صفحه 1:
Madly al co FUG لون سس وس زیر "| “<a W

صفحه 2:
استاندارد های مراقبتی برستاری ارائه دهنده رهنما

صفحه 3:
* کیفیت چیزی است که مشتری بپسندد.یا محور کیفیت .مشتری باشد. * در مراکز درمانی »مشتری ما نیمار است بیمار یک مشتری جاهل است از بیماری خود آگاه نیست ازفرایند کارو عاقبت آن بی خبر است کیفیت خدمات( بسته خدماتی) را نمی شناسد حق انتخاب ندارد( پزشک»پرستارونحوه مراقبت و....)

صفحه 4:
رسالت بیمارستان * اعاده سلامتی بیمار * احفظ ‎Hes ola‏ * ارتقاء سطح سلامتی بیمار- خانواده و جامعه است که بیمار ارزشمند ترین چیز خودش را ( ) به ما به سپرده.

صفحه 5:
نکته مهم در بیمارستان ایمنی بیمار است حاکمیت بالینی ؟ ایمنی بیمار تامین شود یعنی سازمان پاسخگو کاردرست در زمان درست محل مناسب به روش صحیح بيمار درست تا نتيجه كار (ستاده )درست باشد

صفحه 6:
براى اينكه ايمنى بيمار تامين شود يروسيجرها بايد استاندايد سازى شوند حاكميت بالينى و مسائل مربوط به اعتبار بخشى بيمارستانى مديريت خطا وخطر در مراقبت ها داشته باشيم مميزى بالينى داشته باشيم آموزش مداوم 55-5 تحقیق و توسعه شفاف سازی و نقداز ادانه

صفحه 7:
مشکل اصلی در شناسایی ریسک فاکتور ؟ * عدم گزارش دهی به مافوق ودر نتیجه عدم آگاهی ازمشکلات :اشتباهات و خطا ها »به مافوق(رئیس ومسئول بخش- سوپروایزر» کمیته ها) گزارش نمی شود چرا؟ چون ما دنبال فرد خاطی هستیم تا علت وقوع خطا و افراد خاطی بعلت ترس ازدست دادن کار خود »اشتباهات را گزارش نمی کنند ومخفی کاری می کنند. 6 خطا ها فردی نیست .بلکه مشکل : است رویکرد پذیرفته شده درحاکمیت بالینی ,برخورد سیستماتیک با اين نوع خطا ها است

صفحه 8:
تعريف استاندارد پرستاری توافق هايى هستند كه جهت سنجش فعاليت ها بكار ميروند و تضمین کننده مراقبتهای پرستاری موثر و ایمن می باشند به عبارتى تعیین سطح قابل قبولی از عمکرد افراد »در مقایسه با سطح ايده آل

صفحه 9:
‎ol‏ تدوین استاندارد ها حداقل دو ويز كى لازم است ‏0- استاندارد به گونه ای نوشته شود كه سطح قابل قبول عملکرد را تعیین کند وبرای مجریان قابل درک واجرا باشد ‏2.-استاندارد ها باید: قوانین ‏عملکرد ‏و برایند ها را شامل شوند.

صفحه 10:
شرابط تدوین استاندارد های مراقبتی پرستاری اجماع افراد متخصص در یک رشته قوانین ملی دستوالعمل های دولتی تحقیق و پژوهش استانارد های ابر بحشي كدر را توسط : دفتر مشاوروزیر در امور پرستاری» وزارت بهداشت و درمان و أموزش پزشکی نظام پرستاری دانشگاها » دفتر امور پرستاری » بیمارستان های دولتى »تامين اجتماعی و خصوصی

صفحه 11:
تعریف شاخص ها معيارهاي هستند که خصوصیات كيفي را در قالب کمیت ها بیان مي کنند شاخص ها براي معتبر کردن .اندازه گيري » ارزشيابي و اثربخشي »استاندارد ها بکار گرفته مي شوند استاندارد ها بدون اين معیار ها(شاحص ها) مثل خط كشي هستند که هیچ خط نشانه دار برباي اندازه گيري روي آن وجود ندارد لذا معیار اندازه گيري تخميني خواهد بود

صفحه 12:
استاندارد های مراقبتی برستاری در سه حیطه ۰ ساختاری(استاندارد های مدیریتی و رهبری- منابع انسانی- منابع مالی) ۰ فرایندی (روش هاء گاید لاین هاء+عملکرد ها و چک لیست ها برای دسترسی به اهداف سازمان و ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری) ۰_برایندی (استاندارد رضایتمندی مددجو-استاندارداجتناب پیشگیری از وقوع عوارض و حوادث مراقبتی ) انواع استاندارد ساختاری ۱-استاندارد های مدیریتی و رهبری داشتن مدیر آگاه؛‌توانمنده‌با تجربه؛برخوردار از علم نوین مدیریتی»برای هدایت گروه در راستای اهداف مرکز شاخص مربوطه: وجود اهداف سازمانی در بیمارستان» وجود شرح وظایف مصوب کار کنان پرستاری تعدادمسئولیت های مدیریتی تفویض شده تعداد جلسات بر گزار شده مترون با رثیس»مدیر » سوپروایزرین و...در خصوص تصمیم گیریهای درون سازمانی

صفحه 13:
ادامه انواع استاندارد های ساختاری -استاندارد های منابع و نیروی انسانی سازمان باید از نيروي انساني آگاه.با تجربه»كافي برخوردار باشد شاخص های مربوطه نسبت تعداد کارشناس به تعداد کل کارکنان پرستاري نسبت تعدادپزشك به پرستار میانگین ساعت اضافه كاري نسبت تعداد كادر يرستاري به تعداد تخت فعال مركز نسبت تعدادبازنشستكان يرستارى به تعداد يرستاران جديدالورود

صفحه 14:
ادامه استاندارد ساختاری ‎٠‏ استاندارد مربوط به هزینه و امکانات(بودجه وهزینه) * اگرچه مدیریت مناسب در هر سازمان ‏دارا بودن منابع انساني مفید و کارآمد ضروري است ‏۶ هیچ سازماني بدون و قادر به ادامه فعالیت و دستيابي به اهداف خود نخواهد بود

صفحه 15:
شاخص های استاندارد بودجه وهزینه نسبت هزینه هاي صرف شده جهت فراهم نمودن امکانات وشرایط ايمني محیط به کل هزینه هاي بيمارستاني نسبت هزینه مربوط به آموزش پرستار بیماربه کل هزینه هاي آموزشي بیمارستان در سال وجود مواد و رسانه های آموزشی برای بیماران دربخش ها میزان ساعت با زآموزی برای کادر پرستاری

صفحه 16:
استاندارد فرابندی استاندارد فرایندی نسبت به سایر استاندارد ها( ) تاثیر مستقیم تری در ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری و جلب رضایت مددجو دارد بهترین شیوه برای تدوین استاندارد فرایندی» بر اساس است بررسی وارزیابی تشخیص وشناسایی برایند ها برنامه ریزی» اقدامات بالین اجرا و ارزشیابی

صفحه 17:
استاندارد های مراقبتی پرستاری علاوه بر استاندارد هاي که در قالب فرایند پرستاري مطرح است »سایر استاندارد هاي مد نظر ایمنی و ارزیابی خطر (مدیریت خطر و شناسایی ریسک فاکتورها) ارتباط موثر راز داري بهداشت فردي ثبت وگزارش نويسي تحرك مددجو

صفحه 18:
تعیین شاخص های استاندارد های فرایندی شاخص های مربوط به استاندارد به دو گروه تقسیم می شوند: 0-شاخص های مربوط به زمان و نحوه مراقبت ۲-شاخص های مربوط به رضایتمندی پرستار و شرایط محیط کار

صفحه 19:
شاخص های مربوط به زمان و نحوه مراقبت وجود استاندارد های مربوط به مراقبت برستاری وجود خط مشی ها و مشخص بودن نقش ها و مسئولیت ها میانگین مدت اقامت بیمار در بیمارستان میانگین زمان انتظار بیمار برای در یافت خدمت پرستاری در بخش اورژانس میانگین زمان انتظار بیمار برای پاسخگویی بیمار به زنگ بیمار ‎=o‏ نسبت زمان آموزش به بیمار توسط پرستار به کل زمان مراقبت پرستاری ارائه شده در ۲۴ ساعت

صفحه 20:
شاخص های مربوط به رضایتمندی پرستار از شرایط کار ‎٠‏ میزان رضایت پرستاران از ماهیت حرفه خود(پرستاری از بیمار) * میزان رضایت پرستاران از نحوه مدیربت پرستاری در بیمارستان ۰ میزان رضایتمندی از پرستاران از شرایط محیط کار ۰ وجود تسهیلات و امکانات رفاهی برای کارکنان پرستاری(مهد کودک - تغذیه-ایاب و ذهاب و...) ۰ نسبت تعدادبرستارانی که دجار آسیب های شغلی( جسمیءروحی»روانی) ناشی از شرابط کاری شده اند به تعداد کل کادر برستاری در سال

صفحه 21:
استاندارد برایند استاندارد برایند ؛نتایج خدمات را تعریف و افق ها را متحص ‎SS‏ این استاندارد ها دودسته هستند: -استاندارد های رضایتمندی مددجو: 2-استانداردهای اجتناب و پیشگیری از وقوع عوارض و حوادث مراقبتی

صفحه 22:
استاندارد رضایتمندی مددجو یکی از جنبه های اطمینان از ارائه مراقبت با کیفیت و مناسب.رضایت مدجو-خانواده وبستگان وی »از خدمات در یاف شده است میزان رضایتمندی( بیمار خانواده»همراه )ازمراقبت های پرستاری دریافت شده نسبت تعدادبیمارانی که از حقوق خود (بعنوان مددجو) در بیمارستان آگاهی دارند به تعداد کل بیماران نسبت تعدادبیمارانی که از آموزش ارائه شده (مراقبت از خود در منزل) توسط پرستاررضایت دارند به تعدادکل بیماران بستری در بخش طی یک ماه

صفحه 23:
استاندارد های اجتناب وپیشگیری از وقوع عوارض و حوادث مراقبتی ارائه مراقت ایمن»بدون حوادث خطرزا برای مدد جو وبا حداقل عوارض احتمالی از اصول بسیار ضروری و پایه در کیفیت خدمات پرستاری است. 1-بخشی از حوادث و عوارض وجود دارند که آستانه خطا ندارند»بدین معنی که وقوع آنها باید به صفر برسد: مانند فوت بیمار ناشی از تجویز خون ناساز گار ۲-برخی عوارض مراقبتی وجود دارند که تاحدودی غیر قابل اجتناب بوده و میزان معینی از آن قابل قبول است.مانند تعدادبیمارانی که دجار قلبیت محل تزریق وریدی شده انده‌در این موارد آستانه خطایی تعبین می گردد که باید به حداقل ممکن برسد.

صفحه 24:
شاخص های استاندارد اجتناب ازوقوع عوارض وحوادث نسبت تعدادموارد زخم فشاری در بیماران به کل بیماران بستری نیازمند مراقبت ویژه در ماه میزان وقوع اشتباه در انجام مراقبت های پرستاری توسط پرستاران در سال نسبت تعداد موارد سقوط از تخت بیماران به تعداد کل بیماران بستری در سال

صفحه 25:
کلام آخر ۰ حرف آخر:هر چند استاندارد های مراقبتی پرستاری در ارتقای کیفیت خدمات پرستاری در راستای سیاست های مراکز, درمانی و اهداف بیمارستانی امر کاملا ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد * باید به جنبه های دیگر منابع نیروی انسانی و مسائل درونی يرسنل شاغل(داشتن وجدان بیدارو حساس و حس مسئولیت پذیری وایجاد انگیزه کافی) در مراکزتوجه کافی داشت.

صفحه 26:
کسی هرگز نمی داند جه سازی می زند فردا ‎٠‏ چه میدانی تو از امروز ۰ جه مى دانم من از فردا ‎٠‏ همين یک لحظه را دریاب که فردا غصه اش فرداست

صفحه 27:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان