پاور پوینت در مورد ازدواج مناسب تحقیقات دانشجویی

mehdinoryi

22 صفحه
703 بازدید
10 مرداد 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:
عنوان : ازدواج درس پویایی گروه ‎TD)‏ ۱

صفحه 2:
* ازدواج. نکاح یا پیوند زناشویی پیمانی است که به‌موجب آن به شکل عمومی یک زن و مرد باهم شریک و متحد می‌شوند و خانواده‌ای را تشکیل می‌دهند. در واقع هدف ازدواج تشکیل خانواده است که تمايل به اين امر در نهاد انسان گذاشته شده‌است. ازدواج به روابط جنسى مشروعيت می بخشد. به طور سنتی» ازدواج نقشی اساسی در حفظ اخلاق و تمدن دارد.

صفحه 3:
© مردم‌شناسان برای این‌که تنوع وسیع آعمال زناشویی مشاهدشده از سوی فرهنگ را در نظر بگیرند چندین تعریف رقابتی از ازدواج پیشنهاد کرده‌اند. ادوارد وست‌مارک در کتابش با عنوان «تاریخ ازدواج انسان (۱۹۲۱)» ازدواج را به اين صورت تعریف می‌کند: ارتباط پردوام یا کم‌دوام نر و ماده گذشته از عمل زادآوری محض تا بعد از تولد فرزند «. او در کتاب» آیندهُ ازدواج در تمدن وسترن «تعریف پیشین‌اش را رد می‌کند و در عوض بطور موقت ازدواج را این‌گونه تعریف می‌کند: «رابطه یک یا تعداد بیشتری مرد با یک یا تعداد بیشتری زن که بوسیله عرف يا :

صفحه 4:
*بسیاری از مردم به دلایل گوناگون» استدلال‌هایی ضد ازدواج این استدلال‌ها شامل نقدهای ان طلاق. و نیز اهمیت تجرد بر ‎GL‏ آموزه‌های مذهبی و فلسفی ناشی از آن می‌دانند و عده ای نیز مطایق احکام ادیان متبوع خود آن را خلاف اوامر الهی می‌دانند فی المثل تجرد عیسی مسیح را سرمشق عمل قرار داده و آن را ناشی از امر الهی می‌دانند لیکن می‌دانند. دانسته و آن را سالب آزادی‌های مطلوب خو عدة بسیاری نیز ازدواج را محدو

صفحه 5:
+ نتیجه پژوهش های جدید نشان می‌دهد که از دهه هشتاد میلادی به‌بعد میل به یشتر شده ازدواج‌ها کمتر و بی‌دوام‌تر شده‌اند. همچنین ‎dati‏ ‏تحقیقات ثابت می‌کنند که برخلاف باورهای قدیمی که اظهار می‌کردند افراد متأهل نسبت به مجردها از سلامت و حس خوشبختی بیشتری بهره‌مندند دیگر مطلقاً صحت ندارد و در مواردی حتی مجردها خوشبختی و سلامت بیشتری ! متأهل‌ها دارند. از دلایل اظهار شده برای اين مسئله می‌توان به آزادی افراد مجرد و همین‌طور فشار بالا بر روی متأهل‌ها اشاره کرد. به بیان دیگر زیست مشترک در دنیای مدرن دستخوش تغییرات جدی و گام به گام می‌شود و دیگر به‌سان قدیم نمی‌باشد

صفحه 6:
ازدواج گروهی که همچنین تحت عنوان ازدواج چند جانبه شناخته می‌شود» فرمی از چندمهری (پلی آموری) است در آن بیش از دو نفر واحد خانواده را تأسیس می‌کنند و تمام اعضای ازدواج گروهی؛ همسر تمام اعضای دیگر ازدواج گروهی محسوب می‌شوده و تمام اعضای ازدواج مسئولیت والدینی را برای هر کودکی که از ازدواج حاصل شود به عهده می‌گیرند.[۴۶] هیچ کشوری ازدواج‌های گروهی را چه از لحاظ قانون و جه از لحاظ قانون عرفی نپذیرفته‌است.

صفحه 7:
جامعه‌شناسی خانواده به بررسی واقعیت‌های موجود در مفهوم «خانواده» و ریشهیا ازدواج موجب تخ افراد می‌شود.[۳۷] دگرگونی‌های آن می‌پردازد. به‌طور کلی؛ ذقش‌های اجتماعی و جابهجايى يايكاه اجتداعى موضوع مكانكزينى زوج يس از ازدواج يكى از موضوعات مورد يزوهش در جامعاشناسى و انسانشناسى است.

صفحه 8:
‎٠»‏ نظریه‌های اولیه‌ای ‏از ازدواج» داشته‌اند - برای مخال سکونت با خویشاوندان شوهرء زن یا سکونت در نزدیکی آنها- آن را با تقسیم جنسی کار مرتبط دانستهاند (از جمله, نظریه‌های لوییس هنری مورگان ادوارد تيلورء يا جورج بتر مُرداك). با اين وجودء با گذشت زمان» پژوهش‌های میان‌فرهنگی که با استفاده از نمونه‌گیری‌های جهانی بر روی این فرضیه انجام شد. نتوانست رابطه ‎ ‎ ‎ ‏چشمگیری بین اين دو متغیر بیابد؛ البته تحقیقات کوروتایو (رمو2) نشان داده‌است که به‌طور کلی کمک و مشارکت زن در امرار معاشء همبستگی چشب‌گیری با سکونت در نزدیکی خانوادة زن دارد؛ با اين حال؛ اين همبستگی ‏عامل متداولی همچون «چند زنی» پنهان مانده‌است ‎ ‎

صفحه 9:
۶ ازدواج به عنوان یکی از برجسته‌ترین عناصر روابط بین‌المللی و بین خاندانی در اروپای سده‌های میانه؛ منبع اصلی دستیابی به اراضی» حاکمیت و اتحاد و مهم‌ترین رکن امور دیپلماتیک به حساب می‌آمد. رابطه بین کشورها و حاکمان هیچ بستگی به مرزهای مشترک یا منافع طبیعی آن‌ها نداشت؛ بلکه به اتصالات دودمانی و روابط تسبی خارق‌العاده‌ای مربوط بود که می‌توانست یک شاهزاده مجارستانی را ولیعهد ناپولی و یک شاهزاده انگلیسی را مدعی تاج و تخت کاستیا سازد. دختران و پسران اشرافی که در این ازدواج‌های بین دودمانی داد و ستد می‌شدند همانند تار و پود پارچه‌ای عمل می‌کردند که باعث ایجاد شبکه‌ای پیچیده از روابط بین خاندانی و بروز ادعاهای متضاد می‌شد.

صفحه 10:
‎٠‏ كرجه نهاد خانواده از تار شده موثق فراتر می‌رود بسیاری از فرهنگ‌ها افسانه‌هایی پیرامون خاستگاه ازدواج دارند. روشى كه بدان صورت ازدواج انجام می‌شود و قواعد و انشعابات آن مانند خود نهاد بسته به فرهنگ و ویژگی‌های آماری دوره در طول زمان تغییر کرده‌است فرهنگ‌های گوناگون تئوری‌های خود را در مورد خاستگاه ازدواج داشته‌اند. برای مثال یکی می‌تواند ریشه در نیاز مرد به اطمینان از پدر فرزندانش بودن داشته باشد. در نتیجه ‏شاید او راغب باشد که هزینه عروس را بپردازد يا یک زن را به ازای دسترسی اختصاصی جنسی تأمین کند. ‎

صفحه 11:
یچ خاص برآی ایجاد یک ازدواج لازم نبود - تنها توافق طرفین و اینکه زوج باید یکدیگر را به عنوان زن و شوهر ند کافی بود. مردها معمولاً وقتی به دوره ۲۰ یا ۳۰ سالگی می‌رسیدند ازدواج می‌کردند و انتظار داشنند که زن‌های آن‌ها در اوان نوجوانی باشند. عنوان شده‌است که اين سنین برای یونانیان مناسب بود چرا که مردان معمولا تا سن ۲۰ از خدمت سربازی فارغ شده بودند» و ازدواج با یک دختر جوان؛ باکرگی او را تضمین می‌کرد . زنان ازدواج کرده یونانی در یونان باستان حقوق کمی داشتند و انتظار می‌رفت که از خانه و فرزندان مراقبت کنند.

صفحه 12:
در اکثر موارد» سنت‌های مذهبی در جهان» ازدواج را مختص به ييوند بين دو جنس مخالف می‌دانند. با این حال استثناهایی از جمله در ادیان یکتاپرست؛ » کویکر؛ کلیسای متحده کانادا؛ کلیسای متحد لیسای انجمن مترو و یهودی» برخی از اسقف‌های کلیسای آنجلیکان» وجود دارند که» در حال حاضر. در آن‌ها اين مدل» توسط حوزه‌های قضایی[۸۰] و فرقه‌های مذهبی به رسمیت شناخته شده‌است.

صفحه 13:
مسیحیت مسیحیان هنگام ازدواج متعهد می‌شوند که یکی شدن مرد و زن را نشانة آشکاری برای محبت خدا به بشر و محبت مسیح به شاگردانش قرار دهند. به همین علت» مسیحیان ازدواج را التزام و تعهد در طول زندگی می‌شمارند و با طلاق و ازدواج مجدد در زمان حیات همسر مخالفند.[۹۹] اگرچه ازدواج در مسیحیت پدیده‌ای مقدس محسوب شده و سرّ عظیم نامیده می‌شود» اما در برابر آن دوری گزیدن از ازدواج از نظر برخی مسیحیان امری پسندیده‌تر است؛ گرچه هیچ اجباری در اين مورد نیست. شخص مجرد. با تمام توان به خدمت خداوند می‌رسد و با کم‌کردن مشغله‌های دنیوی و زندگی» خود را شبیه عیسی می‌سازد

صفحه 14:
م »* از دیدگاه اسلام» ماهیت ازدواج یک قرارداد و پیمان با شرایطی ویژه است. و بسیار پسندیده و مطلوب است و از منظر فقه اسلامی» عملی مستحب و چه بسا مستحب موّکد و در برخی موارد واجب شمرده می‌شود. عفت و حیا از جمله اين صفات می‌باشند که یکی از راه‌های تأمین این صفات و سجایا ازدواج است. اسلام با تشریع ازدواج» مسیر رسیدن به عفت و حیا را هموار می‌سازد بدین صورت که ازدواج را بهترین و طبیعی‌ترین راه تأمین نیازهای جنسی معرفی می‌کند.

صفحه 15:
دين يهود در بهودیت. ازدواج به معناى كامل شدن و اوج رشد انسانى است. بريايه تعاليم یهود» يك زن بدون همسر و يك مرد بدون زن انسانهايى كامل نيستند و با ازدواج و بيوند زناشويى از شكل ناقص به وجودى كامل تبديل مىشوند. ازدواج در ميان كليميان داراى مراسمى مخصوص با آداب مربوط به آن است كه از آنجمله مىتوان به مهريه زن كه كتوباه كفته مىشود تا جاياهء پارچه‌ای سفيد و نماد روشنايى كه بر روى جهار جوب از هر طرف و بر روى سر عروس و داماد قرار مىكيرد و نماد خانه و زندكى جديد زوج جوان است كرد.

صفحه 16:
در چندین نمونه از فرهنگ‌ها» آیین ازدواج «موقت» و «مشروط» وجود دارد «رسم حلقه» در میان مردم نژاد سلتی و «ازدواج‌های دارای مدت مشخص» در ميان مسلما: از اسلام» در میان اعراب نوعی ان از نمونههاى آن است. «ازدواج موقت» مرسوم بود كه امروز أن را در ايران با عنوان «صيغه» ‎(Dikak Dui'ch)‏ 5 53 عراق با عنوان «متعه» مىشناسند. صيغه نوعى نكاح موقتء با مدت زمان مشخص و معين است مجادله‌های مسلمانان در رابطه با صيغه؛ موجب شدهاست تا اين آيين عمدتاً به جوامع شيعهنشين محدود شود.

صفحه 17:
۰ مذاهب. به‌طور معمول به ازدواج فامیلی» در هر نوع از آن» اجازه می‌دهند. روابط فامیلی ممکن است یا از نوع روابط خویشاوندی نسبی باشد که در آن افراد دارای پیوند زیستی (همخونی) با یکدیگر هستند. یا از نوع خویشاوندی سیبی که به واسطه ازدواج‌ها شکل گرفته‌است. باشد. سیاست کاتولیک» ازدواج فامیلی را در ابتدا برای مدتی طولانی ممنوع کرده بود. ولی امروزه در نتيجه نیاز روز به اين نوع از ازدواج‌ها» مجوز داده‌است.[۱۱۷] در برخی از منابع ادعا شده‌است که اين نوع از ازدواج» همواره مورد تأیید اسلام بوده‌است؛ در حالی که محدودیت‌های هندوها در مورد آن» به‌طور گسترده‌ای متفاوت تر است

صفحه 18:
مشخصه ازدواج مهمترین ویژگی‌های ازدواج قانونمند بودن آن است. ازدواج به هر صورتی که باشد. قانونمند است. تمامی مراحل ازدواج از پیوند تا جدایی و نیز پس از وت یکی ان طرفین قانونمند است: بنابراين هر ازدواجى بر يليه دكا درق قوانین شکل گرفته‌است و ادامه می‌یابد. این قوانین به سه شکل قوانین عرفیء قوانین شرعی و قوانین مدنی است.

صفحه 19:
ايران در ايران مقررات ازدواج عمدتاً بر اساس فقه اماميه تدوين شده و ازدواج به دو نحو دائم و موقت مىتواند صورت يذيرد. در مذهب جعفرى 1, ازدواج در پاره‌ای از آثار با هم یکی هستند و در برخی دگر اختلاف دارند» تفاوت اصلی و جوهری ازدواج موقت با ازدواج دائم در مدت‌دار بودت ازدواج موقت که پس از پایان آن رابطه زوجیت به انتها می‌رسد. همچنین در ازدواج موقت برخلاف ازدواج دائم طلاق وجود ندارد» زن حق نفقه ندارد و زن و شوهر از یکدیگر ارث نمی‌برند؛ مهریه هم در ازدواج دائم لازم است و هم در ازدواج موقت. با اين تفاوت که در ازدواج موقت عدم ذكر مهر موجب بطلان اسلا این نو عقد است ولی در ازدواج دائم عقد باطل نیست و می‌توان مهریه را بعدا توا کرد یا درصورت عدم توافق مهرالمثل تعبین

صفحه 20:
۰ در اکثر جوامع» مرگ یکی از زوج‌ها موجب پایان یافتن پیوند ازدواج می‌شود؛ و در جوامع تک‌همسری اين امکان برای شریک دیگر وجود دارد که مجددً ازدواج کند. گاهی اوقات؛ ازدواج مجدد با گذشت دوره‌ای از سوگواری انجام می‌بود

صفحه 21:
[: «مرکز پژوهشها - قانون راجع به ازدواج». احمدی» کامیل» طنین سکوت (پژوهشی جامع در باب ازدواج زودهنگام کودکان در ایران)» تهران» نشر شیرازه» چاپ اول» (۱۳۹۶) ص ۱۱. نعیم» مهدی: «راهکارهای ازدواج موفق»» نشر محقق اردبیلی» 4999 « توماس؛ «کلام مسیحی»۰ حسین توفیقی» مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب» 097272 ص66 0 دیانت بهائی آنین فراگیر جهانی» ویلیام هاچر و دوگلاس مارتین» مژسسه معارف بهانی» صفحة 60072 پیوند به صفحه کتاب

صفحه 22:
3 قدرداني سه جو يه احساس قلبى» به بیان کلامیء ۵ عملى يه جبران

39,000 تومان