پزشکی و سلامت

ارزیابی در آموزش پزشکی

arzyabi_dar_amoozeshe_pezeshki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی در آموزش پزشکی”

ارزیابی در آموزش پزشکی

اسلاید 1: ارزیابی در آموزش پزشکی دکتر کوروش احمدیگروه طب اورژانس- دانشگاه علوم پزشکی البرز

اسلاید 2: آیا ارزیابی دانش به تنهایی کافی است؟راه حل: workplace – based assessment (WPBA)ارزیابی مبتنی بر محل کار

اسلاید 3: تعریف:ارزیابی کارها و عملکرد روزانه فرد در محیط کارسه نکته در این نوع ارزیابی:- اساس قضاوت چیست؟سرانجام و پیامد بیمار/فرایند مراقبت از بیمار/حجم کار انجام شده توسط پزشک

اسلاید 4: -چگونگی جمع آوری اطلاعات:پرونده های بالینی/اطلاعات اداری و بایگانی/کارنامه فراگیران/مشاهده- اجتناب از مواردی که روایی و پایایی را تهدید می کنند:مخلوط بودن بیماران/پیچیده بودن بیماران و تعداد بیماران

اسلاید 5: ارزیابی پیامد های یادگیریدو ویژگی آموزش پزشکی:- تاکید بر ارزیابی: به عنوان ابزاری برای تضمین کیفیت در برنامه های آموزشی- حرکت به سوی آموزش مبتنی بر پیامد:که در آن پیامد های یادگیری تعریف شده و برنامه های آموزشی بر مبنای آن استوار می گردد.

اسلاید 6: بنابراین:اگر استادان قرار است دانشجویان خود را بهتر ارزیابی نمایند لازم است که درک عمیق تری از روند ارزیابی داشته باشند و پیامد های یادگیری را که باید مورد ارزیابی قرار گیرند مورد توجه قرار دهند و بهترین ابزار برای ارزیابی هر پیامد را بشناسند .

اسلاید 7: هرم میلر

اسلاید 8: ابزار هایی که برای ارزیابی انتخاب می شوند باید دارای چهار خصوصیت زیر باشند:-validity روایی-reliability پایایی- عملی بودن (شامل هزینه های مالی)- تاثیر بر یادگیری دانشجویان

اسلاید 9: ویژه گی های روان سنجی بویژه در آزمون های سرنوشت سازو تاثیر گذار باید مورد بررسی قرار گیرند( روایی و پایایی آزمون)

اسلاید 10: روایی آزموناطلاعات و شواهدی که به منظور حمایت یا رد درستی مفهوم استنباط شده از آزمون یا تفسیر بدست آمده بر مبنای نتایج آزمون ارائه می گردد. امروزه تاکید براین است که روایی مربوط به تفسیر نمرات حاصل از آزمون است و نه خود آزمون(تفسیر نمرات آزمون می تواند به صورت معنی دار و درست صورت گرفته باشد یا خیر)روایی جزء لاینفک هر آزمون است.

اسلاید 11: به کمک 5 منبع مشخص از شواهد روایی می توان روایی را مورد بررسی قرار داد:- محتوا- پاسخ ها- ساختار درونی- ارتباط با سایر متغیر ها- پیامد ها

اسلاید 12: محتوا:طرح کلی آزمونblueprintویژگی های طراح سوالکیفیت سوالات ازمون مشخصات آزمون

اسلاید 13: پاسخ ها:مثال: اگر آزمون از سه بخش سوالات چند گزینه ای-سوالت درست/نادرست و سوالات تشریحی کوتاه تشکیل شده و از یک نمره مرکب جهت نمره دهی استفاده شده است توجیه نحوه تعیین این نمره ترکیبی تا چه اندازه منطقی بوده است؟

اسلاید 14: ساختار درونی:شامل ویژه گی های آماری ازمون است مثال:نمراتی که به سوالات با محتوای مشابه داده می شود باید همبستگی بسیار بالایی با یکدیگر در قیاس با سوالاتی که سایر متغیر ها را اندازه می گیرند داشته باشد.

اسلاید 15: ارتباط با سایر متغیرها:در اینجا با روش های آماری و بررسی همبستگی ارتباط نمرات بدست آمده از یک ازمون با یک ابزار ارزیابی قدیمی تر و جا افتاده تر که ویژه گی های آن کاملا شناخته شده است بررسی می شود(آیا با آزمون مشابه همان نمرات بدست می اید یا خیر)

اسلاید 16: پیامدها و عواقب:در این بخش اثرات آزمون/نمرات/تصمیمگیری مبتنی بر آن/ پیامد ناشی از تصمیم گیری ها/اثرات بر روی بیماران و جامعه و..... مورد بررسی قرار می گیرد

اسلاید 17: عوامل تهدید کننده روایی آزمونالف- ارائه ناکافی سازه:- تعداد کم سوالات- سوالات با حیطه آزمون سازگاری نداشته باشد- پایایی نمرات پایین باشد

اسلاید 18: ب- متغیر های غیر مرتبط با سازه:-سوال دارای خطای تکنیکی از نظر طراحی-سوال دارای سو گیری:سوال علاوه بر سنجیدن هدف اصلی از آزمون مطلب یا مطالب دیگری را نیز مورد سنجش قرار دهند(مدل چند بعدی عملکرد متمایز سوالبعد هدف یا اولیه/بعد ثانویه/بعد ثانویه کمکی)

اسلاید 19: - سوالات بسیار اسان یا بسیار سخت هستند یا قدرت افتراق آزمون شونده قوی و ضعیف را نداشته باشند.-سوال موجب فریب آزمون شونده شود- روش تعیین نمره قبولی قابل دفاع نیست

اسلاید 20: پایایی آزمونمنظور آن است که آیا نتایج آزمون دوباره قابل تکرار است یا خیر(آزمون می تواند پایایی داشته باشد ولی روایی نداشته باشد(آزمون می تواند هم پایایی داشته باشد و هم روایی(آزمون میتواند نه پایایی داشته باشد و نه روایی ولی آزمونی که پایایی ندارد روایی هم ندارد

اسلاید 21: معمولا پایایی را بصورت ضریب از 0 (اصلا پایایی ندارد) تا 1 (پایایی کامل دارد) تعریف می کنند. غالبا حد مورد قبول در آزمونها 8/0 می باشد.ولی هرچه اهمیت آزمون بالاتر باشد این ضریب نیز باید بالاتر باشد

اسلاید 22: عوامل موثر بر پایایی آزمون- خطاهای محیطی:مثلا آزمون شونده خسته باشد یا نسبت به آزمون آحساس مناسبی نداشته باشد- خطاهای فرایندی:خطاهایی که ممکن است در هنگام نمره دادن به سوالات /جمع نمودن نمرات سوالات و... اتفاق بیفتند

اسلاید 23: - خطاهای دسته بندی:آزمون گیرندگان ممکن است بر روی نمره ای که می خواهند به یک آزمون شونده بدهند توافق نداشته باشندمثال: در یک آزمون شفاهی یک آزمون گیرنده رفتار آزمون شونده را اضطراب و هیجان زیاد و آزمون گیرنده دیگر همان رفتار را بی حرمتی به استاد تفسیر کند

اسلاید 24: - خطاهای تعمیم دادن:ممکن است آزمون گیرنده تمایل داشته باشد که نتیجه یک سوال خاص را بطور غیر منطقی به کل موارد تعمیم دهدمثال: چون این دانشجو ضرب کردن را بلد نیست پس حتما جمع و تفریق را هم بلد نیست

اسلاید 25: - خطاهای سوگیری:الف:وزن دادن- ممکن است یک ارزیاب به یک خصوصیت اهمیت و وزن بیشتری بدهدب:پیش قضاوت کردن ارزیاب- مثلا آزمون گیرنده از تیپ و قیافه آزمون شونده خوشش نیاید

اسلاید 26: ج:اثر هاله ای-یعنی برداشت کلی ارزیاب از آزمون شونده در مراحل گذشته بر نمره دهی وی در این مرحله خاص تاپیر گذارددال:آسان گیری و سخت گیری-برخی ممتحنین کلا آسان گیر و برخی سخت گیرند.

اسلاید 27: انواع روش های ارزیابی دانشجو1-ارزیابی 360 درجهMini-peer assessment tool(mini- PAT)یا ابزار ارزیابی مختصر توسط همکارانTeam assessment behaviour(TAB)یا ارزیابی رفتار فرد توسط گروه

اسلاید 28: Chart stimulated recall oral examination-2(CSR)آزمون شفاهی با بخاطر آوردن به کمک پرونده

اسلاید 29: Global rating of live or recorded perf.-3درجه بندی کلی بر مبنای مشاهده مستقیم عملکرد فرد یا عملکرد ضبط شده ویOSCE-4

اسلاید 30: 5- کارنامه فنون تشخیصی درمانی/اعمال جراحی یا بیماران ویزیت شدهPatient survey-6پرسیدن از بیماران

اسلاید 31: Portfolio-7بازتاب مستند مجموعه عملکردRecord review-8مرور پرونده

اسلاید 32: Simulations and modules-9بازسازی ها و بسته های آموزشیStandardized oral examination-10آزمون شفاهی استاندارد شده

اسلاید 33: Standardized patient examination(SP)-11آزمون با بیماران استاندارد شدهMini-clinical evaluation exer.(mini-CEX)-12ارزیابی بالینی کوتاه

اسلاید 34: Direct observation of procedural skills-13(DOPS)مشاهده مستقیم مهارت های عملی(فنون تشخیصی-درمانی)14-آزمون های کتبی

اسلاید 35: 1-آزمون های کتبییک آزمون مناسب یک نیمروز طول می کشد و 175 تا 250 سوال داردمورد ارزیابی:دانش پزشکی

اسلاید 36: اگر آزمون برای گرفتن تصمیم در مورد قبولی یا ردی بکار می رود باید ابتدا بصورت پیلوت اجرا شودو از نظر آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرداگر به ازای هر عنوان پرسش های بیشتری در آزمون گنجانده شود پایایی آن افزایش می یابد

اسلاید 37: اگر تعداد سوالات بیشتر باشد پایایی آن افزایش می یابداگر قرار است عملکرد دستیاران از سالی به سال دیگر مقایسه شود باید حداقل 20تا 30 درصد سوالات هر سال تکرار گردد

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43: Extended matching questions(EMQ):MCQمزیت نسبت بهاحتمال آنکه آزمون شونده بر اساس شانس و حدس زدن پاسخ درست را بدهد کاهش می یابدهر مجموعه چهار قسمت را شامل می شود- یک موضوع - فهرستی از انتخاب ها- یک عبارت پرسشی - حداقل دو پرسش

اسلاید 44: ارزیابی 360 درجه-2توسط:افراد بالاتر از فردافراد زیر دستافراد هم سطحبیمارانخانواده بیماران

اسلاید 45: حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار می دهد:- توانایی کار گروهی- توانایی ارتباط برقرار کردن- مهارت های مدیریتی- قدرت تصمیم گیریمقیاس درجه بندی مثلا از 1 تا 5

اسلاید 46: بازخوردی که پس از ارزیابی توسط این ابزار به فرد مورد نظر داده می شود بهتر است دارای ویزگیهای زیر باشد:1- چهره به چهره باشد2- پیش از شروع گفتگو در این باره به فرد چند لحظه فرصت داده شود تا به نتیجه ارزیابی نگاه کند و از آن اطلاع یابد3-به ارزیابی نقاط قوت و ضعف هر دو بپردازد

اسلاید 47: 4- به فرد اجازه اظهار نظر داده شود5- خودارزیابی را در فرد ترغیب کندنتیجه: باید موارد مورد ارزیابی و نتایج ارزیابی برای فرد کاملا روشن و شفاف باشد و به اطلاع وی رسانده شود تا منجر به اصلاح گردد.

اسلاید 48:

اسلاید 49: Mini-peer assessment tool(mini- PAT) یا ابزار ارزیابی مختصر توسط همکاراندر این روش فراگیر 8 ارزیاب را از میان استادان /دستیاران سال بالاتر/پرستاران مجرب و ارشد و.... انتخاب می کند.فرم خود ارزیابی نیز باید تکمیل شوداین ارزیابی 2 بار در سال انجام می شود.

اسلاید 50:

اسلاید 51:

اسلاید 52: Team assessment behaviour(TAB) یا ارزیابی رفتار فرد توسط گروهابزار مناسبی برای ارزیابی تکوینی است زیرا هدف از آن تصمیم گیری نهایی در مورد فرد نیستبرای ارزیابی موارد زیر استفاده می گردد:- مهارت های ارتباط بین فردی- رفتارهای حرفه ای- برخی جنبه های مراقبت از بیمار

اسلاید 53: ویژه گی های روان سنجی:باید 5 تا 10 پرستار این فرمها را پر کنند ولی در مورد بیماران و استادان به تعداد بیشتری مورد نیاز است تا پایایی مناسب تا 9/0 داشته باشیم

اسلاید 54: مشکلات:1-ساختن و تهیه پرسشنامه مناسب تا برای همه افرادی که آنرا پر می کنند مناسب باشد2- جمع بندی و خلاصه کردن نتایج با توجه به تعداد بالای پرسشنامه ها

اسلاید 55:

اسلاید 56: Chart stimulated recall oral examination-3 (CSR) آزمون شفاهی با بخاطر آوردن به کمک پروندهدر این ازمون از طریق بررسی پرونده بیماران ویزیت شده توسط دستیار کار وی در غالب یک آزمون شفاهی استاندارد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

اسلاید 57: پرسش در مورد :مراقبت های انجام شده از بیمارعلل درخواست آزمایشات و پاراکلینیکتشخیص و تفسیر یافته های بالینی و برنامه های درمانی بیمارباید پروتکل مناسبی جهت نمره دهی وجود داشته باشد

اسلاید 58: در این آزمون بررسی هر پرونده (که یک سوال محسوب می گردد)5 تا 10 دقیقه و یک آزمون کامل 2 ساعت به طول می انجامد.مناسب تر است یک یا دو آزمون گیرنده وجود داشته باشدمورد استفاده:ارزیابی توانایی تصمیم گیری بالینی و کاربرد یا استفاده از دانش پزشکی در مورد بیماران واقعی

اسلاید 59:

اسلاید 60: Global rating of live or recorded perf.-4 درجه بندی کلی بر مبنای مشاهده مستقیم عملکرد فرد یا عملکرد ضبط شده ویتفاوت با سایر روش ها:1- ارزیاب در مورد دسته های کلی از توانایی ها مانند مراقبت از بیمار/مهارت ارتباطی/دانش پزشکی و... و نه در موارد اختصاصی قضاوت می کند2- بصورت گذشته نگر و بر اساس دید کلی ارزیاب در پایان دوره می باشد3- مقیاس های درجه بندی کیفی هستند

اسلاید 61: مورد استفاده:در پایان روتیشن ها می باشد.ارزیابی توسط بیش از یک نفر صورت میگیرد(نقص پایایی)

اسلاید 62: ویژگی های روان سنجی:مشکلات موجود با این فرمها :- غیر عینی بودن ارزیابی- نمره دادن بطور مشابه به تمام مهارت های فرد- سخت گیری یا اسان گیری ارزیابان و ندادن نمره در دو سر انتهای طیف

اسلاید 63:

اسلاید 64:

اسلاید 65: OSCE

اسلاید 66: Direct observation of procedural skills-6 (DOPS) مشاهده مستقیم مهارت های عملی(فنون تشخیصی-درمانی)تعریف:برای ارزیابی و دادن بازخورد درباره مهارت های عملی استفراگیر 6 کار عملی در طول سال انجام می دهد که ارزیاب و مشاهده گر در هر مورد متفاوت استهر آزمون در مورد یک مهارت عملی ضروری استزمان آزمون 15 دقیقه و زمان لازم جهت دادن بازخورد 5 دقیقه است4تا6 بار در طول سال برگزار می گردد

اسلاید 67:

اسلاید 68: 7- کارنامه فنون تشخیصی درمانی/اعمال جراحی یا بیماران ویزیت شدهتعریف:این ابزار برخورد دستیار را با بیمار در مورد فنون تشخیصی- درمانی/عمل جراحی یا ویزیت بیماری که انجام داده است را مستند می کندبا استفاده از این ابزار می توان وسعت تجربه افراد را بررسی نمود تا دستیار را آگاه کرد که در چه زمینه هایی کارنامه وی ناقص است

اسلاید 69: - بدیهی است که ذکر تعداد موارد انجام شده لزوما به معنای دستیابی به مهارت کافی در آن زمینه نیست

اسلاید 70: Patient survey-8 پرسیدن از بیمارانبه منظور ارزیابی رضایت بیماران از مراقبت های ارائه شده توسط دستیاران انجام می گیردسوالات شامل جنبه های عمومی مراقبت است:-میزان زمان صرف شده جهت بیمار-کیفیت کلی مراقبت انجام شده-توانایی دستیار در دانش و مهارت- ادب/علاقه و همدلی....

اسلاید 71: پرسش ها می تواند شامل جنبه های جزئی تر نیز باشد:-مهارت شنیدن و دادن اطلاعات کافی- توصیه ها در زمان ترخیص و ......درجه بندی:بد/نسبتا خوب/خوب/خیلی خوب/عالی و یا......

اسلاید 72: مثال:دکتر من را معطل نگه داشت- بلی/همیشه همینطور است- بلی/گاهی اوقات اینطور است- خیر/هرگز یا بندرت اینطور است

اسلاید 73: موارد استفاده:ارزیابی مهارت های مراقبت از بیماررفتار حرفه ایمهارت های بین فردی و....حداقل لازم است تا 20 تا 40 بیمار به پرسشنامه ها پاسخ دهند تا پایایی 7/0 تا 82/0 حاصل گردد

اسلاید 74: ویژگی های روان سنجی:- زبان و سواد بیماران- تکمیل پرسشنامه به تعداد مناسب - جدا کردن نقش دستیار در مراقبت از بیمار از سایر عوامل دخیل در این امر

اسلاید 75: Portfolio-9 بازتاب مستند مجموعه عملکردPort=portare=حمل کردنFolio=folium=کاغذ و برگهمعنی: مدارک قابل حمل/کارپوشه/مجموعه عملکردبطور کلی مجموعه ای از کارهایی است که توسط دستیار انجام شده و به عنوان شاهدی بر یادگیری و موفقیت وی در برنامه است

اسلاید 76: بجز مستندات نوشته شده می تواند شامل فیلم/عکس/صدای ضبط شده و سایر اطلاعات نیز باشدنکته: اندیشیدن درمورد اینکه چه چیزی یاد گرفته شده بخش مهمی از تهیه پورت فولیو می باشدنکته: این ابزار هم برای ارزیابی و هم یادگیری کاربرد دارد

اسلاید 77: یک پورت فولیو نشان می دهد:-چه چیزی یاد گرفته شده- کاربرد آنچه یاد گرفته شده چیست- نیاز های یادگیری کدام است- چکونه می توان به این نیاز ها دست یافت

اسلاید 78: در آموزش پزشکی یک پورت فولیو شامل موارد زیر است:1-کارنامه فنون تشخیصی – درمانی انجام شده2- خلاصه ای از پژوهش هایی که دستیار آنها را مطالعه نموده و بر اساس آن درمانی را ارائه کرده است3- یک پروزه ارتقای کیفیت و نتایج آن4- معضلات و مشکلات اخلاقی که در هنگام کار با آنها برخورد نموده و روش حل آنهاو......

اسلاید 79: نکته: پورت فولیو اختصاص به فراگیران ندارد و می توان برای آموزش دهندگان نیز از آن استفاده کردمثال:مجموعه مستندات ترفیع و ارتقای اعضای هیات علمی

اسلاید 80: موارد استفاده:ارزیابی مهارت هایی که ارزیابی آنها با دیگر روش ها دشوار است نظیر:1- بهبود یافتن مبتنی بر طبابت2- استفاده از شواهد علمی در مراقبت از بیمار3- رفتار های حرفه ای4- حمایت بیمار

اسلاید 81: بطور کلی پورت فولیو در آموزش پزشکی تخصصی می تواند شامل موارد زیر باشد:1- برنامه یادگیری

اسلاید 82: 2- گواهی شرکت در دوره های آموزشی3- گواهی مهارت های یاد گرفته شده4- گزارش استادان بالینی در مورد دستیار5- کنفرانس ها و سخنرانی های ارائه شده و ......

اسلاید 83: - روایی پورت فولیو به این بستگی دارد که تا چه اندازه مستندات گردآوری شده می توانند تسلط فرد را در امور مورد انتظار نشان دهد-باید در مورد شاخص ها و استاندارد های لازم برای محتوای پورت فولیو توافق وجود داشته باشد

اسلاید 84: Record review-10 مرور پروندهدر این روش افراد آموزش دیده در یک بخش بالینی به مرور پرونده های بیماران می پردازند.این افراد بر اساس یک پروتکل مشخص به بررسی شاخص های از پیش تعیین شده در پرونده می پردازند .سپس یافته های بدست آمده با استاندارد های مورد قبول مقایسه می گردد.نکته: آنچه در پرونده ثبت شده لزوما به معنای عملکرد دستیار به تنهایی نیست / بلکه بازتاب عملکرد تیم درمان است. بررسی 8-10 پرونده کافی است.

اسلاید 85: Simulations and modules-11 بازسازی ها و بسته های آموزشیاین بازسازی ها به قصد تقلید واقعیت ساخته می شوندویژگی های کلیدی این بازسازی ها عبارتند از:1- شرایط حقیقی را تقلید می کنند2- آزمون شوندگان می توانند به استدلال در مورد یک مشکل بالینی بپردازند3- به آزمون شوندگان امکان انجام اشتباهات فاجعه بار را می دهد(بدون به خطر افتادن جان بیماران واقعی)

اسلاید 86: 4- بازخورد فوری به آزمون شوندگان داده می شود5- امکان ارزیابی دانشجو در مشکلاتی بالینی فراهم می شود که امکان ارزیابی موثر آن در دیگر شرایط وجود ندارد و یا مشکل است.

اسلاید 87: انواع بازسازی ها:1- پاسخ دادن به سوالات درباره بیمار بصورت مرحله به مرحله روی کاغذ و با انتخاب گزینه درست از میان فهرستی از گزینه هاو سپس کسب امتیاز :Patient management problem(PMP)و نوع کامپیوتری آن:Clinical case simulations(CCX)

اسلاید 88: 2- موقعیت های ایفای نقش(بیماران استاندارد شده /بازسازی تیم بالینی)3- مدل ها یا مانکن های آناتومیک4- ترکیبی از موارد فوقدر بازسازی ها با محیط های شبه واقعی از کامپیوتر گاهی همراه با مدل واقعی استفاده می شودVirtual reality simulations or environ.(VR)

اسلاید 89: Standardized oral examination-12 آزمون شفاهی استاندارد شدهجهت ارزیابی عملکرد استفاده می شوداز بیماران واقعی و استادی که برای این امر آموزش دیده استفاده می شودآزمون گیرنده بر بالین بیمار حقیقی یک مسئله بالینی را در مورد بیمار را مطرح و از آزمون شونده می خواهد تا آنچه برای رسیدگی به این بیمار لازم است را شرح دهد

اسلاید 90: در آزمون های خوب طراحی شده:- هر سناریو 3-5 دقیقه طول می کشد- هر آزمون کامل حداقل 90 دقیقه و حد اکثر 5/2 ساعت طول می کشد که شامل 2-4 جلسه آزمون 30 تا 60 دقیقه ای استیک یا دو پزشک آزمون گیرنده هستندشاید یک آزمون شونده در مورد 18-60 مورد بالینی مختلف ارزیابی گردد

اسلاید 91: Standardized patient examination(SP)-13 آزمون با بیماران استاندارد شدهبیماران استاندارد شده افراد سالم و آموزش دیده هستنداز بیماران واقعی نیز پس از آموزش آنها می توان استفاده کردزمان صحبت آزمون شونده با بیمار 10-12 دقیقه طول می کشدبرای انجام آزمونی پایا 4 ساعت زمان لازم است

اسلاید 92: Mini-clinical evaluation exer.(mini-CEX)-14 ارزیابی بالینی کوتاهآزمونی برای ارزیابی مهارت های بالینی و دادن بازخورد بر روی عملکرد در همان زمان بکار می رودروش:یک استاد دستیار را در هنگام تعامل با بیمار ( دربیمارستان/ اورژانس یا درمانگاه) مشاهده می کند.آزمون معمولا 15 دقیقه و دادن بازخورد آن 5 دقیقه طول می کشد

اسلاید 93: تمام مهارت ها در فرم بر اساس یک مقیاس 6 درجه ای امتیاز داده می شوند- 1و2 کمتر از حد انتظار- 3 لب مرزی-4 در حد انتظار- 5و6 بالاتر از حد انتظار

اسلاید 94: بازخورد فوری باید ارائه شود و نقاط قوت ذکر شده وپیشنهاد به آزمون شونده در مورد نحوه بهتر شدن داده شود.

اسلاید 95: این آزمون حدود 2 ساعت به طول می کشد.موارد استفاده:- شرح حال- معاینه فیزیکی- رفتار حرفه ای- قضاوت بالینیو...

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید