده تا به این نتیجه برسند که ارتباط بیمار با کارکنان می تواند برای طرفین موثر باشد.

صفحه 9:
رفتار و چگونگی تغییرآن یکی از استراتژی های بهبود ایمنی بیمار می باشد .

صفحه 10:
ONLY ONE TIME. Safe Injection Practices Coalition www.ONEand ONLYcampaign.org

صفحه 11:
ارتقاء مشارکت بیماران در بهبود تزریقات ایمن در کشورهای در حال توسعه بیش از 9۵۵6 از بیماران در ویزیت اولیه توسط کارکنان بهداشتی درمانی حداقل یک تزریق را دریافت می نمایند. در اندونزی و تانزانیا مطالعات نشان داده اند که 901200 از تزریقات غیرضروری بوده یا می تواند توسط یک دارویی با فرمولاسیون خوراکی جایگزین گردد. همچنین استفاده مجدد از سرنگ و سوزن میلیونها نفر از مردم را در معرض عفونت مستقیم (از طریق وسایل آلوده) و یا غیر مستقیم (ازطریق ویال دارويي آلوده ) قرار می دهد.

صفحه 12:
تزریق را ترجیح می دهند زیرا بر این باورند تاثير آن از داروهاى خوراكى سريعتر نظر بزشكان هم اين است كه تزريق بهترين روش درمان تجویز کنندهبهتر می ‎aslo‏ مى ترسند سوال كنند و با عدم استقبال تجویز کنندهروبرو شوند فقدن درك انتقال بيمارى فقدان آگاهی در مورد خطرات سر سوزن و سونگ الوده به ارائه کننده برای ارائهتزریق ایمن اعتماد می نمایند سختی مشاهده منبع تجهیزات در طی درمان سرنگ و سر سوزن ممکن است بسيار كران باشند و فرد بعلت درآمد بايين تجويز را قبول كند.

صفحه 13:
تجویز کننده ها نیز به نوبه خود بیش از حد تزریق تجویز می کنند زیرا بر این باورند که باور قوی مبنی بر تاثیر بیشتر تزریقات *_فقدان آگاهی در مورد خطرات سر سوزن و سرنگ آلوده )فقدان اطلاعات اولیه يا حین کار) * واقعیت یا تصور اینکه بیماران تزریق را ترجیح می دهند * بیماران ممکن است به مراکز دیگر مراجعه کنند. * _منافع مالی بیشتری برای سیستم ارائه دهنده خدمت دارد ‎bis! *‏ موقربا بیمازبز قرآرئمی ‎a‏

صفحه 14:
تزریق کنندگان اغلب تزربقات با سر سوزن و سرنگ کثیف انجام می دهند زیرا دسترسی ضعیف به وسایل تزریقات ایمن * فقدان بودجه و اعتبارات * تمایل به بازیابی برای جلوگیری از اتلاف منابع ایزوله بودن کارکنان بهداشتی درمانی از لحاظ حرفه ای و جفرافیایی محدودیت دسترسی به منابع آموزشی و فرصت های توسعه حرفه ای مداوم عدم وجود ساختار نظارت بر اجرا و ارزیابی عدم ارتباط بین بیمار و کارکنان بهداشتی درمانی

صفحه 15:
جمعیت هدف: تجویز کننده ها و تزریق کننده ها در دسترس قرار دادن راهنماهای ساده و آسان ‎Lal gly‏ محاوره بین فردی و ترغیب مشتری برای پذیرش داروهای خوراکی ارتقاء ارتباطات بین فردی بطوری که تجویز کننده بازتر نسبت به سوالات بیمار برخورد می کند. احتمال اين كه نسخ بررسى خواهد شد. ايجاد باور مبنى بر اين كه داروهاى خوراكى نيز به اندازه شكل تزريقى سريع الاثرند. ايجاد انكيزه و تشويق و ياداش براى خدمات حرفه اى خوب آموزش قبل و حين خدمت به منظور ارتقاء مهارت برقرارى ارتباط

صفحه 16:
‎Corer‏ هدف: بیماران ‏استفاده از کلیه ظرفیت های آموزشی در بیمارستان از جمله دستورالعمل آموزشی ‏آگاه سازی بیماران برای ترجیح داروی خوراکی ‏بیماران بخواهند بسته جدید » تمیز و سالم سرنگ و سرسوزن در مقابل چشمان آنها باز شود ‏ایجاد باور مبنی بر اين که آنان دارند از خودشان در قبال آسیب محافظت می نمایند. ‏انتقال تجارب بیمارانی که دچار عوارض ناشی از تزریقات غیر ایمن شده اند (برنامه بیمار برای بیمار) ‏اعتقاد به اين که داروی خوراکی ایمن تر است

صفحه 17:
شاحخص ها وجود راهنمای ملی تزریقات ایمن پیمایش های دوره ای "نسبت بیمارانی که گزارش می شوند که برای یک شرایط معین تزریقات را ترجیح می دهند" پیمایش های دوره ای "افزایش تعداد بيماراني که به یاد مي آورند که سرنگ و سر سوزن براي تزریق از يك بسته نو درآورده شده است." پیمايش های دوره ای "افزايش تعداد بيماراني که ۳۱۱۷و ۳۱۵۷ ,۳۲۱5۷ را به عنوان عوارض تزریقات غیر ايمن شناسايي مي نمایند." پیمایش های دوره ای "نسبت ارائه دهندگانی که ۳۷ و ...را به عنوان عوارض تزريقات غير ايمن مى شناسند"

صفحه 18:
تلفیق دارویی ۲۹ 49. Ge

صفحه 19:
ء مشارکت بیماران در بهبود فرآیند تلفیق دارویی لین که داروها در درمان و پیش گیری از بیماری ها بسیار مفید و سودمندند به اثبات رسیده است » این موفقیت منجر به افزایش چشمگیر مصرف داروها گردیده است متأسفانه این افزایش مصرف خود به نوعی موجب افزایش مخاطرات. خطاها و وقایع ناخواسته ناشی از مصرف آن ها نیز شده است. گاهی خطاهایی رخ می دهد که می تواند منجر به آسیب و از دست رفتن جان انسان ها گردد

صفحه 20:
‎ah‏ مقتارکت بیماوان: قر هیودا فرآایند تلقیق دارويى * از سال ‎٠٠١8‏ للى ‎٠٠١2‏ ميلادى وقايع ناخواسته دارويى مورد كزارش به سيستم ملى يادكيرى و كزارش دهى انكليس با ميزان 017 از نظر شيوع دومين رده را مابين حوادث كزارش شده به به خود اختصاص داده

صفحه 21:
ع 5 2 3 & ‎mee‏ ‏ارتقاء مشاركت بيماران در بهبود فرآیند تلفیق دارویی در امریکا خطاهای دارویی شایع ترین خطاهای ایمنی بیمار محسوب می شوند که هر سال باعث مرگ چند هزارنفر و آسیب‌به ۱.۵ میلیون نفر و تحمیل هزینه ای معادل ۳.۵ میلیون دلاربه جامعه می شود. برآورد مى شود كه تقریباً سالیانه در امریکا ۷۰۰۰ مورد مرگ در ارتباط با خطاهای دارویی رخ می دهد. میزان بروز وقلیع ناخواسته دارمیی در هر ۱۰۰ مورد پذ برش سمارستانی بین ۲تا ۷ نفر است.

صفحه 22:
عوامل مم‌تبط به بیماران بیماران خاصی به ویژه نسبت به خطاهای دارویی بسیار آسیب پذیرند. اين شامل * بیماران با شرایط خاص( مانند: بارداری. اختلال عملکرد کلیوی و. مشکلات حافظه..). بيماران كه جندين دارو مصرف ی نمایند.به ویّه در صورتی که لین داروها توسط چندین پزشک نسخه شده باشند. ‎ *‏ بیماران با مشکلات متعدد سلامتی ‎ *‏ بیمارانی که به طور مناسب قادربه برقراری ارتباط نمی باشند. مانند مبتلایان به اختلالات هوشیاری. اطفال ‏و کودکان نوپا و بیمارانی که زبان مادری شان متفاوت با کارکنان ارائه کننده خدمات است ‎ ‏از ن جا که در زمان درمان کودکان و اطفال به ویّه نوزادان نیاز به محاسبه دوز دارمیی است آنان در معرض احتمال خطر بسیار الایی از آسیب های ناشی از خطاهای دارویی قرار دارند ‏بیمارانی که تمایل به صحبت با ارثه دهنده خدمت ندارند

صفحه 23:
عوامل مرتبط به كاركنان عوامل مرتبط با كار دهد شامل بی تجریگی » عجله مانند موقعیت های اضطراری» داشتن جند وظيفه همزمان: ان كه احتمال خطر بروز خطاهاى دارويى را افزليش مى كسالت و بى توجهى وفقدان هوشيارى مطلوب كاركنان فقدان عادات بررسى و نترل دوباره يا كنترل توسط افراد مختلف نيز مى تواند منجر به خطاهاى دارويى شود. ‎deed, aE‏ در بزگزاری ارتباط بین همگاران ‏عدم تمایل به استفاده از وسایل کمک حافظه می توانند از دلایل خطاهای دارویی ‏عسوب نول ‎

صفحه 24:
سایر عوامل * عوامل مرتبط با طراحی محیط کار * عوامل مرتبط به طراحی داروها * عوامل مرتبط به نسخه نویسی

صفحه 25:
مراکز بهداشتی درمانی سرپایی و بستری + ۸۵۹ ۱۲۲ وه کی ۸ ۱۷۵۵ خقط 2۳۲ ‎MAMA YIEIAY PT eh BEA { YawAdOz BOA 2 v‏ 22 عاو 8 ‎v‏ لا تا اف عطاقم 7 22010 لط قا مسقل مرت لقصرة 6 هق ياه + ‎(BAVA OY tie V‏ < 22 الها عه[ هلان ءلللاتكضيقة ۷ ۳۵۵0 را« ‎dle Bly4A Zd »ly344 Ad‏ ‎A-Aim yE0 (oy Yue wba cEZdia yy diy Af «‏ 008 ‎AM Aw thezM 222 Aa 22 0۵4 ۸ ) ۰‏ ‎(Zin Weka ۱۸ ۱۸۵22 ۲ ۱2۵۵‏ ‎AMMA Zid” @\ pdf ۰‏ رامع ۳ ‎v‏ تقد

صفحه 26:
مراکز بهداشتی درمانی سرپایی و بستری Al AM AWAYA aA ۵ ‏کار کات‎ ۸80 70 ۰ ۷۵۲۱6۳۵ ۱۱۵۸۸۵ « 20 ۸ wit am ERA nly ¥ {de Diya Z00 ABIAYE Ted MAZD ZY ۸ ۰ 2۴2 ۸0۸0۸۲ 7 ۸۱ ‏ملظ«‎ 15 ۰ 22021 ‏م۱۸‎ ۵ ۹ « ‏اطصفض۱۵۵0 | مق مله‎ ‏و(" فتحشق | امه در‎ 4 ۰ 0 lyadtou ba of eA oo oo ۵ ‏الا‎

صفحه 27:
شاخص ها وجود راهنمای ملی تلفیق دارویی وجود برنامه های آموزشی در مدیا درصد وجود فرم های تلفیق دارویی در بخش های بستری و سرپایی درصد برگزاری آموزش های ضمن خدمت

صفحه 28:
بیماران “آكاه سازی بیماران در ارائه شرح حال دارویی به پزشک معالج در بخش سريايى يا بسترى * بروشور آموزش بيمار * آموزش چهره به چهره * نمایش فیلم آموزشی در ابتدای پذیرش به بیماران بستری در صورت امکان 7ایجاد ترس از تداخلات دارویی " رضایتسنجی از بیماران

صفحه 29:
شناسایی بیماران عدم شناسایی صحیح بیماران در مراکز ارلئه کننده خدمات سلامت منجر به بروز خطاهای دارویی. پروسیجرها و اعمال جراحی بر روی فرد نادرست و موضع نادرست. خطاهای مرتبطبه انتقال خون. خطا در زمینه آزمایشات تشخیصی و تحویل نوزاد به خانواده اشتباه و مواردی از این دست می شود نه تنها سبب بی اعتمادی بیمار به نظام ارلثه کننده خدمات می گرد بلکه طیف بسیار وسیع و متفاوتی از عواقب را نیز در پی دارد تا حدی که در برخی موارد حوادث ناگوار وأسیب و صدمات دائمی و غیر قابل جبران و حتی مرگ بیماران نیز گزارش شده است.

صفحه 30:
شناسایی بیماران * ایمنی بیمار اتفاقات و حوادث نزدیک به خطای ناشی از عدم شناسایی صحیح بیمار رابه عنوان چللش جهلفی مطرح می نماید و با توجه به زيان و آسیب فاى حاصله از اين امرء اجتناب از بروز اشتباهات ناشی از عدم شناسایی صحیح بیماران هدف کلیدی و نقطه ثقل بهبود برنامه های ایمنی بیمار تمامی انجمن هاء اتحادیه ها و آژانس های عمده ایمنی بیماردر سراسر جهان قرار گرفته است.

صفحه 31:
شناسایی بیماران میزان بروز اتفاقات ناخواسته مرتبط به ایمنی بیمار درکشور انگلیس ۸۵۰۰۰۰ مورد از کل ۸ میلیون مورد بستری سالیانه می باشد که هزینه روزهای اضافی بستری ناشی از آن رقمی بالغ بر ۲ بیلیون پوند تخمین زده می شود . لین موضوع دردوره زملنی بین فوریه ۲۰۰۶ تا ژانویه ۲۰۰۷ بیش از ۲۴۳۸۲ مورد گزارش شده است که بیش از ۲۹۰۰ مورد آن در ارتباط با دستبندهای شناسایی و کاربرد آن بوده است.

صفحه 32:
شناسایی بیماران + اگرچه هزینه واقعی ناشی از عدم تطبیق صحیح بیماران و طرح درمانی آنان برآورد نگردیده است وی فشمین رنه می شود ۱۰ فرص فوره بسفزي بیماران فر پیمارسنانهای انگلیس به نحوی ناشی ازخطا در شناسایی بیماران بوده که ۵۰. این موارد نیز قابل پیش گیری است

صفحه 33:
۰ دفاتر بهبود کیفیت بیمارستانها: آموزش منظم بدو خدمت و ضمن خدمت کارکنان خدمات سلامت لاوجود شاخص های تبعیت از راهنمای شناسایی صحیح بیمار در ابعد آموزشی و رفتاری بویژیه در تحویل نوزاد» بخش ویژه (ا۱6 , بانک خون,» آزمایشگاه و تصوير برداری در مراکز بهداشتی درمانی و بخش سرپایی []وجود گایدلاین ها و استانداردهای اجرایی شناسایی صحبح بیمار در مراکز بهداشتی درمانی و بخش سرپایی []رعایت دستورالعمل شناسایی صحیح بیمار و یاد آوری منافع به گروه تحت راهبری ایشان

صفحه 34:
۰ (ایجاد فضای سازمانی ایمن توسط مراکز بهداشتی درمانی و بخش سرپایی: ۰ ایجاد یک محیط سازمانی تسهیل کنده برای ارتقء آگاهی در مورد مسائل ایمنی بیمار که شناسایی صحیح بیمار در آن جزء اولویت های بالا باشد از طریق: پرستار خوشامدگو «آموزش به بیمار در خصوص پلان درمان بروشورهای آموزشی قبل از انجام اقدامات تشخیصی و درمانی و اعمال جراحی و زایمان *آموزش چهره به چهره به مادران و یا همراه نوزادان بستری «ظرفيت سازی کادر درمان مبنی بر ترویج فرهنگ مشارکت و پذیرش تذکرات بیمار و همراهان در ارتباط با اجرای صحیح اقدامات تشخیصی و درمانی و اعمال جراحی و زایمان

صفحه 35:
‎Corer‏ هدف: بیماران ‏۰ دفاتر بهبود کیفیت بیمارستان-ها بدو پذیرش (زمان تحویل دست بند شناسایی): آگاه سازی بیماران از اهمیت نقش آنان در اجرای صحیح اقدامات تشخیصی درمانی: ءبروشور آموزش بیمار در موارد عام «آأموزش چهره به چهره در موارد خاص ‎tia‏ عن اقدامات تشخیصی و درمانی پر خطر یا تهاجمی و اعمال جراحی و زایمان: تطبیق مورد برنامه ریزی شده با پلان درمانی توسط خود بیمار یا همراهان با پرستار مسئول بیمار (بیمار به عنوان ناظر صحت آنجاماقدامات) انتقال تجارب بیمارانی که دچار تبعات ناشی از عدم شناسایی صحیح بیمار شده-اند (برنامه بیمار برای بیمار) رضایت-سنجی از بیماران

صفحه 36:
بهداث داق 35 * يك اصطلاح كلى است كدببه اقدامات مربوط به تميزى دست مرتبط عى باشد كه شامل شستن دست ,با آب و صابون ويا مللش دست با محلول بنيان الكلى با هدف كاهش يا مهار رشد ميكرواركانيسم ها روى دست مى باشد. + Hand hygiene

صفحه 37:
بهداث داق 35 عفونت هاى ناشى از خدمات سلامت يكى ازمهم ترين خطاهاى يزشكى مى باشد كه تهديد عمده اى براى ايمنى بيمار در سراسر جهان محسوب مى شوند. سازمان جهانى بهداشت عفونت ناشى از خدمات سلامت (عفونت بيمارستانى) را ابتلا بيمار به عفونتى كه » به آن دليل در بيمارستان بسترى نشده » »در زمان بذيرش به آن مبتلا نباشد » *بيمارى بيمار در دوره كمون خود نباشد *عفونت اكتسابي از بيمارستان كه بعد از ترخيص بيمار از بيمارستان ظاهر شده *و عفونت هاى شغلي ما بين كاركنان مراكز خدمات سلامت راشامل مى كردد.

صفحه 38:
. از هر 400 بیمار بستری» ‎“PP dia‏ بیمار درکشورهای توسعه يافته و ۱۰بیمار در کشورهای در حال توسعه مبتلا به عفونتهای ناشی از مراقبت می شوند

صفحه 39:
* . در میان بیماران بدحال و آسیب پذیر در واحد مراقبت های ویژه. لین رقم‌به حدود ۳۰ در هر ۱۰۰ نفر افزلیش حی یابد .

صفحه 40:
رعلیت بهداشت دست مهم ترین و موثرترین معیار کنترل عفونت برای پیشگیری از انتشار میکروارگانیسم ‎cle‏ مسبب عفهنت های ناشی از خدمات سلامت می باشد

صفحه 41:
مراکز بهداشتی درمانی سرپایی و بستری ** دفاتر بهبود کیفیت بیمارستانها وجود گایدلاین ها . پروتکل ها و استانداردهای اجرایی بهداشت دست رعایت بهداشت دست بر اساس اندیکاسیون و یاد آوری منافع به گروه تحت راهبری ایشان "۲ آموزش در راستای ظرفیت سازی در کارکنان جهت پذیرش تذکر بیماران راستای رعایت بهداشت دست تعیین شاخص های رعایت بهداشت دست در ابعاد آموزشی. ساختاری و رفتاری وجود امکانات بهداشت دست * آب سالم v خولة ۴ صابون

صفحه 42:
* دسترسی محلول مالش با بنین الکلی در محل مراقبت از بيمار جهت کارکنان * جهت بیمار آموزش منظم بدو خدمت و ضمن خدمت کارکنان خدمات سلامت : * در مورد اهمیت بهداشت دست. برای "۵ موقعیت من برای بهداشت دست " و روش های صحیح ۲۱۱۵۵1۳9 ۱8۵۳0 و شستن دست به تمام کارکنان مراقبت های بهداشتی * آموزش در راستای ظرفیت سازی در کارکنان جهت پذیرش تذکر بیماران دنزاستاى:رعايث بهداشت دسة:

صفحه 43:
5 A ‏ارزیابی و بازخورد‎ ‏نظارت بر رعایت اصول بهداشت دست و زیرساخت هاء همراه با بررسی‎ ‏دانش و نگرش کارکنان مراقبت های بهداشتی‎ ‏ارائه بازخورد به کارکنان و آموزش کادر مسئول نظارت بر بهداشت‎ * دست. ۷ اه آ پادآورها در محل کار * یادآور رعایت بهداشت دست و اندیکاسیونهای مناسب و روش صحیح انجام آن *؟ جهت کارکنان * جهت بیماران

صفحه 44:
"ايجاد فضاى سازمانى ايمن * از طر * آگاه نمودن بیماران در ارتباط با اهمیت رعایت بهداشت دست توسط کارکنان خدمات سلامت در کاهش میزان بروز عفونت های بیمارستانی توسط 0 پرستار خوشامدگو 0 با استفاده از منابع اینترنتی مانند صفحات خانگی 9 بروشورهای آموزشی در بدو پذیرش بیمار 0 نمایش فیلم های آموزشی در بدو پذیرش بیمار همکاری با بيماران و نهاد های مربوط به بیمار به عنوان اظران اصلی و دائمی چگونگی رعایت بهداشت دست.

صفحه 45:
آگاه سازی بیماران جهت رعایت بهداشت دست خود قبل از خوردن غذا و دارو و بعد از استفاده از دستشویی از طریق: یادآورها در محل ارائه مراقبت آبروشور آموزش بیمار ]آموزش چهره به چهره 7/توانمند سازی بیماران در مورد رعایت بهداشت دست با استفاده از منایع اینترنتی مانند صفحات خانگی [ آنمایش فیلم آموزشی در ابتدای پذیرش به بیماران بستری در صورت امکان

صفحه 46:
شاخص ها اوجود راهنمای ملی بهداشت دست های دوره ای " نرخ عفونتهای بیمارستانی" و نرخ بیمارانی كه دجار مرك و مير ناشى از اين عفونتها می شوند پیمایش های دوره ای "اندازه گیری دوره ای میزان تبعیت کارکنان بهداشتی درمانی | ز راهنمای ملی بهداشت دست" پیمایش های دوره ای "نسبت بیماران و یا همراهان بیمار که به حقوق خود مبنی بر رعایت بهداشت دست توسط کارکنان آگاه می باشند * پیمایش های دوره ای "نسبت بیماران و یا همراهان بیمار که به ارائه کنندگان مراقبت جهت رعایت بهداشت دست تذکر می دهند" آپیمایش های دوره ای "نرخ رعایت بهداشت دست در بیماران بستری" پیمایش های دوره ای"وجود یادآورهای آموزشی رعايت بهداشت دست"

صفحه 47:
رضایت اگاهانه + رضایت آگاهانه به بیماران /مشتریان اجازه می دهد تا با مشارکت کادر حرفه ای درمان در ارتباط با مداخلات درمانی و خطرات ناشي از آن ها تصمیم گیری نمایند. این مداخلات ممکن است شامل یک دوره دارو درمانی یا یک پروسیجر

صفحه 48:
رضایت اگاهانه در حقیقت توصیه به بیماران در زمان دادن دارو یا انجام مداخلات درمانی موید مفهوم احترام به اختیار و آزادی عمل می باشد. احترام به اختیار و آزادی عمل به حق فرد برای انتخاب و عمل بر اساس ارزش ها و نظام باورهای خود اشاره دارد. این مفهوم بدان معناست که هر گونه دخالت در گزینه ی انتخابی بیماران برای متخصصین سلامت مغایر با اخلاق حرفه ای است مگر در مورد بیماران بی هوش یا بيماراني که در موقعیت های تهدید کننده زندگی قرار دارند.

صفحه 49:
رضایت اگاهانه ۰ _ فرآیند رضایت دو مرحله اصلی دارد: عناصری که بیمار را آگاه می سازد و عناصری که توانایی فرآیند تصمیم گیری را در بیمار ایجاد می کند. عواملی که بیمار را آگاه می نماید. مشتمل بر اطلاعات ارائه شده به بیمار توسط متخصصین خدمات سلامت و نیز توانایی درک آن توسط بیماران است . 7 عناصری که بیمار را قادر به تصمیم گیری می نماید شامل زمان برای درك اطلاعات داده شده و احتمالاً مشورت با خانواده/ مراقبین» فرصت برای انتخاب آزاد و از روی اختیار وصلاحیت ارائه کنندگان خدمت است.

صفحه 50:
:بیمار لازم است چه نکاتی را بداند ۰ تشخیص یا مشکل اصلی این مورد شامل نتایج آزمایشات و پروسیجرها می باشد. بدون تشخیص يا ارزيابى از اين كه مشكل جيستء اتخاذ تصمیم در خصوص منافع ناشي از درمان يا راه حل ها سخت است. در صورتى كه درمان جنبه اكتشافي دارد بايستى به بيمار كفته شود.

صفحه 51:
:بیمار لازم است چه نکاتی را بداند ۰ درجه عدم قطعیت تشخیص یا مشکل * به طور ذاتي؛ ارائه خدمات سلامت با درجه ای از خطا تولم می باشد. از آن جا که با گذشت زمان و نمایان شدن هر چه بیشتر نشانه ‎cla‏ علایم و اطلاعات مرتبط به بيماري » ممکن است تشخیص بیمار تأیید شده یا تغییر یابد. یا مشکل دوباره فرموله شود» لذا در ميان گذاردن عدم قطعیت به بیمار از الزامات است.

صفحه 52:
:بیمار لازم است چه نکاتی را بداند ۰ خطرات توأم با درمان و یا راهکار به منظور تصمیم گیری مناسب» بیماران نیاز به آگاهی از هر گونه عوارض جانبی یا مشکلات ناشي از درمان یا پروسیجر » پیامدهای احتمالی مزثر بر سلامت جسمانی/ روانی خود؛ ماهیت خطرات ناشي از درمان يا راه حل برنامه ریزی شده و همچنین نتایج و عوارض احتمالی ناشی از عدم درمان دارند.

صفحه 53:
* الزامی است بیماران از گزینه ها ی متعدد درمانی و نه فقط گزینه مطلوب پزشک آگاه شوند لذا به صورت اختصاصی دانستن موارد ذیل برای بیماران ضرورت دارد:

صفحه 54:
:بیمار لازم است چه نکاتی را بداند درمان پیشنهادی منافع مورد انتظار زمان شروع درمان طول درمان هزینه درمان روش درمانی جایگزین که معکن است در نظرگرفته شده باشد متافغ درفان خطرات ناشى از عدم دريلفت درمان جرا كه برخى از درمان هاءبا وجود لين كه واجد خطرات معينى عى باشند. ليكن از عدم دريافت درمان به دليل عوارضى كه بر جاى مى ماند. يهترند.

صفحه 55:
اطلاعات د رخصوص زمان بهبودی مورد انتظار نوع درمان یا تصمیمی که در مورد درمان یا پروسیجر گرفته می شود ممکن است تحت تأثیر سایر عوامل زندگی بیمار نظیر استخدام. مسئولیت های خانوادگی. نگرلنی های مالی و محل دریافت درمان قرار گیرد. نام سمت؛ صلاحیت فنی وتجربه کادرخدمات سلامت ارلئه کننده مراقبت و درمان. زملنی که پزشک بی تجربه است . نظارت اهمیت بیشتری می یابد و لذا اطلاعات مرتبط به نظارت ممکن است بخشی از تبادل اطلاعات محسوب گردد.

صفحه 56:
وجود و هزینه های خدمت با داروهای مورد لزوم بیماران ممکن است نیاز به خدمات اضافه داشته باشند مثلاً در برخی موارد ممکن است بیماران در حین بهبودی نیاز به کمک های غیر درمانی داشته که لین کمک ها می تواند از رسانیدن بیمارسرپایی که بیهوشی داشته به خلنه تا گرفتن داروها برای وی یا کمک در انجام کارهای خلنه به بیماری که جراحی عمده داشته متفاوت باشد. درمان های معینی نیز ممکن است مستلزم یک سری اقدامات پیگیری باشند.

صفحه 57:
برای معتبربودن » رضابت آگاهانه بیمار از :جمله اصول خاصی که باید رعایت شود بیمار دارای ظرفیت (توانایی) تصمیم گیری در مورد این موضوع خاص در زمان خاص باشد . و تحت تاثیر شرایط درمانی و یا مواد مخدر و یا الکل نباشد. * رضایت به طور داوطلبانه و فارغ از نفوذ ناروا توسط خانواده» کارکنان پزشکی پا دیگر افراد تاثیر گذار است. * بحث بين بیمار و پزشک شفاف متعادل و دو طرفه است. * بیمار به وضوح قادر به درک اطلاعات است زیرا به زبان بیمار و توسط مفاهیمی که بیمار می تواند درک کن ارائه می شود.»

صفحه 58:
۰ دفاتر بهبود کیفیت بیمارستان-ها [آوجود گایدلاین ها . فرم ها و استانداردهای اجرایی ‎O‏ رعایت اخذ رضایت آگاهانه از بیمار و یادآوری منافع به گروه تحت راهبری ایشان ‏لآترغیب کادر حرفه ای درمان به صورت همه جانبه ۰ نسبت به بکاربستن خدمات سلامت مبتنی بر شواهد توسط دفاتر بهبود کیفیت بیمارستان ‏[اشاخص های اخذ رضایت آگاهانه در ابعاد آموزشی و رفتاری ‏لاايجاد باور مبنی بر اهمیت جلب مشارکت بیماران و در نتیجه کاهش شکایت بیماران ‏لاهمکاری با بیماران و سازمان پزشکی قانونی و نظام پزشکی

صفحه 59:
دفاتر بهبود كيفيت بيمارستان-ها آگاه سازی بیماران از حقوق خود به وسیله-ی: منشور حقوق بیمار بروشور آموزش بیمار در موارد عام آموزش چهره به چهره در موارد خاص توانمند سازی بیماران برای مشارکت در تصمیمات درمانی انتقال تجارب بیمارانی که دچار تبعات ناشی از عدم مشارکت در فرآیند درمانی خود شده اند (برنامه بیمار برای بیمار) ارضایت-سنجی از بیماران

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان