صفحه 1:

صفحه 2:
مغعدمه: *تحولات: ‎sul‏ كشورهاء جنگ‌هاء 326 شدن ‎Pee eee eee |‏ ۳ 0 دانش؛ تکنولوژي 3 تكنولوژي اطلاعات (1۲) Pere ops bee wel eet) Meer © a —“9 ‏سوداوري‎ Cee) ‏بقاء؛‎ wuld, *کسب توان رقابت منطقه ای و جهاني و ..

صفحه 3:

صفحه 4:
تعریف استراتژي ۱ رهبرى (فرماندهى) عملياتى است كه ارتش در يى جنق بدائها مبادرت خواهد كرد. د استراتزي الكوي ياسخ سازمان به«مميط فوددر ظول (مان من ناشد. 20000 ESOS eS OTL ‏که بیانگر و مشخص کننده اهداف و مقاصد سازمان و‎ ‏منشاء سياست هاى اصلى و برنامه هاي براى نيل به‎ 7 2520100 oy!

صفحه 5:
تفاوت حوزه امور استراتژيك و غیر استراتژيك ۱ ‏ب اسك ارات ل رك‎ ee Fe Pe JP SANG ‏را رت ار‎ com pets 1 بلند مدت هستند. 2. در محيط رقابتي قرار دارند. 0 2 الت را ا

صفحه 6:
ضرورت بهره كيرى از رويكرد استراتزيك *تحولات: اتحاد كشورهاء ۶۳ جهاني شدن ‎ee ee‏ 0[ *پیشرفت‌ها: اطلاعات» دانش, تکنولوژي و تكنولوزي اطلاعات (11) ۳ شدن اقتصاد و بازاره شدت گرفتن 00 01017 رشد و سوداوري 9 |

صفحه 7:
مزاياي بهره كيرى رويكرد استراتزيك ا ل ا ا 000 1 ‏اا‎ fe ge ed te eee Tee SBS fees ROE eh Cnt aaa See Ae leds bea ee Ree antes) Tee Teo + به مدیران کمك مي‌کند که تا در راستاي اهداف تعیین شده تصمیمات اساسي را اتخاذ کنند. ‎Er ali td‏ ۱ ‎er eer Orel ect a Pea Te ee‏ ۱ رتيبدهي اولويتها را در قالب زماني برنامه فراهم م يآورد. ‎٠‏ مزبتي براي سازمان در مقابل رقيبان به دست مي دهد. ‏مبنايي براي تعبین مسئولیت افراد ارائه داده و به موجب آن افزایش انگیزش را باعث مي‌شود. ء تفکر آینده‌نگر را تشویق مي‌کند.

صفحه 8:
‎A‏ تسف قاس تلد ی ‏موضوعات استراتزيك به تصمیمات مدیریت عالي نیاز دارد. ‎pee cape) ine hye) peer mel care Te‏ ل ل ‎Bp) pyr) let‏ ‏موضوعات استراتزيك آينده نكر هستند. ‏موضوعات استراتژيك ‎soe‏ 2000-0 چند وظیفه 5 یا ‎Rup RPC kern te‏ ‏مات استراتژيك در نظر گرفتن عواملي که ‎Veep‏ ‎| ‎

صفحه 9:
‎ed‏ نار عاق السعرار عن عراب السراعر حم 1. وجود ثبات نسبي در محيط ارركانة 2. دسترسي به اطلاعات مورد نياز ‏ک باور مدران ‎oe‏ شتا ی ان ار مالعا و برنامه هاي ‎cL jill‏ ‎SERCO DY me pec) apr e Tr. ‏وجود منافع مالي و فني مورد نیاز‎ .5 ‏6 وجود فضاي آزاد ۱۳

صفحه 10:
تعیین افق برنامه ريزي افق برنامه ريزي عبارتست از زمان لازم و مناسب براي اجراي يك تغيير استراتژيك ۱ عمده براي تعيين افق برنامه ريزي ؛ همجنين بايد توجه داشت كه افق برنامه ريزي : az aod 9 wul lis 5 Vor5 9 pusi elo | cal . ‏نادرست از آب دراآید‎ 2 ونه آنقدر نزديك كه فرصتهاي موفقيت در بلند مدت از دست برود.

صفحه 11:
1

صفحه 12:
سك ‎jal pies‏ ريت ‎ul‏ ‏مديربي ‏گانه فرایند 057 0 مرا ل

صفحه 13:
i

صفحه 14:
۱ مدل مفهومي برنامه ريزي استراتزيك شنا اي ‎Saal ale‏ فرمتها بررسي محیط دروني

صفحه 15:
وعه تصميمات و فعاليتهايي كه در راستاي تدوين, اجراء و كنترل استراتزي يپ به اهداف سازمان صورت مي گیرد, مدیریت استراتژيك مي گویند . ۳ ‏استراتژيك عبارت است از برنامه اي هماهنگ, جامع و پیوسته که‎ . 00 ‏ا‎ caro) Ise vere tO ieeoan 1p) is te om boro) go tosis, aul Cure Gro shal vu.

صفحه 16:
چشم انداز 1 .سسرنوشتى كه سازمان بايد به سوى آن حركت كند rn ‏ا اا ام ا اا‎ Cs es) hed | By ‏ا ا ا‎

صفحه 17:
کار كردهاي چشم انداز ۱ )4 زندگي کا رکنان معني‌مي‌بخشد. 7 Bee Kp meer eis apy ‏و آينده‎ JEG

صفحه 18:
تدوين جشم انداز مناسب آبنده نگري (تناسب با زمان) 2) آرمانگرایی(انجام کار در استاندارد بالا) 3) تناسب با سازمان ل ۹ )6( ا ا اك 0) منحصر به فرد بودن ) كت

صفحه 19:
تعریف مأموریت سازمان PSY STA SAN er Ok Ome AO REIL ser eT a ‎oo ol ED TEs‏ ا ل لك

صفحه 20:
موّلفه هاي مأموریت سازمان مشتریان و اریابرجوع . محمولات / بات ۰ قلمرویاحوزه فعالیت . توچه به بقاه ورشد ۰ فلسفه وجودی . ویگی ممتاز ‎et ee‏ را . توجه به کارکنان

صفحه 21:
کاربرگ بررسي مأموریت فعلي سازمان / شرکت ‎le jls plad casygele‏ / ۱ ‎uly!‏ ماعوربت فعلى شارمان:/:شركت: در خصوض هربك ان شاخص هاي ديل مشحخصن تعاييد: ‎۳۹7 ‎ ‏توجه به مشتربان ‎0 ‎[۱ eee er ras ‏توجه به بقاء رشد و سودآوري‎ ‏توجه به فلسفه وجودي ‏توجه به ويزكي ممتاز ‏توجه به تصور افراد (مردم) ‎00 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
ل ‎ey‏ ‏ماموریت آتي سازمان / شرکت: اررباني ماحوریت آتي سازمان | شرکت در حضوض هر يك ار شاخص,هاي دیل مشحص نمانید. ۳۹7 توجه به مشتربان 0 [۱ eee er ras ‏توجه به بقاء رشد و سودآوري‎ توجه به فلسفه وجودي توجه به ويزكي ممتاز توجه به تصور افراد (مردم) 00

صفحه 23:
۴ يژگيهاي رز مشخص خاصو ویژم -1 قلباینک ایبری -3 ‎re ۳‏ غير فهنى -4 محدودیت مئبع و نمان-5 قلبلي لنعطافيذ رى -6 قلبزفهمبومن” قلبلقبولبومن8

صفحه 24:
0 حوزه هاي تدوین اهداف بلند مدت 00 ‎Sy oct‏ ان ييشرفتكاركنان-4 یه رهبروتکنولوژیکی7 ۱

صفحه 25:
۱ reyes BY مشتریان سودآوري فروش ey eres as ل خدمات ۱ بهرووري فضاي فيزيكي و تجیهزات سخت افزاري و نرم افزاري

صفحه 26:
سازمان -وضعیت کمي و كيفي منابع مالي, انساني و ۱ ودر واقع نقاط ضعف و قوت سازمان را ا مختلف نشان مي دهد (نيروي انساني, ساختار ار تا تا ار را ل ۳ eo}

صفحه 27:
م هت ۱1۳

صفحه 28:
eS pel SB TOBE a ‏محیطراقتصاد یکشور‎ * ‏محیطاجتماعی/فرهنگی‎ * ‏محیطر‌تکنولوژیک‎ * 9 ‏محیط بین الملل‎ * 8

صفحه 29:

صفحه 30:
53 سطوح استراتزي | اجت استرانری سه سطم استرانز ی وجود دار که عبار: ‎(ge) eer Serer pe‏ ستراتژي سطح کسب و کار (تجاري) متراتژي سطح وظیفه اي

صفحه 31:

صفحه 32:
DSi tite om Dir an see) ere po ygb a 9 0291 (cujgalo) edly aly polis jl VS IS 9 aw ‏ال ل‎ eC mort ye) wiz gust sly sebic yuu .2d2 0 U : ‏ت زير مطرح مي شود‎ نتازبجه كسي: (كساني) براورده:مى: بنيوي؟ كروه مشتريان (يخشبندي يازار) ‎enn Sir titre‏ نیاز مشتریان(تنوع محصولات و خدمات) ‎00000 ‎EAA 0 1

صفحه 33:
زي و ارزشهاي اخلاقي ( 811165 0ه 51221603) از ارزشهاي اخلاقي سازمان در اختيار كذاردن ابزار لازم به ‎١١‏ ‏ه به بيجيدكي اخلاقي و ايجاد تفكر و تعيين كاربردهاي اخلاقي م كيريهاي استراتزي . ‎pel pe) Fe‏ وظيفه اخلاقي سازماني ا ‏* در تصميمات استراتزيك عنصر اخلاقي در نظر كرفته شود . ‏؟ اهمیت دادن به کاركردهاي اخلاقي در تصمیمات استراتژيك قبل ‎erty] 11)‏ ا ا ‎ro) Benen EW‏

صفحه 34:
ارزشهاى سازمانى ener Pee Ese ers Poe CS ene O ‏ارزشهاي بنيادي اسن ار ركه اقتصادي.‎ ‏ارزشهاي 0000 با تغيير شرايط تغیبر نمي‌کنند. ارزشهاي‎ * بنيادي واقعي حتي در صورت ا 0 1 ۳ **ارزشهاي بنيادي را نبليد با سياستهاي كاري كه ارزش يايدار نيستند (نظير ‎Seay‏ رات ارزس نباسد) اسساد مرت ‎SSB eae 39‏ ا ا ل عميقاً مورد اعتقاد و عمل ‎sel ‏سارماق‎ albus ‎FES CES Yeeros eS Es Bee oe ee a SC ‎ye‏ ر لت سرد

صفحه 35:
" ذينفع كيست ؟ - ذینفع هر فرد يا نهادی که : 1 و ۱ بوجود آمده است 1 - اثر می تواند مثبت یا منفی باشد ‎eae rere‏ لاد

صفحه 36:

صفحه 37:
2 سازمان اش يذيررى ‏ © سازمان داخلى

صفحه 38:
رابطه ۰ وش ال اثر پذيري 2 ad a ۳ 8 21

صفحه 39:
0 ۹ ‏شماره‎ ola ۳ داخلی خارجى

صفحه 40:
مرحله مداخله و حضور ذينفعان * بررسي نيازهاي سازماني " تدوين رسالت و اهداف كلان " آناليز دروني و بروني سازمان ل تدوین پروژه ها و برنامه ‎eyes‏ كك

صفحه 41:

صفحه 42:
‎ance)‏ ذينفعان جهت‌گيري استراتژيك متاثر از تعادل آگاهانه بین خواسته‌ها و مدیریت تعامل‌هاي ذينفعان سازمان ‎winery‏ ‏وروديهاي اين مرحله: - فهرست ذينفعان سازمان كه مهمترين تعاملها را برقرار ميسازند - خواستههاي ذينفعان و انتظاراتي كه مايلند سازمان برآورده نمايد ‎ee‏ ا ل ا ‎eee‏ ا كا ‏موانعي كه در مسير أن ميتوانند ايجاد كنند ‏و خروجيهاي ان: - نحوه تعامل و قدرت جانهزني ايشان با سازمان - اولويتبندي خواستههاي مختلف ذينفعان ‏" سيل استراتؤيك جاري كه سازمان با آن دركير مويباشد,

صفحه 43:
(Duerdates) ll 5 I sina پیش از اینکه سازمان بتواند رسالت و ارزش‌هاي خود را تعریف کند» باید به دقت بداند که ذي‌نفعان سازمان, آن را به انجام دادن و یا انجام ندادن چه كارهايي مکلف مي‌سازند. ممكن است اين الزامات در قوانين و مقرراتء اساسنامه يا منشورها ككنجانده شده باشند (دستورات و تکالیف رسمي) و یا به صورت تلت 00000 براي سازمان الزامآور باشند. سازمان باید: ‎EG Oss OSD amen a Pep eh Cc py‏ | جمع‌آوري نماید. - مواردي را كه بر اثر دستورات و تكاليف الزامآور استء تعبير و تفسير كند. - مواردي را كه به موجب دستورها و تكاليف 207 2 » روشن سازد (قلمرو آزاد).

صفحه 44:
ا كت تدوين رسالت و اهداف كلان آناليز دروني و بروني سازمان تدوين پروژه ها و برنامه هاي سازماني

صفحه 45:
ماتر یس بررسي عوامل داخلي عوامل نقاط ضعف: Creo) (anu) 2) (وزن) z= Sere nt.3). Vat) ضعیف - 2 رتبه قوي - 3 خيلي قوي < 4 ثمره

صفحه 46:
ماتریس بررسي عوامل خاررجي عوامل ضريب ۳ رتبه ( (وزن) ‎eee) SY‏ ‎z=d =‏ ۳ ]| واکنش عالي - 3 واكنش ضعيف - 2 واكنش خيلي عالي - 4

صفحه 47:

صفحه 48:
را ‎TOME,‏ ‏ور در ‎TO‏ ‏ها و تهدیدها: تهدیدها ا نقاط ضعف تقاط قوت 4 0010 5 jl zw! POT slog 5slpiwl Strengths, Weaknesses, Opportunities & Threats (SWOT) 00

صفحه 49:
ماتريس داخلي و خارجي (!)نشان دهنده جهت كيرى سازمان است : جهار خانه 5 1 ۳ as ‏ل‎ el حون محافظه کارانه 3 3 wo so 3 a 52 5 Se ‏تدافعی‎ 5 4 eu aid 3 J 3 ۲۳۹ 0-0

صفحه 50:
استراتزي هاي 60 تهديدها ‎Ss‏ 7 عم نقاط ضعف | که استزاتزي وومشمه دروني شرکت از نقاط قوت ۱ ‎Gene)‏ بهره بردازي کنید ‏استراتزي هاي 00 مس( فرصت ها ۱3 نقاط ضعف ل ل ور سس 5 0 سس ‎ ‎ ‎eo ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 51:
استراتژي هاي ۵ تهديدها اجا 32000 ۱ ‎(POMG)‏ 3) jo شرکت اثر تهديدهاي سه استراتزي <8/1)-- +بيروني را از بين برده يا كم كنيد. استراتزي هاي ‎OT‏ Revers ۳ ‏نقاط ضعف‎ ‏تقاط "فقوت‎ (NOW) PCED ER ene کاهش ضعف ‎co‏ ‏۱ ‏۳

صفحه 52:
مراحل ‎arcgi‏ 700086 ت هاي مهم بيروني شرکت را فهرست کنید؛ ذهاي مهم بيروني شركت را فهرست كيند؛ . اصلي قوت دروني شركت را فهرست كنيد؛ ‎Bis, NAD, NN‏ د قوت و فرصت ها را با هم مقايسه كرده., استراتزي هاي ‎yy SN‏ ل ا ‎i‏ ‎SN AL‏ ‎eee‏ زا با هم ‎GP slo Ssjilpiwl 10245 awwlio‏ جما تسس سس 2

صفحه 53:
نهادینه کردن استراتژي هدفهاي سالیانه. استراتژي هاي وظیفه اي یا بخشي و reels eee Pes enereee ere eee ‏شرکت هستند.‎ ۲ es BS SRN ‏ا‎ ۱ SST ORES Ree ny ‎EN‏ لا الا م ‏كزدن استراتزي فراهم مي سازند: ‏رت ‏2- رهبري شرکت ‎ASH ec Selec)‏ ‎97 7 ash au oul Gisy Sil eure ‏ان کی»ووزرسوهیشرکت,خواهد_شد.‎ ‎99)

صفحه 54:
والسلام و با تشكر

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان