استراتژی های بازاریابی در خرده فروشی
اسلاید 1: استراتژی های بازاریابی در خرده فروشیدرس مدیریت استراتژیکمحمد مهدی صمدزاده 1388
اسلاید 2: استراتژی رشدانواع انتخاب های رشدنفوذ در بازارارتقاء محصولتوسعه بازارایجاد تنوع
اسلاید 3: ماتریس انسوف
اسلاید 4: خروج از بازاردرحالی که بسیاری از شرکت ها تمرکز خود را روی گسترش و توسعه بازار گذاشته اند، بسیاری از محققین معتقدند که ماتریس انسوف باید تا سرحد استراتژی خروج برای محصول و یا بازارگسترش یابد.
اسلاید 5: اشکال مختلف استراتژی رشدتقویت فروش با استفاده از شبکه فروش موجودتقویت فروش با گسترش بیشتر شبکه فروشبسیاری از آمارها حاکی از وجود اختلاف در سود آوری میان تقویت فروشگاه های موجود و افتتاح فروشگاه های جدید است.
اسلاید 6: رویکرد های استراتژی رشدرشد ارگانیک ( ابر فروشگاه های ”تسکو“ در اروپای شرقی)سرمایه گزاری مشترک (Joint Venture ) فرانشیز( شرکت ”فرسنپ“)تملک (شرکت ”B & Q ” در چین با خرید فروشگاه های آلمانی DIY)
اسلاید 7: انواع فرانشیزبه اعتقاد ”ایترنکوئیست 1998“ دو نوع اصلی فرانشیز موجود است.فرانشیز واحد: اجاره شرکت کردن در بازار در یک محل و در یک زمیهنه کاریمستر فرانشیز : اعتای یک قلمرو برای فعالیت
اسلاید 8: آمار رشد فرانشیز در فرانسه
اسلاید 9: منابع انتخاب فرنچایزی هاکارآفرینانفرنچایزی های موفق موجودجذب فروشگاه های فعال موجود
اسلاید 10: مزایای فرانشیزرشد سریعانگیزه بالای فرنچایزیاستفاده از دانش محلی بالای فرنچایزیعمل به قوانین اعمال شده از سوی اعتا کننده فرانشیز
اسلاید 11: ادغام و تملکبسیاری از شرکت ها از فرمول رشد خارجی استفاده می کنند.فرمول رشد خاجی به معنی تساحب ویا شراکت در سیست های فروش زنجیره ای موجود است. )Zentes/Morschett 2002, pp. 173-174(
اسلاید 12: ادغام و تملکمثال ها:ادغام ” Carrefour“ با ” Promodès“ در 1999تملک فروشگاه های ” “Safeway توسط ” Wm Morrison“ در 2004تصاحب 85 فروشگاه wal-mart توسط Metro group در آلمان در سال 2006
اسلاید 13: سرمایه گذاری کم در شرکت های خرده فروشیبا وجود مشکلات زیادی که بر سر راه تصاحب و تملک خرده فروشی ها موجود است کسب سهام اندک از آنها را نیز به عنوان یک استراتژی پذیرفته شده مورد قبول است. مثال:خرید 21% سهام Hornbach توسط Kingfisher در سال 2004خرید 40% سهام Rossmann توسط As Watson در سال 2004
اسلاید 14: جمع بندیرشد به عنوان مطرح ترین عامل موفقیت شرکت های معظم خرده فروشی است که روز به روز به واسطه مشکلات موجود دشوارتر می شود. این مشکلات عبارتند از:قدرت شرکت های بزرگ موجودحضور مستمر و روزافزون فروشگاه های مستقلتمرکز روی قسمت هایی از بازار خرده فروشیاشباع بازار در برخی قسمت ها
اسلاید 15: جمع بندیاز این رو استراتژی های انعطاف پذیر از استقبال بیشتری برخوردار می شوند. به عنوان مثال شرکت Carrefour در سراسر دنیا مالک فروشگاه های خود است حال آنکه در خاورمیانه فروشگاه های خود را بصورت فرنشیز به گروه ”مجید الفوطیم“ واگذارکرده است.
اسلاید 16: منابع برای مطالعات بیشترRossmann HOFFMAN,R.;PREBLE,J. (2003):Convert to Compete:Competitive Advantage through Conversion Franchising, in: Journal of Small Business Management, Vol. 41, No. 2, pp.187-204.Joachim Zentes | Dirk Morschett |Hanna Schramm-Klein, Strategic RetailManagement, 2007
اسلاید 17: موفق باشید
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.