کسب و کارکامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیمهندسی صنایع و موادبرنامه‌ریزیاستارتاپ و کارآفرینی

ارزيابی كارآيی چارچوب COBIT در ايجاد كسب و كار و فناوری اطلاعات

صفحه 1:
6 اا 0 ‎ces‏ اه ‎ ‎Evaluating CosiT Performance to align Business and IT ‏ارایه کنندگان : علی نظری-سعیدحسینی-حسن لشگری -کاووس فتحی ‎ ‎ ‎

صفحه 2:
رئوس مطالب #مقدمه #حاکمیت فناوري اطلاعات چارچوب‌هاي پياده‌سازي حاکمیت فناوري اطلاعات #معرفی چارچوب 001311 #نتيجه كيري

صفحه 3:
فهرست 10 دغدغه اصلی مدیران فناوری اطلاعات همسويي کسب و کار و فناوري اطلاعات توسعه مهارت‌هاي فناوري اطلاعات برنامه‌ريزي استراتژیک فناوري اطلاعات جذب نيروهاي جدید استفاده بهتر از اطلاعات مدیریت تغییرات کاهش هزينه‌هاي عملياتي انجام کسب و کار فناوري اطلاعات حفظ کار رشناسان فناوري اطلاعات امنیت و محرمانگي

صفحه 4:
نگاه‌های مختلف به فناوری اطلاعات فاوا به عنوان خدمت‌دهنده فاوا به عنوان شريك استراتژيك ‎el cle?‏ #براي رشد كسب و کار ‏#بودجه‌ريزي حاصل الگوبرداري #بودجه‌ريزي بر اساس استراتزي بيروني کسب و کار ‏#قابل تفكيك از كسب و كار #غير قابل تفكيك از كسب و کار ‏#هزينداي كه بايد كنترل شود #سرمايهاي كه بايد مديريت شود ‏#مدير فاوا - متخصص فنى #مدير فاوا - رفع كننده مشكلات ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
سازمان‌هاي داراي کارایی بالا چه مي‌کنند؟ تعیین استراتژي‌هاي کسب و کار و نقش فناوري اطلاعات در دستيابي به آنها اندازه گيري و مدیربت هزینه صرف شده بر روي فناوري اطلاعات و ارزش ‎nus‏ ایجاد چارچوب پاسخگويي براي تغییرات سازماني مورد نیاز و بهره گيري از قابليت‌هاي جدید فناوري اطلاعات #يادگيري از هر پياده‌سازي که باعث تطبيق‌پذيري بیشتر در به‌اشتراك‌گذاري و استفاده مجدد از منابع مي‌گردد تحقیق مدرسه کسب و کار هاروارد نشان می‌دهد که باز گشت سرمایه این سازمان‌ها بر روي فناوري اطلاعات 7640 بیشتر از رقباي آنهاست

صفحه 6:
رئوس مطالب ‎e‏ ‎e‏ چارچوب‌هاي پياده‌سازي حاکمیت فناوري اطلاعات 3

صفحه 7:
چرا چارچوب استاندارد؟ 11 8 Kgl SS ern ‏جرخ قبلاً اختراع شده است‎ Mines ae sacs 31 INSTITUTE Sarina Govetaoe Professors SF AUDN MATION ‏ی‎

صفحه 8:
رئوس مطالب معرفي چارچوب 0201811

صفحه 9:
00811 ‏تاريخجه‎ ‎CosiT: Control OBjectives for Information and related Technology Governance Management Evolution Control Com 2 | Comr3 | Comra 1996 1998 2000 2005

صفحه 10:
7 یك‌چارچوبک نترلی | نیازمندي هري ‎fee‏ ‏كا اهاي كسب تمركز روي كسب و کار ‎«ot ES Na...‏ 9

صفحه 11:
۳ يلجارجوب #تمركز روي كسب و كار فرایندگرا

صفحه 12:
7 یك‌چارچوبک نترلی #تمركز روي كسب و كار فرایندگرا کنترل‌محور

صفحه 13:
7 یك‌چارچوبک نترلی #تمرکز روي كسب و کار #فرایندگرا کنترل‌محور 3 2 1 4 قابل اندازه گيري اا ابا ۱ وا 6 - فرآيندهاي مديريتي در همه چا به ‎Bee‏ موجود کار گرفته دادم سازمان 1 - فرآیندها فاقد عمومیت و ساختار فرآیندها از يك الگوي منظم ور یهت فرایدها از بل ‎gues‏ ‏میا نگین ‎Be‏ ‏3- فرآیندها مستندسازي و با یکدیگر مرتبط قدهاند. وضع مطلوب 4 - فرآیندها پایش و ارزيا بي شده‌اند. . اط اق ا تین ل سس مه ان

صفحه 14:
مقروضات 6171 #جارجوب '00811 بر مبناي اين فرض بنا شده كه فناوري اطلاعات بايد اطلاعات مورد نیاز سازمان را براي دستیابی به اهداف. فرآهم نماید. oy for Business Bachieving Opiectives Business to Processes ۳ Information TIAL provide IT Resources. and ve 5565 ‏#اين جارجوب از طريق تمركز روي نيازهاي اطلاعاتي سازمان و سازماندهي‎ ‏فناوري اطلاعات, به فناوري اطلاعات كمك مي‌کند که با کسب و کار ما شوه‎

صفحه 15:
2 ( چارچوب 00517

صفحه 16:
حوزه برنامهريزي و سازماندهي (320 21812 :20 ‎(Organise‏ ۱ اهداف: قاعده‌مند کردن استراتژي و تاكتيك‌ها چگونگي مشارکت بهتر فاوا در رسیدن به اهداف کسب و کار » ارتباط و مدیریت تحقق چشم‌انداز استراتژيك پيادهسازي زیرساخت سا زماني و فني #آیا فاوا و کسب و کار از لحاظ استراتژيکي همراستا مي‌شوند؟ #آیا سازمان به نقطه بهینه استفاده از منابعهش دست خواهد یافت؟ آیا اهداف فاوا توسط هركسي در سازمان قابل درك است؟ #آیا ريسك‌هاي فاوا شناسايي شده و در حال مدیریت‌اند؟ #آیا کیفیت سيستم‌هاي اطللاعاتي درخور نيازهاي کسب و کار است؟ IT and Business

صفحه 17:
حوزه برنامهريزي و سازماندهي (320 21812 :20 ‎(Organise‏ ۱ فرایندها: ‎3PO1®‏ دهینرنامه لسترلتژيكف ول ‎3PO2®‏ دهینم عمریلطلهات ‎٩‏ آتسعیین‌جهگبروفنويي ۶ تعريففرليندها سایمآنو رولبطف وا لمدیریتبر سرمایه گناریدر فا ۴ "رتباط دادرلهدلفمدیریتوو جهگسیریها 6 مدیریتمنابع لنسانی فلا 5ه مديريتكيفيت 7 ۳099۶ مدیریتویسلههایف وا ©160همديريتهروقمها 00 7 IT and Business

صفحه 18:
Al: Acquire and) ‏حوزه اکتساب و پياده‌سازي‎ dmplement #اهداف: * تعیین. توسعه يا کسب. پياده‌سازي و يکپارچه‌سازي ‎gla Wal,‏ فاوا تغيير و نگهداري سيستم‌هاي موجود قلمرو: ‎ure‏ پروژه‌هاي جدید مي‌توانند راكارهايي برا پاسخگويي به نيازهاي کسب و کاره ‎ ‎ ‎ ‎ ‎es. sate ‏به خوبي ى كار‎ 0 ye ‏جدید‎ ۳ ure ‏آیا مي‌توان تغییرات را بدون آشفته‌ساختن کسب و کار جاري, اعمال كرد؟‎ ‎ ‎New Projects Organisation ‎ ‎

صفحه 19:
Al: Acquire and) ‏حوزه اکتساب و پياده‌سازي‎ dmplement گفر ایندها: تعیینلهکارهایتوماسیون ۴ تسهیه و نگهدارینرم‌فزارهايكلربردي تیه و نكهداروذيرساختفتويي © 14 عملياتي‌کردنرلهکارها © 5آشتهيه منيع فول 16 مدیریتت_فییرلت ۴ جرا و معتبرسازي‌رلهکارها و تغیبرلت lay —-0 Se New Projects Organisation

صفحه 20:
(DS: Deliver and Support) ‏حوزه ارایه و پشتیبانی‎ گاهداف: ارایه واقعي سرويس‌هاي مورد نیاز #مديريت امنيتء استمرارء داده و تجهیزات عملیاتی ي از سرویس‌ها برا کاربران آیا سرويس‌هاي فاوا بر اساس اولويت‌هاي کسب و کار ارایه مي‌شوند؟ آیا هزینه‌های فاوا پهینه است؟ نيروي كار به طور مؤثر و امن از سيستم‌هاي فاوا سود مي‌برد؟ #آیا محرمانگي. يكپارچگي و دسترس‌پذيري کافي. تعبیه شده است؟ وا ا IT Services Business Priorities

صفحه 21:
(DS: Deliver and Support) slice, ‏حوزه تحویل و‎ فرایندها: 51( 252 ‎ps3 ¢‏ 254 255 256 257 258 259 تسعریفو مدیریتسطوح سرهیس مديزي تخدماتك خصة لك ‎Sheet yb geil Sa poe‏ لمستمرار سرويسها مدیریتلمنیت شتاساییو تخصیص‌زینه هاي‌سرویسها آموز شکلیبرلن مدیریتمیز سرویسها و روینادها مد پريتپسيكربندي © 10 مدیریتمشکات ‎٩‏ 811 مدیریتدادم * 12آمدیریتمحيط فيزيکي 6 3 مدیریتهملیات 7 * ‏--۰* ننه ‎IT Services Business Priorities ‎ ‎

صفحه 22:
(ME: Monitor and Evaluate) 23) 5 ‏حوزه پایش‎ #اهداف: #مدیریت كارآيي پایش کنترل داخلي #انطباق با مقررات حاکمیت #قلمرو: #آیا کارآيي فاوا برا كشف مشكلات قبل از اذن که خيلي دیر شود. اندازه گيري می‌گردد؟ #آیا مدیریت از كارايي و اثربخشي کنترل‌هاي داخلي اطمینان دارد؟ *آیا کارآيی فاوا مي‌تواند با اهداف مرتبط شود؟ #آیا ریسك. کنترل. انطباق و کارآيي اندازه گيري و گزارش داده شدمند؟ 1 IT Performance

صفحه 23:
(ME: Monitor and Evaluate) 23) 5 ‏حوزه پایش‎ فرایندها: 1 پايشو ارزيابي‌كارليي ف ود ©1152 بايشو ارزيابيكنترلجاخلي 3# النطبقيا نيزمديهايغرجي 49 الليجاد حاكميسف ثور لطاهات (Wohl IT Performance

صفحه 24:
مقايسه 0817© با ساير چارچوب‌هاي فاوا ‘SCOPE OF COVERAGE

صفحه 25:
1 و سایر لستانداردها موی نی بونج كاستي‌هاي 081۲ چيستي کارها نه چگونگي انجام #عدم بیان سرويس‌هاي فاوا عدم ارایه مسیر بهبود #ضعف جدی در ایجاد ساختارهای تصمیم گيري بعد افقي (کامل بودن)

صفحه 26:
جای 2081۲ در میان چارجوب‌ها و استانداردها ‎es‏ اتاج ۳0 مهو ‎Business Goals oe‏ ‎Pty ‎Premera ‎0000000000 ‎ ‎ON‏ وعمس مومه لص و ‎ ‏عر ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 27:
موردکاوی 2: استقرار حاکمیت فناوری اطلاعات سازمان مورد مطالعه: شرکت توزیع نيروي برق منطقه‌اي استان چهارمحال و بختياري #نوع سازمان: خدمات عمومي» سهامي خاص عمر سازمان: کمتر از 20 سال #عمر فناوري اطلاعات: کمتر از 15 سال #محرك مطالعه: پروژه معماري سازماني شرکت

صفحه 28:
نتایج بكارگيري چارچوب 00817 سطح 5 سطح 4 سطح 5 سطح 2 سطح 1 سطع 0 اسطح بلوغ موجود در شركت 9# سطح بلوغ ممکن در 001917 88 #امتياز بلوغ: 1.18 #بالغترین حوزه: اکتساب و اجرا #نابالغترین حوزه: پایش و ارزيابي 80 60 40 20 0 #تدوین ساختار جدید فاوا شامل #دفتر فاوا #شوراي راهبري فاوا #كاركرودها *پروژه‌ها #تدوین فرايندهاي حاكميتي تعیین نقش‌ها و مستولیت‌ها تعیین اهداف کنترل تدوین معيارهاي اندازه گيري

صفحه 29:

صفحه 30:
#سرمايه گذاري در زمینه فاوا باید رای سازمان سودآوري داشته باشد © 00811 در سطوح لسترلتزيككارليي يشترودارد تادر سطوح تاک ‎eal Sis‏ 5 #ضعف‌هاي 081۲ به وسیله سایر استانداردها و همچنین ساختارهاي تدوین شده در کتاب ویل و راس قابل پوشاندن است.

صفحه 31:
از این که با دقت به عرایضم گوش سپردید. سپاسگزارم

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان